Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
1.3multijet 90KM - końcowy tłumik, intercooler i chip http://fiatpunto.com.pl/topic56737.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kacper0264 [ 07 Maj 2017, 17:57 ] |
Temat postu: | 1.3multijet 90KM - końcowy tłumik, intercooler i chip |
Witam forumowiczów! Mam kilka pytań, chciałbym zrobić chip tuning w moim puncie moglibyście polecić jakas firmę, która zrobi to profesjonalnie i tak żeby portfel nie uszczuplił się do stanu kiedy leżał na sklepowej półce, drugie pytanko jaki intercooler wsadzić żeby go nie mulio w ciepłe dni i żeby mógł kropek dobrze oddychać i trzecie pytanko, chciałbym wywalić końcowy tłumik i zrobić przelot z końcówka od silnika 1.9 jak myślicie dobry pomysł? Ma ktoś tak ? Pozdro ! |
Autor: | kris84 [ 21 Maj 2017, 13:32 ] |
Temat postu: | Re: 1.3multijet 90KM - końcowy tłumik, intercooler i chip |
Moje wnioski sa takie z tej zabawy: zatkany EGR muli auto o 30% a chip poprawia o 10%, dlatego zadbaj zeby silnik wrocil do fabrycznych 200Nm i 90KM wydajac ~300pln a dopiero pozniej zastanow sie czy warto isc w chip. Tak wiec w: 1 kroku wywal EGR i programowo go wylacz, w CinSoft ~300pln i od reki poczujesz roznice dopiero w: 2 kroku zastanow sie nad chipem, zrobisz 220Nm i 105KM wydajac 4 razy tyle co za egr Dedykowany Intercooler z firmy FMIC (~600pln) tez tu niewiele pomoze. Ja uwazam ze niepotrzebnie wydalem kase na chip, samo wywalenie egr dalo wiekszy skok niz pozniej 4razy wiecej kasy za chip... nieoplacalna zabawa w 1,3mJTD, co nie zmienia tez faktu ze mimo wszystko z osiagow jestem bardzo zadowolony |
Autor: | kacper0264 [ 24 Maj 2017, 08:50 ] |
Temat postu: | Re: 1.3multijet 90KM - końcowy tłumik, intercooler i chip |
Dzięki za odpowiedz. EGR na 100% zostanie wywalony, a o intercoolerze myślałem bardziej żeby w ciepłe dni silnik nie tracił swojej mocy i był tak samo elastyczny jak przy temperaturach od 0 do 10 stopnii. Nad chipem się zastanowię, może coś w dalszej przyszłości, turbo hybrydowe i większe wtryski, wtedy to będzie miało sens. |
Autor: | kris84 [ 24 Maj 2017, 20:21 ] |
Temat postu: | Re: 1.3multijet 90KM - końcowy tłumik, intercooler i chip |
kacper0264 napisał(a): ...może coś w dalszej przyszłości, turbo hybrydowe i większe wtryski, wtedy to będzie miało sens. No nie, wtedy tez nie bedzie mialo to najmniejszego sensu. Jak zachce Ci sie to robic to zmien na EVO 1,6 mJTD i wtedy znowu wywal EGR a pozniej zrob chip na 160KM i 360Nm. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |