Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Xenony :)
http://fiatpunto.com.pl/topic9305-25.html
Strona 2 z 13

Autor:  Bombel [ 05 Wrz 2008, 17:13 ]
Temat postu: 

VitusX naprawdę super wygład z tym lakierem super napisz proszę jaka masz barwę i jak możesz jaki zestaw. Dziękuje i pozdrawiam

Autor:  romson10 [ 05 Wrz 2008, 19:10 ]
Temat postu: 

uki1906 temat już jest :D to teraz prośba do kolegów chwalcie się swoimi światełkami 8)

Autor:  VitusX [ 05 Wrz 2008, 23:15 ]
Temat postu: 

Bombel ja mam takie w moim punto
http://www.allegro.pl/item415327011_lam ... l_kpl.html

[ Dodano: 05 Wrz 2008 23:15 ]
dokladnie tak wygladaj ale co do jakiej marki i ceny ciezko mi powiedziec nabylem je juz w takim stanie :-)

Autor:  romson10 [ 06 Wrz 2008, 08:44 ]
Temat postu: 

Takie lampy to chyba wszyscy maja tylko bez ksenonu w standardzie :D

Autor:  DaRoN [ 06 Wrz 2008, 09:02 ]
Temat postu: 

niedziu napisał(a):
A z tego co pamiętam to ksenony jesli nie fabryczne to są nielegalne i tyle...

Ja już się na ten temat produkowałem w osobnym wątku.
Za pseudo ksenony (HID'y) można stracić dowód rejestracyjny i tyle.
Bo są nielegalne. Xenony bez odpowiedniego spreparowania i rzygotowania światła do tego czegoś są be i koniec. Nie chce mi się więcej tłuc - kto chce to znajdzie info na forum.

Autor:  niedziu [ 06 Wrz 2008, 09:10 ]
Temat postu: 

VitusX napisał(a):


skoro sprzedawca chciał dokładnie i najwyraźniej przedstawić przedmiot, tomógł zrobić zdjęcie mechanizmu samopoziomującego... :wink:

Autor:  GregoryPL [ 06 Wrz 2008, 18:15 ]
Temat postu: 

Tylko ciekawe co na tym zdjęciu z Allegro robi ten patyk przy górnym mocowaniu? ;)

No i 1699,99 zł. za ten komplet... powodzenia jeśli ktoś to kupi... heh.. oryginalne lampy na Allegro Valeo to ok. 700 zł. komplet + ksenony nawet najdroższe Philipsa to 800 zł. razem 1500,00 zł. a można kupić zestaw xenownów za 250,00zł. i wtedy z oryginalnymi lampami wyjdzie 950 zł. :D Wiem bo tak miałem... :)

No i wiadomo, że nieoryginalne xenony są nielegalne, ale jeszcze nie słyszałem, żeby komuś z moich znajomych policja dowód zabrała..
a druga sprawa, że nagle ostanimi czasy na drogach coś sporo aut nagle ma takie błękitne światła.. :D po prostu standard nawet w Fiacie 125 :)

Ja też śmigałem na xenonach, 6000k ale przez to parowanie lamp spalił mi się jeden żarnik... wymieniłem póki co na zwykłe żarówki i po prostu porażka... :) mam zamiast świateł dwa żółtka... człowiek szybko się przyzwyczaja do tego jasnego błękitu... :) ale niebawem wrócę z powrotem do xenonów- jednak jakość oświecania jest o wiele lepsza!!

Autor:  uki1906 [ 06 Wrz 2008, 19:40 ]
Temat postu: 

romson10 no to dobrze bo i mi sie przyda, bo tez cos sie przymierzam do xenonkow :D

DaRoN napisał(a):
Ja już się na ten temat produkowałem w osobnym wątku.
Za pseudo ksenony (HID'y) można stracić dowód rejestracyjny i tyle.
Bo są nielegalne. Xenony bez odpowiedniego spreparowania i rzygotowania światła do tego czegoś są be i koniec. Nie chce mi się więcej tłuc - kto chce to znajdzie info na forum.

DaRoN zgadza sie, to prawda, ale polepszenie wrunkow jezdnych jest nieporownywalne. HID'y same w sobie nie nielegalne. Robia sie nielegalne dopiero, gdy je montujesz bez odpowiedniego spelnienia 3 warunkow. A oto i one:
-soczewka
-spryskiwacze
-system samopoziomujacy.
Ja nie zamontowalbym xenonow do lamp bez soczewek. Chociaz raz mijalem samochod ze zwyklymi lampami z xenonem i nie ma zadnej tragedii bo oslepiaja tylko tyle tak, jak xenon w nowym aucie.
Spryskiwacze. Chodzi o to, ze gdy na lampie jest duzo roznych owadow, kurzu itp., to xenon sie odbija i niby razi. No ale bez przesady przez robaka nie bedzie cie tak oslepial, ze nic nie zobaczysz. A druga sprawa to zalezy od ciebie, kiedy je umyjesz. A nie oszukujmy sie myjesz je jednoczesnie, jak myjesz szybe, bo sie zabrudzila, a nie patrzysz na lampy.
System samoziomujacy. Jest on strasznie wolny. Nim on sie ustawi to i juz samochod przestanie sie bujac i bedzie normalnie swiecil.
I to jest cale prawo o xenonach.

Autor:  mrider [ 07 Wrz 2008, 02:03 ]
Temat postu: 

Hmm... a jak jest w przypadku HID-ów zamontowanych w aucie z samopoziomującymi lampami i spryskiwaczami?

Autor:  romson10 [ 07 Wrz 2008, 21:12 ]
Temat postu: 

ludzie wklejajcie te fotki lamp na ksenonkach :D

Autor:  uki1906 [ 09 Wrz 2008, 16:06 ]
Temat postu: 

mrider jeszcze jak sie soczewka to juz wszystko jest legalnie i nikt nie ma prawa nic ci zrobic.

Autor:  mrider [ 11 Wrz 2008, 12:54 ]
Temat postu: 

uki1906 lampy soczewkowe z automatyczną regulacją i dodatkowo w niektórych wersjach ze spryskiwaczami. Takie coś w serii posiada Fiat Coupe i zastanawiam się czy HID w takim przypadku będzie legal. Tzn czy będą się czepiać na przeglądach/kontroli drogowej, bo wiadomo lampy są homologowane pod żarówki tylko.

Autor:  neiroth [ 11 Wrz 2008, 17:18 ]
Temat postu: 

Panowie i panie. Mozecie sie oszukiwac i upewniac jeden drugiego ze xenony kupione na allegro i montowane samemu sa w 1000% legalne, poprawiaja widocznosc i panowie policjanci sie nie kwestionuja ich legalnosci. Rzeczywistosc jest niestety inna i jesli ktos nie wierzy zapraszam do zapoznania sie z kodeksem. Tak jak kolega powiedzial wczesniej:
1. system samopoziomujacy
2. spryskiwacze
3. soczewka
to niezbedne warunki by ksenony mogly swiecic w aucie.
Kwestionowac uzytecznosc tego prawa moze kazdy, ale w praktyce jesli samemu montujemy tego typu zestaw lamiemy prawo, koniec kropka! I co z tego, ze milion razy cie pan policjant nie zatrzymal. Za milion pierwszym spotkasz takiego co ma zly dzien i ci zabierze dowod rejestracyjny.
A co najciekawsze, jezdze kupe lat na zwyklych zarowkach i jeszcze nigdy nie odczulem braku komfortu z powodu zlego doswietlenia drogi. Mowi sie tu o bezpieczenstwie jaki daja ci ksenony, a w sasiednim forum czytam jak ktos chwali sie ze sunal 200 na godzine na jakiejs bocznej drodze w Polsce 'z gorki'. Nie lepiej pomyslec na serio o bezpieczenstwie zamiast probowac chwalic sie na ulicy tanim badziewiem z allegro? Przy prawidlowo ustawionych swiatlach nie potrzebny ci ksenon zeby wszystko widziec. Jedz wolniej a napewno nic sie zlego nie stanie.
Zakladanie takich zestawow to poprostu czyste szpanerswtwo i tyle.

Autor:  Tomo [ 12 Wrz 2008, 09:21 ]
Temat postu: 

neiroth napisał(a):
...
1. system samopoziomujacy
2. spryskiwacze
3. soczewka
to niezbedne warunki by ksenony mogly swiecic w aucie....
Wszystko się zgadza poza tą soczewką chyba. W poprzedniej generacji Mercedesa S-klasse przed faceliftingiem i w pierwszym "okularniku" xenony świeciły z za zwykłych szkieł (jak przy H4). Oczywiście odblask takiego reflektora był inny ale z zewnątrz nie do odróżnienia.

PS. Żeby było jasne: też nie popieram montowania xenonów w reflektorach do tego nieprzeznaczonych.

Autor:  Kroolu [ 06 Lis 2008, 21:24 ]
Temat postu: 

U mnie podczas montowania wygladalo to tak :P widac przy okazji różnice..

Image

Image

Image

A i zapomnialem dodac...barwa 6000K

Autor:  romson10 [ 06 Lis 2008, 23:37 ]
Temat postu: 

Różnica jest widoczna :E zmien sobie postojowki na biale ledy :)

Autor:  Kroolu [ 07 Lis 2008, 16:09 ]
Temat postu: 

No musze koniecznie..bo jak na razie lipnie to wygląda razem :P

BTW postojówki da sie wymienic? normalnie bez wyciagania lamp?

Autor:  Marson22 [ 08 Lis 2008, 00:07 ]
Temat postu: 

Kroolu jasne ze da sie je wymienic bez wyciagania lamp...

Autor:  Kroolu [ 08 Lis 2008, 07:48 ]
Temat postu: 

Heheh no wiesz:P jakos zeby zalozyc te lampy wyladowcze to prawa musialem wyciagac:P

Autor:  Pawian [ 08 Lis 2008, 16:35 ]
Temat postu: 

uki1906 napisał(a):
System samoziomujacy. Jest on strasznie wolny. Nim on sie ustawi to i juz samochod przestanie sie bujac i bedzie normalnie swiecil.


I tu się mylisz. System poziomowania świateł ksenonowych działa niezależnie od regulacji świateł jaką masz w kabinie.

Krótki opis z forum mazdy, myślę że to wyjaśni wiele.


Cytuj:
Wszystko jest w Workshop Manual i Training Manual.

System samopoziomowania składa się z układu sterującego (właściwie to dwóch: master i sub), silniczków w każdym z reflektorów oraz dwóch czujników pochylenia nadwozia (przedni i tylni). Dodatkowo układ pobiera informacji z układu ABS lub DSC (kontrola trakcji):


Image

Czujniki pochylenia nadwozia znajdują się przy przedniej i tylniej osi:

Image

W momencie włączenia zapłonu następuje autodiagnostyka systemu (silniczki sterujące wykonują ruch blendy w całym zakresie). Kalibracja układu (ustawienie poziomu 'zerowego') dokonywana jest (chyba) tylko na poziomie serwisowym przy użyciu komputera - dlatego potrzebna jest wizyta w serwisie po odłączeniu/podłączeniu/wymianie któregoś z elementu systemu.

Algorytm dynamicznego poziomowania świateł jako dane wejściowe używa:
- sygnał z przedniego i tylnego czujnika - przez porównanie różnicy 'obniżenia' wyliczane jest pochylenie całego nadwozia - wynikający z rozłożenia obciążenia oraz (!) podskakiwania na wybojach.

- sygnał z układu ABS lub DSC (jezeli występuje) o aktualnej prędkości a właściwie o jej zmianach - czyli uzyskujemy wartość przyśpieszenia/ opóźnienia. Na tej podstawie wprowadzana jest korekta do ustawień reflektorów.

Image

Układ działa z minimalnym opóźnieniem i można samemu zauważyć jego działanie. Najlepiej na pustej, ciemnej, równej drodze. Gdy przyhamujemy, światła idą lekko w dół, by z minimalnym opóźnieniem powrócić do pierwotnego poziomu - mimo że samochód nadal hamuje. Podobnie dzieje się gdy przyśpieszamy.

Układ jest głównie nastawiany na neutralizację przyśpieszania/ hamowania a nie nierównej drogi. Działa z minimalnym opóźnieniem, a podczas jazdy po bardzo nierównej drodze, układ jest dodatkowo 'spowalniany' aby uniknąć niepotrzebnego błyskania w górę i w dół.


I właśnie dlatego samodzielne montowanie tego typu wynalazków jest dla mnie niedopuszczalne. Jeśli ktoś chce mieć takie lampy to proszę bardzo, ale niech to będzie zrobione z głową, czyli zgodnie ze wszystkimi wymogami.

Jeszcze jedna informacja - auta posiadające fabrycznie ksenony mają również powłokę filtrującą światło na przedniej szybie, które dają lampy ksenonowe. Tak więc użytkownik samochodu, który ksenony dostał z fabryki na pewno nie będzie narzekał na oślepianie. A system poziomowania jest po to, żeby pozostali użytkownicy dróg nie cierpieli z powodu jego wygody i "biernego bezpieczeństwa".

Autor:  romson10 [ 08 Lis 2008, 21:33 ]
Temat postu: 

kroolu wyjmowałeś lampy żeby zamontować żarniki czy co? bo nie rozumiem ja zamontowałem bez wyjmowania na miejsce żarówek a co do postojowek to wystarczy wyjąc żarówki i włożyć w ich miejsce diodowy zamiennik :wink:

Autor:  neiroth [ 25 Lis 2008, 17:41 ]
Temat postu: 

eh jak grochem o sciane;)

Autor:  radekrpr [ 02 Lut 2009, 00:25 ]
Temat postu: 

Witam wszystkich,
Czy warto inwestować i montować sobie taki zestaw??
Jaki byście doradzili, co powiecie na coś takiego:
http://www.allegro.pl/item541277502_xenon_hid_xenony_h1_h3_h4_h7_h11_warszawa_tanio.html

Autor:  ipIV [ 02 Lut 2009, 00:52 ]
Temat postu: 

radekrpr napisał(a):
Czy warto inwestować i montować sobie taki zestaw??

http://fiatpunto.com.pl/post211768.html#211768

Autor:  Kroolu [ 23 Lut 2009, 21:34 ]
Temat postu: 

romson10 w moim przypadku przy wielkosci dloni jaka mam kolejno sciagamy lewe przednie kolo kolejno nadkole, kolejno caly zderzak lub tylko by odszedl z lewej strony, odkrecamy lampe wyciagamy i jestesmy w stanie wymienic zarowke :D

Za drugim razem poprostu popuscilem puszke z bezpiecznikami lampe i z ledwoscia sie udalo ale bez zdejmowania zderzaka :)

Jestem ciekaw jak ty to robisz bez sciagania zderzaka.

Co do postojówek to takze mam, biale, diodowe, jedyny problem to ten ze po zalozeniu sweici kontrolka spalonej zarowki.

Strona 2 z 13 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/