Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Chiptuning silnika http://fiatpunto.com.pl/topic565.html |
Strona 1 z 21 |
Autor: | Kuba DST [ 22 Lut 2007, 13:08 ] |
Temat postu: | Chiptuning silnika |
Ostatnio myśle o chip tuningu. Nawet dzwoniłem jużdo firmy zajmującej siętym i moc wzrośnie do 120 KM a kosztuje to tylko 1250zł. Czyli sie opłaca. Chyba się zdecyduje |
Autor: | golab [ 22 Lut 2007, 23:37 ] |
Temat postu: | |
Żeby tylko silnik sie nie rozleciał po 100 tys. km! :] A zresztą - Ty i tak chyba kupujesz Bravo niedługo? Dzisiaj sie dowiedziałem w salonie, że ma wejść już po Wielkanocy... |
Autor: | WojtasBB [ 23 Lut 2007, 00:07 ] |
Temat postu: | |
golab napisał(a): Dzisiaj sie dowiedziałem w salonie, że ma wejść już po Wielkanocy...
Ty byś wziął i nasmarował posta z wrażeń na temat Sedici |
Autor: | golab [ 23 Lut 2007, 00:20 ] |
Temat postu: | |
Wojtas_BB napisał(a): Ty byś wziął i nasmarował posta z wrażeń na temat Sedici
Ba! Będzie jutro post, krótki filmik i przede wszystkim wrażenia - bo te są bardzo pozytywne! |
Autor: | Kuba DST [ 23 Lut 2007, 11:14 ] |
Temat postu: | |
Te 1200zł przy odsprzedaży odbije mi sie 3-4 krotnie. Silnik 1.4 120KM. Prawie jak multijet 1.9. A 120ps w aucie klasy B to już jest coś, nie? |
Autor: | golab [ 23 Lut 2007, 12:27 ] |
Temat postu: | |
To już jest coś, aczkolwiek większoć ludzisk nie chce modyfikowanych fur... Choć z drugiej strony - nikt nie musi wiedzieć, że jest chipowany! |
Autor: | daras [ 23 Lut 2007, 12:58 ] |
Temat postu: | |
To jest bardzo wysoki ok. 20% przyrost mocy. Zmieni się też moment. Ciekawe ile potrafi przenieść skrzynia, sprzęgło i przeguby. Zmiana ciśnienia wtrysku, stopnia sprężania może spowodować przegrzewania silnika (zmiana termiki) i jego ogólnie krótszy żywot. Wydaje mi się, że taki przyrost jest raczej niemożliwy do osiągnięcia w wolnossącym silniku do codziennego użytku. 5%, może max. 10% ew. można osiągnąć. Poza tym możesz osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego: t.zn. mieć kłopot ze zbyciem takiego auta. Zwróć uwagę, że mało kto chwali się przy sprzedaży chipowanym dieslem. A słyszalem też o sytuacjach zdejmowania instalacji gazowych. |
Autor: | ka-8 [ 23 Lut 2007, 14:48 ] |
Temat postu: | |
gp napisał(a): Zwróć uwagę, że mało kto chwali się przy sprzedaży chipowanym dieslem.
Wlasnie, a tak z ciekawosci... jak mniej wiecej wyglada sprawa w przypadku takiego niezbyt forsownego chipowania 1.3MJD? W sensie jakie moce i jakie koszty to sa, tak z grubsza oczywiscie bo na razie nie zamierzam sie w to bawic. |
Autor: | daras [ 23 Lut 2007, 14:57 ] |
Temat postu: | |
Z tego co ustalałem: możliwe jest bezpieczne (w granicach rezerw silnika) podniesienie mocy do ok. 100-110 KM i momentu do ok. 230-250 Nm. O skrzynię i sprzęgło się nie martwię - powinny to wytrzymać. Ceny ok. 1500-2000 zł. Program pisany indywidualnie po badaniu na hamowni. Na razie się waham. Raczej poczekam aż się gwarancja skończy i silnik dobrze "ułoży". Zawsze zdążę to zrobić. Myślę, że te 100 KM to by było takie akurat do bezproblemowej codziennej jazdy, choć i 90 KM w zupełności wystarcza |
Autor: | WojtasBB [ 23 Lut 2007, 14:59 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Wlasnie, a tak z ciekawosci... jak mniej wiecej wyglada sprawa w przypadku takiego niezbyt forsownego chipowania 1.3MJD? W sensie jakie moce i jakie koszty to sa, tak z grubsza oczywiscie bo na razie nie zamierzam sie w to bawic. ten silnik sie ponoć bardzo kiepsko chipuje i niewiele sie daje już niego wyciągnąć, samym chipem gp napisał(a): Z tego co ustalałem: możliwe jest bezpieczne (w granicach rezerw silnika) podniesienie mocy do ok. 100-110 KM i momentu do ok. 230-250 Nm.
oczywiście piszesz o 90 KM MJ |
Autor: | daras [ 23 Lut 2007, 15:25 ] |
Temat postu: | |
Zgadza się piszę o 90 KM m-jet. Istnieje oczywiście możliwość tuningu silnika 70 KM m-jet do mocy ok. 85 KM i moment 200 Nm: www.godula.pl i bardziej ekstremalny przykład: http://www.chiptuningdirect.com/fiat/pu ... cr_en.html Dopiero zauważyłem, że kolega ka-8 ma taką właśnie wersję, więc się poprawiam jw. |
Autor: | golab [ 23 Lut 2007, 15:44 ] |
Temat postu: | |
Ten słabszy 1.3 w Grande ma 75 KM... Obecnie w Pandzie ma 70 KM. |
Autor: | WojtasBB [ 23 Lut 2007, 16:26 ] |
Temat postu: | |
golab napisał(a): Ten słabszy 1.3 w Grande ma 75 KM... Obecnie w Pandzie ma 70 KM. Wink
w też miał 70 |
Autor: | golab [ 23 Lut 2007, 18:42 ] |
Temat postu: | |
Sorki... Ja zapomniał, że ka-8 ma a nie Grande... Bo niby piszemy w dziale o GP! |
Autor: | Patryk [ 23 Lut 2007, 20:11 ] |
Temat postu: | |
Kuba DST napisał(a): Ostatnio myśle o chip tuningu. Nawet dzwoniłem jużdo firmy zajmującej siętym i moc wzrośnie do 120 KM a kosztuje to tylko 1250zł. Czyli sie opłaca. Chyba się zdecyduje
Nie opłaca się,bo taki przyrost w silniku atmosferycznym jest zwyczajnie nierealny. Co najwyżej z 95 KM będziesz miał 100. |
Autor: | golab [ 23 Lut 2007, 21:12 ] |
Temat postu: | |
Patryk napisał(a): Nie opłaca się,bo taki przyrost w silniku atmosferycznym jest zwyczajnie nierealny.
Co najwyżej z 95 KM będziesz miał 100. Przeglądam sobie teraz oferty firm odnośnie chipowania wolnossących benzynówek i tam wyraźnie jest napisane, że zapewniają wzrost mocy o 6-8%, zaś momentu obrotowego o 10-15%... A przyrost z 95 KM na 120 KM to jest ok. 26%! Może oni mieli na myśli diesla...? :] Chiptuning diesli w Grande: http://formula.pl/chiptuning/fiat/grupa_punto/fiat_grande_punto/ |
Autor: | Kuba DST [ 24 Lut 2007, 19:27 ] |
Temat postu: | |
Patryk napisał(a): Kuba DST napisał(a): Ostatnio myśle o chip tuningu. Nawet dzwoniłem jużdo firmy zajmującej siętym i moc wzrośnie do 120 KM a kosztuje to tylko 1250zł. Czyli sie opłaca. Chyba się zdecyduje Nie opłaca się,bo taki przyrost w silniku atmosferycznym jest zwyczajnie nierealny. Co najwyżej z 95 KM będziesz miał 100. Kto ci takich głupot naopowiadał? Dzwoniłem do firmy zajmującej siętym i powiedzieli mi o ile moc wzrośnie. Także nie rozśmieszaj mnie. A tak wogóle kto założył ten temat? Bo nie ja |
Autor: | ipIV [ 24 Lut 2007, 20:12 ] |
Temat postu: | |
Kuba DST napisał(a): Kto ci takich głupot naopowiadał?
Dzwoniłem do firmy zajmującej siętym i powiedzieli mi o ile moc wzrośnie. Także nie rozśmieszaj mnie. A tak wogóle kto założył ten temat? Bo nie ja Słyszałem, ze niektóre firmy które oferują takie cuda mają hamownię, która specjalnie jest ustawiona na przekłamywanie |
Autor: | Kuba DST [ 24 Lut 2007, 20:14 ] |
Temat postu: | |
może masz rację |
Autor: | ipIV [ 24 Lut 2007, 20:20 ] |
Temat postu: | |
Jak chcesz uzyskać ~120KM z tego silnika to: 1. Sportowe wałki rozrządu 2. Sportowy wydech i filtr powietrza. 3. Inne drobne przeróbki 4. Stracisz na 99,999999% gwarancję. Może wtedy uda się wyciągnąć 120bhp |
Autor: | golab [ 25 Lut 2007, 00:55 ] |
Temat postu: | |
Kuba DST napisał(a): A tak wogóle kto założył ten temat? Ja! :] Kuba DST napisał(a): Bo nie ja W dużej mierze Ty... Kuba DST napisał(a): Dzwoniłem do firmy zajmującej się tym i powiedzieli mi o ile moc wzrośnie. A napewno mówili o silniku benzynowym? ipIV napisał(a): Słyszałem, ze niektóre firmy które oferują takie cuda mają hamownię, która specjalnie jest ustawiona na przekłamywanie
To można sprawdzić na innej hamowni... Tu się nic nie ukryje! |
Autor: | WojtasBB [ 25 Lut 2007, 23:29 ] |
Temat postu: | |
Kuba DST napisał(a): Dzwoniłem do firmy zajmującej siętym i powiedzieli mi o ile moc wzrośnie.
zawsze z allegro można kupić czipa efekt bedzie pewnie zbliżony |
Autor: | Kubi [ 27 Lut 2007, 16:27 ] |
Temat postu: | |
gwarancję się traci na 100%, wszelkie ingerencje i przeróbki są niedozwolone |
Autor: | gpawel [ 07 Mar 2007, 12:23 ] |
Temat postu: | Chiptuning silnika benzynowego 1.4 8V |
Witam wszystkich! Dowiadywalem sie ostanio o chiptuning silnika benzynowego 1.4 8V i da sie podniesc moc o 10km. Czy takie cos jest szkodliwe dla silnika? Wiecie cos na ten temat? Pozdrawiam |
Autor: | Wujek V [ 07 Mar 2007, 12:28 ] |
Temat postu: | |
15% samą elektroniką?? Proszę Cię.. Pewnie jakiś dealer V-Techa Ci takich bzdur naopowiadał? Chipowanie wolnossaka ma sens jedynie jako uzupełnienie zmian mechanicznych (czyli wystrojenie pod ostrzejszy wałek/wałki, obrobioną głowicę itp).. |
Strona 1 z 21 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |