Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Chiptuning silnika http://fiatpunto.com.pl/topic565-475.html |
Strona 20 z 21 |
Autor: | BartekP [ 18 Wrz 2012, 20:09 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Nie no nie będę na pewno z kosiarki robił Enterprise'a. Powtarzam jeszcze raz. Takie rzeczy usłyszałem w salonie fiata...Oprócz turbo trzeba by było intercooler pewnie wymienić. Nie mam zdania co do 200 KM z tego wypierdaska 1.4 |
Autor: | kazaa [ 19 Wrz 2012, 12:49 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
lakikwap napisał(a): Noo 400nm, życzę Ci takich wyników Ja słyszałem że na seryjnym setupie maks bezpieczeństwa to 200km/300nm, i to jest maks ile można wyciągnąć bez wymiany turbo na większe (ss). Zobaczymy. Choociaż za granicą robią z ss'a grubo powyżej 200 koni i sprzęgła nie wymieniają, a tam chyba to samo co seryjnie w agp NO musi się różnić skoro ja mam 355nm od 3 lat , ba nawet skrzynia musi się różnić, wiadomo przełożenia , nawet wsteczny inaczej jest z tego co pamiętam, 400nm daleko nie trzeba szukać , jeździł kolega Johny jak dobrze pamiętam, białe gps po zmianie ic i T, ponad 190PS i 400nm [ Dodano: 19 Wrz 2012 12:49 ] BartekP napisał(a): Nie no nie będę na pewno z kosiarki robił Enterprise'a. Powtarzam jeszcze raz. Takie rzeczy usłyszałem w salonie fiata...Oprócz turbo trzeba by było intercooler pewnie wymienić. Nie mam zdania co do 200 KM z tego wypierdaska 1.4 w salonie fiata to.... oni nigdy nic nie wiedzą |
Autor: | BartekP [ 19 Wrz 2012, 15:02 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
I kolejny news z salonu fiata. "zagadałem z mechanikiem i na 99 % jest dwumasa " więc już po prostu nie wiem już nie wiem. Chcę się dowiedzieć z czystej ciekawości a tu jak po grudzie. Chyba zadzwonie do Turynu hehe... |
Autor: | Hubik [ 19 Wrz 2012, 15:08 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
BartekP napisał(a): I kolejny news z salonu fiata. "zagadałem z mechanikiem i na 99 % jest dwumasa " więc już po prostu nie wiem już nie wiem. Chcę się dowiedzieć z czystej ciekawości a tu jak po grudzie. Chyba zadzwonie do Turynu hehe... Napisz bezpośrednio do FAP to Ci powiedzą prawdę (oddzwaniają). Mi w ASO też wciskali, że nie mam dwumasy. Po kontakcie z FAP okazało się, że to nie do końca prawda, bo dwumasy nie ma jeśli masz skrzynię 5-biegową. Przy 6-biegowej już jest... (dot. silnika 1.3 Multijet 1.3 90 KM) |
Autor: | kazaa [ 19 Wrz 2012, 17:33 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
BartekP napisał(a): I kolejny news z salonu fiata. "zagadałem z mechanikiem i na 99 % jest dwumasa " więc już po prostu nie wiem już nie wiem. Chcę się dowiedzieć z czystej ciekawości a tu jak po grudzie. Chyba zadzwonie do Turynu hehe... Przecież pisałem, że jest 2 mas ... |
Autor: | lakikwap [ 20 Wrz 2012, 00:02 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
No tak jak pisze Łukasz 2masa jest.. Tylko na h.., z tego co wiem ma zmniejszać drgania itp.. w ON rozumiem, ale w benzynie? Lepiej w 1.4 nie ma, w 1.4t już jest.. Lepiej jak kolega pisze powyżej w skrzyni 5 nima w 6 jest.. |
Autor: | Hubik [ 20 Wrz 2012, 11:26 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
lakikwap napisał(a): z tego co wiem ma zmniejszać drgania itp.. w ON rozumiem, ale w benzynie? Głównym zadaniem dwumasu jest łagodniejsze przeniesienie dużego momentu obrotowego na skrzynię biegów, szczególnie przy niskiej prędkości obrotowej. Stąd zaczęły się pojawiać nawet w mocniejszych wersjach nawet dość małych silników.
|
Autor: | kazaa [ 25 Wrz 2012, 14:47 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
lakikwap napisał(a): No tak jak pisze Łukasz 2masa jest.. Tylko na h.., z tego co wiem ma zmniejszać drgania itp.. w ON rozumiem, ale w benzynie? Lepiej w 1.4 nie ma, w 1.4t już jest.. Lepiej jak kolega pisze powyżej w skrzyni 5 nima w 6 jest.. w prawie każdym nowym aucie masz 2 mas, obojętnie czy on czy pb, także nic nowego... btw VW 1.8T np w golfie 4 też ma 2 mas , także w uturbionych to częsty zabieg |
Autor: | srbenda [ 25 Wrz 2012, 17:19 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
lakikwap napisał(a): Ja słyszałem że na seryjnym setupie maks bezpieczeństwa to 200km/300nm, i to jest maks ile można wyciągnąć bez wymiany turbo na większe (ss). Zobaczymy. Choociaż za granicą robią z ss'a grubo powyżej 200 koni i sprzęgła nie wymieniają, a tam chyba to samo co seryjnie w agp Sprzęgło sprzęgłem - skrzynia nie wytrzyma ZTCW Skrzynia w AGP to konstrukcja GM, bliźniacza z tą z Corsy OPC i jej kres wytrzymałości to ~320Nm. Wytrzyma i 400Nm, ale jak długo Z drugiej strony, dobór takiej sprężarki która utrzyma 300Nm do 7000rpm da ~300KM na wale. Chociaż nie wiem czy by się lag mierzył w sekundach czy minutach |
Autor: | lakikwap [ 25 Wrz 2012, 21:17 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
srbenda napisał(a): Sprzęgło sprzęgłem - skrzynia nie wytrzyma ZTCW Skrzynia w AGP to konstrukcja GM, bliźniacza z tą z Corsy OPC i jej kres wytrzymałości to ~320Nm. Wytrzyma i 400Nm, ale jak długo Z drugiej strony, dobór takiej sprężarki która utrzyma 300Nm do 7000rpm da ~300KM na wale. Chociaż nie wiem czy by się lag mierzył w sekundach czy minutach Ojj myślałem że skrzynia to wytrzyma sporo więcej niż 320nm, no wiadomo że żeby było cały czas 300nm to locha niezła musiała by siedzieć a i lag by był w godzinach liczony Waaażny jest wykres i pik gdziee po programie samym jest w agp 285nm także kurde program w ss i skrzynia rozsypana w mak! Bo pewno wyszło by powyżej 320nm spokojnie. |
Autor: | kazaa [ 26 Wrz 2012, 00:24 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
srbenda napisał(a): Z drugiej strony, dobór takiej sprężarki która utrzyma 300Nm do 7000rpm da ~300KM na wale. Chociaż nie wiem czy by się lag mierzył w sekundach czy minutach true do tego już widzę jak pięknie wywiewa upg takie duże T |
Autor: | fullxda [ 25 Paź 2012, 13:58 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
ja troszke z innym tematem ale wczoraj postanowilem sprawdzic swoje 1.3 90 6 biegow po programie i egr off i zaskoczyl mnie in plus mierzone stoperem w telefonie na prostej drodze z katowic do bierunia przez imielin 80-120 5 bieg dwa pomiary tylko bo ruch duzy 9,7 i 9,9 sek czyli extra a fabryka podaje dla tego silnika i mocy 90 km 13,1 albo 14,1 czyli elastycznosc po chipie znacznie lepsza nawet niektóre benzynki 2.0 150 km nie schodzą do 10 sek na 5 biegu a spalanie takie samo ale przy oszczędzaniu nawet lepsze o 0,2 0,3 litra ,mam prośbe do hubika azeby sprawdzil swojego po programie albo jakiegoś forumowicza co ma serię bo pomiar napwno jest lekko przekłamany bo stoper w ręce a licznik zawyza predkosc |
Autor: | Hubik [ 29 Paź 2012, 14:54 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
fullxda napisał(a): ja troszke z innym tematem ale wczoraj postanowilem sprawdzic swoje 1.3 90 6 biegow po programie i egr off i zaskoczyl mnie in plus mierzone stoperem w telefonie na prostej drodze z katowic do bierunia przez imielin 80-120 5 bieg dwa pomiary tylko bo ruch duzy 9,7 i 9,9 sek czyli extra a fabryka podaje dla tego silnika i mocy 90 km 13,1 albo 14,1 czyli elastycznosc po chipie znacznie lepsza nawet niektóre benzynki 2.0 150 km nie schodzą do 10 sek na 5 biegu a spalanie takie samo ale przy oszczędzaniu nawet lepsze o 0,2 0,3 litra ,mam prośbe do hubika azeby sprawdzil swojego po programie albo jakiegoś forumowicza co ma serię bo pomiar napwno jest lekko przekłamany bo stoper w ręce a licznik zawyza predkosc Sprawdzę w wolnym czasie bo wyniki ciekawe. Chociaż i bez tego czuję różnicę właśnie w tym zakresie
|
Autor: | fullxda [ 29 Paź 2012, 23:54 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
