Fiat Punto :: Forum
http://fiatpunto.com.pl/

1.3multijet 90KM - końcowy tłumik, intercooler i chip
http://fiatpunto.com.pl/topic56737.html
Strona 1 z 1

Autor:  kacper0264 [ 07 Maj 2017, 17:57 ]
Temat postu:  1.3multijet 90KM - końcowy tłumik, intercooler i chip

Witam forumowiczów! Mam kilka pytań, chciałbym zrobić chip tuning w moim puncie moglibyście polecić jakas firmę, która zrobi to profesjonalnie i tak żeby portfel nie uszczuplił się do stanu kiedy leżał na sklepowej półce, drugie pytanko jaki intercooler wsadzić żeby go nie mulio w ciepłe dni i żeby mógł kropek dobrze oddychać i trzecie pytanko, chciałbym wywalić końcowy tłumik i zrobić przelot z końcówka od silnika 1.9 jak myślicie dobry pomysł? Ma ktoś tak ? Pozdro !

Autor:  kris84 [ 21 Maj 2017, 13:32 ]
Temat postu:  Re: 1.3multijet 90KM - końcowy tłumik, intercooler i chip

Moje wnioski sa takie z tej zabawy:
zatkany EGR muli auto o 30% a chip poprawia o 10%, dlatego zadbaj zeby silnik wrocil do fabrycznych 200Nm i 90KM wydajac ~300pln a dopiero pozniej zastanow sie czy warto isc w chip.

Tak wiec w:
1 kroku wywal EGR i programowo go wylacz, w CinSoft ~300pln i od reki poczujesz roznice
dopiero w:
2 kroku zastanow sie nad chipem, zrobisz 220Nm i 105KM wydajac 4 razy tyle co za egr
Dedykowany Intercooler z firmy FMIC (~600pln) tez tu niewiele pomoze.

Ja uwazam ze niepotrzebnie wydalem kase na chip, samo wywalenie egr dalo wiekszy skok niz pozniej 4razy wiecej kasy za chip... nieoplacalna zabawa w 1,3mJTD, co nie zmienia tez faktu ze mimo wszystko z osiagow jestem bardzo zadowolony :)

Autor:  kacper0264 [ 24 Maj 2017, 08:50 ]
Temat postu:  Re: 1.3multijet 90KM - końcowy tłumik, intercooler i chip

Dzięki za odpowiedz. :) EGR na 100% zostanie wywalony, a o intercoolerze myślałem bardziej żeby w ciepłe dni silnik nie tracił swojej mocy i był tak samo elastyczny jak przy temperaturach od 0 do 10 stopnii. Nad chipem się zastanowię, może coś w dalszej przyszłości, turbo hybrydowe i większe wtryski, wtedy to będzie miało sens.

Autor:  kris84 [ 24 Maj 2017, 20:21 ]
Temat postu:  Re: 1.3multijet 90KM - końcowy tłumik, intercooler i chip

kacper0264 napisał(a):
...może coś w dalszej przyszłości, turbo hybrydowe i większe wtryski, wtedy to będzie miało sens.

No nie, wtedy tez nie bedzie mialo to najmniejszego sensu.
Jak zachce Ci sie to robic to zmien na EVO 1,6 mJTD i wtedy znowu wywal EGR a pozniej zrob chip na 160KM i 360Nm.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/