Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
soft turbo http://fiatpunto.com.pl/topic24407.html |
Strona 1 z 3 |
Autor: | rafal-pl [ 20 Wrz 2010, 15:12 ] |
Temat postu: | soft turbo |
Ostatnio zastanawiam się nad zwiększeniem mocy w swojej kropce. Znajomy polecił mi zamontowanie "soft turbo" które nie będzie męczyło silnika a przyrost mocy bedzie nawet o 50%. Czyli z motoru 1.4 77KM wyciśnie ok 110-115KM. W zakres modyfikacji soft wchodzą następujące części: turbosprężarka z zaworem upustowym spalin chłodnica powietrza ( intercooler ) zawór upustowy ssania ( dump valve) fragment układu wydechowego układ smarowania sprężarki regulator ciśnienia paliwa ( opcjonalnie ) czujnik ciśnienia doładowania układ wtrysku dodatkowego paliwa rury ssące rury tłoczące opaski ściskające łączniki elastyczne uszczelki kontrolka doładowania ( opcjonalnie ) wiązka elektryczna przekaźniki filtr powietrza zewnętrzny ( K&N, Kingdragon, Green ) filtr oleju świece zapłonowe NGK Motul 300V Lub zwiększenie mocy po przez wyciągniecie KM z rezerwy silnika czyli jakieś 10-15km + wydech przelotowy 4-5KM co daje ok 20KM... Co o tym sądzicie? |
Autor: | Sebooo [ 20 Wrz 2010, 16:59 ] |
Temat postu: | |
Kurcze a ile może wynieść soft turbo? Ja obstaje za tym drugim na pewno mniej zabawy a sądzę, że wystarczy. Po co Ci tyle mocy jak przy tym silniku sobie dobrze radzi w mieście a często nie ma gdzie poszaleć i pomyśl, że po soft turbo Ci w korku spalanko nieźle podskoczy.. Jak wiedziałeś, że go będziesz robił to było kupić 1.4 z turbinką chyba 130KM. (w jaki sposób się wyciąga KM z rezerwy)? |
Autor: | rafal-pl [ 20 Wrz 2010, 17:27 ] |
Temat postu: | |
Ja nawet nie wiedziałem że go kupię. Trafiła się okazja to kupiłem. Z tego co kolega mi mówił to każdy silnik pracuje (jest ustawiony) na 70-80% swojej mocy wiec można go skręcić do 90% poprzez jakieś urządzenie (coś w stylu oszukania komputera) . I koszt tego między 1000-1300zł A soft zaczyna się od 6tyś nawet do 9tyś ;/ zależy co i jak. Ps. ja mieszkam po za tą wsią i nie stoję w korkach spokojnie po mieścinie poruszam sie powyżej 50km/h no i jest gdzie depnąć. |
Autor: | kazaa [ 20 Wrz 2010, 17:54 ] |
Temat postu: | Re: soft turbo |
rafal-pl napisał(a): Ostatnio zastanawiam się nad zwiększeniem mocy w swojej kropce. Znajomy polecił mi zamontowanie "soft turbo" które nie będzie męczyło silnika a przyrost mocy bedzie nawet o 50%. Czyli z motoru 1.4 77KM wyciśnie ok 110-115KM. W zakres modyfikacji soft wchodzą następujące części: turbosprężarka z zaworem upustowym spalin chłodnica powietrza ( intercooler ) zawór upustowy ssania ( dump valve) fragment układu wydechowego układ smarowania sprężarki regulator ciśnienia paliwa ( opcjonalnie ) czujnik ciśnienia doładowania układ wtrysku dodatkowego paliwa rury ssące rury tłoczące opaski ściskające łączniki elastyczne uszczelki kontrolka doładowania ( opcjonalnie ) wiązka elektryczna przekaźniki filtr powietrza zewnętrzny ( K&N, Kingdragon, Green ) filtr oleju świece zapłonowe NGK Motul 300V wiesz ile taka operacja Cię wyniesie ? Do tego strojenie , także jak masz odłożone 10k zł i dryg do dłubania w silniku to możesz działać , dodam ,że powinieneś pomyśleć o mocniejszym sprzęgle niż seryjne , bo nie wytrzyma większego momentu na dłuższą metę Cytuj: Lub zwiększenie mocy po przez wyciągniecie KM z rezerwy silnika czyli jakieś 10-15km + wydech przelotowy 4-5KM co daje ok 20KM...
Co o tym sądzicie? zapomnij w silniku n/a o takim przyroście , w mk2 na dłubanej głowicy , ostrym wałku 866 , wydech 4-2-1 gościowi wyszło 70PS zamiast seryjnych 60ps... a soft Ci nie pomoże w silniku nie doładowanym imho lepiej kupić auto z T i zacząć zabawę |
Autor: | greg505 [ 20 Wrz 2010, 17:56 ] |
Temat postu: | |
srednio co miesiac pojawiaja sie takie tematy rafal-pl napisał(a): I koszt tego między 1000-1300zł
od troszke wyzszych kwot zaczyna sie remap w sillnikach z turbo |
Autor: | STax [ 20 Wrz 2010, 18:17 ] |
Temat postu: | |
kazaa napisał(a): zapomnij w silniku n/a o takim przyroście , w mk2 na dłubanej głowicy , ostrym wałku 866 , wydech 4-2-1 gościowi wyszło 70PS zamiast seryjnych 60ps Z kolei ja czytałem w prasie kiedyś o mk I 1.2 75 z którego gość wycisnął 100km bez turbo więc... można Kwestia kasy. rafal-pl napisał(a): każdy silnik pracuje (jest ustawiony) na 70-80% swojej mocy wiec można go skręcić do 90% poprzez jakieś urządzenie (coś w stylu oszukania komputera) . I koszt tego między 1000-1300zł
Za ok 1500zł można zrobić remap komputera (także w silniku N/A) który doda parę km, w przypadku GP z 77km można dobić pod 90km... http://www.44tuning.pl/fiat/chip-tuning ... 77-km.html |
Autor: | Sebooo [ 20 Wrz 2010, 18:36 ] |
Temat postu: | |
Może zostań przy wydechu przelotowym? |
Autor: | STax [ 20 Wrz 2010, 18:44 ] |
Temat postu: | |
Sebooo napisał(a): Może zostań przy wydechu przelotowym?
Przy wolnossącym silniku, zwłaszcza seryjnym ma to średni sens (poza dźwiękiem ) |
Autor: | kazaa [ 20 Wrz 2010, 19:39 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Z kolei ja czytałem w prasie kiedyś o mk I 1.2 75 z którego gość wycisnął 100km bez turbo więc... można Kwestia kasy. ooo lol czy ja mówię , że nie można ... było u nas w klubie punto 1 1.2 16v co miało około 100PS, ale to była wiertarka , nie oszukujmy się z g... bata nie ukręcisz , mała pojemność = mały moment, do tego wysoka moc tylko z wysokich obrotów , nie użytecznych w praktyce , dodatkowo skracające żywotność silnika i przeniesienia napędu STax napisał(a): każdy silnik pracuje (jest ustawiony) na 70-80% swojej mocy wiec można go skręcić do 90% poprzez jakieś urządzenie (coś w stylu oszukania komputera) . I koszt tego między 1000-1300zł
Za ok 1500zł można zrobić remap komputera (także w silniku N/A) który doda parę km, w przypadku GP z 77km można dobić pod 90km... http://www.44tuning.pl/fiat/chip-tuning ... 77-km.html jasne , poproszę o wykres modyfikacji żeby to potwierdzić , każda firma pisze takie bzdury żeby nabić sobie kasę , silnika n/a nie podciągniesz o taką moc bez zmian mechanicznych , chyba , że dasz np ostre wałki i pod to soft to prędzej , ale to inna bajka , nie dla silnika seryjnego.... nie oszukujmy się , każdy zna prawdę , a na siłę próbuje uskuteczniać coś innego |
Autor: | STax [ 20 Wrz 2010, 19:56 ] |
Temat postu: | |
kazaa napisał(a): ooo lol czy ja mówię , że nie można kazaa napisał(a): zapomnij w silniku n/a o takim przyroście kazaa napisał(a): nie oszukujmy się , każdy zna prawdę , a na siłę próbuje uskuteczniać coś innego
No jasne, ja się zgadzam, chipowanie seryjnego silnika N/A mija się z celem tak jak i podchodzenie do tuningu bez znajomości pewnych podstaw no i funduszy duuużo większych niż się wydaje. |
Autor: | 2rotor [ 20 Wrz 2010, 20:50 ] |
Temat postu: | |
Soft turbo to bzdura, jak robić turbo to porządnie ale w tym aucie to i tak bzdura bo przecież jest GP T-Jet który wyjdzie taniej i jeszcze można go dalej modować. Zresztą profi przeróbka NA na turbo to kwota pięciocyfrowa i raczej 2jka z przodu. Aha a kompletny bezsens to modowanie tego dychawicznego 1,4, kasy pójdzie od groma i nawet niech ma 120HP to dalej są to osiągi seryjnego 1,6 16V. T-Jet seria zrobi z tego wiatrak. |
Autor: | sadoo [ 20 Wrz 2010, 22:16 ] |
Temat postu: | |
Ja to wychodzę z założenia że powyżej lamperii nie wyskoczysz. i tak jak koledzy tutaj piszą mija się z celem taki zabieg wsadzania turbo. Chce mocne i szybkie auto to sprzedaje GP i kupuje zdrowe Audi S4 2,7 265KM na start. Jak mam monetę na dalsze mody robię z niej 500 konia żadne T-jety M-jety czy nawet Abarthy podkręcone do 180KM czy nawet 200KM nie dają takiej frajdy z jazdy jak taka S4 i nie dają takiej możliwości rozwoju. Duża, wygodna, w miarę ekonomiczna jak na taka moc i stosunkowo żywotna. |
Autor: | kazaa [ 20 Wrz 2010, 23:02 ] |
Temat postu: | |
sadoo napisał(a): Ja to wychodzę z założenia że powyżej lamperii nie wyskoczysz.
i tak jak koledzy tutaj piszą mija się z celem taki zabieg wsadzania turbo. Chce mocne i szybkie auto to sprzedaje GP i kupuje zdrowe Audi S4 2,7 265KM na start. Jak mam monetę na dalsze mody robię z niej 500 konia żadne T-jety M-jety czy nawet Abarthy podkręcone do 180KM czy nawet 200KM nie dają takiej frajdy z jazdy jak taka S4 i nie dają takiej możliwości rozwoju. Duża, wygodna, w miarę ekonomiczna jak na taka moc i stosunkowo żywotna. a znajdziesz zdrowe s4 nie skarbonkę ? Jeżeli mówimy o 2-3 letnim to spoko , ale takie porównanie nie ma sensu , bo zupełnie inna liga aut , skoro ktoś ma gp to chyba logiczne , że nie kupi s4 bo go nie stać , a grata kilkunastoletniego nie chce ... |
Autor: | rafal-pl [ 20 Wrz 2010, 23:28 ] |
Temat postu: | |
greg505 no ale ja mówiłem w tym przypadku o rezerwie silnika żę koszt ok 1000-1300zł. Jak do Golfa V proponowali 1700zł który ma już seryjnie 140KM. Z resztą ja tylko mówię to co słyszałem. No i że seryjny silnik można spokojnie pompować do 0,5 bara ;/ nic innego jak T-jet. [ Dodano: 20 Wrz 2010 22:28 ] kazaa a wyciągniesz ze starej e30 440KM? Widocznie ten z kim rozmawiałem zna się na rzeczy. I sam fakt że Bartkowi Chrzanowskiemu pomagał w budowie jego BMW. Mi się kropa podoba. I jeżeli fundusze na to pozwolą to będę dążył do jej ulepszania. Dzięki za wasze opinie. A co ciekawe założyłem temat jak kupowałem motor czy da rade wsadzić 1.4 T-jet 120KM to każdy gadał że to gruba kasa pójdzie to kupiłem taki jaki był wcześniej a teraz tego trochę żałuję. No ale cóż |
Autor: | greg505 [ 20 Wrz 2010, 23:38 ] |
Temat postu: | |
rafal-pl napisał(a): greg505 no ale ja mówiłem w tym przypadku o rezerwie silnika żę koszt ok 1000-1300zł. Jak do Golfa V proponowali 1700zł który ma już seryjnie 140KM. Z resztą ja tylko mówię to co słyszałem.
ale to nie jest silnik n/a 140 koni mialy TSI albo TDI, czyli oba z turbinka |
Autor: | sadoo [ 21 Wrz 2010, 00:39 ] |
Temat postu: | |
kazaa napisał(a): a znajdziesz zdrowe s4 nie skarbonkę nie widzę problemu. Fakt inna liga aut, ale i za zarazem inna przyjemność z jazdy. kazaa napisał(a): grata kilkunastoletniego nie chce
Nikt Ci nawet nie oferuje. |
Autor: | 2rotor [ 21 Wrz 2010, 08:17 ] |
Temat postu: | |
sadoo napisał(a): Ja to wychodzę z założenia że powyżej lamperii nie wyskoczysz.
