Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Chiptuning silnika
http://fiatpunto.com.pl/topic565-450.html
Strona 19 z 21

Autor:  riDER [ 20 Cze 2012, 12:50 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

nie rozumiem 'pytania'..

Autor:  kazaa [ 20 Cze 2012, 12:51 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

riDER napisał(a):
Podeślij, możebyć i na priv, wykres proszę - chętnie porównam :)


ok podaj maila na priv

Autor:  STax [ 20 Cze 2012, 12:52 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

adrian1203 napisał(a):
wydaje mi sie ze gdy auto postoi na duzym sloncu jakis czas i bardzo sie nagrzeje, to "zimny" silnik jest strasznie mułowaty...

Czujnik temp powietrza podaje jego wysoką temperaturę (czyli ubogą mieszankę) a czujnik temp silnika podaje niską i może z tego powodu odczuwalny jest muł?
Przynajmniej w benzyniaku by to tak można było wytłumaczyć

Autor:  fullxda [ 20 Cze 2012, 15:42 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

adrian1203 napisał(a):
o właśnie mam pytanie, nie tyle o chiptuning co o temperaturę.. wydaje mi sie ze gdy auto postoi na duzym sloncu jakis czas i bardzo sie nagrzeje, to "zimny" silnik jest strasznie mułowaty...

bo maly multijet jak ruszasz to ciagnie powietrze bardzo cieple i dopiero jak sie rozpedzisz to zasysa juz zimniejsze niz te ktore bylo w dolocie gdy stales na slońcu,przez to do samochodów wsadzają coraz większe intercoolery które jak chyba wiesz sa chlodnicami powietrza doladowującego do turbinki

Autor:  adrian1203 [ 20 Cze 2012, 17:32 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

pytanie brzmiało czy to norma czy coś jest nie tak ;)

Autor:  fullxda [ 20 Cze 2012, 18:57 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

dla tego silnika raczej norma ,tez tak mam iz nagrzany to muł amam tez 90 konnego multijeta :D ;ale tylko do paredziesięciu sekund potem tylko wielka turbodziura a od 1600 zaczyna odczuwalnie ciagnać

Autor:  jareknb [ 21 Lip 2012, 10:31 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Witam,mam pytanie odnośnie chip boxa które oferowane są przez różne firmy na allegro ma GP 1,3 JTD 75km,czy poprawią faktycznie cokolwiek nie potrzebuję cudów,może ktoś z was to ma i coś powie na ten temat.
Pozdrawiam.

Autor:  fullxda [ 21 Lip 2012, 10:50 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

te za 50 zł sobie odpuść bo to rezystor w pudełku,podobno dosyć dobre są firmy psi,v-techa które są wielokanałowe sterują cisnieniem na railu,doładowaniem i kątem wtrysku ale cena taka że już można chipa zapodać z hamownią który to jak wiadomo modyfikuje więcej parametrów jak box np.można zmieniać dawki wtrysku pilotujacego;głownego; czas itp i więcej można z silniczka wyciągnąć jak masz okazyjnie kupic firmowego boxa za 200-400 oczywiście że używanego bo nowy to od 800 to myśle że warto kupić tylko trzeba wtedy używać samochodu z głową i nie jeżdzić cały czas z nogą w podłodze bo pompa raill i sprzęgło mogą tego nie wytrzymać tylko korzystać z większej mocy podczas wyprzedzania itp. choć na chiptunerzy odradzają ale ja czytałem na forum toyoty że nie narzekają jeżdża i nic sie nie dzieje ale w toyotach ze sterowaniem denso czyli 2.0 i 2.2 d4d nie mozna chipa wgrac tylko breloczek ale w 1,4 d4d jest sterownik boscha i tam mozna chipsa zapodać u ciebie w 1.3 jest magneti marelli i jak masz auto na gwarancji to raczej tylko box bo żeby wgrać czipa to trzeba sterownik otwierac i nie da się tego przez kabel jak w tdi

Autor:  Hubik [ 21 Lip 2012, 13:13 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Wszystko fajnie ale box to raczej złe rozwiązanie. Dlaczego? Wirus powinien być dopasowany do konkrektnego auta. Każdy silnik jest w innym stanie technicznym, dysponuje inną rzeczywistą mocą i momentem. Do tego dochodzi stan sprzęgła. Wkładając box'a nie wiesz czy np. silnik nie będzie kopcił albo czy sprzęgło nie będzie się ślizgać z powodu zbyt wysokiego momentu. Dlatego robiąc normalnego wirusa robi się kilka lub nawet kilkanaście pomiarów na hamowni zanim uzyska się zadawalający wynik.

Przykład z moim autem: po zrobieniu programu na 115 KM było już spore kopcenie, po stopniowym zmniejszaniu mocy i kolejnych próbach na hamowni, Cinek doszedł do 110 KM - wtedy było już ok. W sumie podczas całej sesji tych pomiarów było chyba 10.

Zresztą wystarczy wejść na jego stronę i porównać auta z identycznymi silnikami - za każdym razem wynik jest nieco inny, głównie ze względu na stan silnika (wtryski, rial, pompa) albo sprzęgła.

