Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Mega MultiJet
http://fiatpunto.com.pl/topic23733-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  kropekGP [ 24 Sie 2010, 22:13 ]
Temat postu: 

sadoo znam kilka Doblo 1.3, Caddy 1.9, Octavii 1.9 które mają grubo ponad półmiliona km bez remontu silnika i to w większości służbowych. Wiadomo alternatory, pompy wody, turbiny, wtryski były wymieniane ale to w każdym aucie dieslu czy benzynie w końcu się zużyje.
Z tego co piszesz to nieopłacałoby się kupować auta dla firm, w których auta robią po 100 tyś w ciągu roku, a tym bardziej jak kumpla firma gdzie na 1 auto przypada 2 kierowców pracujących na zmianę.

Autor:  MARINESKU [ 26 Sie 2010, 16:42 ]
Temat postu:  Re: Mega MultiJet

kornat85 napisał(a):
Na przykład Fiat zaprojektował swój silnik 1.3 Multijet tak aby układ korbowo - tłokowy wytrzymał 250tyś kilometrów. Potem należy się spodziewać generalnego remontu silnika. Trzeba też pamiętać, że osprzęt silnika jest projektowany na całe życie silnika

Kolego coś nie doczytałeś, piszesz że po 250 tyś silnik do kapitalki niestety nie prawda, jeżeli eksploatujesz poprawnie to z tym przebiegiem czeka cię wymiana osprzętu a nie jak piszesz układu korbowo-tłokowego, w necie jest do bólu artykułów oceniających ten silnik i dystanse przejechane , nawet rady jak nie dopuścić do przeskoczenia rozrządu, a nawet jak przeskoczy lub zerwie się to tylko pękają dźwigienki popychaczy hydraulicznych a głowiczka jest nie tknięta, osobiście widziałem takową awarię silnika i skończyło się i tylko! na wymianie dźwigienek i ma się rozumieć rozrządu, który sam kosztuje z wymianą 900 zł na dzień dzisiejszy.
Oczywiście ten silnik trafia pod maski Opla CORSY jako 1.3 cdti pozdrawiam. :? .

Autor:  bajek [ 26 Sie 2010, 17:17 ]
Temat postu: 

kropekGP napisał(a):
przejechały 300 tyś, natomiast diesle 800 tyś (znaczy się bez remontu samego silnika, co innego osprzęt)

Tzn co liczysz jako silnik? Blok, cylindry i wał? Bo z tego co widzę, to nowym dieslem nie zrobisz więcej niż 250 tyś nie wymieniając połowy osprzętu.

Autor:  kropekGP [ 26 Sie 2010, 18:10 ]
Temat postu: 

bajek silnik to: blok, głowica, zawory, wałki rozrządu, dźwignie zaworowe, tłoki, korbowody, pierscienie, panewki, wał korbowy, pompa oleju. Natomiast do osprzętu zalicza się: alternator, pompa paliwa (diesel), turbina, egr, pompa wody, sprężarka klimy (wszystko to co jest napędzane z pasków lub bezpośrednio z wałków rozrządu).
MARINESKU zgadzam się że 250 tyś km to czas na wymiane rozrządu a nie generalke. Trafia również do OplaAstry, Suzuki Swift.

Autor:  kornat85 [ 26 Sie 2010, 19:03 ]
Temat postu:  Mega MultiJet

Przytoczyłem tylko fakt, który przedstawił sam Fiat. Jest oczywiste, że niektórzy przejadą więcej bez remontu, a niektórzy mniej. Wszystko zależy od użytkownika, który dba lub nie o samochód. Można też przypuszczać, że osprzęt nie wytrzyma tego przebiegu.

Autor:  Borat [ 13 Maj 2011, 11:34 ]
Temat postu: 

kropekGP napisał(a):
Benzynowe projektowane są tak aby bezawaryjnie przejechały 300 tyś, natomiast diesle 800 tyś (znaczy się bez remontu samego silnika, co innego osprzęt) - tak to wygląda w VW.

:hahaha: to ciekawym skąd afera wyszła i przecieki że kopciuchy są projektowane 100 tys i przykładowo mamy 2.0 w którym jeszcze lepiej im to wyszło a VW nie może tego zamieść pod dywan :lol:

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/