Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

soft turbo
http://fiatpunto.com.pl/topic24407.html
Strona 1 z 3

Autor:  rafal-pl [ 20 Wrz 2010, 15:12 ]
Temat postu:  soft turbo

Ostatnio zastanawiam się nad zwiększeniem mocy w swojej kropce. Znajomy polecił mi zamontowanie "soft turbo" które nie będzie męczyło silnika a przyrost mocy bedzie nawet o 50%. Czyli z motoru 1.4 77KM wyciśnie ok 110-115KM.

W zakres modyfikacji soft wchodzą następujące części:
turbosprężarka z zaworem upustowym spalin
chłodnica powietrza ( intercooler )
zawór upustowy ssania ( dump valve)
fragment układu wydechowego
układ smarowania sprężarki
regulator ciśnienia paliwa ( opcjonalnie )
czujnik ciśnienia doładowania
układ wtrysku dodatkowego paliwa
rury ssące
rury tłoczące
opaski ściskające
łączniki elastyczne
uszczelki
kontrolka doładowania ( opcjonalnie )
wiązka elektryczna
przekaźniki
filtr powietrza zewnętrzny ( K&N, Kingdragon, Green )
filtr oleju
świece zapłonowe NGK
Motul 300V

Lub zwiększenie mocy po przez wyciągniecie KM z rezerwy silnika czyli jakieś 10-15km + wydech przelotowy 4-5KM co daje ok 20KM...

Co o tym sądzicie?

Autor:  Sebooo [ 20 Wrz 2010, 16:59 ]
Temat postu: 

Kurcze a ile może wynieść soft turbo?
Ja obstaje za tym drugim na pewno mniej zabawy a sądzę, że wystarczy. Po co Ci tyle mocy jak przy tym silniku sobie dobrze radzi w mieście a często nie ma gdzie poszaleć i pomyśl, że po soft turbo Ci w korku spalanko nieźle podskoczy.. :> Jak wiedziałeś, że go będziesz robił to było kupić 1.4 z turbinką chyba 130KM.

(w jaki sposób się wyciąga KM z rezerwy)?

Autor:  rafal-pl [ 20 Wrz 2010, 17:27 ]
Temat postu: 

Ja nawet nie wiedziałem że go kupię. Trafiła się okazja to kupiłem. Z tego co kolega mi mówił to każdy silnik pracuje (jest ustawiony) na 70-80% swojej mocy wiec można go skręcić do 90% poprzez jakieś urządzenie (coś w stylu oszukania komputera) . I koszt tego między 1000-1300zł

A soft zaczyna się od 6tyś nawet do 9tyś ;/ zależy co i jak.

Ps. ja mieszkam po za tą wsią i nie stoję w korkach :) spokojnie po mieścinie poruszam sie powyżej 50km/h no i jest gdzie depnąć.

Autor:  kazaa [ 20 Wrz 2010, 17:54 ]
Temat postu:  Re: soft turbo

rafal-pl napisał(a):
Ostatnio zastanawiam się nad zwiększeniem mocy w swojej kropce. Znajomy polecił mi zamontowanie "soft turbo" które nie będzie męczyło silnika a przyrost mocy bedzie nawet o 50%. Czyli z motoru 1.4 77KM wyciśnie ok 110-115KM.

W zakres modyfikacji soft wchodzą następujące części:
turbosprężarka z zaworem upustowym spalin
chłodnica powietrza ( intercooler )
zawór upustowy ssania ( dump valve)
fragment układu wydechowego
układ smarowania sprężarki
regulator ciśnienia paliwa ( opcjonalnie )
czujnik ciśnienia doładowania
układ wtrysku dodatkowego paliwa
rury ssące
rury tłoczące
opaski ściskające
łączniki elastyczne
uszczelki
kontrolka doładowania ( opcjonalnie )
wiązka elektryczna
przekaźniki
filtr powietrza zewnętrzny ( K&N, Kingdragon, Green )
filtr oleju
świece zapłonowe NGK
Motul 300V


wiesz ile taka operacja Cię wyniesie ? Do tego strojenie , także jak masz odłożone 10k zł i dryg do dłubania w silniku to możesz działać , dodam ,że powinieneś pomyśleć o mocniejszym sprzęgle niż seryjne , bo nie wytrzyma większego momentu na dłuższą metę

Cytuj:
Lub zwiększenie mocy po przez wyciągniecie KM z rezerwy silnika czyli jakieś 10-15km + wydech przelotowy 4-5KM co daje ok 20KM...

Co o tym sądzicie?


zapomnij w silniku n/a o takim przyroście , w mk2 na dłubanej głowicy , ostrym wałku 866 , wydech 4-2-1 gościowi wyszło 70PS zamiast seryjnych 60ps... a soft Ci nie pomoże w silniku nie doładowanym

imho lepiej kupić auto z T i zacząć zabawę

Autor:  greg505 [ 20 Wrz 2010, 17:56 ]
Temat postu: 

srednio co miesiac pojawiaja sie takie tematy ;)

rafal-pl napisał(a):
I koszt tego między 1000-1300zł

od troszke wyzszych kwot zaczyna sie remap w sillnikach z turbo

Autor:  STax [ 20 Wrz 2010, 18:17 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
zapomnij w silniku n/a o takim przyroście , w mk2 na dłubanej głowicy , ostrym wałku 866 , wydech 4-2-1 gościowi wyszło 70PS zamiast seryjnych 60ps

Z kolei ja czytałem w prasie kiedyś o mk I 1.2 75 z którego gość wycisnął 100km bez turbo więc... można ;) Kwestia kasy.


rafal-pl napisał(a):
każdy silnik pracuje (jest ustawiony) na 70-80% swojej mocy wiec można go skręcić do 90% poprzez jakieś urządzenie (coś w stylu oszukania komputera) . I koszt tego między 1000-1300zł

Za ok 1500zł można zrobić remap komputera (także w silniku N/A) który doda parę km, w przypadku GP z 77km można dobić pod 90km...
http://www.44tuning.pl/fiat/chip-tuning ... 77-km.html ;)

Autor:  Sebooo [ 20 Wrz 2010, 18:36 ]
Temat postu: 

Może zostań przy wydechu przelotowym?
:>

Autor:  STax [ 20 Wrz 2010, 18:44 ]
Temat postu: 

Sebooo napisał(a):
Może zostań przy wydechu przelotowym?

Przy wolnossącym silniku, zwłaszcza seryjnym ma to średni sens (poza dźwiękiem ;))

Autor:  kazaa [ 20 Wrz 2010, 19:39 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Z kolei ja czytałem w prasie kiedyś o mk I 1.2 75 z którego gość wycisnął 100km bez turbo więc... można ;) Kwestia kasy.


ooo lol czy ja mówię , że nie można ... było u nas w klubie punto 1 1.2 16v co miało około 100PS, ale to była wiertarka , nie oszukujmy się z g... bata nie ukręcisz , mała pojemność = mały moment, do tego wysoka moc tylko z wysokich obrotów , nie użytecznych w praktyce , dodatkowo skracające żywotność silnika i przeniesienia napędu


STax napisał(a):
każdy silnik pracuje (jest ustawiony) na 70-80% swojej mocy wiec można go skręcić do 90% poprzez jakieś urządzenie (coś w stylu oszukania komputera) . I koszt tego między 1000-1300zł
Za ok 1500zł można zrobić remap komputera (także w silniku N/A) który doda parę km, w przypadku GP z 77km można dobić pod 90km...
http://www.44tuning.pl/fiat/chip-tuning ... 77-km.html ;)


jasne , poproszę o wykres modyfikacji żeby to potwierdzić , każda firma pisze takie bzdury żeby nabić sobie kasę , silnika n/a nie podciągniesz o taką moc bez zmian mechanicznych , chyba , że dasz np ostre wałki i pod to soft to prędzej , ale to inna bajka , nie dla silnika seryjnego....

nie oszukujmy się , każdy zna prawdę , a na siłę próbuje uskuteczniać coś innego

Autor:  STax [ 20 Wrz 2010, 19:56 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
ooo lol czy ja mówię , że nie można


kazaa napisał(a):
zapomnij w silniku n/a o takim przyroście

;)


kazaa napisał(a):
nie oszukujmy się , każdy zna prawdę , a na siłę próbuje uskuteczniać coś innego

No jasne, ja się zgadzam, chipowanie seryjnego silnika N/A mija się z celem tak jak i podchodzenie do tuningu bez znajomości pewnych podstaw no i funduszy duuużo większych niż się wydaje.

Autor:  2rotor [ 20 Wrz 2010, 20:50 ]
Temat postu: 

Soft turbo to bzdura, jak robić turbo to porządnie ale w tym aucie to i tak bzdura bo przecież jest GP T-Jet który wyjdzie taniej i jeszcze można go dalej modować. Zresztą profi przeróbka NA na turbo to kwota pięciocyfrowa i raczej 2jka z przodu.
Aha a kompletny bezsens to modowanie tego dychawicznego 1,4, kasy pójdzie od groma i nawet niech ma 120HP to dalej są to osiągi seryjnego 1,6 16V. T-Jet seria zrobi z tego wiatrak.

Autor:  sadoo [ 20 Wrz 2010, 22:16 ]
Temat postu: 

Ja to wychodzę z założenia że powyżej lamperii nie wyskoczysz.
i tak jak koledzy tutaj piszą mija się z celem taki zabieg wsadzania turbo.
Chce mocne i szybkie auto to sprzedaje GP i kupuje zdrowe Audi S4 2,7 265KM na start. Jak mam monetę na dalsze mody robię z niej 500 konia
żadne T-jety M-jety czy nawet Abarthy podkręcone do 180KM czy nawet 200KM nie dają takiej frajdy z jazdy jak taka S4 i nie dają takiej możliwości rozwoju.
Duża, wygodna, w miarę ekonomiczna jak na taka moc i stosunkowo żywotna.

Autor:  kazaa [ 20 Wrz 2010, 23:02 ]
Temat postu: 

sadoo napisał(a):
Ja to wychodzę z założenia że powyżej lamperii nie wyskoczysz.
i tak jak koledzy tutaj piszą mija się z celem taki zabieg wsadzania turbo.
Chce mocne i szybkie auto to sprzedaje GP i kupuje zdrowe Audi S4 2,7 265KM na start. Jak mam monetę na dalsze mody robię z niej 500 konia
żadne T-jety M-jety czy nawet Abarthy podkręcone do 180KM czy nawet 200KM nie dają takiej frajdy z jazdy jak taka S4 i nie dają takiej możliwości rozwoju.
Duża, wygodna, w miarę ekonomiczna jak na taka moc i stosunkowo żywotna.


a znajdziesz zdrowe s4 nie skarbonkę ? Jeżeli mówimy o 2-3 letnim to spoko , ale takie porównanie nie ma sensu , bo zupełnie inna liga aut , skoro ktoś ma gp to chyba logiczne , że nie kupi s4 bo go nie stać , a grata kilkunastoletniego nie chce ...

Autor:  rafal-pl [ 20 Wrz 2010, 23:28 ]
Temat postu: 

greg505 no ale ja mówiłem w tym przypadku o rezerwie silnika żę koszt ok 1000-1300zł. Jak do Golfa V proponowali 1700zł który ma już seryjnie 140KM. Z resztą ja tylko mówię to co słyszałem.

No i że seryjny silnik można spokojnie pompować do 0,5 bara ;/ nic innego jak T-jet.

[ Dodano: 20 Wrz 2010 22:28 ]
kazaa a wyciągniesz ze starej e30 440KM? Widocznie ten z kim rozmawiałem zna się na rzeczy. I sam fakt że Bartkowi Chrzanowskiemu pomagał w budowie jego BMW.

Mi się kropa podoba. I jeżeli fundusze na to pozwolą to będę dążył do jej ulepszania. Dzięki za wasze opinie.

A co ciekawe założyłem temat jak kupowałem motor czy da rade wsadzić 1.4 T-jet 120KM to każdy gadał że to gruba kasa pójdzie to kupiłem taki jaki był wcześniej a teraz tego trochę żałuję. No ale cóż :)

Autor:  greg505 [ 20 Wrz 2010, 23:38 ]
Temat postu: 

rafal-pl napisał(a):
greg505 no ale ja mówiłem w tym przypadku o rezerwie silnika żę koszt ok 1000-1300zł. Jak do Golfa V proponowali 1700zł który ma już seryjnie 140KM. Z resztą ja tylko mówię to co słyszałem.

ale to nie jest silnik n/a
140 koni mialy TSI albo TDI, czyli oba z turbinka

Autor:  sadoo [ 21 Wrz 2010, 00:39 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
a znajdziesz zdrowe s4 nie skarbonkę

nie widzę problemu.

Fakt inna liga aut, ale i za zarazem inna przyjemność z jazdy.

kazaa napisał(a):
grata kilkunastoletniego nie chce

Nikt Ci nawet nie oferuje. :)

Autor:  2rotor [ 21 Wrz 2010, 08:17 ]
Temat postu: 

sadoo napisał(a):
Ja to wychodzę z założenia że powyżej lamperii nie wyskoczysz.
i tak jak koledzy tutaj piszą mija się z celem taki zabieg wsadzania turbo.
Chce mocne i szybkie auto to sprzedaje GP i kupuje zdrowe Audi S4 2,7 265KM na start. Jak mam monetę na dalsze mody robię z niej 500 konia
żadne T-jety M-jety czy nawet Abarthy podkręcone do 180KM czy nawet 200KM nie dają takiej frajdy z jazdy jak taka S4 i nie dają takiej możliwości rozwoju.
Duża, wygodna, w miarę ekonomiczna jak na taka moc i stosunkowo żywotna.


Ciekawe co na to by powiedzieli właściciele Porsche, GTRów, Imprez czy Evo :lol: No comments...

Autor:  rafal-pl [ 21 Wrz 2010, 09:43 ]
Temat postu: 

greg505 tak ok tylko ja nie mówię że to samo co do GOlfa wsadzają to do Fiata. Chodzi mi o sam koszt tego. Nie wychodzi aż tak drogo/

Autor:  STax [ 21 Wrz 2010, 09:52 ]
Temat postu: 

rafal-pl napisał(a):
Chodzi mi o sam koszt tego. Nie wychodzi aż tak drogo/

Wychodzi, bo za tą samą kasę z silnika turbo wyciśniesz znacznie więcej (za pomocą elektroniki) niż z N/A

Autor:  rafal-pl [ 21 Wrz 2010, 13:45 ]
Temat postu: 

Najpierw trzeba mieć ten silnik :) No nic jak skończę CA to pomyślę nad modami silnika.

Autor:  mario-sz [ 21 Wrz 2010, 16:27 ]
Temat postu: 

hi. na Twoim miejscu poszukałbym głowicy 16V, skrzyni 6 (chociaż możesz spokojnie zostać przy 5), i bodykomp do niego. zawsze to pewniejsze 95 koni bez modyfikacji "wszystkiego"

i wszsytko w orginale.......

swoją starą głowicę, skrzynie i body też sprzedaż za jakieś pieniądze, a więc modyfikacja nie powinna kosztować fortune.

a przynajmniej wiesz, że 95 koni nie wykończy Ci silnika, bo tylko głowicami różni się silnik 1.4 8V od 16V :wink:

Autor:  rafal-pl [ 21 Wrz 2010, 17:08 ]
Temat postu: 

mario-sz a sam tego próbowałeś??

Autor:  mario-sz [ 21 Wrz 2010, 17:16 ]
Temat postu: 

nie, ale powinno to być dość proste. najlepiej jeszcze podjechać do jakiegoś serwisu FIATA i upewnić się czy mocowania głowicy są takie same (np. szpilki). Może akurat będa mieć jakiegoś STARJETA w naprawie więc można zobaczyć, POGADAĆ i porównać.

Można jeszcze zobaczyć części w katalogu EPER i będziesz widział wszystkie różnice


Nie jedź z tym do Pana Mietka i Zdzicha z pierwszego lepszego warsztatu bo oni tego napewno wiedzieć nie będą........

Autor:  rafal-pl [ 21 Wrz 2010, 17:58 ]
Temat postu: 

No domyślam się ;D no ok dzięki spytam tego swojego speca co on na to :)

Autor:  2rotor [ 21 Wrz 2010, 20:47 ]
Temat postu: 

mario-sz napisał(a):
nie, ale powinno to być dość proste. najlepiej jeszcze podjechać do jakiegoś serwisu FIATA i upewnić się czy mocowania głowicy są takie same (np. szpilki). Może akurat będa mieć jakiegoś STARJETA w naprawie więc można zobaczyć, POGADAĆ i porównać.

Można jeszcze zobaczyć części w katalogu EPER i będziesz widział wszystkie różnice


Nie jedź z tym do Pana Mietka i Zdzicha z pierwszego lepszego warsztatu bo oni tego napewno wiedzieć nie będą........


Ta powinno być proste a wiesz że sama mechanika to pikuś? Problem w tym że te silniki rożnią się kompem, wiązką i tuzinem innych pierdół. To nie gaźnikowiec że można było sobie przekładać graty w te i nazat bez tykania elektroniki.Wszystko można zrobic i nie ma rzeczy nie mozliwych, można wsadzić w te punto V8 biturbo za fotelem kierowcy tylko pytanie czy jest to ekonomicznie uzasadnione. Ja raczej jak wiadomo przeciwnikiem modyfikacji nie jestem ale wszystko z głową panowie.

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/