Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

EcoDrive
http://fiatpunto.com.pl/topic11219-25.html
Strona 2 z 4

Autor:  Wełniacz [ 26 Lis 2008, 21:06 ]
Temat postu: 

Na razie udało mi się wgrać 2 króciutkie traski wiec nie mam pełnego dostępu do danych. Dzisiaj podlaczylem usb pojeździłem trochę po czym zgasiłem silnik i dopiero wtedy wyjąłem usb... podłączam je w domu do komputera a tu brak danych :? Kiedy podłączacie usb do samochodu... po włączeniu silnika czy przed i kiedy wyjmujecie (przed zgaszniem ?)
Z góry dzięki za pomoc, bo póki co nie ogarniam tych wszystkich systemów :roll:

Autor:  krowka [ 27 Lis 2008, 12:48 ]
Temat postu: 

Wełniacz, USB wyciągasz kilka sekund po wyłączeniu silnika. Soft na kompie w momencie uruchomienia musi mieć dostęp do NET'u. Podłączyć można w dowolnej chwili.
Jeszcze jedno: przygotowałeś PenDrive'a do pracy z EcoDrive za pomocą softu na PC? Musi być założona odpowiednia struktura katalogów. Jeśli nie ma w usb nośnika, to dane zapisywane są we flash'u Blue&Me (na 8h jazdy) i przenoszone na nośnik w momencie podłączenia.

Autor:  herman9 [ 27 Lis 2008, 13:00 ]
Temat postu: 

jogurt ja ostatnio dostałem za jednym zamachem 20 pkt i 1000pln, i elegancko po uszczupleniu portfela eco drive nawet nie musze stosować, moja stopa sama ledwo dotyka pedał gazu,a spalanie w miescie z 10,5 spadło do 8-7,5l/100km :) wiec jestem zdania że żadne tam programy, najskuteczniejszy wyzwalacz oszczędnej jazdy to solidny mandat :) a jak na wyobraźnie zadziałał ....

Autor:  Wełniacz [ 27 Lis 2008, 20:18 ]
Temat postu: 

Tak mam przygotowanego Pen Drive'a i dostep do netu caly czas. Jedno mnie ciekawi ze jak podlaczam Pena do auta to jakis komunikat wyskakuje o aktualizacji czy jakos tak a potem dostaje komunikat glosowy ze mam wyjac Pena z USB... nie mam czasu sie tym pobawic dokladniej :roll:

Autor:  bbanditoss [ 27 Lis 2008, 20:42 ]
Temat postu: 

herman9 napisał(a):
20 pkt i 1000pln

:shock:
coś Ty tam narobił ? :roll:
to teraz serio masz spowalniacz :E

Autor:  herman9 [ 28 Lis 2008, 00:24 ]
Temat postu: 

bbanditoss dwa razy mi predkosc zmierzyli, ale powiem wam szczerze ze mi ten mandat na wyobraznie zadzialal, jezdze zdecydownie wolniej , co za tym idzie oszczedniej :)

Autor:  bbanditoss [ 28 Lis 2008, 08:07 ]
Temat postu: 

herman9 no to chyba Cię naciągneli :/ bo za jedno wykreczonie możesz zostać raz ukarany :roll: np. w "Uwaga pirat" dokonują 2 nawet 3 pomiary i karany jesteś za jeden (oczywiście najwyższy)

zrobili Ci pewnie 2 x 500zł i 10 pkt...

Autor:  STax [ 28 Lis 2008, 09:03 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
bo za jedno wykreczonie możesz zostać raz ukarany

Hmm, ale coś mi się kojarzy, że w uwaga pirat raz ukarali gościa podwójnie - raz za przekroczenie prędk. w terenie zabudowanym i raz za niezabudowany...

Autor:  Wełniacz [ 30 Lis 2008, 17:18 ]
Temat postu: 

No i mam 1 dane z ecodrive'a :lol: Jezdze plynnie i dobrze hamuje silnikiem, na 3 i 5 biegu optymalne zmiany biegów a reszte za wysoko krece :D Fajny ten programik, ale jak na docieraniu auta mi juz zwraca uwage to co bedzie pozniej :shock:

Autor:  krowka [ 30 Lis 2008, 21:38 ]
Temat postu: 

Wełniacz, z tą zmianą biegów to przesadzili - na wyzszych biegach robić zmianę przy 1 500obr/min to przegięcie. Ja w swoim przy kapeluszniczym tempie zmieniam przy 2 500obr/min. Przy normalnej jeździe zmieniam przy 3 000obr/min. A gdy trzeba szybciej zebrać autko, to i na obrotomierzu będzie około 5 000obr/min :wink:

Autor:  Wełniacz [ 30 Lis 2008, 21:44 ]
Temat postu: 

Dokładnie ten ich schemat zmiany biegów to :hahaha: Przy takim zmienianiu osiagniecie optymalnej predkosci spalania wedlug nich czyli chyba 95km/h zajeloby pol dnia :lol: W ogole to mi sie wydaje, ze przy 95km/h obroty ciut wiecej na 5tce wynosza niz 1500/min :roll: Niedlugo zrobie jakas traske nieEco, zeby sprawdzic jak ten programik dziala i co mi zarzucą :mrgreen:

Autor:  herman9 [ 30 Lis 2008, 22:54 ]
Temat postu: 

bbanditossSTax no dokłądnie, mnie ukarali za dwa wykroczenia, przekroczylem predkosc w terenie zabudownaym,a potem na niezabudowanym , spokojnie, nie dałbym się naciągnąc :E jeszcze policji :) zreszta i tak zapłaciłem 500 pln i odstałem 10pkt (sztuka negocjacji)

Autor:  mario-sz [ 06 Lut 2009, 16:14 ]
Temat postu: 

Witam. Ja zainstalowałem program 28 grudnia. Przejechałem od tego czasu 1600km. Spalanie w programie Eco drive 8.0l/na 100km. Na 100 możliwych punktów mam średnio 67. JAZDA TYLKO PO MIEŚCIE. Ostatnio żona była na 400km trasie. Na 100 możliwych pkt. w skali zdobyła 92. Chociaż spalanie i tak było wysokie bo 6,9. Ganeralnie program i idea programu dobra, ale mógł by byc w POLSKIEJ wersji językowej.

W mojej jeździe prgram Eco "powiedział" że za późno zmieniam biegi. Chciałby abym je już zmieniał przy 1500-1800.

Nie wiem UCZONO mnie że przy 5 biegowej skrzyni zmieniać je przy 2500 obrotów i nie schodzić poniżej 2000 gdyż szkodzi to zaworom. WIĘC O CO IM CHODZI?

Autor:  dziekan [ 14 Lut 2009, 22:49 ]
Temat postu: 

Witam,

Mnie zawsze wpajano, że zbyt niskie obroty są zabójcze dla silnika (panewek na wale korbowym). Co szczególnie dobrze było widać np w Polonezie :E poniżej 2000 obrotów jęczał, trząsł się i wogóle nie przyspieszał. Teraz silniki są dużo nowocześniejsze i zejście poniżej 2k nie powoduje jakiegoś większego dyskomfortu, ale ja ze starej szkoły poniżej 2k nie schodze nie mówiąc już o zmianie biegu przy 1,5 czy 1,8k :) A wogóle to nie mam Blue&Me i mnie żaden program nie poucza 8)

Autor:  2rotor [ 17 Lut 2009, 11:52 ]
Temat postu: 

Nie rozumiem jak można jeździć do 2500 obrotów w benzyniaku o mocy 77 koni który walczy z masą grubo ponad tonę? Przecież zakrawa już o blokowanie ruchu, silnik też nie pracuje na optymalnym ciśnieniu smarowania a do tego trzeba mieć chyba nerwy ze stali albo być po 60tce.

Autor:  daras [ 18 Lut 2009, 15:25 ]
Temat postu: 

W swoim dieslu zauważyłem, że szybkie - dynamiczne rozpędzanie poprzez krótkie - szybkie rozkręcanie silnika do wyższych obrotów, powoduję mniejsze spalanie, niż powolne - płynne przyśpieszanie.
Do tego optymalne rozkręcanie silnika przed zmianą biegu na wyższy oznacza takie, żeby po zmianie trafić obrotami w tzw. maksymalny moment obrotowy (w dieslu jest to łatwiejsze bo czuć kiedy turbina zaczyna dmuchać na serio).
Żeby to stwierdzić, nie potrzebny mi jest do tego żaden programik ani Blue&Me ;)
Zresztą, też mnie kiedyś uczono, że katowanie silnika niskimi obrotami i długimi przełożeniami, niczym dobrym się skończyć nie może.

Autor:  mario-sz [ 18 Lut 2009, 20:17 ]
Temat postu: 

2rotor napisał(a):
Nie rozumiem jak można jeździć do 2500 obrotów w benzyniaku o mocy 77 koni który walczy z masą grubo ponad tonę? Przecież zakrawa już o blokowanie ruchu, silnik też nie pracuje na optymalnym ciśnieniu smarowania a do tego trzeba mieć chyba nerwy ze stali albo być po 60tce.


HI. Pisałem że uczono mnie zmieniać biegi przy 2500obr na min, ALE rzeczywiście zapomniałem dodac, że jest to MINIMUM :) Pozdrawiam Mariusz

Autor:  Wicher [ 24 Mar 2009, 20:49 ]
Temat postu: 

http://moto.onet.pl/1549401,1,fiat-brav ... ml?node=25
dość ciekawy artykuł..

Autor:  gorbash [ 18 Wrz 2009, 23:11 ]
Temat postu: 

Sam zaciekawilem sie tym ecoDrive i postanowilem sprobowac...Oczywiscie po 5 dniach jazdy wyszlo,ze za szybko przyspieszam...ale i tak wynik lepszy niz srednia uzytkownikow (to jak oni jezdza:P)...o dziwo moja kobietka miala lepszy wspolczynik eco niz ja:)choc przyznam,ze o wiele spokojniej rozpedzala kropka:)

Autor:  Thomas [ 19 Wrz 2009, 00:30 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
W swoim dieslu zauważyłem, że szybkie - dynamiczne rozpędzanie poprzez krótkie - szybkie rozkręcanie silnika do wyższych obrotów, powoduję mniejsze spalanie, niż powolne - płynne przyśpieszanie.

akurat w dieslu to powinno być odwrotnie ;) płynnie i stopniowo,natomiast benzyna lepiej jak jest szybciej i później utrzymanie stałej prędkości :)

Autor:  zelekk [ 03 Paź 2009, 17:51 ]
Temat postu:  ecoDrive PL

Na polskiej stronie fiata do pobrania ecoDrive wersja beta po polsku.Dzisiaj dłubałem przy kompie i musiałem jeszcze raz zainstalować ecoDrive,otwieram i miłe zaskoczenie :shock:

Autor:  pciosek [ 21 Paź 2009, 01:13 ]
Temat postu: 

Ja od 9 dni jeżdżę z EcoDrivem i nie do końca mi się ta aplikacja podoba.
Pomijam, że ocenia mnie (a raczej moje umiejętności) dość przeciętnie - 58-60 pkt., ale to wciąż powyżej średniej. Jak to napisał gorbash66: jak oni jeżdżą...

Pierwsze 5 dni pojeździłem wg zaleceń "moim normalnym stylem jazdy", a następnie staram się dostosowywać do wskazówek, jakie daje program: wcześniejsza zmiana biegów, łagodne traktowanie gazu, przewidywanie sytuacji - prawie brak hamowania, stała niewysoka prędkość itd. O dziwo wyszło mu, że moje wyniki się pogorszyły! (?) Spalanie przez ostatnie 2 dni zrobiłem na poziomie 6,2 l/100km, a on mi obniżył Eko indeks!!! A jazda była taka, że max 2000 obr/min, max 100 km/h, naprawdę stała prędkość i chyba nawet nie zdążyłem zagrzać hamulców na 20 km, bo nie używałem. To o co kaman?

Poza tym jakoś dziwnie ocenia logi. Niektóre po prostu daje jako indeks zero mimo, że to było 20 km, a inne po 1 km ocenia. Nie rozumiem tej logiki.

Dla przykładu wrzucam wykres za 2 dni. I tak:
wtorek rozpoczyna się tym drugim "zerowym" słupkiem = 18km
następnie ecoIndex 77 za 5km
i znów 2x "zero" za 1km i 24km
ostatni to 62 pkt. za 3km
średni ekoIndex za ten dzień to 59 pkt.

Image

Może ktoś ma jakieś sugestie? Chyba, że jakoś błędnie zaczytał dane.
Jeżdżę jeszcze ze 2-3 dni dla testów jak emeryt, a potem już frajda. Fuck CO2!

Autor:  nissanek_3 [ 06 Maj 2010, 21:56 ]
Temat postu: 

Jest nowa wersja Ecodriva do zainstalowania w samochodzie :D

Autor:  kruger [ 07 Maj 2010, 14:00 ]
Temat postu: 

Napisałbyś coś więcej o nim :) co dodali, co zmienili:) ja sobie znajdę, w końcu gogle nie gryzą, ale jest tu sporo ludzi co boi się gogli jak ognia :)

Autor:  nissanek_3 [ 09 Maj 2010, 11:33 ]
Temat postu: 

Narazie sprawdzam bo dopiero zainstalowałem najnowszą wersję.Z tego co zauważyłem na komputerze przy tworzeniu profilu kierowcy można wybierać pomiędzy autem dla "firmy" a zwykłym. Zmieniła się na pewno aplikacja do auta i trzeba ją zaktualizować przez pendriva.Być może zmieniono jakieś sposoby zapisywania danych z komp. auta itp.Wgladu do komp. blue&me za bardzo nie ma.

http://www.redakcja.newsweek.pl/Tekst/S ... power.html

http://moto.onet.pl/1606125,1,nowa-wers ... ml?node=25

Strona 2 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/