Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Chiptuning silnika
http://fiatpunto.com.pl/topic565-50.html
Strona 3 z 21

Autor:  gpawel [ 04 Sie 2007, 15:11 ]
Temat postu:  Re: Chiptuning silnika

Kuba DST napisał(a):
Ostatnio myśle o chip tuningu. Nawet dzwoniłem jużdo firmy zajmującej siętym i moc wzrośnie do 120 KM a kosztuje to tylko 1250zł. Czyli sie opłaca. Chyba się :lol: zdecyduje

Hej :)
Podaj mi namiary na tą firmę....

Autor:  stallo [ 05 Sie 2007, 14:49 ]
Temat postu: 

Panowie jeżeli chodzi o dieselka 1.3 to można z niego jeszcze wycisnąć około 15 koników i 60 Nm momentu, 75 KM da się zrobić na 95 KM i zysk 40 Nm. Wersja 120 KM pzyrost o około 25 KM i 60 Nm, natomiast 130 35 KM i 60 N i to wszystko w samochodach na gwarancji. Zmiana map poprzez złącze diagnostyczne tak, że serwis nawet tego nie zauważy:0 Koszt około 1800 PLN.

Autor:  Tomo [ 06 Sie 2007, 09:20 ]
Temat postu: 

maciejd napisał(a):
samo chipowanie jako poprawienie mocy ma sens jedynie w dieslu.

Również w benzynie jeśli jest doładowana. Chiptuningowi poddaje się każdy silnik z turbiną. W wolnossącym dieslu też nie przyniesie żadnych widocznych rezultatów.

Autor:  PiotrT [ 01 Paź 2007, 23:15 ]
Temat postu:  Chipt

zuraw201 napisał(a):
ja teraz zbieram ok 1500zl w ADF Auto we Wroclawiu podnosza moc z 90KM na 115KM a moment z 200 na 260 i to wszytko na gwaracji ale musze jeszce tam pojechac i sie wiecej dowiedziec
Pozdrawiam


No no no, sporo ;) Więcej niż znacznie lepiej znane i poważane firmy tunerskie. NIe zastanawia cię to?

Autor:  kiler [ 01 Paź 2007, 23:54 ]
Temat postu: 

mój wspólnik ma właśnie taki silnik podniósł właśnie do 115KM i fajnie śmiga ale strasznie dymi, zderzak czarny!! ten silnik i tak jest wyżyłowany!!

Autor:  Jaco [ 02 Paź 2007, 08:55 ]
Temat postu: 

kiler napisał(a):
ten silnik i tak jest wyżyłowany!!


Dokładnie - 90 KM nie jest zbyt dobry do tuningu ponieważ nie ma dużej rezerwy, wiadomo coś można wykręcić jeszcze :) ale nie wiem czy jest sens. Żeby coś konkretniej trzeba go zmodyfikować nie tylko softem ;)

Autor:  PiotrT [ 02 Paź 2007, 09:21 ]
Temat postu: 

Zwrócę uwagę na jeszcze jedną sprawę - MJ 90KM ma tylko 10Nm więcej od MJ 75KM dlaczego? Ja uważam że Fiat ograniczył moment celowo obawiając się o trwałość skrzyni/sprzęgła.

Trochę się offtop zrobił, Jaco może wydzielisz/przeniesiesz?

Autor:  Jaco [ 02 Paź 2007, 09:44 ]
Temat postu: 

PiotrT

Zrobione :)

Do Lancii Fiat już zmodyfikował i tak ten silnik... ;) wykrzesali z niego 105 KM :)

Autor:  Tomo [ 02 Paź 2007, 09:53 ]
Temat postu: 

kiler napisał(a):
mój wspólnik ma właśnie taki silnik podniósł właśnie do 115KM i fajnie śmiga ale strasznie dymi, zderzak czarny!! ten silnik i tak jest wyżyłowany!!
Mylisz się. Silnik 1,3 i 1,9 mają prawie taki sam stosunek pojemności do mocy czyli takie same rezerwy w nich drzemią (oczywiście procentowo). W silniku 1,3 z jednego litra pojemności Fiat uzyskał 69,23KM a w silniku 1,9 - 68,42KM. Po tuningu Twojego GP silnik ma o 23% więcej mocy. Jeśli uznać to za górny próg bezpiecznego podkręcenia to silnik 1,3 możnaby podkręcić do (+23%) mocy 110KM. Czyli jeśli auto Twojego wspólnika strasznie kopci to znaczy że przesadzili (115KM to o 28% więcej). 5KM to niby nie dużo ale jednak. Ja też chciałbym mieć troszke więcej mocy ale mam zamiar pojeździć nim kilka lat więc chyba nie będę się bawił w tuning silnika. Chociaż może kiedyś? :roll:

Autor:  PiotrT [ 02 Paź 2007, 09:57 ]
Temat postu: 

Nie ukrywam że noszę się z zamiarem zmiany programu w moim aucie, ale bardziej od mocy interesuje mnie przebieg momentu - chciałbym poprawić reakcję na gaz w dolnym zakresie obrotów. Być może możliwe jest zrobienie takiego programu, w którym turbina zacznie ładować 200/300 obr wcześniej, to bardzo by się przydało.

Autor:  Xyś [ 02 Paź 2007, 10:08 ]
Temat postu: 

Aby moc nie przekraczała 100KM z jednego litra i bedzie lux , 100KM z 1L pojemnosci to jest maksymalny optymalny wskaźnik, powyzej tej wartosci moga byc problemy z trwałoscia i długim zywotem slinika :)

Autor:  Tomo [ 02 Paź 2007, 10:11 ]
Temat postu: 

PiotrT napisał(a):
..... Być może możliwe jest zrobienie takiego programu, w którym turbina zacznie ładować 200/300 obr wcześniej, to bardzo by się przydało.
Obawiam się, że to już nie zależy od programu sterującego silnikiem ale od konstrukcji samej turbiny. Żeby wyeliminować turbo-dziurę montuje się drugą turbinę (najnowszy Saab 93) która pracuje przy wolnych obrotach. Przy wyższych obrotach jej zadanie przejmuje druga.

Autor:  PiotrT [ 02 Paź 2007, 10:55 ]
Temat postu: 

Masz rację, ale w MJ 90KM montowana jest turbina o zmiennej geometrii i być może są jakieś rezerwy. Zdaję sobię sprawę że cudów nie ma i nie będę miał doładowania od obrotów jałowych, ale był bym happy gdyby udało się w tym miejscu poprawić fabrykę.

Autor:  Jaco [ 02 Paź 2007, 10:58 ]
Temat postu: 

Nie wiem czy wiece - ale w przyszłym roku wyjdzie Multijet z uwaga - DWOMA turbinami :D będzie miał od dołu do góry moc :D ponieważ przy mniejszych obrotach włączy się mała turbina przy dużych większa :D

Autor:  zoon [ 02 Paź 2007, 11:00 ]
Temat postu: 

Cena też pewnie będzie podwójna

Autor:  Jaco [ 02 Paź 2007, 11:01 ]
Temat postu: 

zoon napisał(a):
Cena też pewnie będzie podwójna


Raczej niewiele większa. Od mocniejszych wersji MJ :)

bardzo cieszy, że idą do przodu zostawiając konkurencje z tyłu :D :)

Autor:  zoon [ 02 Paź 2007, 11:07 ]
Temat postu: 

BMW ma taki dieslowski silnik z dwoma sprężarkami np. w modelu 535d.

Autor:  Jaco [ 02 Paź 2007, 11:08 ]
Temat postu: 

zoon napisał(a):
BMW ma taki dieslowski silnik z dwoma sprężarkami np. w modelu 535d.


Wiem o tym.

I nikt poza BMW :)

Autor:  PiotrT [ 02 Paź 2007, 11:13 ]
Temat postu: 

A czy to przypdkiem nie będzie ten silnik montowany już we wspomnianym Saabie? (1,9 180KM)

Co do zostawianej z tyłu konkurencji to w BMW 335d od blisko trzech lat jeżdżą 3 litrówe diesle z dwiema turbinami pracującymi sekwencyjnie.
Ten silnik ma w "5" 272KM. Teraz BMW wprowadza 2,0l diesla z dwiema turbinami - moc bagatelka 204KM

Upss :wink: Zoon mnie wyprzedził.

Autor:  Jaco [ 02 Paź 2007, 11:16 ]
Temat postu: 

PiotrT napisał(a):
Co do zostawianej z tyłu konkurencji to w BMW 335d od blisko trzech lat jeżdżą 3 litrówe diesle z dwiema turbinami pracującymi sekwencyjnie.
Ten silnik ma w "5" 272KM. Teraz BMW wprowadza 2,0l diesla z dwiema turbinami - moc bagatelka 204KM


Nie wydaje Wam się, że BMW to trochę inna liga od Fiata coś jak Mercedes ?
Fiat raczej nie ma samochodu do wystawienia konkurencji BMW.

Więc na uwagę zasługuje fakt, że Fiat posiada tak mocny silnik z dwoma turbinami a poza nim jeszcze tylko BMW.

Więc uważam, że nie jest źle.

Bo reszta jak na razie kiepsko.

Autor:  zoon [ 02 Paź 2007, 11:17 ]
Temat postu: 

Jakiś czas temu słyszałem, że w mulltijetach 1.3 ma być w przyszłości montowany Common Rail kolejnej, chyba trzeciej już generacji.

Autor:  PiotrT [ 02 Paź 2007, 11:29 ]
Temat postu: 

Oczywiście że Fiat i BMW grają w innych ligach - celem skonstruowania takiego motoru było polepszenie kultury pracy, tak pożądanej w autach wyższej klasy. Fiat takiego silnika specjalnie nie potrzebuje, dlatego to Saab dostał najpierw TTD, następnie zapewne pojawi się on w Lancii. To że to rozwiązanie jest na razie rzadko wykorzystywane wynika z ceny takiego silnika - będę bardzo zdziwiony jeśli pojawi się w GP.

Autor:  Jaco [ 02 Paź 2007, 11:35 ]
Temat postu: 

Zgadza się są dwie wersje tego silnika (nieznacznie różnią się mocą), słabsza będzie oferowana dla innych marek, natomiast mocniejsza tylko dla Fiata, Lancii i Alfy Romeo.

Może w przyszłym roku coś się pokaże z tym silniczkiem :) Ja widziałbym go np. w Bravo 0)

Autor:  PiotrT [ 02 Paź 2007, 11:43 ]
Temat postu: 

Jasne zapomniałem o Alfie, a ten silnik pojawi się na bank w następcy 147ki. Uważam że możliwe jest też że wpakują go do Brawo, ale to raczej żeby się zareklamować i jakoś wyróżnić w tym segmencie.

Autor:  daras [ 02 Paź 2007, 12:22 ]
Temat postu: 

Pisałem już wcześniej o tym: 6 biegowa skrzynia w wersji 1.3 m-jet, może przenosić max. moment 200 Nm. Czyli tyle ile daje fabryka. Pewnie są jeszcze jakieś nieduże rezerwy. Ale chyba lepiej być pod nimi niż na ich granicy lub tą granicę przekroczyć. Sądzę, że skrzynia 5ka ma podobną wytrzymałość. Bo konstrukcyjnie 5ka i 6ka to różne skrzynie.

[ Dodano: Wto Paź 02, 2007 11:22 am ]
zoon napisał(a):
Common Rail kolejnej, chyba trzeciej już generacji

To oznacza piezoelektryczne wtryskiwacze i w połączeniu z DPFem spełnienie normy Euro5 (w cuglach).
Ot i rewolucja :-)

Strona 3 z 21 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/