Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Chiptuning silnika http://fiatpunto.com.pl/topic565-400.html |
Strona 17 z 21 |
Autor: | gorbash [ 06 Lut 2012, 13:36 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
i odpuszczam zebym jeszcze mial tyle kasy no a tak sobie w kolo zainwestuje podlokietnik itp itd no ale do 3000 kafli nie dojde |
Autor: | riDER [ 19 Mar 2012, 18:19 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
szykuje sie wiosna.. odgrzebuje temat i przenosze do innego: topic34492.html |
Autor: | krisu8 [ 21 Mar 2012, 15:58 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Witam Mam pytanko ,otóz mam Grande Punto 1.3 multijet 90KM i chciałbym zwiększyc moc poprzez chip'a.-110-120KM Jaki koszt byłby związany z taką przeróbką,gdzie , i czy watro według was ? |
Autor: | Hubik [ 21 Mar 2012, 16:21 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
krisu8 napisał(a): Witam Poczytaj ten wątek: http://fiatpunto.com.pl/topic34492.html
Mam pytanko ,otóz mam Grande Punto 1.3 multijet 90KM i chciałbym zwiększyc moc poprzez chip'a.-110-120KM Jaki koszt byłby związany z taką przeróbką,gdzie , i czy watro według was ? |
Autor: | krisu8 [ 22 Mar 2012, 00:36 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Rozumiem , ze mógłym sie wpisać na liste jako 8smy , i trzeba byłoby poczekac jeszcze troche czasu , na pozostałych 6 chętnych. Jaki koszt byłby jesli bysmy spełnili ten warunek? ile obnizyłby nam z 1400zł? I czy rzeczywiscie , wyciskają z 90KM 115KM,nie szkodząc samochodu ? Wybaczcie ze mam mnóstwo pytań , i troche jestem "nieogarnięty" , no ale gdzie moge zaczęrpnąc wiedzy na ten temat jeśli nie tutaj Pozdrawiam. |
Autor: | kazaa [ 22 Mar 2012, 00:42 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
krisu8 napisał(a): Jaki koszt byłby jesli bysmy spełnili ten warunek? ile obnizyłby nam z 1400zł? I czy rzeczywiscie , wyciskają z 90KM 115KM,nie szkodząc samochodu ? o boszzzzz , weź się do lektury i przeglądaj wcześniejsze tematy, ile razy można pisać o tym samym |
Autor: | Hubik [ 22 Mar 2012, 10:40 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
krisu8 napisał(a): I czy rzeczywiscie , wyciskają z 90KM 115KM,nie szkodząc samochodu ? To ile da się wycisnąć zależy od aktualnego stanu Twojego silnika i ustaleń z Cinkiem - skontakuj się z nim to powie ci (bardzo ogólnie) co można a czego nie. Jednak bez badania na hamowni nikt nie zagwarantuje Ci ile można podnieść...
|
Autor: | Sebooo [ 23 Mar 2012, 10:07 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Robił ktoś jakiś mod w Kreatorze Mocy? Warto tam chipować? |
Autor: | johnyPL [ 27 Mar 2012, 19:31 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Sebooo, zadzwon do cinka, robil gp abartha to Ci powie co to warte |
Autor: | Hubik [ 27 Mar 2012, 20:42 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
johnyPL napisał(a): Sebooo, zadzwon do cinka, robil gp abartha to Ci powie co to warte Już chyba pytał, ale cena za wysoka
|
Autor: | Sebooo [ 28 Mar 2012, 08:01 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Pisałem z nim, cene znam, jakieś 175KM ale tu pytam czy ktoś chipował w kreatorze mocy Czy warto tam coś robić.. |
Autor: | Mat_CBR [ 04 Kwi 2012, 10:02 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Panowie ja się wypisuje z listy chipa. Będę mieć okazje kupić coś większego i GP będzie niedługo szło na sprzedaż. Także nie będę bez sensu kasy pakować. |
Autor: | Sebooo [ 11 Kwi 2012, 20:02 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Dowiedziałem się, że program do Grande Punto Abarth 155KM i podniesienie do 175-180KM wyniesie: Cinek: 1850,00 Kreator mocy: 1500,00-1600,00 44tuning: 1900,00-2200,00 VTG: Na miejscu mamy ustalić ale pewno kole 2000,00 I który by tu wybrać? Najtaniej Kreator ale czy ktoś tam robił jakiś mod? |
Autor: | Liam [ 11 Kwi 2012, 20:29 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Sebooo napisał(a): 44tuning: 1900-2200 VTG: Na miejscu mamy ustalić ale pewno kole 2000 Omijać szerokim łukiem. To nie jest tylko moja opinia Jak cię nie przerazi ogólny look serwisu i pomagierów, to możesz zaryzykować w Kreatorze. BTW wszyscy to niezłe cwaniaczki |
Autor: | kazaa [ 11 Kwi 2012, 21:02 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Sebooo napisał(a): Dowiedziałem się, że program do Grande Punto Abarth 155KM i podniesienie do 175-180KM wyniesie: Cinek: 1850,00 Kreator mocy: 1500,00-1600,00 44tuning: 1900,00-2200,00 VTG: Na miejscu mamy ustalić ale pewno kole 2000,00 I który by tu wybrać? Najtaniej Kreator ale czy ktoś tam robił jakiś mod? Jeżeli są takie małe różnice to nie ryzykowałbym i jechał do Cinka , jeden dzień, wczasy zrobisz sobie w Wiśle i po sprawie |
Autor: | Dudi [ 12 Kwi 2012, 17:48 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Pewnie było już takie pytanie, ale coś nie mogę znaleźć. Chipował już ktoś MJTD 90 KM ? Jeśli tak to na jaką moc? I jak to lata. |
Autor: | kazaa [ 12 Kwi 2012, 23:50 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Dudi napisał(a): Pewnie było już takie pytanie, ale coś nie mogę znaleźć. Chipował już ktoś MJTD 90 KM ? Jeśli tak to na jaką moc? I jak to lata. Przecież masz pełno postów o tym w tym temacie .... trzeba sterownik wywalić , roboty na cały dzień |
Autor: | Sebooo [ 21 Maj 2012, 10:55 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Czy robił ktoś w tej firmie program? http://www.autokorbel.pl/home.htm |
Autor: | Hubik [ 01 Cze 2012, 11:47 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Pierwszy meldunek z wizyty u Cinka: po shamowaniu wyszło w serii 92KM i 190Nm Sprężarka lekko przeładowuje ale Marcin mówi, że ma na to sposób A teraz muszę ponarzekać na projektantów GP... Sterownika 1.3 MJ nie da się zaprogramować przez złącze, pozostaje więc tylko otwarcie sterownika. A tu pojawiają się pierwsze problemy... Wszystkim znany jest problem z klapkami w nadkolach co powoduje że woda z całym syfem z jezdni chlapie do komory silnika. Umiejscowienie kompa tuż nad nadkolem w tej sytuacji nie jest zbyt szczęśliwym rozwiązaniem. Do tego dochodzą jeszcze dziadowskie, włoskie oszczędności np. nieocynkowane śruby użyte do montażu elementów zewnętrznych. Efekt? Podstawka i śruby mocujące kompa oczywiście skorodowane. Przy odkręcaniu 2 się ukręciły... Do tego zardzewiała podstawka "przykleiła" się do obudowy sterownika - chwilę zajęło żeby je oddzielić od siebie. Ale najlepsze dalej - komp w teorii po złożeniu w fabryce jest hermetycznie zamknięty w obudowie. Po jej otwarciu okazało się, że ze szczelnością chyba nie jest zbyt dobrze bo wewnątrz była woda Sterownik działa bez zarzutu ale woda, która tam była prędzej czy później da o sobie znać (korozja, utlenianie się elementów płyty głównej). Tak więc w bliżej nieokreślonej przyszłości będę musiał go pewnie wymienić... Póki co Marcin działa dalej - jak będą już efekty wirusa to wrzucę dalsze info |
Autor: | kazaa [ 01 Cze 2012, 20:51 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
to czekamy za wynikiem najgorsze w 1.3 to wyjmowanie sterownika |
Autor: | CINEK_ [ 01 Cze 2012, 23:45 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
kazaa napisał(a): to czekamy za wynikiem najgorsze w 1.3 to wyjmowanie sterownika Trochę sprostuje - MJD 6F3 w GP nie da się wyczytać po ODB. Wyczytane na stole programuje się już po kablu po CANie jako połączenia flasha i mpcka. Dobrze, że sterownik był otwierany bo degradacja w środku spora; bardzo dużo 1.3 pada niestety przez wilgoć i złe zabezpieczenie w aucie. Samochód w serii pompuje 1,25b obecnie 1,35b, EGR wyłączony programowo (wyłączona kontrola i programowo zamknięty ) Kreskami zapewne pochwali się właściciel niemniej jak pamiętam 111 @ 231 jest Pozdrawiam |
Autor: | Hubik [ 02 Cze 2012, 18:44 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
CINEK_ napisał(a): Samochód w serii pompuje 1,25b obecnie 1,35b, EGR wyłączony programowo (wyłączona kontrola i programowo zamknięty ) + poprawiona charakterystyka potencjometru pedału gazu CINEK_ napisał(a): Kreskami zapewne pochwali się właściciel niemniej jak pamiętam 111 @ 231 jest Tia, teraz to jest po prostu potwór CINEK_ - pochwal się tym, co wycisnąłeś ze swojego PII po zmianie z UniJeta na MultiJeta A wracając do mojego Grande. Przed modem: Po modzie: Podsumowując: moc: 92 KM ==> 111 KM moment obrotowy: 190 Nm ==> 231 Nm Vmax: 170 km/h ==> 185 km/h Z tego silnika można było wycisnąć max. 115 KM ale wtedy już kopci a sprężarka dmucha na max. swoich możliwości więc jej żywot byłby krótki. Tych 5 KM więcej i tak by się zbyt mocno nie odczuwało a 110 KM jest optymalne i bezpieczne Pierwsze wrażenia: - po modzie auto zbiera się już poniżej 2000 obr/min, wcześniej zaczynało jechać dopiero od 2500 obr/min., poza tym jest bardziej elastyczne na wyższych biegach. - zdecydowanie mniej odczuwalny spadek osiągów podczas jazdy z włączoną klimą - obniżone spalanie - do Marcina miałem 300 km w jedną stronę. W pierwszą spalił 5.6 l/100 km, w powrotną już tylko 5.1 l/100 km a dotarłem do domu szybciej no i jazda była zdecydowanie bardziej agresywna + testy osiągów Wielkie dzięki dla Marcina za profesjonalne podejście do tematu, szczególnie, że sterownik 1.3 to mocno uciążliwy sprzęt. Jeśli ktoś się jeszcze waha to mogę polecić Cinsoft z czystym sumieniem |
Autor: | fullxda [ 03 Cze 2012, 12:54 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
hubik sprawdz czy po modzie komputer ci pokazuje poprawne spalanie srednie z rzeczywistym odmierzonym na stacji pod korek ,bo wydaje mi sie ze jak grzebane bylo w mapach to bedzie zle pokazywal srednia z kompa,mnie orginalnie fabrycznie bez modow komp pokazuje spalanie idealnie pokrywajac sie z liczeniem na stacji gdy tankuje pod korek,a propo przed modem szedl ci tylko 170 km/h v max ??? i to licznikowo? mi a mam taki sam motor i skrzynie 6 licznikowo jedzie 180-185 ; i jeszce jedno jaki jest objaw przeladowywujacej turbiny;wspomniales ze ci lekko przyladowywala? chcialbym go tez zmodowac ale boje sie ze ten mikroskopijny motorek bedzie sie sypal a czytalem ze po modach w tym silniku pada sprzeglo |
Autor: | Hubik [ 03 Cze 2012, 15:01 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Z tym spalaniem to jeszcze zobaczę - po kilku tankowaniach będzie widać czy nie oszukuje. Nie widzę jednak powodu dlaczego miałby źle pokazywać - wydaje mi się, że komp oblicza sobie spalanie chwilowe na podstawie wtryskiwanej dawki paliwa lub po czasie wtrysku - powinien więc uwzględniać rzeczywiste wartości. Co do Vmax - tak, wcześniej wg licznika szedł 170. No może 175 ale to w pustym aucie przy idealnych warunkach. Zresztą zgadzało się to z danymi fabrycznymi Z tym przeładowywaniem sprężarki to nie wiem jak to się objawiało. Cinek po shamowaniu o tym wspomniał a ja jakoś się nie dopytywałem bo powiedział, że po modzie będzie ok. Z tym sprzęgłem to zobaczymy, wiadomo że większy moment na pewno będzie miał jakiś wpływ ale nie sądzę żeby przy normalnej jeździe jakoś strasznie obniżył jego żywotność. Pewnie na dwumas ma to większy wpływ |
Autor: | CINEK_ [ 03 Cze 2012, 19:57 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Na kreski mojego pudła trzeba poczekać, szewc w dziurawych butach chodzi Kreski marianny za to można na stronie zobaczyć, wczoraj strzeliło foto licznik Ad przeładowania - przy drugim i 3cim pomiarze serii auto dmuchało więcej przez co wykres serii był "z pikiem". Powodem był przycinający się EGR oraz mapy vnt turbiny co po modzie zostało poprawione. Auto podczas strojenia już z moimi wsadami hamowane było ok 10 razy - boost był płynny dlatego też i wykres wygląda jak wyżej. Pozdro |
Strona 17 z 21 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |