Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Spoilery
http://fiatpunto.com.pl/topic20196-50.html
Strona 3 z 3

Autor:  kox [ 14 Paź 2010, 19:52 ]
Temat postu: 

może lotke,najpierw lampy przednie

Autor:  nissanek_3 [ 14 Paź 2010, 19:54 ]
Temat postu: 

lotkę oryginał??a lampy od abarta??

Autor:  kox [ 14 Paź 2010, 19:58 ]
Temat postu: 

siur

Autor:  Wicher [ 14 Paź 2010, 20:06 ]
Temat postu: 

kox-to i halogeny musisz wymienić na ciemniejsze,żeby dostosować się do abartha :>

Autor:  quong [ 14 Paź 2010, 20:07 ]
Temat postu: 

Od razu to dodaje uroku. Ja też nad tym myślałem. Kupiłeś normalnie w ASO czy Allegro? Ile Cię to wyszło? Na następny rok trzeba będzie pomyśleć ;>

Autor:  kox [ 14 Paź 2010, 20:08 ]
Temat postu: 

Wicher mam ciemne halogeny w oryginale ;)

Autor:  Wicher [ 14 Paź 2010, 20:10 ]
Temat postu: 

quong-a Ty cały czas myślisz a nic nie robisz w kierunku zmian :>

[ Dodano: 14 Paź 2010 19:10 ]
kox-z navataru ciężko zauważyć,a nie chciało mi się dalej wchodzić.Zwracam honor :D

Autor:  quong [ 14 Paź 2010, 21:59 ]
Temat postu: 

Wicher napisał(a):
quong-a Ty cały czas myślisz a nic nie robisz w kierunku zmian Smile

No zgadza się .. bo myślę skąd wziąć pieniądze :D

Autor:  K3 [ 15 Paź 2010, 03:09 ]
Temat postu: 

No to jeszcze felgi 17" i masz Sporta :D

Autor:  Wicher [ 15 Paź 2010, 18:53 ]
Temat postu: 

quong-to i też miałem na myśli,bo to nie prosta sprawa w tych czasach :>

Autor:  Taisho [ 19 Paź 2010, 23:52 ]
Temat postu: 

witam , mam pytanko, zakupiona mam lotke tylnia oryginalna oraz pomalowana juz pod kolor, teraz pytanie, jak ja przykleic , zakupilem juz klej do szyb firmy wurth , teraz prosze o instrukcje gdzie i w ktorym miejscu nakladac klej i ile go dac, wiem ze najpierw trzeba odluscic miejsca klejenia itp , teraz tylko pytanko ile tego kleju i w ktorych miejscach, moze ktos szczegolowo opisac jak ta ma wygladac przed jak i po klejeniu.

Autor:  domin45670 [ 20 Paź 2010, 00:16 ]
Temat postu: 

Przyłóż lotkę do dachu, niech Ci ją ktoś potrzyma. Dookoła miejsca klejenia naklej papierową taśmę klejącą. Zdejmij lotkę. Następnie lakier na klapie bagażnika należy zmatowić papierem ściernym. Od spodu lotki w miejscu klejenia nałożyć obficie klej do szyb (czarny silikon), przyłożyć do dachu i przycisnąć. Nadmiar kleju, który wyjdzie po bokach zdjąć odrywając taśmę klejącą. Proponuję dobrze przykleić zwykłą taśmą klejącą tą lotkę do dachu, nie ważne jak to będzie wyglądało, ważne aby pewnie trzymało uniemożliwiając jakiekolwiek przesunięcie się lotki. Potrzymać przyciśniętą jeszcze przez jakieś 10-15 min. aż do czasu gdy zauważysz, że klej już pomału zaczyna twardnieć. Wtedy po prostu już puść lotkę, a taśma klejąca ją będzie trzymać. Po 24h można taśmę zerwać i bezpiecznie używać samochodu.
Jeśli pomażesz przypadkowo klejem nie tam gdzie trzeba, lub rozciągnie się on po lakierze w niepożądanym miejscu, wówczas od razu zmyj klej benzyną ekstrakcyjną.

Tak u mnie była przyklejana i na tej podstawie sporządziłem powyższy opis.

Edit: dopisałem jaki klej, wcześniej mi umknęło.

Autor:  nissanek_3 [ 21 Paź 2010, 21:17 ]
Temat postu: 

Taisho ja swoją kleiłem za pomocą taśmy dwustronnej bolla.Trzyma mocno od pierwszej sekundy. Gościu od którego ją kupiłem miał ją chyba na kleju do szyb i ciężko było ją odkleić i oczyścić z kleju.

Autor:  Taisho [ 02 Lis 2010, 17:13 ]
Temat postu: 

witam
lotka przyklejona klejem do szyb firmy wurth dzisiaj ,narazie prace oceniam na 90% zobaczymy po 24 h jak to bedzie wygladało.

Autor:  starsailor9 [ 16 Maj 2011, 00:22 ]
Temat postu: 

Witam!!
Czy spotkał się ktoś, kiedyś z tylną lotką a'la abarth s2000?
Ciekaw jestem czy jakas firma wypuściła coś takiego:)
Jak by ktoś coś wiedzial, bede wdzieczny za info!!

Autor:  gorbash [ 21 Maj 2011, 23:30 ]
Temat postu: 

Pytanie 10...myslal ktos nad tym,ze po wstawieniu tej lotki bedzie ciezej wyciagnac 3 swiatlo stopu.Ja bez lotki mialem ogromne problemy,choc robilem to sam,a zastanawiam sie nad lotka i widze,ze moze troche utrudniach dostep do lampy. Co prawda dopiero po 50 tysiach mi sie przepalila zarowa,ale co jak co to dobrze miec dostep w miare bezproblemowy...

Autor:  polandmet [ 02 Paź 2012, 17:39 ]
Temat postu:  Re: Spoilery

Witam
A czy ktos probowal odklejac tą lotke ? :)
Bo sie zastanawiam jak to zrobic bez paskurzenia.
Fabrycznie jak jest to klejone , na jaki klej ?

Autor:  darcyn [ 02 Paź 2012, 17:52 ]
Temat postu:  Re: Spoilery

informacja techniczna

10809 - ZMIENIONO MOCOWANIE SPOILERA (BYŁ PRZYKRĘCANY JEST PRZYKLEJONY) (DAT 15/10/2005)

cena nowego na dziś to 900zł ;)

Autor:  polandmet [ 02 Paź 2012, 18:04 ]
Temat postu:  Re: Spoilery

czyli oderwac sie go nie da ?

Autor:  darcyn [ 02 Paź 2012, 18:11 ]
Temat postu:  Re: Spoilery

do 25/10/05 jest przykrecany. potem klejony. więc jak komuś chcesz urwać to zobacz z którego roku

Autor:  MarianKoniuszko [ 14 Sie 2016, 19:13 ]
Temat postu:  Re: Spoilery

Witam,

Odświeżam temat, bo mam takie pytanie: czy ktoś może odrywał oryginalny spoiler od klapy (z powodzeniem)?
Bo znalazłem na allegro całą klapę z lotką, w takim samym kolorze jako moje GP, ale klapa jest w słabym stanie, więc całej na pewno nie chciałbym wymieniać.
No i się zastanawiam, czy warto to brać i próbować oderwać samą lotkę.
Czy komuś się udał taki zabieg? Jakich narzędzi używał? Jak z ponownym przyklejeniem (czy trzyma się tak samo dobrze, jak za pierwszym razem)?

Z góry dziękuję za podpowiedzi!

Autor:  adamcior [ 20 Sie 2016, 20:10 ]
Temat postu:  Re: Spoilery

MarianKoniuszko
Myślę nad tym samym i chyba wiem o której klapie nawet mówisz, cenowo nawet całkiem, w większości właśnie sprzedają z klapą, a potrzebna sama lotka... Jak już przeprowadzisz ten eksperyment oderwania lotki od klapy to daj znać jaki efekt :E

Autor:  MarianKoniuszko [ 30 Gru 2016, 18:50 ]
Temat postu:  Re: Spoilery

adamcior
Po dłuższym badaniu tematu postanowiłem odpuścić. Poczytałem co ludzie piszą na forach innych marek i to jest loteria.
Próbują nożami do tapet, struną od gitary, itp. ale nigdy nie wiadomo czy nie pęknie. Poza tym, fabryczny spoiler jest na bank przyklejony (poza tymi z początku produkcji GP gdzie były dodatkowo przekręcane) dwuskładnikowym klejem (Fiat Adhesive Kit 5908061), który się utwardza i nie jest taki łatwy do wykrojenia jak silikon/klej do szyb.

No i nawet, gdyby się udało, to pozostaje jeszcze kwestia oczyszczenia lotki z resztek tego kleju i spasowaniu do klapy (boję się, że ciężko byłoby idealnie spasować i gdzieś by odstawała).

Tak w ogóle to na początku chciałem kupić nową z Line Accessori (na necie chodzi za 530zł) - ale się okazało, że ta z katalogu Line Accessori i ta montowana fabrycznie to dwie różne lotki (tą pierwszą produkuje niemiecka firma Zender i ma całkiem inny kształt)!
No a fabryczna w ASO chodzi po 900zł, do tego lakierowanie, no i klej - z tego co rozmawiałem z lakiernikiem, to mówił że można na klej do szyb, ale osobiście nie poleca bo jak ktoś jeździ po autostradzie z większymi prędkościami to na bank odpadnie - kwestia czasu. No a ten fiatowski klej kosztuje jakieś 200zł.

Więc zacząłem szukać używki - cena niższa i lakierowanie odpada. Ale stwierdziłem, że za duże ryzyko i będzie wyglądać jak kupa.
Więc jak dla mnie - gra nie warta świeczki. Nauczka na przyszłość - brać od razu ze wszystkimi fajnymi "zintegrowanymi" dodatkami w salonie :E

[ Dodano: 30 Gru 2016, 18:50 ]

Jednak ta lotka nie dawała mi spokoju, no i stało się - kupiłem za niewielkie pieniądze całą klapę z lotką i zabrałem się do odrywania.

Narzędzia użyte:
- 4x płaskie śrubokręty
- 2x nóż do tapet
- 1x szpachelka + gumowy młotek
- 1x puszka "rozpuszczalnika i odplamiacza" Starwax (do usuwania klejów, gumy do żucia, itp.)

Po 4h walki w garażu udało się oddzielić lotkę od klapy. Niestety nie obyło się bez kilku małych uszkodzeń - jedna rysa i jedno niewielkie pęknięcie :(
Ale lotka zawieziona już do majstra od naprawy zderzaków/spoilerów i czekam na odbiór już naprawionej i polakierowanej (niestety - nie obędzie się bez nowego lakieru :/)

Ogólnie to oryginalna lotka jest całkowicie inaczej klejona niż ta Zendera (z line accessori), bo oprócz kleju po obrysie (w miejscu styku), było też dużo kleju centralnie, w takim specjalnym przetłoczeniu/profilu. Jak ją odbiorę, to może zrobię zdjęcie i tu wrzucę, gdyby ktoś potrzebował. Wiedząc gdzie jest klej - łatwiej ją odciąć bez uszkodzeń.
Generalnie, to polecam szpachelkę z naostrzoną krawędzią. Zdecydowanie lepiej kroi ten klej, niż wszelkiej maści noże.

Strona 3 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/