Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

EcoDrive
http://fiatpunto.com.pl/topic11219-50.html
Strona 3 z 4

Autor:  kris2k [ 09 Maj 2010, 23:12 ]
Temat postu: 

Koledzy potrezbuję waszej pomocy. Otóż też próbowałem zainstalować ecodrive, ściągnąłęm ze stronki fiata, wrzuciłem na pena wszytsko tak jak być powinno i przy próbie instalacji w aucie za każdym razie wywala mi info: ,,instalacja nie powiodła się". Ktoś może wie o co kaman?

Autor:  kruger [ 10 Maj 2010, 07:05 ]
Temat postu: 

Zainstaluj jeszcze raz.

Autor:  kris2k [ 10 Maj 2010, 08:11 ]
Temat postu: 

Sciągałem i instalowałem 3 razy i za każdym razem to samo. Spróbuję moze jeszcze z innego pena chociaż nie wiem czy to akurat coś pomoże bo pena widzi elegancko.

Autor:  dormar3 [ 15 Maj 2010, 21:23 ]
Temat postu: 

Ja mam ten sam problem pomocy

Autor:  MARINESKU [ 16 Maj 2010, 13:08 ]
Temat postu: 

Panowie jakiej pojemności wkładacie pamięci, bo częstą przyczyną jest to że większe niż 1 gb nie chce dobrze współpracować, u mnie tak było ale dorwałem pamięć 4 gb i przyjął po wielu próbach z innymi, pozdrawiam.

Autor:  dormar3 [ 16 Maj 2010, 13:27 ]
Temat postu: 

dzięki za rade mam 4GB

Autor:  kris2k [ 16 Maj 2010, 22:32 ]
Temat postu: 

MARINESCU ja mam 8GB ale czyta mi bez problemu tylko nie chce zainstalować. Spróbuje jeszcze z 2GB bo taką mam zobaczymy może tak jak mówisz pójdzie.

Autor:  dormar3 [ 17 Maj 2010, 11:25 ]
Temat postu: 

Daj znać jak uda ci sie z 2 GB .ja szukam 1GBi niemoge znaleść w żadnym sklepie

Autor:  kruger [ 17 Maj 2010, 11:43 ]
Temat postu: 

Bo nie znajdziesz :) alledrogo pozostaje.

Autor:  MARINESKU [ 18 Maj 2010, 16:38 ]
Temat postu: 

Panowie kombinujcie mi poszło bez problemów bo miałem U W A G A !! 200 MEGOWY taka staroć wpadła mi w rękę. :wink:

Autor:  emil [ 25 Paź 2010, 20:41 ]
Temat postu: 

pciosek napisał(a):
Poza tym jakoś dziwnie ocenia logi. Niektóre po prostu daje jako indeks zero mimo, że to było 20 km, a inne po 1 km ocenia. Nie rozumiem tej logiki.

Dla przykładu wrzucam wykres za 2 dni. I tak:
wtorek rozpoczyna się tym drugim "zerowym" słupkiem = 18km
następnie ecoIndex 77 za 5km
i znów 2x "zero" za 1km i 24km
ostatni to 62 pkt. za 3km
średni ekoIndex za ten dzień to 59 pkt.

dzisiaj miałem podobnie:
Image
nie rozumiem, skąd te zerowe indeksy z dnia dzisiejszego.
Jechałem:
- 76km-indeks - 0
- 1km - indeks -72
- 76km - indeks- 0
A najbardziej byłem ciekaw tych najdłuższych odcinków na trasie :roll:

Autor:  pciosek [ 26 Paź 2010, 01:35 ]
Temat postu: 

Ja obczaiłem, że zwykle, jak na nowo uruchomisz aplikację, to jeszcze raz to przeanalizuje i już będzie OK.

Autor:  mario-sz [ 26 Paź 2010, 19:23 ]
Temat postu: 

Przez pół roku miałem EcoDrive. Ciągle indeks 60-65

Wyrzuciłem aplikację z kompa przez "okno" i wyłączyłem Ecodriving w B@M :E

............i pędzel w podłoge i w tupie mam ten ecodriving :E

Jak jeździłem eco miałem spalanie średnie 6.0-6.2. Jak jeżdżę tak jak JA chce to mam spalanie 6.3-6.5. :wink:

Różnica niewielka

Autor:  2rotor [ 26 Paź 2010, 19:30 ]
Temat postu: 

mario-sz napisał(a):
Przez pół roku miałem EcoDrive. Ciągle indeks 60-65

Wyrzuciłem aplikację z kompa przez "okno" i wyłączyłem Ecodriving w B@M :E

............i pędzel w podłoge i w tupie mam ten ecodriving :E

Jak jeździłem eco miałem spalanie średnie 6.0-6.2. Jak jeżdżę tak jak JA chce to mam spalanie 6.3-6.5. :wink:

Różnica niewielka


No i prawidłowo. Ten soft jest albo dla dziadków albo dla dusigroszy których jara spalanie 0,5 litra mniej na 100.

Autor:  pciosek [ 26 Paź 2010, 23:47 ]
Temat postu: 

Ja mam czasem takie okresy, że się staram jeździć eco i walczyłem też kilka razy o rekordy indeksu w ecoDrive. Osiągałem wyniki na poziomie 80-84, a mój rekord spalania to 4,4 l/100km w drodze do pracy - 23km, centrum Bielska > centrum Pszczyny. Chyba nieźle jak na 130 PS... Teraz po modzie jak się nie staram to mam zwykle 7-7,5 l/100km, a to już wymierna różnica finansowa.

Ale ogólnie, to uważam, że jazda wg zasad ecodrivingu (niezależnie, czy z fiatowskim softem, czy bez) to niezła szkoła dla każdego kierowcy. Uczy płynnej jazdy, uważnej obserwacji sytuacji na drodze i przewidywania. Ponadto po opanowaniu tych technik, taka jazda wcale nie jest beznadziejnie nudna, ba! nawet potrafi dawać satysfakcję. A przede wszystkim pozwala na naprawdę duży relaks za kierownicą, w sensie, że po przejechaniu kilkuset kilometrów wysiadamy wypoczęci, zamiast zje...ni. Serio. Piszą tak w różnych publikacjach itp., ale ja tego naprawdę doświadczyłem kilka razy. Polecam, choć wymaga to sporo zaparcia na początku, zwłaszcza, gdy ktoś lubi jeździć dynamicznie. W uprzywilejowanej sytuacji są (bez urazy) posiadacze mocy na poziomie 70-80 PS. Jak jeżdżę Clio mamy 1.2 16V 75KM, to aż się samo prosi o ecodriving :-)

Autor:  mario-sz [ 27 Paź 2010, 06:38 ]
Temat postu: 

pciosek napisał(a):
W uprzywilejowanej sytuacji są (bez urazy) posiadacze mocy na poziomie 70-80 PS. Jak jeżdżę Clio mamy 1.2 16V 75KM, to aż się samo prosi o ecodriving :-)


Nie zgodze się z Tobą :wink: Łatwiej o eco w aucie gdy mocy jest :wink: więcej. Silnik jest bardziej elastyczny i ma większy moment obrotowy.

Masz punto które ma 77km jedziesz prostą drogą i nagle mamy górke. Punto, które ma 77km musisz mu ten pedał wdusić. Gdybym miał 130km to ten pedał bym tylko "musnął" i silnik nawet by tego nie odczuł na spalaniu. Co innego ten z 77km :wink:

Punto z silnikiem 1.4 77km jest za ciężki aby bawić sie w eco.Biegi trzeba zmieniać przy 2500-3000 tyś.obr. Długotrwała jazda z obr. 1500 skończy się albo rozwaleniem skrzyni biegów (łożyska: bo jest to katowanie skrzyni) albo wymianą koła dwumasowego: i będzie niezłe ECO z portfela :E

IMHO łatwiej o eco w autkach ciut silniejszych.

Autor:  kornat85 [ 27 Paź 2010, 11:14 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Punto z silnikiem 1.4 77km jest za ciężki aby bawić sie w eco.Biegi trzeba zmieniać przy 2500-3000 tyś.obr. Długotrwała jazda z obr. 1500 skończy się albo rozwaleniem skrzyni biegów (łożyska: bo jest to katowanie skrzyni) albo wymianą koła dwumasowego: i będzie niezłe ECO z portfela


Tak trochę odejdę od tematu, ale żeby uściślić: GP 1.4 77KM nie ma koła dwumasowego

Autor:  mario-sz [ 27 Paź 2010, 12:09 ]
Temat postu: 

kornat85 napisał(a):
Cytuj:
Punto z silnikiem 1.4 77km jest za ciężki aby bawić sie w eco.Biegi trzeba zmieniać przy 2500-3000 tyś.obr. Długotrwała jazda z obr. 1500 skończy się albo rozwaleniem skrzyni biegów (łożyska: bo jest to katowanie skrzyni) albo wymianą koła dwumasowego: i będzie niezłe ECO z portfela


Tak trochę odejdę od tematu, ale żeby uściślić: GP 1.4 77KM nie ma koła dwumasowego


ale kolega pciosek ma GP 1.9 130km i ma koło dwumasowe.

Autor:  pciosek [ 27 Paź 2010, 21:36 ]
Temat postu: 

mario-sz napisał(a):
Nie zgodze się z Tobą Łatwiej o eco w aucie gdy mocy jest więcej. Silnik jest bardziej elastyczny i ma większy moment obrotowy.

Pisząc o "uprzywilejowanej sytuacji" miałem raczej na myśli fakt, że brak mocy nie skłania do szaleństw i dynamiki na drodze, bo co z tego, że naciskasz pedał do dechy, skoro nic się nie dzieję... A więc łatwiej (mentalnie) pogodzić się z ekojazdą, porzucając dynamikę. W sensie, że u mnie muszę baaardzo dużo poświęcić z dynamiki w stosunku do możliwości jakie daje mi silnik, a Ty poświęcasz mniej.
Proszę nie przypisuj mi tylko pyszenia się, że mam mocną wersję, bo zupełnie nie o to mi chodzi - gdyby to przypadkiem tak zostało odebrane. Miałem sporo farta przy zakupie, ot co.

mario-sz napisał(a):
Punto, które ma 77km musisz mu ten pedał wdusić. Gdybym miał 130km to ten pedał bym tylko "musnął" i silnik nawet by tego nie odczuł na spalaniu.

Nie zapominaj, że dla pokonania wszystkich sił (tu głównie grawitacji), każdy silnik musi wykonać jednakową pracę. Pomijając różnicę sprawności benzyna vs. diesel (gdzie jeszcze dochodzi istotnie większa masa auta), sprowadza się to w uproszczeniu do tego, że w słabym aucie głębsze wciśnięcie gazu powoduje podobny skok spalania, jak w mocnym "muśnięcie". Oczywiście, w uproszczeniu. Fizyką zajechało :-)

mario-sz napisał(a):
ale kolega pciosek ma GP 1.9 130km i ma koło dwumasowe.

...żeby uściślić: GP 1.9 164KM... :-P

Autor:  daras [ 29 Paź 2010, 14:42 ]
Temat postu: 

Bawiłem się tym eco coś tam i wyłączyłem.
Szkoda czasu i stresu.
Ten program z uporem maniaka kazał mi zmieniać biegi przy 1000-1200 obrotach.
Ciekawe jak mam jechać po takiej zmianie, na wolnych obrotach?
Jakoś nie potrafię.

Autor:  emil [ 02 Kwi 2011, 23:47 ]
Temat postu: 

pciosek napisał(a):
Ja obczaiłem, że zwykle, jak na nowo uruchomisz aplikację, to jeszcze raz to przeanalizuje i już będzie OK.

znowu mam to samo i ponowne uruchomienie nie pomaga.

Autor:  gwad [ 04 Kwi 2011, 16:16 ]
Temat postu: 

Czy ECO wysyła jakieś dane identyfikacyjne do Fiata? Ktoś coś wie na ten temat?
Jest to wątpliwość, która od roku wstrzymuje mnie od używania ECO.

Autor:  Hubik [ 04 Kwi 2011, 18:50 ]
Temat postu: 

gwad napisał(a):
Czy ECO wysyła jakieś dane identyfikacyjne do Fiata? Ktoś coś wie na ten temat?
Jest to wątpliwość, która od roku wstrzymuje mnie od używania ECO.
Nawet jeśli, to jakieś statystyczne... No bo jakie inne, prywatne dane mógłby zbierać ten program?

Autor:  emil [ 04 Kwi 2011, 19:54 ]
Temat postu: 

emil napisał(a):
pciosek napisał(a):
Ja obczaiłem, że zwykle, jak na nowo uruchomisz aplikację, to jeszcze raz to przeanalizuje i już będzie OK.

znowu mam to samo i ponowne uruchomienie nie pomaga.

1. dalej to męczę i nic nie pomaga. po dzisiejszym dniu, po uruchomieniu eco d. niby aktualizuje dane ale dane logi punktuje za 0. tak od kilku dni.
2. poza tym informuje, że jest nowa wersja oprogramowania
[imgImage

Uploaded with ImageShack.us[/img]
- klikam na to
- wybieram usb na kompie,
-informuje, że usb jest gotowe do użycia i by je wyjąć,
- klikam na gotowe,
- wyjmuję usb, *
- wkładam ponownie i potem dalej informuje, że jest nowe oprogramowanie.

* ewentualnie najpierw wyjmuję usb a potem klikam na 'gotowe'- też bez zmian, czyli po ponownym uruchmieniu informuje o nowej wersji oprogram.

3. w górnym prawym rogu eco drive widoczny jest status "odłączone/połączone" - od czego zależy, jaki jest ten status? cały czas internet mam włączony.

Autor:  gwad [ 04 Kwi 2011, 20:19 ]
Temat postu: 

Hubik napisał(a):
Nawet jeśli, to jakieś statystyczne... No bo jakie inne, prywatne dane mógłby zbierać ten program?

Dane statystyczne to jakoś wytrzymam, bo ich porównywanie to w końcu jedno z celów programu (chociaż wolałbym, żeby wszystko odbywało się na moim PC, bez wysyłania czegokolwiek gdziekolwiek). Chodzi mi raczej o dane auta i dostęp do nich np. przez ASO.

Strona 3 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/