Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jak jeździć na początku?
http://fiatpunto.com.pl/topic666-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  ipIV [ 06 Mar 2007, 22:03 ]
Temat postu: 

golab napisał(a):
Może kiedyś w końcu się przejade tą naszą autostradą... 8) Troche daleko mam. :]


No to teraz się napatrz i przyjeżdżaj! 8)

http://fiatpunto.com.pl/galeria/display ... m=7&pos=12
http://fiatpunto.com.pl/galeria/display ... m=7&pos=13
http://fiatpunto.com.pl/galeria/display ... m=7&pos=14
http://fiatpunto.com.pl/galeria/display ... m=7&pos=15

0)

Autor:  golab [ 06 Mar 2007, 23:18 ]
Temat postu: 

Łeee, po takiej szerokiej to ja nie lubie... Myślałem, że góra 1 pas ma. :E A tu widze, że nawet żwirkiem nie posypana! :devil:

Autor:  pepepe [ 06 Mar 2007, 23:20 ]
Temat postu: 

golab napisał(a):
Łeee, po takiej szerokiej to ja nie lubie... Myślałem, że góra 1 pas ma. :E A tu widze, że nawet żwirkiem nie posypana! :devil:


:lol:

Autor:  Synek [ 07 Mar 2007, 08:25 ]
Temat postu: 

U mnie niedaleko jest jedna fajna autostrada, idzie od Pamplony do granicy z Francja, mniej wiecej przez 35-40 km sie wspinasz pod gore a potem drugie tyle z gorki i to takiej, ze trzeba noge na hamulcu trzymac zeby za szybko nie jechac, no a do tego duzo zakretow, jedzie sie jak na kolejce gorskiej. Droga jest ze specjalnego afaltu o wyzszej przyczepnosci 8)

Autor:  pepepe [ 07 Mar 2007, 08:30 ]
Temat postu: 

Eeee , spacjalna przyczepnosc, toz nie mozna sobie nawet podriftowac :lol:
Co innego w Polsce ... :wink:

Autor:  david [ 07 Mar 2007, 10:12 ]
Temat postu: 

Nie trzeba gorki, teraz sa takie dziury w drogach ze omijanie ich to prawdziwy drift.

Autor:  gatar [ 24 Mar 2007, 23:07 ]
Temat postu:  Jakie docieranie ?

Witam Wszystkich serdecznie.
Od wczoraj jestem posiadaczem GP.
Już przejechałem ok. 40 km :D i czas coś napisać.
Czytam ten post (inne także) i dziwię sie o jakim docieraniu piszecie.
Jedyna wzmianka w instrukcji obsługi jaką na ten temat znalazłem jest na str. 128 i brzmi: " zaleca się, w pierwszym okresie użycia, nie wymagać od samochodu maksymalnych obciążeń (np.gwałtowne przyspieszanie, jazdy zbyt długiej na max obrotach, ostro hamować itp.)" Nie jest to mój pierwszy samochód ale szósty w tym trzeci Fiat (126p, uno) i o ile w przypadku 126 p docieranie było wręcz nakazem t o przy GP tylko "zaleca" się bez podania konkretnych danych. Moim zdaniem technologia jest na takim etapie, że trudno coś popsuć na "dotarciu" lub ... szykujemy nowe miejsca pracy w serwisach :D Sprzedawca tylko zalecił abym po pierwszych 15 tys. km lub po roku wymienił olej. Było to tylko ZALECENIE.

Autor:  krop [ 28 Mar 2007, 23:35 ]
Temat postu: 

tak do 4.500 - 5.000 jezdzilem jak z jajkiem. i okazlao sie ze to zle. a teraz daje mu w d**e i krece obroty. i dopiero da sie jezdzic.
(oczywiscie na poczatku trzeba jezdzic po prostu na roznych obrotach i predkosciach)

Autor:  tdmd11 [ 22 Kwi 2007, 12:52 ]
Temat postu:  Wariator

Przy okazji tego tematu zadam drobne pytanko - Też mieliście problemy z wynalazkiem który nazywa się Wariator?????
Ja po przejechaniu 400 km miałem "przyjemność" ujrzeć piękny pomorańczowy wzkażnik check engine . No autko jeździło ale tylko do 60 na godzine i obroity do 3000
W aso stał 4 dni aż w końcu wymontowali wariator - przeczyścili i działa. Narazie nie mam z tym problemów.
A i mam jeszcze pytanie czy wasze grande też jak rusza to zachowuje się jak drewniane tak do 2500 wogóle prawie nie prezyśpiesza - a potem torpeda.
powyżej 2500 idzie jak torpeda. Ale trza go przy starcie troche depnąć by był żywy.pozatym na wstecznym zauważyłem że trzeba uważać bo lubi zgasnąć więc też go trza pogazować :)