A od tych tanich box'ów za 300 - 400 zł i tańszych to w ogóle z daleka bo nie robią nic więcej jak zwiększenie dawki wtryskiwanego paliwa...

Autor:  fullxda [ 27 Lip 2012, 15:27 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

hubik mam pytanie do ciebie czy po chipie auto kopci więcej niż w seri bo u mnie bez chipa potrafi przykopcic przy deptaniu a jak zrobie chiptuning to boje sie iż może być batory? :D

Autor:  kazaa [ 27 Lip 2012, 16:28 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

fullxda napisał(a):
hubik mam pytanie do ciebie czy po chipie auto kopci więcej niż w seri bo u mnie bez chipa potrafi przykopcic przy deptaniu a jak zrobie chiptuning to boje sie iż może być batory? :D


To wtrysk musi Ci bardzo mocno przelewać jak na czarno kopci, nie powinno się robić softu dopóki nie będzie silnik sprawny. Przed wirusem na pewno auto zostanie zlogowane i w razie potrzeby naprawione. Kopcić nie powinno po sofcie, chyba, że bardzo mocny wirus.

Autor:  fullxda [ 27 Lip 2012, 16:51 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

w necie teraz czytam iz przy bucie ;nawet to i w nowym dieslu z dpf-em musi przykopcić ,praw fizyki sie nie zmieni paliwo dolane przy bucie z dołu nie ma prawa sie dopalic poniewaz brakuje powietrza bo turbo jeszcze nie pompuje tak wyczytalem na forum alf,ja nie mam zasłony dymnej przy bucie ale potrafi przykopcic ale widzę jakie auto za mna jedzie wiec jest chyba okej :>

Autor:  Hubik [ 27 Lip 2012, 17:02 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

fullxda napisał(a):
hubik mam pytanie do ciebie czy po chipie auto kopci więcej niż w seri bo u mnie bez chipa potrafi przykopcic przy deptaniu a jak zrobie chiptuning to boje sie iż może być batory? :D
Prze modem kopcił mi bardziej, teraz tak, że ja tego nie widzę w lusterkach ;) Podczas wizyty u Cinka auto było hamowane ok. 10 razy na różnych mapach tak aby znaleźć optymalne ustawienie przy którym nie będzie kopcenia. Marcin zaczął od maksimum co można było wyciągnąć z tej turbiny, czyli 115 KM ale wtedy waliło sadzą strasznie. Później stopniowo obniżał aż doszedł do 111 KM gdy kopcenie ustało :)

I tym się właśnie różni mod u specjalisty od box'a - wirus dopasowany jest do stanu technicznego auta i innych czynników :)

A co do samego kopcenia to racja, nawet nowy MultiJet drugiej generacji z DPF puszcza bąki jak się go gniecie - sprawdzane ostatnio w nowiutkim Grande znajomego ;)

Autor:  fullxda [ 27 Lip 2012, 18:19 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

czyli nie ma sadzy nie ma zabawy :> tak a propo obserwuje rozne samochody diesla na drodze i fakt przy spokojnej jeżdzie nie ma kopcenia ale przy bucie to już puszcaja baczka czyli tak ma byc ,może szło by tak zchipowac aby nawet przy bucie nie dymil ale trzeba by mu do 50 ps moc ograniczyć i moment jak w pandzie 1.1 :D to wtedy fajne super oszczędne toczydełko by było :D ale co to by był za chiptuning chyba superecotuning haha

[ Dodano: 27 Lip 2012 18:19 ]

hubik mogłbys jeszcze sprawdzic jakie masz czasy elastyczności 60-100 4 bieg i 80-120 5bieg po chipsie? komórką ze stoperem ja sprawdzałem w swoim w seri mam taka średnia z paru pomiarów oczywiście komorka ze stoperem w ręce a nie jakieś specjalistyczne urządzonko :> 60-100 4 ok 9sek 80-120 5 ok 13 sek oczywiście hubert jak bedzie bezpiecznie ;broń boże nie w godzinach szczytu w centrum warszawy :D zobaczymy ile chips potrafił ci urwac ze seryjnych pomiarów :>

Autor:  Hubik [ 27 Lip 2012, 21:28 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Potestuję na A2 w przyszłym tygodniu ;)

Autor:  CINEK_ [ 27 Lip 2012, 23:41 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Sprawne auto seryjne z DPFem nie ma prawa grama dymu puscic chyba ze reaktywuje filtr.
1.3 walą z rury bo EGR ma zwłokę jak jasna cholera.
Jeśli auto nadmiernie kopci to:
- nieszczelny dolot
- problem z EGRem
- wtryski
- syf w kolektorze ssącym - to trzeba sprawdzic

Autor:  Hubik [ 28 Lip 2012, 01:49 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

CINEK_ napisał(a):
1.3 walą z rury bo EGR ma zwłokę jak jasna cholera.
No to teraz już wiem czemu po modzie i wyłączeniu EGR już nie widzę sadzy w lusterkach przy szybkim starcie ;)

Autor:  fullxda [ 28 Lip 2012, 07:23 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

cinek opisz fachowo dlaczego tak sie dzieje iż jak zawór egr niedomaga to samochód kopci? ja myślałem iz egr otwarty jest tylko na wolnych obrotach a przy jezdzie zamykany;tak by mi to wynikało z obserwacji fesem :) chyba ze jest tak jak napisałeś że jest zwłoka czyli jedziemy ;but w podloge a egr jeszce sie nie domknął i cała sadza w wydech ? dobrze myśle?

