Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Punto 2FL 1.9MJTD by CINEK czyli 165% normy z klekota http://fiatpunto.com.pl/topic17944.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | CINEK_ [ 14 Wrz 2009, 19:47 ] |
Temat postu: | Punto 2FL 1.9MJTD by CINEK czyli 165% normy z klekota |
Z cyklu klekot Pacjent: Punto 2FL 1.9MJTD (seria100ps) rok 2003, przebieg przy modyfikacji 170kkm. Zmiany by CINEK_: - konwersja ze sprężarki IHI (stała geometria) na turbo VNT, sprężarka GT1749VB (150/170MJTD), montaż na seryjnym kolektorze po odpowiedniej przeróbce - duży frontowy IC pod wymiar + silikonowe łączniki - wywalony EGR - wzmocniony rozrząd (nowy oryginalny komplet złożony z kilku aut) - mocniejszy dwumas i sprzęgło (spokojnie da radę na +400Nm) - DP 2,25, usunięty katalizator, owinięte bandażem - ciśnienie rail 1500 (seria 1400) - boost 1,5 bara - zegar doładowania i temperatury oleju AutoGauge (SMOKE) - soft na seryjnym edc16c8 (wielki szacun i podziękowania za pomoc dla Daniela za uruchomienie zmiennej geo na EDC16, auto nie ma laga, ciągnie pięknie z samego dołu, soft bez przepływki) Po wstępnym strojeniu było 158ps 320Nm http://pionart.pl/~cinek/m30/punto19mjtdM30proba2.pdf W zeszły piątek auto ponownie było strojone (po modyfikacji przejechało już ponad 10kkm BEZ ŻADNYCH problemów) Niestety nie obyło się bez problemów podczas piątkowego strojenia - poślizgi na rolkach hamowni powodowały ogromne trudności w shamowaniu auta (jak się okazało przez uszkodzone zawieszenie po wpadnięciu w dziurę). Poniżej wykres stanu obecnego (pełen gaz dopiero od 2400obr dzięki czemu nie było poślizgu - max moment szacowany na ok 340Nm pojawia się już przy 1900obr). 164PS: Mały zapas na wtryskach jeszcze jest, pobawimy się dalej po korekcji kąta wtrysku jednak dopiero po wymianie przedniego zawieszenia. Jeśli właściciel będzie chciał więcej leżą już u mnie większe wtryski Kolejny update za około 2-3 tygodnie po tym jak punto dostanie nowe elementy zawieszenia, zrobiona zostanie geometria i założone zostaną prawdopodobnie inne opony. Wrażenia z jazdy - auto zapina rewelacyjnie do końca obrotomierza. Poprzednio auto klepało regularnie 15.x, obecnie myślę 14.x jest realne bo różnica w jeździe jest znaczna. Pozdro CINEK |
Autor: | greg505 [ 14 Wrz 2009, 21:25 ] |
Temat postu: | |
no niezle ale spodziewalem sie ciut wiecej mocy, moment jest swietny! czegos nie rozumie, robisz to autko dla siebie czy dla kogos innego? |
Autor: | CINEK_ [ 14 Wrz 2009, 22:46 ] |
Temat postu: | |
greg505 napisał(a): no niezle
ale spodziewalem sie ciut wiecej mocy, moment jest swietny! czegos nie rozumie, robisz to autko dla siebie czy dla kogos innego? To NIE JEST moj wyblaknięty klekot - to auto które robiłem na zlecenie - Punto 2FL (oczasty) z motorem M30 (Multijet 100ps w serii). Momentu jest więcej - jak mówię nie dało się gada shamować. Planujemy w tym aucie 170+ps i 350-360Nm - wszystko zależy od wydajności obecnych wtrysków. Pozdro |
Autor: | greg505 [ 14 Wrz 2009, 23:12 ] |
Temat postu: | |
aaaaaa no wlasnie mi cos nie pasowalo! |
Autor: | tomkoch [ 14 Wrz 2009, 23:42 ] |
Temat postu: | |
Wiadomo ile mu sprint to 100 zajmuje?:P |
Autor: | CINEK_ [ 14 Wrz 2009, 23:53 ] |
Temat postu: | |
tomkoch napisał(a): Wiadomo ile mu sprint to 100 zajmuje?:P
Przy 158ps i 320nm na mokrej nawierzchni z pełnym bakiem udało mi się wykręcić 7,48 do 100 i 15,51 na 400m (pierwszy bieg to mielenie w miejscu). W sprzyjających warunkach =<7s jest możliwe do osiągnięcia. Pozdro |
Autor: | tomkoch [ 15 Wrz 2009, 10:35 ] |
Temat postu: | |
Ładnie, obstawiałem koło 8s... |
Autor: | matrix_blue [ 20 Wrz 2009, 17:24 ] |
Temat postu: | |
Kolego zapytam z czystej ciekawości. Mierzyłeś może elastyczność na 5 biegu ( 80 - 120 ) ?? Gratuluję Ci samochodu. Pewnie nie jeden kierowca się zdziwił na światłach |
Autor: | greg505 [ 20 Wrz 2009, 20:44 ] |
Temat postu: | |
Cinek ma jeszcze mocniejszego 'gnojowoza' |
Autor: | Thomas [ 20 Wrz 2009, 21:19 ] |
Temat postu: | |
wszystko pięknie,ładnie ... ale ja jestem tylko ciekaw jak się to wszystko ma z trwałością .... |
Autor: | CINEK_ [ 20 Wrz 2009, 22:37 ] |
Temat postu: | |
matrix_blue napisał(a): Kolego zapytam z czystej ciekawości. Mierzyłeś może elastyczność na 5 biegu ( 80 - 120 ) ?? Gratuluję Ci samochodu. Pewnie nie jeden kierowca się zdziwił na światłach Nie mierzyłem, będzie okazja jak auto przyjedzie na kolejne strojenie to postaram sie zmierzyc... Pozdro [ Dodano: 20 Wrz 2009 22:37 ] Thomas napisał(a): wszystko pięknie,ładnie ... ale ja jestem tylko ciekaw jak się to wszystko ma z trwałością ....
Spokojna Twoja rozczochrana... na chwile obecną 13kkm na modzie ze sprężarką VNT, poprzednio polowe przebiegu całego wozu na modzie - nic się nie dzieje. Motor nie bierze oliwy, nie kopci, pracuje normlanie. Spokojnie dojeździ 300kkm... Pozdro |
Autor: | 639 [ 20 Wrz 2009, 23:13 ] |
Temat postu: | |
Cinek a możliwe jest podrasowanie wolnossącego? ropopija? |
Autor: | CINEK_ [ 20 Wrz 2009, 23:18 ] |
Temat postu: | |
639 napisał(a): Cinek a możliwe jest podrasowanie wolnossącego? ropopija?
Tak, po swapie na JTD Pozdro |
Autor: | 639 [ 20 Wrz 2009, 23:20 ] |
Temat postu: | |
ale mi chodzi bez swapa. moze jakis kompresor zamiast turba? |
Autor: | CINEK_ [ 20 Wrz 2009, 23:23 ] |
Temat postu: | |
639 napisał(a): ale mi chodzi bez swapa. moze jakis kompresor zamiast turba?
Najtanszym i najrozsądniejszym wyjściem jest zmiana auta na JTD lub swap - z tym silnikiem nic nie zrobisz, szkoda po prostu kasy... Pozdro |
Autor: | kox [ 21 Wrz 2009, 18:03 ] |
Temat postu: | |
CINEK_ a co można wykrzesać z jtd 120KM z GP? Na allegro jakiś koleś twierdzi że samym chipem wyciaga z niego 30% więcej koszty ok 2tyś zł |
Autor: | STax [ 21 Wrz 2009, 18:31 ] |
Temat postu: | |
kox: http://www.44tuning.pl/fiat/chip-tuning ... 20-km.html |
Autor: | CINEK_ [ 21 Wrz 2009, 20:07 ] |
Temat postu: | |
kox napisał(a): CINEK_ a co można wykrzesać z jtd 120KM z GP? Na allegro jakiś koleś twierdzi że samym chipem wyciaga z niego 30% więcej koszty ok 2tyś zł
Hmm musiałbym mieć numer nadwozia zeby zobaczyc co tam za sprężarka siedzi, wtryski i pompa oraz sprzęgło. Zakładając, że jest to ten sam setup co np w bravo (od strony motoru) to przy bezpiecznym sofcie okolice 160ps i 330nm mysle. Jeśli jest jakieś pancerniejsze sprzęgło to i niutona więcej. Jesli to Twoj woz podeslij prosze numer nadwozia i posprawdzam w wolnej chwili Pozdro P.S zmieniając osprzęt można dużo więcej |
Autor: | kox [ 21 Wrz 2009, 20:50 ] |
Temat postu: | |
CINEK_ ale też i koszty dużo większe a ja nie potrzebuje auta do street racingu tylko do dostojnej miejskiej jazdy . CINEK_ napisał(a): 160ps i 330nm to kusząca propozycja. Nie chce mi się iść po dowód na dół jutro podeśle nr
|
Autor: | CINEK_ [ 21 Wrz 2009, 21:28 ] |
Temat postu: | |
kox napisał(a): CINEK_ ale też i koszty dużo większe a ja nie potrzebuje auta do street racingu tylko do dostojnej miejskiej jazdy .
CINEK_ napisał(a): 160ps i 330nm to kusząca propozycja. Nie chce mi się iść po dowód na dół jutro podeśle nrPo sofcie auto będzie smigać naprawdę przyjemnie Pozdro |
Autor: | rambos88 [ 23 Sty 2010, 07:31 ] |
Temat postu: | tuning punto II 1.2 16v |
CINEK_ czesc. mam pytanko ile potrafisz wyciagnac dodatkowych kucykow z mojego silnika?? oraz czy potrafisz go zaturbic i ewentualnie ile by to wynioslo?? pozdrawiam |
Autor: | CINEK_ [ 24 Sty 2010, 11:13 ] |
Temat postu: | Re: tuning punto II 1.2 16v |
rambos88 napisał(a): CINEK_ czesc. mam pytanko ile potrafisz wyciagnac dodatkowych kucykow z mojego silnika?? oraz czy potrafisz go zaturbic i ewentualnie ile by to wynioslo??
pozdrawiam Zabawa w elektronikę przy 1.2 16V to nieadekwatne zyski do poniesionych kosztów. Zaturbienie tego to imho przy występowaniu na rynku 1.4tjeta głupi pomysl, lepiej przerzucić TJeta i całośc wysterować. W przypadku 1.2 16v aby to mialo ręcę i nogi (tzn przygotowany motor itd) + wszystkie nowe klamoty to rozmowa od 10k a uzyska się pewnie ok 140-150ps. W przypadku 1.4Tjeta motor znosi 200ps bez dotykania wnętrza - wybór chyba prosty.... Pozdro |
Autor: | rambos88 [ 25 Sty 2010, 22:53 ] |
Temat postu: | |
kurcze jestes wielki chlopie:) dzieki za podpowiedz 3maj sie |
Autor: | ARCZI86 [ 02 Mar 2010, 18:36 ] |
Temat postu: | |
a z mojego 1,9jtd samym oprogramowaniem ile dało by rade w granicach rozsadku wyciagnać? [ Dodano: 02 Mar 2010 16:36 ] no i jaki był by to koszt mniej wiecej;) |
Autor: | CINEK_ [ 13 Kwi 2010, 22:21 ] |
Temat postu: | |
ARCZI86 napisał(a): a z mojego 1,9jtd samym oprogramowaniem ile dało by rade w granicach rozsadku wyciagnać?
[ Dodano: 02 Mar 2010 16:36 ] no i jaki był by to koszt mniej wiecej;) Model M30? tzn 1.9MJTD 101ps czy 1.9 JTD 85? Pozdro [ Dodano: 04 Kwi 2010 15:53 ] Dwa tygodnie temu powalczyłem z autem na hamowni - wynik 175ps i 340Nm. W aucie musimy jeszcze zmodyfikować wydech który niestety dławi motor - po tym zabiegu dokonam znów korekcji na hamowni. Wykres -> http://pionart.pl/~cinek/softy/lukasz6.pdf Pozdro [ Dodano: 13 Kwi 2010 22:21 ] Tak to jeździ przy słabym starcie - właściciel podesłał mi link: http://www.youtube.com/watch?v=uZSSmzTAfuI Pozdro |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |