Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Chiptuning silnika
http://fiatpunto.com.pl/topic565-425.html
Strona 18 z 21

Autor:  Hubik [ 03 Cze 2012, 20:19 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

CINEK_ napisał(a):
Na kreski mojego pudła trzeba poczekać, szewc w dziurawych butach chodzi ;)
No ale z tego co pamiętam, to mówiłeś że ma coś koło 220 KM :E

CINEK_ napisał(a):
Kreski marianny za to można na stronie zobaczyć, wczoraj strzeliło foto licznik :)
Jeszcze trochę i pęknie pół bańki 8)

CINEK_ napisał(a):
Ad przeładowania - przy drugim i 3cim pomiarze serii auto dmuchało więcej przez co wykres serii był "z pikiem".
Dopiero po modzie zauważyłem, że wcześniej było to jednak odczuwalne - auto zbierało się jakoś nierówno. Teraz przyspiesza bardzo płynnie.

CINEK_ napisał(a):
Powodem był przycinający się EGR
Dobrze że pozbyłem się tego "ekologicznego" badziewia :jupi:

Autor:  Sebooo [ 04 Cze 2012, 12:18 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Hubik no i dopiąłeś swego, masz więcej koników :)
Niedługo do Ciebie dołączę jeśli chodzi o modernizacje :) :)

Autor:  Klimton [ 04 Cze 2012, 12:37 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Witam wszystkich, od kilku miesięcy anonimowo czytuję forum. Postanowiłem się zarejestrowac i działać już w bardziej oficjalnej formie. Niedługo zrobię prezentację swojego kropka, którego kupiłem niecały rok temu.

Na wstępie mam pytanie: czy zapisy do Cinka na modowanie są jeszcze aktualne i jaki jest przybliżony koszt takiej zabawy. Zwracam się tu głównie do Hubika, bo ma zrobiony mod, który mnie interesuje a mamy te same silniki.

Pozdrawiam

Autor:  Sebooo [ 04 Cze 2012, 13:01 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

topic35106.html

Autor:  Hubik [ 04 Cze 2012, 13:45 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Klimton napisał(a):
Na wstępie mam pytanie: czy zapisy do Cinka na modowanie są jeszcze aktualne i jaki jest przybliżony koszt takiej zabawy. Zwracam się tu głównie do Hubika, bo ma zrobiony mod, który mnie interesuje a mamy te same silniki.
Następne grupowe strojenie będzie pewnie na jesieni. Musisz śledzić tematy na forum Alfaholików - jak ruszy zbiórka to się do nich dołączysz tak jak ja i riDER ostatnio. Koszty wysłałem Ci na PW.

Autor:  fullxda [ 04 Cze 2012, 16:31 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

hubik wyslij mi koszt jaki poniosles na priv mam tez znajomego magika elektronika ktory pracuje w magneti marelli kumplowi zrobil 1.3 75 na 90-95 i przejechał już 80 tys km i silniczek i turbinka smiga a stukło mu juz 200 tys,ale cinek pewniejszy on moduje dorywczo cinek to juz zawodowiec :D

Autor:  Hubik [ 04 Cze 2012, 16:55 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

fullxda napisał(a):
hubik wyslij mi koszt jaki poniosles na priv mam tez znajomego magika elektronika ktory pracuje w magneti marelli kumplowi zrobil 1.3 75 na 90-95 i przejechał już 80 tys km i silniczek i turbinka smiga a stukło mu juz 200 tys,ale cinek pewniejszy on moduje dorywczo cinek to juz zawodowiec :D
Poszło PW.

Te 95KM to już chyba max co może wydmuchać turbinka w 1.3 75. Z tego co mówił Marcin, 90 KM jest optymalne. Podobnie jak u mnie - niby można 115 wyciągnąć ale wtedy już kopci i turbina długo nie pociągnie. Zresztą Fiat też wypuszczał mocniejsze wersje: była swego czasu limitowana wersja Lancii Ypsilon MOMO Design i tam 1.3 miał 105 KM (na tej samej turbinie co nasza 90'tka).

Autor:  liferelax88 [ 06 Cze 2012, 14:33 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Robi wrażenie ;) Ciekawi mnie jak to wpłynie na spalanie ;)

Autor:  Sebooo [ 08 Cze 2012, 12:37 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

pewno jakieś 0,2l więcej u mnie sądzie, że będzie wzrost o 0,5-0,8l..

Autor:  riDER [ 18 Cze 2012, 22:59 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Dołączam i ja - 166,5KM on board ;)

Autor:  adrian1203 [ 19 Cze 2012, 00:23 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

A jak z bezpieczeństwem takiego moda dla samochodu, silnika?
Trochę mojemu GP mocy brakuje, ale nie chce dobijać silnika - a moja jazda ewidentnie dobrze mu nie służy :D

Czy zachowując umiar w +KM bardzo narażam się na jakieś awarie?

Autor:  Hubik [ 19 Cze 2012, 11:31 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

riDER napisał(a):
Dołączam i ja - 166,5KM on board ;)
:mrgreen:

[ Dodano: 19 Cze 2012 10:30 ]

adrian1203 napisał(a):
A jak z bezpieczeństwem takiego moda dla samochodu, silnika?
Trochę mojemu GP mocy brakuje, ale nie chce dobijać silnika - a moja jazda ewidentnie dobrze mu nie służy :D

Czy zachowując umiar w +KM bardzo narażam się na jakieś awarie?
Nie sądzę, żeby miało to jakiś wielki wpływ na sam silnik. Weź pod uwagę, że on (1.3) występował fabrycznie z wyższą mocą na tej samej turbinie, z tym samym sprzęgłem i skrzynią (np. w Lancia Y Momo Design), więc konstrukcyjnie na pewno jego podzespoły są na to przygotowane. Do tego dochodzi jeszcze rezerwa jaka jest zawsze zakładana przy projektowaniu każdego elementu. Modyfikując program można sobie pozwolić na więcej niż fabryka, chociażby z tego względu, że oni musieli dostosować się do obowiązujących wtedy norm EURO i oryginalne mapy nie zawsze efektywnie wykorzystują możliwości silnika z powodu tych "EKO" ograniczeń... Do tego dochodzi jeszcze fabryczny EGR, który można programowo usunąć, przez co podnosi się sprawność silnika.

A tak naprawdę to każdy silnik, nawet bez moda, można zajeździć ;)

Autor:  kazaa [ 19 Cze 2012, 11:40 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

riDER napisał(a):
Dołączam i ja - 166,5KM on board ;)


ładnie, mi tyle nie udało się zrobić :( jaki niuton ?

Autor:  riDER [ 19 Cze 2012, 12:14 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

kazaa napisał(a):
riDER napisał(a):
Dołączam i ja - 166,5KM on board ;)


ładnie, mi tyle nie udało się zrobić :( jaki niuton ?


Wedle ostatniego pomiaru 337,6Nm. Ogólnie teraz ucze sie jazdy punciakiem od nowa - to inny samochod.

Marcin "Cinek" jest zdecydowanie odpowiednim czlowiekiem na odpowiednim miejscu - smialo polecam!
A kto nie skorzystal z grpowego modu, ten trąba :)

Autor:  adrian1203 [ 19 Cze 2012, 13:23 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

a jak sama praca silnika po modzie? poza spalaniem są jakieś zmiany w pracy? chodzi głośniej, ciszej, spala mniej, więcej?

Autor:  riDER [ 19 Cze 2012, 16:44 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

- Chodzi ciszej na jałowym - podniesione obroty o jakas mala niezauwazalna dla mnie wartość - tak zeby sie nie telepal
- Chodzi głosniej przy pełnym bucie
- Chodzi "inaczej" w normalnej jezdzie - nie wiem czy lepiej czy gorzej, na pewno żwawiej - nie wspominajac o osiagach.
- Spala na moje oko mniej - narazie przetestowana trasa Gliwice->Warszawa
- Dodatkowo zaslepiony i programowo usuniety EGR.

Tak jak napisałem, teraz mam wrażenie, że to delikatnie inny samochod - inaczej reaguje na pewne rzeczy, stad całe odczucie związane z prowadzeniem auta jest inne niż poprzednio. Jest dobrze :)

Autor:  kazaa [ 19 Cze 2012, 16:51 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

riDER napisał(a):

Wedle ostatniego pomiaru 337,6Nm. Ogólnie teraz ucze sie jazdy punciakiem od nowa - to inny samochod.

Marcin "Cinek" jest zdecydowanie odpowiednim czlowiekiem na odpowiednim miejscu - smialo polecam!
A kto nie skorzystal z grpowego modu, ten trąba :)


Co do Cinka mam takie same zdanie :) ale moment słabiutki wyszedł, mówił Marcin czemu tak wyszło ?

Autor:  adrian1203 [ 19 Cze 2012, 16:52 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

a jeśli wszystko wyjdzie dobrze na chamowni to mniej więcej jakich wynikow sie spodziewac? nie jestem jakims maniakiem, dlatego wole mniej "urwac" niz przekombinować, jestem tylko ciekaw mniej wiecej o jakim wyniku mowimy.

GP 2008 1.3mJTD, 5 biegowa skrzynia.

Autor:  Hubik [ 19 Cze 2012, 17:01 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

kazaa napisał(a):
riDER napisał(a):

Wedle ostatniego pomiaru 337,6Nm. Ogólnie teraz ucze sie jazdy punciakiem od nowa - to inny samochod.

Marcin "Cinek" jest zdecydowanie odpowiednim czlowiekiem na odpowiednim miejscu - smialo polecam!
A kto nie skorzystal z grpowego modu, ten trąba :)


Co do Cinka mam takie same zdanie :) ale moment słabiutki wyszedł, mówił Marcin czemu tak wyszło ?
Może sprzęgło się ślizgało przy mocnym obciążeniu na 5 lub 6 biegu?

[ Dodano: 19 Cze 2012 16:01 ]

adrian1203 napisał(a):
a jeśli wszystko wyjdzie dobrze na chamowni to mniej więcej jakich wynikow sie spodziewac? nie jestem jakims maniakiem, dlatego wole mniej "urwac" niz przekombinować, jestem tylko ciekaw mniej wiecej o jakim wyniku mowimy.

GP 2008 1.3mJTD, 5 biegowa skrzynia.
W moim podpisie masz wszystko co Cię interesuje, mod Cinka w moim GP był właśnie takim bezpiecznym kompromisem więc te 110 KM można śmiało wyciągnąć.

Autor:  Sebooo [ 20 Cze 2012, 10:07 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

riDER, musimy się spotkać bo jestem ciekaw jak teraz chodzi Twe autko.
Dasz rade wpaść w niedzielę? :>

Autor:  kazaa [ 20 Cze 2012, 10:44 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Sebooo napisał(a):
riDER, musimy się spotkać bo jestem ciekaw jak teraz chodzi Twe autko.
Dasz rade wpaść w niedzielę? :>


i znowu się minę :/ a też chciałbym sprawdzić się :D a może za tydzień :>

Autor:  riDER [ 20 Cze 2012, 10:56 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

kazaa napisał(a):
Sebooo napisał(a):
riDER, musimy się spotkać bo jestem ciekaw jak teraz chodzi Twe autko.
Dasz rade wpaść w niedzielę? :>


i znowu się minę :/ a też chciałbym sprawdzić się :D a może za tydzień :>

heh, chętnie Panowie porównam nasze zabawki - w ten weekend jesli nie pojade do Lublina, postaram się zawitać na zlot.
Za tydzień też powinno dać radę, więc jak coś kazaa, pisz.

S.

Załączniki:
Komentarz do pliku: wykres przed i po


Autor:  kazaa [ 20 Cze 2012, 11:22 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

aa moc na silniku 160 :P z poślizgiem też miałem dokładnie tyle samo ale parę lat temu :D ostatnio wyszło mniej trochę, a dość ciepło mieliście 30^C w garażu :>

Autor:  riDER [ 20 Cze 2012, 11:30 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

kazaa napisał(a):
aa moc na silniku 160 :P z poślizgiem też miałem dokładnie tyle samo ale parę lat temu :D ostatnio wyszło mniej trochę, a dość ciepło mieliście 30^C w garażu :>

Podeślij, możebyć i na priv, wykres proszę - chętnie porównam :)

Autor:  adrian1203 [ 20 Cze 2012, 12:30 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

o właśnie mam pytanie, nie tyle o chiptuning co o temperaturę.. wydaje mi sie ze gdy auto postoi na duzym sloncu jakis czas i bardzo sie nagrzeje, to "zimny" silnik jest strasznie mułowaty...

Strona 18 z 21 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/