Autor:  kazaa [ 28 Lip 2012, 13:06 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

CINEK_ napisał(a):

- syf w kolektorze ssącym - to trzeba sprawdzic


ale to się tyczy jak jest egr w układzie :> ?

[ Dodano: 28 Lip 2012 13:06 ]

fullxda napisał(a):
cinek opisz fachowo dlaczego tak sie dzieje iż jak zawór egr niedomaga to samochód kopci? ja myślałem iz egr otwarty jest tylko na wolnych obrotach a przy jezdzie zamykany;tak by mi to wynikało z obserwacji fesem :) chyba ze jest tak jak napisałeś że jest zwłoka czyli jedziemy ;but w podloge a egr jeszce sie nie domknął i cała sadza w wydech ? dobrze myśle?



Przede wszystkim masz gorące powietrze z wydechu, jak jest nie sprawny EGR to nie domyka się i miesza się ze schłodzonym powietrzem w IC w innych proporcjach.

Autor:  fullxda [ 09 Sie 2012, 09:02 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

panowie mam pytanie do was szczególnie do cinka który jak wiemy jest bardzo dobrym tunerem :> ostatnio logowałem samochód pod kątem różnych parametrów i szczególnie parametry doładowania troszkę mnie zaniepokoiły;mianowicie oczekiwane ciśnienie doładowania powinno być 2282 mBar a przy przyspieszaniu gwałtownym dochodzi do 2489 ( oczywiście od tego trzeba odjąć rzeczywiste ciśnienie atmosferyczne w danej chwili tzn.około 1000) czy to oznacza że turbina przeładowywuje? bo hubik wczesniej gadał że ta turbinka orginalnie dmucha 1,25 bara po chipowaniu 1,35 max a mnie dochodzi prawie do 1,49 ? czy powodem moze byc zacinajaca sie zmienna geometria? bo ja żadnych objawów typu szarpanie,nierówne przyspieszanie nie mam a powinien jeszcze wyskoczyć check ,notlauf ( tryb awaryjny dla bezpieczeństwa turbiny)a ja nigdy checka nie miałem podczas gwałtownego przyspieszania,a może wszystko jest w normie?
Załącznik:


Autor:  Hubik [ 09 Sie 2012, 12:17 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Najlepiej jak Cinek się wypowie. U mnie zacinał się EGR przez co turbina lekko przeładowywała w pewnym zakresie obrotów. Żadnego checka nie miałem i w sumie dopiero po chipie odczułem, że brakowało tej płynności w przyspieszeniu w tym zakresie obrotów gdzie EGR stwarzał problem.

Autor:  BartekP [ 16 Wrz 2012, 23:08 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Podobno sprzęgło (1.4 135 KM) wytrzymuje 400Nm. I czy to jest razem z kołem dwumasowym?

Autor:  kazaa [ 18 Wrz 2012, 14:42 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

BartekP napisał(a):
Podobno sprzęgło (1.4 135 KM) wytrzymuje 400Nm. I czy to jest razem z kołem dwumasowym?


t-jet ma 2 mas, 400nm ? lol tam nie ma miejsca na porządne sprzęgło, klekotowe wytrzyma 400nm, ale użytkować trzeba z głową. Zresztą 400nm z bloku 1,4, nie wiem ile byś pojeździł na takim setupie....

BTW ale zaznaczyłeś to przyspieszenie do 100 na czerwono, w końcu inny fiat heh

Autor:  BartekP [ 18 Wrz 2012, 17:34 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

O tym sprzęgle myślał koleś z serwisu fiata jak się go zapytałem i tak stwierdził: Że dwumasowe i do 400 nm wytrzyma. Poza tym nie twierdze, że chce taki setup.

Autor:  lakikwap [ 18 Wrz 2012, 19:42 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

kazaa napisał(a):
lol tam nie ma miejsca na porządne sprzęgło, klekotowe wytrzyma 400nm, ale użytkować trzeba z głową

a to klekot ma inną skrzynie? czy tylko sprzęgło?
Noo 400nm, życzę Ci takich wyników :)
Ja słyszałem że na seryjnym setupie maks bezpieczeństwa to 200km/300nm, i to jest maks ile można wyciągnąć bez wymiany turbo na większe (ss). Zobaczymy.
Choociaż za granicą robią z ss'a grubo powyżej 200 koni i sprzęgła nie wymieniają, a tam chyba to samo co seryjnie w agp :roll:

Strona 19 z 21 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/