teraz hubik slisko sprawdzaj jak pogoda sie poprawi ,a tak propo jezdzi teraz lepiej niz latem bo pewnie intercooler nie wyrabial teraz ma fajne chłodne powietrze i dość fajnie pomyka |
Autor: | kazaa [ 30 Paź 2012, 01:07 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
fullxda napisał(a): teraz hubik slisko sprawdzaj jak pogoda sie poprawi ,a tak propo jezdzi teraz lepiej niz latem bo pewnie intercooler nie wyrabial teraz ma fajne chłodne powietrze i dość fajnie pomyka Dokładnie, tttm w każdym doładowanym |
Autor: | Hubik [ 01 Lis 2012, 02:22 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
fullxda napisał(a): 80-120 5 bieg dwa pomiary tylko bo ruch duzy 9,7 i 9,9 sek Mi wyszło 10,0 i 9,8 no ale to tylko pomiary stoperem
|
Autor: | fullxda [ 01 Lis 2012, 09:42 ] | |||||
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika | |||||
dzieki! czyli osiagi porównywalne po chipsie ,fakt rakieta to nie jest ale tira teraz blyskawicznie sie polyka nawet na 6 biegu od 1800 obrotow dosc szybko sie wkreca ,do 160 szybko a potem z pół minuty ażeby pokazalo sie 185 najwięcej mialem 187 wg licznika ale mi drogi brakło,podejrzewam iż do 190 by poszedl ale chyba 3800-3900 obrotow i na szóstce ani trochę więcej nie chce sie rozkrecic ;pojemnosc mala,opory powietrza duże,szkoda bo do 4500 obr/min daleko a najlepsze w tym wszystkim jest to że teraz cięzko go zdławic,zgasic podczas ruszania i normalnie sie rozpędza po włączeniu klimy a wcześniej trzeba było troszkę więcej gazu;ale i tak niekiedy zgasł taka była turbodziura dziwię się w fabryce iz w sofcie nie poprawili ruszania choć mam stary autoświat i tam jest test długodystansowy takiego grandziaka w którym pisze iz fiat opracowal dwie aktualizacje softu poprawiajace charakterystykę ruszania i wgrywa na prośbe klienta,to taki mały chiptuning fabryczny hehe;i pomyslec iz jak ludzie dopiero się skarżyli na muła przy ruszaniu to dopiero poszli po rozum do glowy a nieszlo tego zrobic juz na etapie projektowania silnika? chyba że normy euro 4 są tak juz wysokie że małe zmiany parametrów i homologacji na silnik fiat by nie dostal?
|
Autor: | Hubik [ 04 Lis 2012, 02:11 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
Przetestuj go na porządnej, długiej prostej - mojego ostatnio wg licznika udało rozpędzić się na niemieckiej autostradzie do 205 km/h (przed remapem max 180km/h) ale trochę to potrwało Ta poprawka o której pisze AŚ rzeczywiście poprawiała coś tam przy ruszaniu ale jednocześnie powodowała wzrost spalania o ok. litr na 100km, więc wielu klientów wracało na wgranie starego softu (info od kumpla z ASO). |
Autor: | Sebooo [ 04 Lis 2012, 10:33 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
205, wow... Szalejesz swoim GP szalejesz Jak tam, znalazłeś to o co pytałem |
Autor: | fullxda [ 04 Lis 2012, 11:57 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
HUBIK ciekawe ile obrotów miałeś przy 205 km/h |
Autor: | Hubik [ 06 Lis 2012, 10:57 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
fullxda napisał(a): HUBIK ciekawe ile obrotów miałeś przy 205 km/h Nie zarejestrowałem tego faktu bo skupiałem się na drodze - wiało trochę wtedy z boku i nosiło mnie już po pasie Prędkość max to narzeczona zapamiętała [ Dodano: 06 Lis 2012 09:57 ] Sebooo napisał(a): Jak tam, znalazłeś to o co pytałem Tak, mam - dam Ci znać na PW
|
Autor: | nissanek_3 [ 06 Mar 2013, 22:39 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
i kolejny kropek po wizycie u Cinka- 1.3 110 KM- 230Nm- EGR OFF |
Autor: | Hubik [ 07 Mar 2013, 00:06 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
nissanek_3 napisał(a): i kolejny kropek po wizycie u Cinka- 1.3 110 KM- 230Nm- EGR OFF Wyszło niemal identycznie jak w moim - wrzucisz wykresy?
|
Autor: | sokol_93 [ 07 Mar 2013, 09:16 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
nissanek_3, ile taka przyjemnośc kosztuje? |
Autor: | kazaa [ 11 Mar 2013, 13:46 ] |
Temat postu: | Re: Chiptuning silnika |
sokol_93 napisał(a): nissanek_3, ile taka przyjemnośc kosztuje? Takie rzeczy indywidualnie z Marcinem załatwiasz: http://www.cinsoft.pl/index.php?strona_www=kontakt |
Strona 20 z 21 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |