You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 17 Kwi 2024, 00:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #855035 Wysłany: 21 Sty 2021, 11:30; 
 Temat postu: Potezne GP w tjecie
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 14 Sty 2021,
Posty: 9
Siema!
Kupilem wlasnie GP w tjecie z przebiegiem 120k wiec dobry do modyfikacji :D
Planuje zrobic go na jakies 180 koni (układ wydechowy, dolot, IC, blow off i oczywiscie chip) i w zasadzie mam 2 pytania.
1. Czy z takimi ambicjami oplaca sie zmienic turbine na garrett 1446?
2. W jakiej kolejności to robic? Czy jezeli zrobie chipa jako pierwszego, to potem musze go stroić pod nowe komponenty lub ewentualną nową turbinę?

Z gory dzieki :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #855036 Wysłany: 21 Sty 2021, 13:04; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Puntoświr

Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów
Rejestracja: 08 Lis 2014,
Posty: 224
Pomógł: 6
Pathowl napisał(a):
1. Czy z takimi ambicjami oplaca sie zmienic turbine na garrett 1446?

Raczej na pewno.
Pathowl napisał(a):
2. W jakiej kolejności to robic? Czy jezeli zrobie chipa jako pierwszego, to potem musze go stroić pod nowe komponenty lub ewentualną nową turbinę?

Najpierw mechanika a później na koniec strojenie.

Na forum znajdziesz wszystko co potrzeba. Tylko trzeba trochę posiedzieć i poczytać.

_________________
la nostra passione cars


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855040 Wysłany: 22 Sty 2021, 02:43; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 24 Maj 2016,
Posty: 46
Pomógł: 1
bez zmiany turbiny nic nie osiagniesz , jezeli celujesz w 180hp to proponuje wsadzić vl36/38 z gt1446 mozna celowac na 200+
robisz mechanikę później stroisz auto

turbo+ic+dolot+wtryski+dp+wydech później można stoic :D

_________________
vl38/tip/ic/wtryski/dp/przelot - 182hp


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855375 Wysłany: 19 Lut 2021, 22:39; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Gru 2019,
Posty: 13
Witam. Włączę się do tematu bo właśnie jestem w trakcie metamorfozy mojego GP i może znajdziesz w tym trochę wskazówek. Mam wersję Racing z karbonowymi dodatkami i ze zmienionym zawieszeniem od Abartha ( poprzedni właściciel) więc na start fajnie już to wyglądało.

W grudniu mój GP odbył strojenie indywidualne po wielu zmianach i bez dolotu ( jedynie wkład K&N ) i z fabrycznym kolektorem wydechowym wypluło 219 KM. Żeby była taka opcja do tej pory zostało zmienione:
- intercooler F-MIG
- wkład filtra wolno-przelotowy
- nowy docisk i sprzęgło karbonowe
- wtryski od wersji 180 HP
- turbina GT 1446 dodatkowo wzmocniona
- downpipe ze sportowym katem robiony na zmówienie
- kompletny wydech z kwasówki robiony na zamówienie ( brzmi pięknie)
- nowe przewody zapłonowe i świece sportowe
- mapa indywidualna

Nie wiem jaki masz budżet ale na tego typu zmiany musisz przygotować ok. 7-8 tyś. Jeżeli to ma być wykonane dobrze.

Do zrobienia został mi:
- zastanawiałem się nad ostrzejszymi wałkami ?
- dolot dedykowany z osłonie
- kolektor 4+2
- układ hamulcowy, bo ten co jest to jest na mało skuteczny
- usztywnienie układu kierowniczego ( poliuretany albo sztywniejsza guma)

Także kolejne 4 tyś i w górę, trzeba nazbierać.

Ogólnie szykuje moją torpedę na okazjonalne wypady na tor i coś czuję że to co zrobiłem to dopiero początek. :)

Może ma ktoś doświadczenia w co (z powyższych tematów do zrobienia) najlepiej zainwestować???

Skarbonka jest niezła, ale wrażenia z jazdy niezapomniane.
Dodam że GP na codzień jeździ Żona i też czuje frajdę ze zmian choć nie wykorzystuje ich nawet w połowie.

Mam nadzieję że dałem temat to przemyśleń.

Trochę cierpliwości, trochę wolnych środków i można zdziałać sporo. Działaj

Pozdr.

_________________
GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP
Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855387 Wysłany: 20 Lut 2021, 19:58; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 315
Pomógł: 1
Kosewiak, mógłbyś napisać gdzie co robiłeś? TRS i Cinek czy coś innego z racji Twojej odległej lokalizacji od nich?
Nie myślałeś o TD04? Tylko wtedy chyba większa rzeźba z dopasowaniem turbiny.

Chodzi mi po głowie taki właśnie cichy pomykacz.

_________________
Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto :E
Czerwony metalik ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855400 Wysłany: 21 Lut 2021, 17:38; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Gru 2019,
Posty: 13
To co mogłem to robiłem własnymi siłami - cooler, wtryski, świece itp. Resztę też udało mi się zorganizować w okolicy domu (Warszawa Wawer)

Środkowy wydech został wykonany na zamówienie z kwasówki zimno-giętej, żeby zachować jak najlepsze parametry odprowadzania spalin.

Kat sportowy i downpipe oraz adaptacja wszystkiego pod nową turbinę została wykonana w TecnoGarage. Wracam tam niedługo żeby zrobili mi dolot ze stożkiem w osłonie żeby odizolować ciepło silnika od filtra.

Mapa i strojenie indywidualne w MDM Serwis - jest jeszcze kilka poprawek do zrobienia, bo przy dużym obciążeniu potrafi wykrzaczyć się turbina, ale jak tylko zrobi się bardziej sucho na drogach to będą eliminować wszystkie błędy. Myslę ze poradzą sobie ze wszystkim,
robiłem ostatnio też u nich mojego Vito 2.0 TB i wypluło 259 HP i 418 Nm, wszystko na razie gra i jak na busa to przyjemnie się zbiera.

Wszystkie sprawy ze sprzęgłem robił mi gościu z Tarsprzęg, właściciel sporo mi wyjaśnił jak przygotowywałem sie do zmian, np. że przy okładzinach kevlarowych najlepiej wymienić docisk na nowy, bo kavlary potrzebują większej siły docisku i przepracowane dociski mogą mieć już z tym problem.

Jak odetchnę trochę to czas na jakiś delikatny Body Kit - splittery, progi, dyfuzor z tyłu żeby przygotować wygląd pod podwójne wydechy. Coś co nada charakteru bez oszpecania GP.

Pozdr

_________________
GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP
Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855410 Wysłany: 22 Lut 2021, 12:29; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 14 Paź 2008,
Posty: 66
Pomógł: 3
Wersja Racing to chyba jakaś bardziej unikatowa niż Abarth :lol:

_________________
Seat Ibiza III Sport 1.4 16v '07
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98

Było:
Fiat Punto II HLX 1.9 JTD '00
Fiat Stilo Dynamic 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto Emotion 1.4 16v '06


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855413 Wysłany: 22 Lut 2021, 13:34; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Gru 2019,
Posty: 13
Taka wersja wyskoczyła jak znajomy z salonu Fiata sprawdzał go przed zakupem.
Patrząc na fakt że wersja ta nie była dostępna u nas w salonach, a Abarth tak, robi z niego unikat? Nie wiem, może trochę. :lol:

No ale nie o tym jest ten temat.

_________________
GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP
Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855424 Wysłany: 23 Lut 2021, 21:39; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 14 Sty 2021,
Posty: 9
Generalnie zmiany w moim będą dosyć rozłożone w czasie, dodatkowo samochód będzie służył jako daily oraz będzie jeździł na LPG, wiec raczej nie planuje go robić na F1 :)
Ale takie zmiany podstawowe, jak dolot, blow off, uklad wydechowy, IC oraz chip powinny dac te 180 koni, zastanawiam sie jeszcze czy jest sens wymieniac turbine, poniewaz miliarderem nie jestem :E

Któs byłby taki miły żeby powiedzieć w jakiej kolejności najlepiej to robić? Myslalem najpierw nad zmiana intercoolera i dolot, potem uklad wydechowy oraz turbina, a nastepnie chip. Czy po takich modyfikacjach konieczne bedzie wzmocnienie sprzegla lub wzmocnienie jakis innych czesci?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855430 Wysłany: 24 Lut 2021, 12:20; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Gru 2019,
Posty: 13
Tak prawdę mówiąc kolejność zmian mechanicznych o których myślisz (do etapu downpipa i turbiny) nie ma jakiegoś większego znaczenia. Zrobisz to na co aktualnie masz kasę.

Z tego co się orientowałem to na oryginalnej turbinie IHI którą masz jest szansa na 180 KM, ale im większa moc ( i temperatura pracy) tym większa szansa na pęknięcie korpusu - taki ich urok. Także warto się zorientować czy nie zainwestować w wzmocnienie korpusu turbiny. Jak nie wymieniasz turbiny, to downpipa też robisz na spokojnie przed strojeniem, po to żeby w trakcie pisania mapy tuner mógł wystroić wszystko już po zmianach.
Ja przy zmianie turbo na GT musiałem trochę na lawecie pojeździć między warsztatami. Więc lepiej to dobrze zaplanować.

Nie wiem jak z układem hamulcowym, czy w wersjach 180 kM jest inny niż w 120, ale z doświadczenia osób, którzy przeszli już metamorfozy na 220 +, z którymi miałem okazję rozmawiać, to hamulce przedni do wymiany ( tarcze, klocki, zaciski) bo już sobie nie radzą.

Pomyśl też nad zawieszeniem, oryginalne niestety jest za miękkie.

Sprzęgło mocniejsze raczej nie będzie Ci potrzebne, ale warto sprawdzić w jakim jest stanie, skoro już zabierasz się za mechanikę.

Odchodząc od tematu:

Może ktoś kto przechodził już zmiany wizualne podpowie mi w co najlepiej zainwestować. Skąd i jakie dokładki pozamawiać żeby to wszystko miało smak.

_________________
GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP
Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855431 Wysłany: 24 Lut 2021, 13:32; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 14 Paź 2008,
Posty: 66
Pomógł: 3
Kosewiak napisał(a):
Taka wersja wyskoczyła jak znajomy z salonu Fiata sprawdzał go przed zakupem.
Patrząc na fakt że wersja ta nie była dostępna u nas w salonach, a Abarth tak, robi z niego unikat? Nie wiem, może trochę. :lol:

No ale nie o tym jest ten temat.

Takiej wersji internet nie zna, ale szanuje. Niewątpliwie jest to unikat :lol:

_________________
Seat Ibiza III Sport 1.4 16v '07
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98

Było:
Fiat Punto II HLX 1.9 JTD '00
Fiat Stilo Dynamic 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto Emotion 1.4 16v '06


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855432 Wysłany: 24 Lut 2021, 20:35; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Gru 2019,
Posty: 13
MC Grzechu napisał(a):
Kosewiak napisał(a):
Taka wersja wyskoczyła jak znajomy z salonu Fiata sprawdzał go przed zakupem.
Patrząc na fakt że wersja ta nie była dostępna u nas w salonach, a Abarth tak, robi z niego unikat? Nie wiem, może trochę. :lol:

No ale nie o tym jest ten temat.

Takiej wersji internet nie zna, ale szanuje. Niewątpliwie jest to unikat :lol:


MC Grzechu podsyłam ci swój VIN " ZFA19900000445868 ", skoro jesteś miłośnikiem to może zagadkę rozszyfrujesz i internet poinformujesz. (Taki rym się wdał) :lol:

_________________
GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP
Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855434 Wysłany: 25 Lut 2021, 13:33; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 08 Maj 2016,
Posty: 362
Pomógł: 8
MC Grzechu napisał(a):
Kosewiak napisał(a):
Taka wersja wyskoczyła jak znajomy z salonu Fiata sprawdzał go przed zakupem.
Patrząc na fakt że wersja ta nie była dostępna u nas w salonach, a Abarth tak, robi z niego unikat? Nie wiem, może trochę. :lol:

No ale nie o tym jest ten temat.

Takiej wersji internet nie zna, ale szanuje. Niewątpliwie jest to unikat :lol:

Panowie, nie chcę psuć Wam zabawy, ale wersja Racing jak najbardziej była dostępna w polskich salonach, tyle że później została przemianowana na "Energy". Zresztą, nawet do dziś szukając części w Eperze, jest oznaczenie Racing lub NRG (eNeRGy).
I wcale nie była to żadna unikatowa wersja, Racing był pozycjonowany poniżej Sporta - miał pakiet stylistyczny ze Sporta, zegary i kierownicę jak w Sporcie, ale to w sumie tyle. Jak dobrze kojarzę, to nie miał (jak Sport) ani krótszych sprężyn z przodu, ani grubszego drążka stabilizatora. Zdaje się, że fabrycznie nawet nie miał foteli kubełkowych, ani chromowanej końcówki wydechu...

Poszukajcie dobrze na forum, był tu co najmniej jeden Racing (ostro zmodzony) kolegi Limeta, tyle że z silnikiem 1.4 8V.

Natomiast coś mi się kiedyś obiło o uszy, że na rynek szwajcarski była jakaś specjalna wersja z T-Jetem, też chyba się zwała Racing, ale wszystkie egzemplarze miały cechę charakterystyczną - flokowany kokpit.

A co do modyfikacji T-Jeta, to też proponuję zapoznać się z tematami w sekcji "Twój garaż". Choćby GP kolegi lpql, który kombinował i z Garretem, i z TD04 i ostatecznie zrobił T-Jeta 200+. Z "aktywnych" użytkowników - polecam temat kolegi abovePL. Też ma T-Jeta wystrojonego w okolice 180KM i bardzo fajnie opisane wszystkie modyfikacje. Wystarczy poczytać...

_________________
Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Blue&Me 2009r.
+ ESP/ASR/Hill Holder, światła przeciwmgielne, podłokietnik
Dołożone: tylne czujniki parkowania, tempomat, lotka, nakładki progowe, lusterko fotochromatyczne, oświetlenie Submarine


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855439 Wysłany: 25 Lut 2021, 19:38; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Gru 2019,
Posty: 13
Dzięki za wyjaśnienia MarianKoniuszko. Ja opierałem się na wiedzy gościa, który od lat pracuje we Fiacie, bo sam nie zgłębiałem tematu, wychodzi na to że warto weryfikować informacje.

Super, że dyskusja się rozwinęła, szkoda tylko że odbiegła od tematu.

_________________
GP 1.4 T-Jet, Racing, Panorama, 5D, 220 HP
Jedna zmiana w KROPCE ciągnie za sobą następne :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #859025 Wysłany: 19 Lip 2022, 13:39; 
 Temat postu: Re: Potezne GP w tjecie
Offline
Forumowicz

Imię: Wojciech
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 19 Lip 2022,
Posty: 1
Kosewiak,
Cześć a gdzie robiłeś ten tlumik z kwasówki i jaki koszt


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO