Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ
http://fiatpunto.com.pl/topic53423.html
Strona 1 z 1

Autor:  tommeke [ 24 Sty 2016, 15:21 ]
Temat postu:  Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

Witam,

Czy filtr powietrza K&N coś (pozytywnego) da w 1.3 MJ?
http://www.knfilters.com/news/news.aspx?id=1393
Ktoś przerabaiał ten filtr w praktyce?

Autor:  kris84 [ 25 Sty 2016, 21:17 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

Nie, nie da... poza ubytkiem sporej ilosci pln w kieszeni ;)

Autor:  talsen [ 02 Wrz 2016, 02:00 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

Da trochę więcej mocy ,nawet odczuwalnej ,ale niestety zwiększy zużycie paliwa. Nic za darmo, przerabiałem to w poprzednim aucie Punto II ,ale z silnikiem benzynowym.

Autor:  Guttek [ 04 Wrz 2016, 21:06 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

tommeke napisał(a):
Witam,

Czy filtr powietrza K&N coś (pozytywnego) da w 1.3 MJ?
http://www.knfilters.com/news/news.aspx?id=1393
Ktoś przerabaiał ten filtr w praktyce?


nie da nic co bys poczuł

Autor:  STax [ 04 Wrz 2016, 22:38 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

talsen napisał(a):
Da trochę więcej mocy ,nawet odczuwalnej ,ale niestety zwiększy zużycie paliwa.

Chciałbym usłyszeć logiczne wytłumaczenie w jaki sposób zmiana filtra powietrza może wpłynąć na zużycie paliwa (poza jego obniżeniem).

Autor:  PawełG [ 05 Wrz 2016, 09:52 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

Czysto teoretycznie w dieslu z EDC przy zastosowaniu filtra o większym przepływie, przepływomierz odczytuje większy niż poprzednio przeplyw powietrza, i następnie EDC na podstawie mapy ograniczenia dymienia zwiększa dawkę paliwa o pewną wartość, jednak w praktyce jest to na tyle niewiele (ze względu na ekologię) że nie powinno spowodowac jakiś wielkich zmian w spalaniu.

Autor:  Guttek [ 05 Wrz 2016, 22:16 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

STax napisał(a):
talsen napisał(a):
Da trochę więcej mocy ,nawet odczuwalnej ,ale niestety zwiększy zużycie paliwa.

Chciałbym usłyszeć logiczne wytłumaczenie w jaki sposób zmiana filtra powietrza może wpłynąć na zużycie paliwa (poza jego obniżeniem).


wplywa na spalanie tak samo jak na wzrost mocy :)

Autor:  talsen [ 07 Wrz 2016, 09:56 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

Guttek napisał(a):
STax napisał(a):
talsen napisał(a):
Da trochę więcej mocy ,nawet odczuwalnej ,ale niestety zwiększy zużycie paliwa.

Chciałbym usłyszeć logiczne wytłumaczenie w jaki sposób zmiana filtra powietrza może wpłynąć na zużycie paliwa (poza jego obniżeniem).


wplywa na spalanie tak samo jak na wzrost mocy :)

To proste,odpowiadam. Więcej powietrza z filtra ,to lepsze spalanie benzyny, lepsze spalanie to większe zużycie. Też dałem się nabrać na twierdzenie o wyższej o kilka procent mocy i lepszym spalaniu. To pierwsze akurat dało się odczuć, natomiast silnik zaczął w mieście "żreć" jeszcze więcej paliwa niż wcześniej ze zwykłym filtrem. Takie mam obserwacje, niezależnie od tego czy to się komuś podoba czy nie. Dodam ,że było to Punto II z silnikiem 1,2 8v, wkładka do filtra K&N. Pozdrawiam.

Autor:  STax [ 07 Wrz 2016, 10:39 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

talsen napisał(a):
To proste,odpowiadam. Więcej powietrza z filtra ,to lepsze spalanie benzyny, lepsze spalanie to większe zużycie. Też dałem się nabrać na twierdzenie o wyższej o kilka procent mocy i lepszym spalaniu. To pierwsze akurat dało się odczuć, natomiast silnik zaczął w mieście "żreć" jeszcze więcej paliwa niż wcześniej ze zwykłym filtrem. Takie mam obserwacje, niezależnie od tego czy to się komuś podoba czy nie. Dodam ,że było to Punto II z silnikiem 1,2 8v, wkładka do filtra K&N. Pozdrawiam.

No tak, bo przecież po założeniu takiego filtra nie zmienił się styl jazdy, nie ciśniesz go bardziej itd itp ;)
Filtr nie daje więcej powietrza. To nie turbo. Silnik nadal zasysa tyle samo powietrza. Po prostu zmniejszają się opory ssania, silnik łatwiej zasysa powietrze, ale jego objętość jest nadal ta sama.
Filtr ani nie obniży ani nie podniesie spalania. Żeby tak się stało, trzeba by zaingerować w elektronikę silnika. Czas otwarcia wtrysku (a więc jedyny parametr, który bezpośrednio decyduje o spalaniu) zależy od obrotów, temperatury i podciśnienia w kolektorze. Inny filtr zmienia tylko to ostatnie, ale w niewielkim stopniu i w tą stronę, że teoretycznie możliwe było by obniżenie spalania o jakieś setne części litra.

Autor:  talsen [ 07 Wrz 2016, 12:01 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

STax napisał(a):
talsen napisał(a):
To proste,odpowiadam. Więcej powietrza z filtra ,to lepsze spalanie benzyny, lepsze spalanie to większe zużycie. Też dałem się nabrać na twierdzenie o wyższej o kilka procent mocy i lepszym spalaniu. To pierwsze akurat dało się odczuć, natomiast silnik zaczął w mieście "żreć" jeszcze więcej paliwa niż wcześniej ze zwykłym filtrem. Takie mam obserwacje, niezależnie od tego czy to się komuś podoba czy nie. Dodam ,że było to Punto II z silnikiem 1,2 8v, wkładka do filtra K&N. Pozdrawiam.

No tak, bo przecież po założeniu takiego filtra nie zmienił się styl jazdy, nie ciśniesz go bardziej itd itp ;)
Filtr nie daje więcej powietrza. To nie turbo. Silnik nadal zasysa tyle samo powietrza. Po prostu zmniejszają się opory ssania, silnik łatwiej zasysa powietrze, ale jego objętość jest nadal ta sama.
Filtr ani nie obniży ani nie podniesie spalania. Żeby tak się stało, trzeba by zaingerować w elektronikę silnika. Czas otwarcia wtrysku (a więc jedyny parametr, który bezpośrednio decyduje o spalaniu) zależy od obrotów, temperatury i podciśnienia w kolektorze. Inny filtr zmienia tylko to ostatnie, ale w niewielkim stopniu i w tą stronę, że teoretycznie możliwe było by obniżenie spalania o jakieś setne części litra.

Zgadza się źle to sformułowałem, filtr K&N zmniejsza opory ssania ,to właśnie miałem na myśli. Niestety co do zużycia paliwa się nie mylę. Nie trudno z liczby przejechanych kilometrów na określonej ilości paliwa obliczyć zużycie. U mnie po założeniu filtra się zwiększyło. Cyfry nie kłamią.

Autor:  STax [ 07 Wrz 2016, 12:11 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

talsen napisał(a):
U mnie po założeniu filtra się zwiększyło. Cyfry nie kłamią.

Ale ja nie mówię że nie. Po prostu uważam, że przyczyniło się do tego kilka czynników, przede wszystkim zmiana stylu jazdy.
Mi punto po modyfikacjach (i to znacznie większych niż sama zmiana filtra) też na początku zaczęło palić trochę więcej. Ale teraz, jak nie korzystam z osiągów i jeżdżę spokojnie, jak wcześniej, spalanie wróciło do poprzedniego poziomu.
Sam dźwięk jaki daje sportowa wkładka po prostu prowokuje do mocniejszego wciskania gazu, kręcenia na wyższe obroty itd, a to wszystko się zbiera potem na końcowy wynik spalania ;)

Autor:  PawełG [ 07 Wrz 2016, 16:49 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

W silniku wolnossacym z map sensorem (czujnikiem podcisnienia w kolektorze dolotowym) czyli takim jakim jest 1.2 8V wkładka o mniejszych oporach przepływu nie spowoduje praktycznie żadnego zwiększenia ilości wtryskiwanego paliwa, (czyli wydłużenia czasu wtrysku). Jeśli ktoś jest bardzo dociekliwy to proponuje sprawdzić jakie wystepuje podciśnienie w kolekotrze dolotowym (np za pomocą diagnostyki FES lub MES) przy pełnym obciążeniu ( np trzeci bieg i gaz w podłogę od 1500 obr i aż do 5000) a zobaczy że właściwie nie występuje rożnica między seryjną a sportową wkładką, w obydwu przypadkach wartość podciśnienia w dolocie jest niemalże równa ciśnieniu atmosferycznemu, odchylki 2-3hPa nie wpłyną na sterowanie czasem wtrysku. Inaczej sytuacja wygląda w autach z przepływomierzem a jeszcze inaczej w silnikach turbodoładowanych.

Autor:  talsen [ 08 Wrz 2016, 11:24 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

[quote="PawełG"]W silniku wolnossacym z map sensorem (czujnikiem podcisnienia w kolektorze dolotowym) czyli takim jakim jest 1.2 8V wkładka o mniejszych oporach przepływu nie spowoduje praktycznie żadnego zwiększenia ilości wtryskiwanego paliwa, (czyli wydłużenia czasu wtrysku). Jeśli ktoś jest bardzo dociekliwy to proponuje sprawdzić jakie wystepuje podciśnienie w kolekotrze dolotowym (np za pomocą diagnostyki FES lub MES) przy pełnym obciążeniu ( np trzeci bieg i gaz w podłogę od 1500 obr i aż do 5000) a zobaczy że właściwie nie występuje rożnica między seryjną a sportową wkładką, w obydwu przypadkach wartość podciśnienia w dolocie jest niemalże równa ciśnieniu atmosferycznemu, odchylki 2-3hPa nie wpłyną na sterowanie czasem wtrysku. Inaczej sytuacja wygląda w autach z przepływomierzem a jeszcze inaczej w silnikach turbodoładowanych.[/q

Niech będzie tak jak piszesz ,a ja (jak z tego wynika ) ,prawdopodobnie miałem jakieś przywidzenia ,że mi auto więcej pali po założeniu wkładki K&N. Napisałem jak było i więcej nie zamierzam się wypowiadać. Niech każdy robi co chce.

Autor:  ManowaR [ 11 Paź 2016, 21:25 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

Na standartowym silniku filtr nic nie da :) Może na turbo z chipem coś da, ale raczej też nie.
Wymiana filtru na nowy zwyczajny częściej, jak się zaleca - tak. Zwykły filtr jest tak zaprojektowany, by przepuszczał wystarczającą ilość powietrza nawet w stanie uświnionym (np wymiana raz w 10-30 tysięcy).
1.2 .... 8v??? Więcej pali ? :) Chyba napewno nie przez filtr :) No ile to potrzebuje powietrza? A filtr jest niemalże taki sam, jak w 1.4 TJET :)
Filtr K&N ma to do siebie, że można go czyścić, a nie wymieniać.
Przepływ powietrza nie będzie większy, bo tyle powietrza nie zje silnik.

Autor:  STax [ 11 Paź 2016, 22:02 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

ManowaR napisał(a):
Przepływ powietrza nie będzie większy, bo tyle powietrza nie zje silnik.

Kiedyś na TVN turbo w programie 101 napraw gość robił eksperyment - mierzył odpowiednim urządzeniem przepływ powietrza przez różne filtry (uświniony, czysty, sportowy i stożkowy) i wyniki się bardzo różniły. Co jest logiczne, bo różne filtry generują różne opory ssania.

Autor:  ManowaR [ 11 Paź 2016, 23:17 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

Przepływ tak, ale jak standartowy silnik pobiera więcej powietrza, jak na to pozwala standartowy filtr, to o już błąd konstrukcyjny :)
W 1.3 mJTD filtr jest mniejszy, jak w 1.2 8v.... a to żre znacznie więcej powietrza z turbiną, jak lichy 8v atmosferyczny.

Autor:  STax [ 12 Paź 2016, 12:15 ]
Temat postu:  Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ

No ale o tym mówię, że to nie ma aż takiego znaczenia większy/mniejszy tylko ile powietrza przepuszcza.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/