Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

GP - Dodatkowe wskaźniki ciśnienia, poziomu i temp. oleju
http://fiatpunto.com.pl/topic56251.html
Strona 1 z 1

Autor:  Krrogul [ 20 Lut 2017, 16:12 ]
Temat postu:  GP - Dodatkowe wskaźniki ciśnienia, poziomu i temp. oleju

Dzień dobry Wszystkim! :)

Ponieważ szukajka nie pomogła zwracam się do was z zapytaniem czy ktoś montował może dodatkowe wskaźniki w swoim kropku? Jakie były problemy? Czy wpięcie czujnika jest plug&play czy trzeba drutować?

Chodzi o wskaźniki temperatury oleju, ciśnienia oleju i poziomu oleju. Chcę ocenić czy poradziłbym sobie sam z montażem czy lepiej zlecić mechanikowi. Świece potrafię wymienić, ale zobaczymy czy z tym sobie poradzę. :> :E

Mój kropek: GP 2006r, 1,4 8v, 77KM,

Proszę nie pytać po co mi to - po prostu chcę :E

Pozdrawiam,
Szymon :)

Autor:  xONx [ 20 Lut 2017, 21:06 ]
Temat postu:  Re: GP - Dodatkowe wskaźniki ciśnienia, poziomu i temp. olej

Krrogul napisał(a):
Chodzi o wskaźniki temperatury oleju, ciśnienia oleju


możesz dać dopasowaną podstawkę pod filtr oleju, i do tego czujniki + wskaźniki w kabinie. I Będzie to tak jak być powinno.

A jeśli chodzi o
Krrogul napisał(a):
wskaźnik ... poziomu oleju
to po co Ci taki potrzebny, skoro jest kontrolka na desce rozdzielczej :?:

Autor:  Krrogul [ 20 Lut 2017, 21:50 ]
Temat postu:  Re: GP - Dodatkowe wskaźniki ciśnienia, poziomu i temp. olej

xONx,

Dziękuję za odpowiedź. Czy o coś takiego chodzi: http://fmic.pl/podstawki-pod-filtr-fmicpl/1056-podstawka-z-termostatem.html

Polecasz jakieś firmy? Same wskaźniki raczej są uniwersalne prawda? :)

A co do wskaźnika oleju.
Zdarzyło się nie raz, że kontrolka się nie zapaliła, a bagnet był cały suchy... Kontrole robiłem średnio co 1000km. Teraz częściej to robie z racji doświadczenia. Potrafiłem dolać 1,5l oleju, a kontrolka się nie zapaliła, że jest mało. Dla ostrożności czujnik był wymieniany (pomimo sprawdzenia i stwierdzenia że działa). i co? i historia znów się powtórzyła. Suchy bagnet. Dodatkowo mi panewki "przypaliło" i są do wymiany :( Silnik ma charakterystyczne terkotanie metalu o metal - podobny dźwięk do rozregulowanych zaworów. Silnik nie miał wycieków. On po prostu go wypijał. Musiałem uzupełniać go co ok. 700-800km. Najbardziej olej wypija kiedy jeżdżę autostradami. Dlatego chciałem mieć wskaźnik poziomu oleju, żeby na bieżąco mieć podgląd. Ogólnie kropka jest niezawodna. Żadnych poważnych awarii do tej pory nie było. A wymiana panewek? cóż... błąd ludzki.

Autor:  xONx [ 20 Lut 2017, 22:38 ]
Temat postu:  Re: GP - Dodatkowe wskaźniki ciśnienia, poziomu i temp. olej

Krrogul napisał(a):
xONx,

Dziękuję za odpowiedź. Czy o coś takiego chodzi: http://fmic.pl/podstawki-pod-filtr-fmicpl/1056-podstawka-z-termostatem.html

Polecasz jakieś firmy? Same wskaźniki raczej są uniwersalne prawda? :)


o coś takiego mi chodziło, tylko z możliwością wpięcia dwóch czujników. Tylko pamiętaj żeby poprawnie gwint dopasować. Wskaźniki to zależy od tego co Ci się spodoba :)

Co do firm to aż tak się nie znam :)

Autor:  Krrogul [ 20 Lut 2017, 23:42 ]
Temat postu:  Re: GP - Dodatkowe wskaźniki ciśnienia, poziomu i temp. olej

Dzięki za pomoc. Czyli w zasadzie zadanie proste. Kwestia znalezienia przejścia przez grodź, żeby kable przeszły. Wykorzystam sąsiada który ma kanał samm :mrgreen:

Autor:  misci [ 21 Lut 2017, 01:53 ]
Temat postu:  Re: GP - Dodatkowe wskaźniki ciśnienia, poziomu i temp. olej

Dokładanie tych wskaźników to jak pudrowanie trupa. Kto ci kolego ten silnik tak zajechał? Chyba ta autostrada. Pomyśl może lepiej o mocniejszym aucie bo miejski samochód o mocy 77KM katowany do 140km/h rzeczywiście niedługo pociągnie i żadne wskaźniki nie pomogą.
Pamiętajcie, że zapalenie kontrolki oleju to już brak odpowiedniego smarowania, a nie informacja o konieczności uzupełnienia oleju. Właściwy poziom należy stale utrzymywać, bo cylindry pod tłokami smarowane są głównie rozbryzgowo. Przy okazji olej je schładza.
Przy jeździe miejskiej nie mam zużycia oleju, ale przy szybkiej jeździe poziom oleju dość mocno spada. Wg mojej teorii im większe obroty silnika tym więcej mgły olejowej w skrzyni korbowej i przedmuchów spalin do skrzyni korbowej, oraz tym więcej zasysania oleju przez odmę do komór spalania.

Autor:  Krrogul [ 21 Lut 2017, 10:21 ]
Temat postu:  Re: GP - Dodatkowe wskaźniki ciśnienia, poziomu i temp. olej

misci,

Samochód od nowości jest w naszej rodzinie :) Jest to mój pierwszy samochód. zatem sam go podjechałem :oops: :E
Moja kropka będzie ze mną, aż do jej 'śmierci"... Silnik, aż tak zajechany nie jest. Pracuje równo, ładnie 'ciągnie' do przodu (przynajmniej jak na 77KM :D ), a terkotanie słychać tylko na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu, a gdy się zagrzeje to tylko powyzej 3500 obr/min.

Przyznaję się, że ze 2-3 razy zdarzyło się jeżdżenie o suchym bagnecie - pomimo nawet częstszych kontroli.
Po za tym z tym olejem mam dokładnie tak samo jak ty - w mieście nic nie bierze, a na autostradach pije jak smok... ;) to właśnie po trasach np. Lubliniec-Gdańsk albo Lubliniec-Przemyśl tak się zdarzyło, pomimo uzupełnienia oleju przed wyjazdami.

Na autostradach rzadko osiągam 140km/h - no może przy wyprzedzaniu. Nie jestem typem rajdcowca ;) średnio do 120km/h mam świadomość że to autko miejskie, a nie mała rajdówka...

A pro po obrotów... przydałby się 6 bieg - dla jazd na autostradach. bo na 5 biegu przy 120km/h to auto wyje... pierwsze 5 biegów pozostawić o takich przełożeniach jak są, ale dodać jeszcze jeden 6 właśnie na takie jazdy. Ale to inny temat.

Myślę, że po wymianie panewek będzie igiełka :)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/