Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wałek 866
http://fiatpunto.com.pl/topic9334.html
Strona 1 z 2

Autor:  Dziara [ 20 Lip 2008, 10:55 ]
Temat postu:  Wałek 866

Hej mam pytanie do Was,moze juz byl ruszany ten temat ale wybaczcie.Z tego co wiem koszt takiego walka oscyluje do 200zl.Powiedzcie mi czy kupujac ten walek trzeba jeszcze cos zmienic,niewiem glowice itp?czy tylko walek i na tym koniec,ale z tego co mi sie wydaje to cos jeszcze pewnie bedzie.z gory dzieki za info....

Autor:  STax [ 20 Lip 2008, 11:19 ]
Temat postu: 

Dziara: zależy co chcesz osiągnąć. ipIV ma na razie sam wałek wsadzony i chyba nie narzeka, ale ma dalsze plany, zresztą pewnie sam się wypowie.

Ja mam przy okazji pytanie - czy wałek 866 to po prostu wałek z punto 75?

Autor:  Dziara [ 20 Lip 2008, 11:22 ]
Temat postu:  :)

Wlasnie dobre pytanie i czekam na info...

Autor:  ipIV [ 21 Lip 2008, 15:25 ]
Temat postu: 

http://fiatpunto.com.pl/post147314.html#147314 ;)

[ Dodano: 21 Lip 2008 15:13 ]
A tutaj manual wymiany:

http://fiatpunto.com.pl/topic8422.html

:)

[ Dodano: 21 Lip 2008 15:21 ]
STax napisał(a):
Ja mam przy okazji pytanie - czy wałek 866 to po prostu wałek z punto 75?

On był chyba montowany w każdym silniku fiata FIRE 1.2 8V 73KM a w punto 1.2 75 na pewno. W każdym razie jest na nim wyżłobiony napis 866 ;)

[ Dodano: 21 Lip 2008 15:25 ]
Image 0)

Autor:  STax [ 21 Lip 2008, 20:59 ]
Temat postu: 

ipIV: a skąd pewność że to nie 998? :E:E:E Może taki ognisty jest, że od razu numer do straży podają :E

Autor:  ipIV [ 21 Lip 2008, 23:59 ]
Temat postu: 

Cytuj:
ipIV: a skąd pewność że to nie 998

Właśnie dlatego na przedmiotach gdzie zaistniała by taka wątpliwość daje się od spodu napisu podkreślenie :>

Autor:  iNTER [ 03 Sie 2008, 15:07 ]
Temat postu: 

STax nie było wałka o numerze 998 stąd pewność

Autor:  STax [ 03 Sie 2008, 15:09 ]
Temat postu: 

iNTER: na żartach się nie znasz?

Autor:  iNTER [ 03 Sie 2008, 15:11 ]
Temat postu: 

STax znam się znam, sam kupiłem głowicę z kolektorem ssącym i wałkiem 866 na allegro za 120zł, koleś co sprzedawał napisał, że to wałek 998 i dlatego tak tanio.

Autor:  ipIV [ 03 Sie 2008, 15:46 ]
Temat postu: 

iNTER napisał(a):
że to wałek 998 i dlatego tak tanio.

Fuksiarz :lol2: :E :rotfl: ;)

Autor:  sławek90 [ 15 Lis 2008, 12:54 ]
Temat postu: 

fajne sa te walki sprtowe podobno 20% mocy

Autor:  kazaa [ 18 Lis 2008, 23:54 ]
Temat postu: 

walek mozna od 100 zł kupic , jednak z dobrym stanem to trzeba szukac jak iglu w stogu siana , do walka najlepiej glowice zrobic , jendak niech nikt nie oczekuje cudow ze bedzie nagle demonem predkosci od samego walka , mamy lepsza gore do docinki , jednak dol lekko traci i lekko targa na jalowym z powodu ostrzejszych krzywek , zalezy tez duzo od stanu walka

Autor:  exor [ 06 Gru 2008, 16:18 ]
Temat postu: 

Macie poniżej konkrety, czyli wykres z hamowni.
Na benzynie i na gazie (na gazie dodatkowo przestawiony zapłon).

- wałek 866
- powiększone kanały
- zawory na 3 kąty.




Image

[ Dodano: 06 Gru 2008 15:18 ]
sławek90 napisał(a):
fajne sa te walki sprtowe podobno 20% mocy


866 to nie jest sportowy wałek......

