Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto 2FL 1.9MJTD by CINEK czyli 165% normy z klekota
http://fiatpunto.com.pl/topic17944.html
Strona 1 z 2

Autor:  CINEK_ [ 14 Wrz 2009, 19:47 ]
Temat postu:  Punto 2FL 1.9MJTD by CINEK czyli 165% normy z klekota

Z cyklu klekot
Pacjent:

Punto 2FL 1.9MJTD (seria100ps) rok 2003, przebieg przy modyfikacji 170kkm.

Zmiany by CINEK_:
- konwersja ze sprężarki IHI (stała geometria) na turbo VNT, sprężarka GT1749VB (150/170MJTD), montaż na seryjnym kolektorze po odpowiedniej przeróbce
- duży frontowy IC pod wymiar + silikonowe łączniki
- wywalony EGR
- wzmocniony rozrząd (nowy oryginalny komplet złożony z kilku aut)
- mocniejszy dwumas i sprzęgło (spokojnie da radę na +400Nm)
- DP 2,25, usunięty katalizator, owinięte bandażem
- ciśnienie rail 1500 (seria 1400)
- boost 1,5 bara
- zegar doładowania i temperatury oleju AutoGauge (SMOKE)
- soft na seryjnym edc16c8 (wielki szacun i podziękowania za pomoc dla Daniela za uruchomienie zmiennej geo na EDC16, auto nie ma laga, ciągnie pięknie z samego dołu, soft bez przepływki)

Po wstępnym strojeniu było 158ps 320Nm
http://pionart.pl/~cinek/m30/punto19mjtdM30proba2.pdf

W zeszły piątek auto ponownie było strojone (po modyfikacji przejechało już ponad 10kkm BEZ ŻADNYCH problemów)
Niestety nie obyło się bez problemów podczas piątkowego strojenia - poślizgi na rolkach hamowni powodowały ogromne trudności w shamowaniu auta (jak się okazało przez uszkodzone zawieszenie po wpadnięciu w dziurę).
Poniżej wykres stanu obecnego (pełen gaz dopiero od 2400obr dzięki czemu nie było poślizgu - max moment szacowany na ok 340Nm pojawia się już przy 1900obr).
164PS:

Image

Mały zapas na wtryskach jeszcze jest, pobawimy się dalej po korekcji kąta wtrysku jednak dopiero po wymianie przedniego zawieszenia. Jeśli właściciel będzie chciał więcej leżą już u mnie większe wtryski :)
Kolejny update za około 2-3 tygodnie po tym jak punto dostanie nowe elementy zawieszenia, zrobiona zostanie geometria i założone zostaną prawdopodobnie inne opony.

Wrażenia z jazdy - auto zapina rewelacyjnie do końca obrotomierza.
Poprzednio auto klepało regularnie 15.x, obecnie myślę 14.x jest realne bo różnica w jeździe jest znaczna.

Pozdro
CINEK

Autor:  greg505 [ 14 Wrz 2009, 21:25 ]
Temat postu: 

no niezle ;)
ale spodziewalem sie ciut wiecej mocy, moment jest swietny!

czegos nie rozumie, robisz to autko dla siebie czy dla kogos innego?

Autor:  CINEK_ [ 14 Wrz 2009, 22:46 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
no niezle ;)
ale spodziewalem sie ciut wiecej mocy, moment jest swietny!

czegos nie rozumie, robisz to autko dla siebie czy dla kogos innego?



To NIE JEST moj wyblaknięty klekot - to auto które robiłem na zlecenie - Punto 2FL (oczasty) z motorem M30 (Multijet 100ps w serii).
Momentu jest więcej - jak mówię nie dało się gada shamować.
Planujemy w tym aucie 170+ps i 350-360Nm - wszystko zależy od wydajności obecnych wtrysków.

Pozdro

Autor:  greg505 [ 14 Wrz 2009, 23:12 ]
Temat postu: 

aaaaaa ;) no wlasnie mi cos nie pasowalo!

Autor:  tomkoch [ 14 Wrz 2009, 23:42 ]
Temat postu: 

Wiadomo ile mu sprint to 100 zajmuje?:P

Autor:  CINEK_ [ 14 Wrz 2009, 23:53 ]
Temat postu: 

tomkoch napisał(a):
Wiadomo ile mu sprint to 100 zajmuje?:P


Przy 158ps i 320nm na mokrej nawierzchni z pełnym bakiem udało mi się wykręcić 7,48 do 100 i 15,51 na 400m (pierwszy bieg to mielenie w miejscu).
W sprzyjających warunkach =<7s jest możliwe do osiągnięcia.

Pozdro

Autor:  tomkoch [ 15 Wrz 2009, 10:35 ]
Temat postu: 

:E Ładnie, obstawiałem koło 8s...

Autor:  matrix_blue [ 20 Wrz 2009, 17:24 ]
Temat postu: 

Kolego zapytam z czystej ciekawości. Mierzyłeś może elastyczność na 5 biegu ( 80 - 120 ) ?? Gratuluję Ci samochodu. Pewnie nie jeden kierowca się zdziwił na światłach :)

Autor:  greg505 [ 20 Wrz 2009, 20:44 ]
Temat postu: 

Cinek ma jeszcze mocniejszego 'gnojowoza' :E

Autor:  Thomas [ 20 Wrz 2009, 21:19 ]
Temat postu: 

wszystko pięknie,ładnie ... ale ja jestem tylko ciekaw jak się to wszystko ma z trwałością ....

Autor:  CINEK_ [ 20 Wrz 2009, 22:37 ]
Temat postu: 

matrix_blue napisał(a):
Kolego zapytam z czystej ciekawości. Mierzyłeś może elastyczność na 5 biegu ( 80 - 120 ) ?? Gratuluję Ci samochodu. Pewnie nie jeden kierowca się zdziwił na światłach :)


Nie mierzyłem, będzie okazja jak auto przyjedzie na kolejne strojenie to postaram sie zmierzyc...
Pozdro

[ Dodano: 20 Wrz 2009 22:37 ]
Thomas napisał(a):
wszystko pięknie,ładnie ... ale ja jestem tylko ciekaw jak się to wszystko ma z trwałością ....


Spokojna Twoja rozczochrana... na chwile obecną 13kkm na modzie ze sprężarką VNT, poprzednio polowe przebiegu całego wozu na modzie - nic się nie dzieje. Motor nie bierze oliwy, nie kopci, pracuje normlanie. Spokojnie dojeździ 300kkm...
Pozdro

Autor:  639 [ 20 Wrz 2009, 23:13 ]
Temat postu: 

Cinek a możliwe jest podrasowanie wolnossącego? :) ropopija? :E :> :mrgreen:

Autor:  CINEK_ [ 20 Wrz 2009, 23:18 ]
Temat postu: 

639 napisał(a):
Cinek a możliwe jest podrasowanie wolnossącego? :) ropopija? :E :> :mrgreen:


Tak, po swapie na JTD ;)

Pozdro

Autor:  639 [ 20 Wrz 2009, 23:20 ]
Temat postu: 

ale mi chodzi bez swapa. moze jakis kompresor zamiast turba? :E :hahaha:

Autor:  CINEK_ [ 20 Wrz 2009, 23:23 ]
Temat postu: 

639 napisał(a):
ale mi chodzi bez swapa. moze jakis kompresor zamiast turba? :E :hahaha:


Najtanszym i najrozsądniejszym wyjściem jest zmiana auta na JTD lub swap - z tym silnikiem nic nie zrobisz, szkoda po prostu kasy...

Pozdro

Autor:  kox [ 21 Wrz 2009, 18:03 ]
Temat postu: 

CINEK_ a co można wykrzesać z jtd 120KM z GP? Na allegro jakiś koleś twierdzi że samym chipem wyciaga z niego 30% więcej koszty ok 2tyś zł

Autor:  STax [ 21 Wrz 2009, 18:31 ]
Temat postu: 

kox: http://www.44tuning.pl/fiat/chip-tuning ... 20-km.html

Autor:  CINEK_ [ 21 Wrz 2009, 20:07 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
CINEK_ a co można wykrzesać z jtd 120KM z GP? Na allegro jakiś koleś twierdzi że samym chipem wyciaga z niego 30% więcej koszty ok 2tyś zł


Hmm musiałbym mieć numer nadwozia zeby zobaczyc co tam za sprężarka siedzi, wtryski i pompa oraz sprzęgło. Zakładając, że jest to ten sam setup co np w bravo (od strony motoru) to przy bezpiecznym sofcie okolice 160ps i 330nm mysle. Jeśli jest jakieś pancerniejsze sprzęgło to i niutona więcej. Jesli to Twoj woz podeslij prosze numer nadwozia i posprawdzam w wolnej chwili :)

Pozdro

P.S zmieniając osprzęt można dużo więcej :>

Autor:  kox [ 21 Wrz 2009, 20:50 ]
Temat postu: 

CINEK_ ale też i koszty dużo większe a ja nie potrzebuje auta do street racingu tylko do dostojnej miejskiej jazdy ;).
CINEK_ napisał(a):
160ps i 330nm
to kusząca propozycja. Nie chce mi się iść po dowód na dół ;) jutro podeśle nr

Autor:  CINEK_ [ 21 Wrz 2009, 21:28 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
CINEK_ ale też i koszty dużo większe a ja nie potrzebuje auta do street racingu tylko do dostojnej miejskiej jazdy ;).
CINEK_ napisał(a):
160ps i 330nm
to kusząca propozycja. Nie chce mi się iść po dowód na dół ;) jutro podeśle nr


Po sofcie auto będzie smigać naprawdę przyjemnie ;)

Pozdro

Autor:  rambos88 [ 23 Sty 2010, 07:31 ]
Temat postu:  tuning punto II 1.2 16v

CINEK_ czesc. mam pytanko ile potrafisz wyciagnac dodatkowych kucykow z mojego silnika?? oraz czy potrafisz go zaturbic i ewentualnie ile by to wynioslo??

pozdrawiam

Autor:  CINEK_ [ 24 Sty 2010, 11:13 ]
Temat postu:  Re: tuning punto II 1.2 16v

rambos88 napisał(a):
CINEK_ czesc. mam pytanko ile potrafisz wyciagnac dodatkowych kucykow z mojego silnika?? oraz czy potrafisz go zaturbic i ewentualnie ile by to wynioslo??

pozdrawiam


Zabawa w elektronikę przy 1.2 16V to nieadekwatne zyski do poniesionych kosztów. Zaturbienie tego to imho przy występowaniu na rynku 1.4tjeta głupi pomysl, lepiej przerzucić TJeta i całośc wysterować.
W przypadku 1.2 16v aby to mialo ręcę i nogi (tzn przygotowany motor itd) + wszystkie nowe klamoty to rozmowa od 10k a uzyska się pewnie ok 140-150ps. W przypadku 1.4Tjeta motor znosi 200ps bez dotykania wnętrza - wybór chyba prosty....
Pozdro

Autor:  rambos88 [ 25 Sty 2010, 22:53 ]
Temat postu: 

kurcze jestes wielki chlopie:) dzieki za podpowiedz

3maj sie

Autor:  ARCZI86 [ 02 Mar 2010, 18:36 ]
Temat postu: 

a z mojego 1,9jtd samym oprogramowaniem ile dało by rade w granicach rozsadku wyciagnać?

[ Dodano: 02 Mar 2010 16:36 ]
no i jaki był by to koszt mniej wiecej;)

Autor:  CINEK_ [ 13 Kwi 2010, 22:21 ]
Temat postu: 

ARCZI86 napisał(a):
a z mojego 1,9jtd samym oprogramowaniem ile dało by rade w granicach rozsadku wyciagnać?

[ Dodano: 02 Mar 2010 16:36 ]
no i jaki był by to koszt mniej wiecej;)


Model M30? tzn 1.9MJTD 101ps czy 1.9 JTD 85?

Pozdro

[ Dodano: 04 Kwi 2010 15:53 ]
Dwa tygodnie temu powalczyłem z autem na hamowni - wynik 175ps i 340Nm. W aucie musimy jeszcze zmodyfikować wydech który niestety dławi motor - po tym zabiegu dokonam znów korekcji na hamowni.
Wykres -> http://pionart.pl/~cinek/softy/lukasz6.pdf

Pozdro

[ Dodano: 13 Kwi 2010 22:21 ]
Tak to jeździ przy słabym starcie - właściciel podesłał mi link:
http://www.youtube.com/watch?v=uZSSmzTAfuI

Pozdro

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/