Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problem z geometrią kół po zmianie zawieszenia
http://fiatpunto.com.pl/topic51772.html
Strona 1 z 1

Autor:  robertwie37 [ 07 Lip 2015, 09:02 ]
Temat postu:  Problem z geometrią kół po zmianie zawieszenia

Witam.Tak jak w tytule kilka dni temu zakładałem zawieszenie Ta-technixa do mojego punta.Problem polega na tym że posiada ono regulację pochylenia koła, gdy ustawie je równo (przednie) jedno koło patrzy na wprost a drugie kręci w prawo?Mam wrażenie że nawet osadzenie kół się zmieniło.Z jednej strony jest przy nadkolu a z drugiej brakuje ok 3 cm. Czy jest to możliwe żebym coś źle skręcił?Punto jest bez wspomagania dlatego poduszki ustawiłem kierunkiem do lamp.

Autor:  fishbone20 [ 08 Lip 2015, 19:12 ]
Temat postu:  Re: Problem z geometrią kół po zmianie zawieszenia

Po obniżeniu to jest normalne że będzie rozbieżny dlatego trzeba zrobić koniecznie zbieżność bez tego się nie obędzie...
Co do przesunięcia to czy auto nie miało jakiejś kolizji? Może sanki są przesunięte i jeśli faktycznie jest tak jak mówisz to trzeba je przesunąć ale raczej nie samemu na oko :p

Autor:  robertwie37 [ 09 Lip 2015, 19:53 ]
Temat postu:  Re: Problem z geometrią kół po zmianie zawieszenia

Też o tym pomyślałem tylko dlaczego na starych felgach było ok?Muszę jechać na stację diagnostyczną to się może dowiem :D A poduchy amortyzatora chyba nie mają znaczenia?Montując nie sprawdziłem jak ułożone były stare. :oops: Gdzieś na forum Pandy odnalazłem że ze wspomaganiem kierunek do kabiny bez w stronę lamp. Czy taki sposób jest doby?Mało tego na necie lub wypowiedzi są zróżnicowane? :P

Autor:  fishbone20 [ 09 Lip 2015, 23:07 ]
Temat postu:  Re: Problem z geometrią kół po zmianie zawieszenia

Jak wysoko stał to może nie zwróciłeś na to uwagi że jedno koło bardziej się chowa.
Albo jeśli masz kąty to są na tyle źle ustawione że jedno koło bardziej leży i tak samo efekt będzie taki że względem błotnika będzie jedno się chować... tz jedno np. będzie prosto a drugie pochylone.
W wersji ze wspomaganiem na pewno poduszki mają być dzióbkiem do kabiny, a tu nie chcę wprowadzać w błąd bo nie wiem na pewno :p

Zrób zbieżność i powinno się wszystko wyjaśnić :)

Autor:  robertwie37 [ 10 Lip 2015, 12:42 ]
Temat postu:  Re: Problem z geometrią kół po zmianie zawieszenia

Ok dzięki za zainteresowanie.Jak ustawie zbieżność
itd to napisze co bylo nie tak :D Co do poduszek ustawilem jedna do kabiny drugą do lampy
efekt bez zmian. :evil:

Autor:  fishbone20 [ 10 Lip 2015, 16:50 ]
Temat postu:  Re: Problem z geometrią kół po zmianie zawieszenia

Jeśli już to obie muszą być w tym samym kierunku :p źle zamontowane powodują nie wracanie kierownicy samoczynne ;p

Autor:  V1n [ 09 Sie 2015, 14:15 ]
Temat postu:  Re: Problem z geometrią kół po zmianie zawieszenia

Witam
Jesli chcesz dowiedziec sie jeszcze wiecej to poczytaj sobie tutaj np. https://www.motointegrator.pl/poradnik/opony-i-felgi/geometria-zawieszenia-i-jej-wplyw-na-zuzycie-opon/ o tym jak kluczowa jest prawidlowa geometria kol.
Szerokiej drogi

Autor:  marcin1080 [ 07 Maj 2016, 18:37 ]
Temat postu:  Re: Problem z geometrią kół po zmianie zawieszenia

Czesc
Ostanio tez szukalem informacji na ten temat i znalazlem ciekawego bloga: https://www.blog.feuvert.pl/geometria-zawieszenia/ Mam nadzieje, ze sie komus przyda. Pozdrawiam :)

Autor:  deavy87 [ 19 Lis 2016, 22:18 ]
Temat postu:  Re: Problem z geometrią kół po zmianie zawieszenia

Ja mam w pracy ma dostęp do maszynki laserowej i szef mi kazał książkowo ustawić kąty około 1 stopień na minus (negatyw) zbieżność na zero... przy jakiejkolwiek zmianie wysokości nawet o 0.5cm wszystko się zmienia i musiałem ustawiać od nowa wszytko...

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/