Autor:  Yoka [ 22 Kwi 2007, 13:05 ]
Temat postu: 

tdmd11

a jaki masz silnik i jaka wersje GP ?? Bo tu mamy rózne wersje silnikowe.....od 1.2 8V do 1.9 MJ :)
Najwiecej jest 1.4 8V :D

Autor:  tdmd11 [ 22 Kwi 2007, 13:44 ]
Temat postu:  silnik

No mam 1.4 8v

Autor:  Yoka [ 22 Kwi 2007, 14:34 ]
Temat postu: 

a co to jest ten ...wariator wg ciebie :mysli: ??
Bo jesli masz 1.4 8V to wariatora (czyli mechanizmu zmiany faz rozrządu) na blank nie masz :) ...wariatory maja 1.4 16V :)

Mój bezproblemu sie rozpedza czy ponizej czy powyżej 2500 obr....ale, jest subiektywne odczucie :) :)

Autor:  golab [ 22 Kwi 2007, 15:53 ]
Temat postu: 

Ktoś kiedyś pisał na forum, że 8V też ma wariator faz.

tdmd11, do jakich obrotów normalnie kręcisz silnik?

Autor:  Yoka [ 22 Kwi 2007, 17:43 ]
Temat postu: 

zdziwiłbym sie bardzo gdyby miał...we wszytskich materiałach fiata jest o wariatorze w silniku 16V ...nie znalazłem nigdzie natomiast wzmianki o tym aby silnik 8V był z wariatorem.

Autor:  golab [ 28 Kwi 2007, 18:01 ]
Temat postu: 

Informacja potwierdzona - silnik 1.4 8V posiada wariator faz.

Autor:  Yoka [ 28 Kwi 2007, 22:36 ]
Temat postu: 

ooooo..... czuje sie zaskoczony :-)

Autor:  golab [ 29 Kwi 2007, 13:44 ]
Temat postu: 

Pewnie będziesz jeszcze bardziej zaskoczony jeśli powiem, że wariator w tym silniku powoduje... jego zamulenie! :D :roll:

Autor:  Yoka [ 29 Kwi 2007, 13:58 ]
Temat postu: 

Oo...jak któremuś z nas GP zacznie szybciej jeździć i przyspieszać to znaczy, że wariator padł :-)

A moje zaskoczenie wiaze sie z tym, iż wariatory fiata uzywane w Stilo i w Alfach cieszyły sie.....bardzo złą opinia :-) Psuły sie na potęgę

Autor:  golab [ 29 Kwi 2007, 15:13 ]
Temat postu: 

Wiem że w alfowskich silnikach były wariatory działające stopniowo, a tutaj jest płynny wariator. Niestety zastosowano go z uwagi na ekonomię i ekologię, a nie dla poprawy osiągów. W pewnych określonych warunkach opóźniane jest domykanie zaworów wydechowych, co powoduje zasysanie spalin z powrotem i ich "dopalenie". Efekt jest taki, że mamy czyściutkie spaliny oraz niższe zużycie benzyny, zaś "kopa na zawołanie" brak. :]

Autor:  Marek [ 07 Maj 2007, 06:53 ]
Temat postu: 

Nie wiem przy jakim przebiegu ale chyba do ok 400km na wyświetlaczu na prawo od ustawienia przednich reflektorów wyświetlała się litera "H".
Mam 1.4 8V.

Autor:  Jaco [ 07 Maj 2007, 08:12 ]
Temat postu: 

Marek napisał(a):
Nie wiem przy jakim przebiegu ale chyba do ok 400km na wyświetlaczu na prawo od ustawienia przednich reflektorów wyświetlała się litera "H".
Mam 1.4 8V.


Do 200km, jak przekroczyłeś to już Ci znikło. Licznik w trybie serwisowym. Ale ma właśnie zabezpieczenie, że po tym dystansie się przestawia sam na normalny.
A tak szczerze to ASO miało to zrobić nim kupiłeś auto :?

Autor:  Berliozz [ 09 Maj 2007, 16:12 ]
Temat postu: 

Apropos tematu. Ja od samoego początku jeżdżę poprostu "normalnie". Nie szaleję ale jak trzeba to zdarza się, że przycisnę :E

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/