Autor:  STax [ 06 Gru 2008, 16:58 ]
Temat postu: 

exor: no ładnie prawie 8km i 8nm w stosunku do serii (na benzynie). Szkoda, że nie masz jeszcze wykresu sprzed przeróbek.

Autor:  driver forever [ 15 Cze 2009, 19:56 ]
Temat postu: 

Witam.Przeczytałem cały temat i wyglada to ciekawie.Mam tylko pytanie jak zachowuje sie zużcie paliwa po zmianie tego wałka - czy jest takie samo,czy mniejsze,a moze wieksze?Proszę o rzeczową odpowiedz.

Autor:  ipIV [ 15 Cze 2009, 20:09 ]
Temat postu: 

Jak robisz tjón to zużycie paliwa powinno być ostatnią rzeczą na którą się zwraca uwagę :E

Cholera wie... jak pali więcej to nieodczuwalnie więcej :>
Jak na wałku ma być koniec to odpuść sobie :E

Autor:  driver forever [ 16 Cze 2009, 02:11 ]
Temat postu: 

Dlatego zadałem to pytanie....w temacie jest dużo zachwytu nad osiagami tegoz wałka 866 itd.Ale jak sam napisałez,że przy tuningu ostatna rzecz na ktora sie zwraca uwage to zuzycie paliwa.Wniosek nasuwa sie sam jesli nie ma zwiekszenia zuzycia paliwa = brak przyrostu mocy,dla mnie jest to oczywiste bo uważam,ze nie ma nic za darmo....Mozna osiagnac jedynie lepsza lub gorsza elastycznasc w gornych lub dolnych partiach obrotow zależy od typu wałka.Wiec nasowa sie pytanie po co tyle zabawy?
Jestem zwolennikiem bardziej radykalnych rozwiazan,ja bym poszedł w tym kierunku >> http://cgi.ebay.co.uk/FIAT-PUNTO-GT-2-3 ... ms=65%3A12

Mysle ,ze po krotkiej adaptacj udało by sie to "wcisnac"do 1.2 v8 ,dołozył bym jeszcze druga pompe paliwa na dolocie z regulacja cisnienia i zaczeło by "latać" :)

Sorrki za link,ale probowałem url ,ale jakoś nie działa albo mi nie wyszło.. :?

Autor:  mrider [ 16 Cze 2009, 02:47 ]
Temat postu: 

driver forever napisał(a):
dołozył bym jeszcze druga pompe paliwa na dolocie z regulacja cisnienia i zaczeło by "latać" Smile


Jak chcesz to wysterować?

Autor:  driver forever [ 16 Cze 2009, 03:29 ]
Temat postu: 

Wielkiego sterowania tam nie ma...
Wczesniej miałem podobny "patent" w Oplu Corsie (B) GSI 1,6 na 16ce,pompa miała za zadanie utrzymywać stałę ciśnienie paliwa na listwie,dodtkowo było one podwyższone a na "powrocie" został zmieniony zawór przelewowy,który uniemozliwiał spadek cisnienia do wartosci fabrycznych.Owocowało to tym,ze silnik w pełnym zakresie obrotow miał podawane jednakowe zwiekszone cisnienie paliwa i automatycznie otrzymywał tego paliwa wiecej :).Zuzycie paliwa wieksze o 30% ale rekompesowało to frajda z jazdy.


Znalazłem jeszcze coś takiego...


Myśle,że "cenowo" na chwile obecna oferta godna uwagi

Autor:  ipIV [ 16 Cze 2009, 11:50 ]
Temat postu: 

driver forever napisał(a):
Wniosek nasuwa sie sam jesli nie ma zwiekszenia zuzycia paliwa = brak przyrostu mocy,dla mnie jest to oczywiste bo uważam,ze nie ma nic za darmo....

Spalanie do mocy ma się jak piernik do wiatraka, w sumie nawet bez remapu choćbyś nie wiadomo co z silnikiem zrobił to nie spali wiele więcej, bo i tak zawsze poda taką dawkę paliwa na seryjnych wtryskach. Przy kombinacjach z cisnieniem paliwa czy z wydajniejszymi wtryskami na seryjnych mapach wtryskowych dostanie zbyt bogatą mieszankę i będzie "bu" i spalanie większe i muł a jak chcesz w ten sposób kombinować to wypadałoby również nieco opóźnić zapłon :>. Na wzrost mocy ma wpływ szereg innych parametrów kąty otwarcia zaworów, fi przepustnicy, typ układ wydechowy, czy nawet taka pierdoła jak kształt i objętość dolotu, a nie tylko ile wleje paliwa do cylindra. Jakby się uprzeć to można ciut zwiększyć moc zmniejszając przy tym spalanie.

[ Dodano: 16 Cze 2009 11:46 ]
Poza tym nikt po głupim wałku nie spodziewa się, że zrobi się z tego HGT

[ Dodano: 16 Cze 2009 11:49 ]
driver forever napisał(a):
Myśle,że "cenowo" na chwile obecna oferta godna uwagi

To jest T do PGT 1,4 T Jak chcesz to władować do n/a to jest to 1% sukcesu o ile padła nie kupisz :lol: :E Poza tym zakup suszary przez net to nie najlepszy pomysł...

[ Dodano: 16 Cze 2009 11:50 ]
driver forever napisał(a):
Mysle ,ze po krotkiej adaptacj udało by sie to "wcisnac"do 1.2 v8 ,dołozył bym jeszcze druga pompe paliwa na dolocie z regulacja cisnienia i zaczeło by "latać"

Próbuj szczęścia :lol: :E Tylko zeby nie było później pozbierałem silnik do wiaderka :>

Autor:  driver forever [ 16 Cze 2009, 23:46 ]
Temat postu: 

Jasne,zgadzam się w zupełmości...Nie twierdze,ze to jest proste ,tylko,ze jest do wykonania..jest to oczywiste,ze jeśli "zalejesz" silnik paliwem to po prostu zgaśnie. Jesli chodzi o takie maxy z małych pojemnosci to króluje Daihatsu (przynajmniej na necie :) ) i myślę też, że lepiej kupić dobrą "baze " do takich eksperymentów a nie mścić się na siłę.

Gdzieś widziałem opis jednego z userów ,ktory zrobił wymiane paska rozrządu wraz z uszczelka pod głowicą i zaworami(była podana cała specyfikacja potrzebnych części wraz z nazwami producentów)...zapomniałem nazwy firmy produkującej tą uszczelkę ...może pamietasz i mozesz pomóc?Jutro wizyta u frezera z glowicą :) ,może pamietasz(ile mm ?) ile można na maksa ją z frezować...też ktoś juz to zrobił,cholera nie mogę znależć...uzyskując około 10,5 stopnia spręzania w cylindrze.

Autor:  Adas [ 18 Cze 2009, 18:41 ]
Temat postu: 

A ja uważam, że naprawdę taniej i lepiej zmienić na auto z większym silnikiem, chociażby na HGT, a tak dla mnie to i silnik z Punto 2 FL 1.4 16v 95KM byyłbyy OK :). Domowe projekty mi sie nie widzą.. przynajmniej z przedstawianych tu pomysłów, a zrobienie turbo kitu w dobrym zakładzie, to wartość kropa MK2:).

Żebym nie miał wszystkiego porobionego w swoim kropie to może bym coś myślał o o tym Fl 1.4 16V 95, ech :)


Tu trochę piszą, że najlepszy właśnie ten 1.4, pali do 0,5 więcej niż 60 KM, a buta maaaa:/


http://adas.w.tkb.pl/PuntoMk2-TEST/

Ta strona najważniejsza :)

http://adas.w.tkb.pl/PuntoMk2-TEST/3.jpg

Autor:  driver forever [ 19 Cze 2009, 01:20 ]
Temat postu: 

O tym samym myśle Adas ...grunt to dobra "baza" do takich zabaw z tuningiem

Autor:  4toku [ 20 Lut 2010, 12:00 ]
Temat postu: 

driver forever napisał(a):
Witam.Przeczytałem cały temat i wyglada to ciekawie.Mam tylko pytanie jak zachowuje sie zużcie paliwa po zmianie tego wałka - czy jest takie samo,czy mniejsze,a moze wieksze?Proszę o rzeczową odpowiedz.



Moc nie bierze się z niczego
Więcej powietrza + więcej paliwa = więcej mocy

Autor:  pieta [ 25 Lut 2010, 17:03 ]
Temat postu: 

adas tyle ze takich 1.4 to u nas jak na lekarstwo:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11329705

http://moto.allegro.pl/item934468324_fi ... rting.html

i tutaj jakas oferta kolesia ktory z zagranicy sciaga

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7349408

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/