Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Chiptuning silnika
http://fiatpunto.com.pl/topic565-475.html
Strona 20 z 21

Autor:  BartekP [ 18 Wrz 2012, 20:09 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Nie no nie będę na pewno z kosiarki robił Enterprise'a. Powtarzam jeszcze raz. Takie rzeczy usłyszałem w salonie fiata...Oprócz turbo trzeba by było intercooler pewnie wymienić. Nie mam zdania co do 200 KM z tego wypierdaska 1.4 :D

Autor:  kazaa [ 19 Wrz 2012, 12:49 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

lakikwap napisał(a):
Noo 400nm, życzę Ci takich wyników :)
Ja słyszałem że na seryjnym setupie maks bezpieczeństwa to 200km/300nm, i to jest maks ile można wyciągnąć bez wymiany turbo na większe (ss). Zobaczymy.
Choociaż za granicą robią z ss'a grubo powyżej 200 koni i sprzęgła nie wymieniają, a tam chyba to samo co seryjnie w agp :roll:


NO musi się różnić skoro ja mam 355nm od 3 lat :D, ba nawet skrzynia musi się różnić, wiadomo przełożenia , nawet wsteczny inaczej jest z tego co pamiętam, 400nm daleko nie trzeba szukać , jeździł kolega Johny jak dobrze pamiętam, białe gps po zmianie ic i T, ponad 190PS i 400nm :)

[ Dodano: 19 Wrz 2012 12:49 ]

BartekP napisał(a):
Nie no nie będę na pewno z kosiarki robił Enterprise'a. Powtarzam jeszcze raz. Takie rzeczy usłyszałem w salonie fiata...Oprócz turbo trzeba by było intercooler pewnie wymienić. Nie mam zdania co do 200 KM z tego wypierdaska 1.4 :D


w salonie fiata to.... oni nigdy nic nie wiedzą :)

Autor:  BartekP [ 19 Wrz 2012, 15:02 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

I kolejny news z salonu fiata. "zagadałem z mechanikiem i na 99 % jest dwumasa " więc już po prostu nie wiem już nie wiem. Chcę się dowiedzieć z czystej ciekawości a tu jak po grudzie. Chyba zadzwonie do Turynu hehe... :E

Autor:  Hubik [ 19 Wrz 2012, 15:08 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

BartekP napisał(a):
I kolejny news z salonu fiata. "zagadałem z mechanikiem i na 99 % jest dwumasa " więc już po prostu nie wiem już nie wiem. Chcę się dowiedzieć z czystej ciekawości a tu jak po grudzie. Chyba zadzwonie do Turynu hehe... :E
Napisz bezpośrednio do FAP to Ci powiedzą prawdę (oddzwaniają).

Mi w ASO też wciskali, że nie mam dwumasy. Po kontakcie z FAP okazało się, że to nie do końca prawda, bo dwumasy nie ma jeśli masz skrzynię 5-biegową. Przy 6-biegowej już jest... (dot. silnika 1.3 Multijet 1.3 90 KM)

Autor:  kazaa [ 19 Wrz 2012, 17:33 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

BartekP napisał(a):
I kolejny news z salonu fiata. "zagadałem z mechanikiem i na 99 % jest dwumasa " więc już po prostu nie wiem już nie wiem. Chcę się dowiedzieć z czystej ciekawości a tu jak po grudzie. Chyba zadzwonie do Turynu hehe... :E


Przecież pisałem, że jest 2 mas ...

Autor:  lakikwap [ 20 Wrz 2012, 00:02 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

No tak jak pisze Łukasz 2masa jest..
Tylko na h.., z tego co wiem ma zmniejszać drgania itp.. w ON rozumiem, ale w benzynie? Lepiej w 1.4 nie ma, w 1.4t już jest.. Lepiej jak kolega pisze powyżej w skrzyni 5 nima w 6 jest..

Autor:  Hubik [ 20 Wrz 2012, 11:26 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

lakikwap napisał(a):
z tego co wiem ma zmniejszać drgania itp.. w ON rozumiem, ale w benzynie?
Głównym zadaniem dwumasu jest łagodniejsze przeniesienie dużego momentu obrotowego na skrzynię biegów, szczególnie przy niskiej prędkości obrotowej. Stąd zaczęły się pojawiać nawet w mocniejszych wersjach nawet dość małych silników.

Autor:  kazaa [ 25 Wrz 2012, 14:47 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

lakikwap napisał(a):
No tak jak pisze Łukasz 2masa jest..
Tylko na h.., z tego co wiem ma zmniejszać drgania itp.. w ON rozumiem, ale w benzynie? Lepiej w 1.4 nie ma, w 1.4t już jest.. Lepiej jak kolega pisze powyżej w skrzyni 5 nima w 6 jest..


w prawie każdym nowym aucie masz 2 mas, obojętnie czy on czy pb, także nic nowego...

btw VW 1.8T np w golfie 4 też ma 2 mas , także w uturbionych to częsty zabieg

Autor:  srbenda [ 25 Wrz 2012, 17:19 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

lakikwap napisał(a):
Ja słyszałem że na seryjnym setupie maks bezpieczeństwa to 200km/300nm, i to jest maks ile można wyciągnąć bez wymiany turbo na większe (ss). Zobaczymy.
Choociaż za granicą robią z ss'a grubo powyżej 200 koni i sprzęgła nie wymieniają, a tam chyba to samo co seryjnie w agp :roll:


Sprzęgło sprzęgłem - skrzynia nie wytrzyma :E
ZTCW Skrzynia w AGP to konstrukcja GM, bliźniacza z tą z Corsy OPC i jej kres wytrzymałości to ~320Nm. Wytrzyma i 400Nm, ale jak długo ;) Z drugiej strony, dobór takiej sprężarki która utrzyma 300Nm do 7000rpm da ~300KM na wale. Chociaż nie wiem czy by się lag mierzył w sekundach czy minutach :lol:

Autor:  lakikwap [ 25 Wrz 2012, 21:17 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

srbenda napisał(a):
Sprzęgło sprzęgłem - skrzynia nie wytrzyma ZTCW Skrzynia w AGP to konstrukcja GM, bliźniacza z tą z Corsy OPC i jej kres wytrzymałości to ~320Nm. Wytrzyma i 400Nm, ale jak długo Z drugiej strony, dobór takiej sprężarki która utrzyma 300Nm do 7000rpm da ~300KM na wale. Chociaż nie wiem czy by się lag mierzył w sekundach czy minutach


Ojj myślałem że skrzynia to wytrzyma sporo więcej niż 320nm, no wiadomo że żeby było cały czas 300nm to locha niezła musiała by siedzieć a i lag by był w godzinach liczony ;) Waaażny jest wykres i pik :) gdziee po programie samym jest w agp 285nm także kurde program w ss i skrzynia rozsypana w mak! Bo pewno wyszło by powyżej 320nm spokojnie.

Autor:  kazaa [ 26 Wrz 2012, 00:24 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

srbenda napisał(a):
Z drugiej strony, dobór takiej sprężarki która utrzyma 300Nm do 7000rpm da ~300KM na wale. Chociaż nie wiem czy by się lag mierzył w sekundach czy minutach :lol:


true :D do tego już widzę jak pięknie wywiewa upg takie duże T :)

Autor:  fullxda [ 25 Paź 2012, 13:58 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

ja troszke z innym tematem ale wczoraj postanowilem sprawdzic swoje 1.3 90 6 biegow po programie i egr off i zaskoczyl mnie in plus mierzone stoperem w telefonie na prostej drodze z katowic do bierunia przez imielin 80-120 5 bieg dwa pomiary tylko bo ruch duzy 9,7 i 9,9 sek czyli extra a fabryka podaje dla tego silnika i mocy 90 km 13,1 albo 14,1 czyli elastycznosc po chipie znacznie lepsza nawet niektóre benzynki 2.0 150 km nie schodzą do 10 sek na 5 biegu a spalanie takie samo ale przy oszczędzaniu nawet lepsze o 0,2 0,3 litra ,mam prośbe do hubika azeby sprawdzil swojego po programie albo jakiegoś forumowicza co ma serię bo pomiar napwno jest lekko przekłamany bo stoper w ręce a licznik zawyza predkosc :cry:

Autor:  Hubik [ 29 Paź 2012, 14:54 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

fullxda napisał(a):
ja troszke z innym tematem ale wczoraj postanowilem sprawdzic swoje 1.3 90 6 biegow po programie i egr off i zaskoczyl mnie in plus mierzone stoperem w telefonie na prostej drodze z katowic do bierunia przez imielin 80-120 5 bieg dwa pomiary tylko bo ruch duzy 9,7 i 9,9 sek czyli extra a fabryka podaje dla tego silnika i mocy 90 km 13,1 albo 14,1 czyli elastycznosc po chipie znacznie lepsza nawet niektóre benzynki 2.0 150 km nie schodzą do 10 sek na 5 biegu a spalanie takie samo ale przy oszczędzaniu nawet lepsze o 0,2 0,3 litra ,mam prośbe do hubika azeby sprawdzil swojego po programie albo jakiegoś forumowicza co ma serię bo pomiar napwno jest lekko przekłamany bo stoper w ręce a licznik zawyza predkosc :cry:
Sprawdzę w wolnym czasie bo wyniki ciekawe. Chociaż i bez tego czuję różnicę właśnie w tym zakresie ;)

Autor:  fullxda [ 29 Paź 2012, 23:54 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

teraz hubik slisko sprawdzaj jak pogoda sie poprawi ,a tak propo jezdzi teraz lepiej niz latem bo pewnie intercooler nie wyrabial teraz ma fajne chłodne powietrze i dość fajnie pomyka

Autor:  kazaa [ 30 Paź 2012, 01:07 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

fullxda napisał(a):
teraz hubik slisko sprawdzaj jak pogoda sie poprawi ,a tak propo jezdzi teraz lepiej niz latem bo pewnie intercooler nie wyrabial teraz ma fajne chłodne powietrze i dość fajnie pomyka


Dokładnie, tttm w każdym doładowanym :)

Autor:  Hubik [ 01 Lis 2012, 02:22 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

fullxda napisał(a):
80-120 5 bieg dwa pomiary tylko bo ruch duzy 9,7 i 9,9 sek
Mi wyszło 10,0 i 9,8 no ale to tylko pomiary stoperem ;)

Autor:  fullxda [ 01 Lis 2012, 09:42 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

dzieki! czyli osiagi porównywalne po chipsie ,fakt rakieta to nie jest ale tira teraz blyskawicznie sie polyka nawet na 6 biegu od 1800 obrotow dosc szybko sie wkreca ,do 160 szybko a potem z pół minuty ażeby pokazalo sie 185 najwięcej mialem 187 wg licznika ale mi drogi brakło,podejrzewam iż do 190 by poszedl ale chyba 3800-3900 obrotow i na szóstce ani trochę więcej nie chce sie rozkrecic ;pojemnosc mala,opory powietrza duże,szkoda bo do 4500 obr/min daleko :D a najlepsze w tym wszystkim jest to że teraz cięzko go zdławic,zgasic podczas ruszania i normalnie sie rozpędza po włączeniu klimy a wcześniej trzeba było troszkę więcej gazu;ale i tak niekiedy zgasł taka była turbodziura :> dziwię się w fabryce iz w sofcie nie poprawili ruszania choć mam stary autoświat i tam jest test długodystansowy takiego grandziaka w którym pisze iz fiat opracowal dwie aktualizacje softu poprawiajace charakterystykę ruszania i wgrywa na prośbe klienta,to taki mały chiptuning fabryczny hehe;i pomyslec iz jak ludzie dopiero się skarżyli na muła przy ruszaniu to dopiero poszli po rozum do glowy a nieszlo tego zrobic juz na etapie projektowania silnika? :( chyba że normy euro 4 są tak juz wysokie że małe zmiany parametrów i homologacji na silnik fiat by nie dostal?

Załączniki:





Autor:  Hubik [ 04 Lis 2012, 02:11 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Przetestuj go na porządnej, długiej prostej - mojego ostatnio wg licznika udało rozpędzić się na niemieckiej autostradzie do 205 km/h (przed remapem max 180km/h) ale trochę to potrwało :mrgreen:

Ta poprawka o której pisze AŚ rzeczywiście poprawiała coś tam przy ruszaniu ale jednocześnie powodowała wzrost spalania o ok. litr na 100km, więc wielu klientów wracało na wgranie starego softu (info od kumpla z ASO).

Autor:  Sebooo [ 04 Lis 2012, 10:33 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

205, wow... Szalejesz swoim GP szalejesz :jupi:
Jak tam, znalazłeś to o co pytałem :?:

Autor:  fullxda [ 04 Lis 2012, 11:57 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

HUBIK ciekawe ile obrotów miałeś przy 205 km/h :>

Autor:  Hubik [ 06 Lis 2012, 10:57 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

fullxda napisał(a):
HUBIK ciekawe ile obrotów miałeś przy 205 km/h :>
Nie zarejestrowałem tego faktu bo skupiałem się na drodze - wiało trochę wtedy z boku i nosiło mnie już po pasie ;) Prędkość max to narzeczona zapamiętała :mrgreen:

[ Dodano: 06 Lis 2012 09:57 ]

Sebooo napisał(a):
Jak tam, znalazłeś to o co pytałem :?:
Tak, mam - dam Ci znać na PW :)

Autor:  nissanek_3 [ 06 Mar 2013, 22:39 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

i kolejny kropek po wizycie u Cinka- 1.3 110 KM- 230Nm- EGR OFF

Autor:  Hubik [ 07 Mar 2013, 00:06 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

nissanek_3 napisał(a):
i kolejny kropek po wizycie u Cinka- 1.3 110 KM- 230Nm- EGR OFF
Wyszło niemal identycznie jak w moim - wrzucisz wykresy?

Autor:  sokol_93 [ 07 Mar 2013, 09:16 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

nissanek_3, ile taka przyjemnośc kosztuje? :)

Autor:  kazaa [ 11 Mar 2013, 13:46 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

sokol_93 napisał(a):
nissanek_3, ile taka przyjemnośc kosztuje? :)


Takie rzeczy indywidualnie z Marcinem załatwiasz:
http://www.cinsoft.pl/index.php?strona_www=kontakt

Strona 20 z 21 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/