i tak jak koledzy tutaj piszą mija się z celem taki zabieg wsadzania turbo. Chce mocne i szybkie auto to sprzedaje GP i kupuje zdrowe Audi S4 2,7 265KM na start. Jak mam monetę na dalsze mody robię z niej 500 konia żadne T-jety M-jety czy nawet Abarthy podkręcone do 180KM czy nawet 200KM nie dają takiej frajdy z jazdy jak taka S4 i nie dają takiej możliwości rozwoju. Duża, wygodna, w miarę ekonomiczna jak na taka moc i stosunkowo żywotna. Ciekawe co na to by powiedzieli właściciele Porsche, GTRów, Imprez czy Evo No comments... |
Autor: | rafal-pl [ 21 Wrz 2010, 09:43 ] |
Temat postu: | |
greg505 tak ok tylko ja nie mówię że to samo co do GOlfa wsadzają to do Fiata. Chodzi mi o sam koszt tego. Nie wychodzi aż tak drogo/ |
Autor: | STax [ 21 Wrz 2010, 09:52 ] |
Temat postu: | |
rafal-pl napisał(a): Chodzi mi o sam koszt tego. Nie wychodzi aż tak drogo/
Wychodzi, bo za tą samą kasę z silnika turbo wyciśniesz znacznie więcej (za pomocą elektroniki) niż z N/A |
Autor: | rafal-pl [ 21 Wrz 2010, 13:45 ] |
Temat postu: | |
Najpierw trzeba mieć ten silnik No nic jak skończę CA to pomyślę nad modami silnika. |
Autor: | mario-sz [ 21 Wrz 2010, 16:27 ] |
Temat postu: | |
hi. na Twoim miejscu poszukałbym głowicy 16V, skrzyni 6 (chociaż możesz spokojnie zostać przy 5), i bodykomp do niego. zawsze to pewniejsze 95 koni bez modyfikacji "wszystkiego" i wszsytko w orginale....... swoją starą głowicę, skrzynie i body też sprzedaż za jakieś pieniądze, a więc modyfikacja nie powinna kosztować fortune. a przynajmniej wiesz, że 95 koni nie wykończy Ci silnika, bo tylko głowicami różni się silnik 1.4 8V od 16V |
Autor: | rafal-pl [ 21 Wrz 2010, 17:08 ] |
Temat postu: | |
mario-sz a sam tego próbowałeś?? |
Autor: | mario-sz [ 21 Wrz 2010, 17:16 ] |
Temat postu: | |
nie, ale powinno to być dość proste. najlepiej jeszcze podjechać do jakiegoś serwisu FIATA i upewnić się czy mocowania głowicy są takie same (np. szpilki). Może akurat będa mieć jakiegoś STARJETA w naprawie więc można zobaczyć, POGADAĆ i porównać. Można jeszcze zobaczyć części w katalogu EPER i będziesz widział wszystkie różnice Nie jedź z tym do Pana Mietka i Zdzicha z pierwszego lepszego warsztatu bo oni tego napewno wiedzieć nie będą........ |
Autor: | rafal-pl [ 21 Wrz 2010, 17:58 ] |
Temat postu: | |
No domyślam się no ok dzięki spytam tego swojego speca co on na to |
Autor: | 2rotor [ 21 Wrz 2010, 20:47 ] |
Temat postu: | |
mario-sz napisał(a): nie, ale powinno to być dość proste. najlepiej jeszcze podjechać do jakiegoś serwisu FIATA i upewnić się czy mocowania głowicy są takie same (np. szpilki). Może akurat będa mieć jakiegoś STARJETA w naprawie więc można zobaczyć, POGADAĆ i porównać.
Można jeszcze zobaczyć części w katalogu EPER i będziesz widział wszystkie różnice Nie jedź z tym do Pana Mietka i Zdzicha z pierwszego lepszego warsztatu bo oni tego napewno wiedzieć nie będą........ Ta powinno być proste a wiesz że sama mechanika to pikuś? Problem w tym że te silniki rożnią się kompem, wiązką i tuzinem innych pierdół. To nie gaźnikowiec że można było sobie przekładać graty w te i nazat bez tykania elektroniki.Wszystko można zrobic i nie ma rzeczy nie mozliwych, można wsadzić w te punto V8 biturbo za fotelem kierowcy tylko pytanie czy jest to ekonomicznie uzasadnione. Ja raczej jak wiadomo przeciwnikiem modyfikacji nie jestem ale wszystko z głową panowie. |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |