Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Spalanie - 1.9 Multijet 120/130 KM
http://fiatpunto.com.pl/topic1688-50.html
Strona 3 z 5

Autor:  pciosek [ 11 Paź 2009, 23:35 ]
Temat postu: 

Moje pierwsze chwile z GP:
- delikatnie BB-Kraków drogi wojewódzkie = 6,0 l/100km
- mniej delikatnie w drugą stronę = 6,5 l/100km
- po mieście (Bielsko-B., górki) = 9 l/100km :(
- TEST nie przekraczając 100 km/h, bardzo spokojna, równa jazda BB-Katowice = 5,1 l/100km :)

Jutro instaluję EcoDrive i poszaleję trochę bardziej :D

Autor:  sato [ 11 Paź 2009, 23:50 ]
Temat postu: 

A dla mnie to moje GP to prawie nic nie pali jakieś 7,8 l. średnio. Poprzedni samochód ok 18 l.

Autor:  kruger [ 12 Paź 2009, 08:07 ]
Temat postu: 

(OT) Idąc tym tropem Ikarus pali ok 30 :D bolid F1 70-100 :D

Autor:  K3 [ 12 Kwi 2010, 00:41 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
Średnio 140-180 km/h przez 600 km to się nie da pojechać chyba nigdzie w Europie.
Najwyższą średnią wg kompa udało mi się osiągnąć na odcinku ~180 km. Bratysława - Zilina: komp pokazał ~100 km/h, odcinek ten przejechałem w ciągu 1 godziny i okolic 15 minut.
I wszystko praktycznie zgodnie z przepisami.


Da radę... słowo klucz: Niemcy

Jadąc ostatnio Hamburg - Hannover - Magdeburg - Leipzig po 2,5h jazdy pokazało mi średnią na komputerze: 139km/h... Niestety, trzeba było zjeżdżać na tankowanie... :D

Autor:  daras [ 14 Kwi 2010, 11:03 ]
Temat postu: 

K3 napisał(a):
Da radę... słowo klucz: Niemcy

Wierzę :)
Trasę spod Frankfurtu, przez Kassel-Salzgitter-pod Berlina do Świecka (~700 km) przejechałem nieco ponad 6 godzin, przy dużych zwolnieniach na węzłach pod Salzgitter i Kassel (lato było, wakacje w pełni).
A potem ponad 9 godzin bujania 500 km. ze Świecka do Olsztyna.
Więc średnia z całej trasy i tak nie była zła.

Autor:  K3 [ 03 Sie 2010, 03:20 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
K3 napisał(a):
Da radę... słowo klucz: Niemcy

Wierzę :)
Trasę spod Frankfurtu, przez Kassel-Salzgitter-pod Berlina do Świecka (~700 km) przejechałem nieco ponad 6 godzin, przy dużych zwolnieniach na węzłach pod Salzgitter i Kassel (lato było, wakacje w pełni).
A potem ponad 9 godzin bujania 500 km. ze Świecka do Olsztyna.
Więc średnia z całej trasy i tak nie była zła.


To i teraz dopiszę...
1160km w ciągu 9h... Czyli średnia z całej trasy wyszła 128km/h...
Na liczniku trzymałem 160km/h z groszami...
A tak po 1h od tankowania przeważnie było wg komputera 140km/h jako średnia...

Większe średnie są możliwe, ale tylko i wyłącznie ciągiem po autostradzie...
Ja miałem przejazd przez Berlin, potem jakieś 100km niemiecką landówką i na koniec jechałem już spokojnie, 130-140km/h maksimum...

Autor:  pciosek [ 03 Sie 2010, 20:31 ]
Temat postu: 

To i ja wtrące swoje doświadczenia na temat spalania skoro się temat odświeżył.

Przez 10 m-cy zrobiłem 21.000 km i tak oto:
- generalna średnia to 6.7 l/100km (wg ecoDrive) - jeżdżę codziennie do pracy Bielsko-Pszczyna (pół na pół miasto/trasa) + 5.000 km po autostradach + jakieś trasy po polskich drogach, zwykle dynamicznie
- maksymalna średnia to 10 l/100km :> - OS przez przełęcz Przegibek, ultra dynamicznie
- średnia szybkiej trasy to 7.5 l/100km - autostrada 160-170 km/h
- minimalna średnia 4.4 l/100km :shock: - Bielsko dom -> Pszczyna praca (pół na pół miasto/trasa!), ultra oszczędnie (od dwóch tygodni wytrwale zdobywam wyżyny indexu aplikacji ecoDrive)

A w najbliższych 2 tygodniach chcę zrobić wreszcie wirusa i chyba będzie koniec z ultra oszczędnymi próbami :twisted:

Autor:  kox [ 03 Sie 2010, 20:39 ]
Temat postu: 

hmmm to niska średnia ci wyszła.Twoje 6,7 pokazał mi raz po trasie i 2 dniach w mieście później systematycznie rośnie i zatrzymuje sie w okolicach 7,8l jazda głównie po mieście między Zabrzem a Radzionkowem. Często "ultradynamicznie"

Autor:  pciosek [ 03 Sie 2010, 20:53 ]
Temat postu: 

ArSaghar napisał(a):
Ok, Punto wyprobowane na trasie.
240 km/h maksymalna, srednio 140-180 na odcinku 600 km.
Spalanie 6,4 l/100 km.

Kocham to auto ;)

[ Dodano: 04 Maj 2009 15:59 ]
olos47 napisał(a):
foll1985 napisał(a):
moj gp srednio pali 6,7-6,9 l na 100km w cylku mieszanym
jak go probowalem na autrostadzie w niemczech przy predkosci 225 km/h palil mi 14 l
pozdro

225 km/h GP 1,9 MultiJet?? :shock: Przeciez nawet Abarth tak szybko nie jezdzi...
Chyba cos z licznikiem nie tak


Jezdzi, jezdzi. 1,9 JTD 130 km, wersja Sport ... daje rade :)


Hmmm... No ostatnio faktycznie jechałem ciut ponad 220 km/h (licznikowe). Ale te 240, to już nie śmignie.
A co do "licznikowego", to z GPSem przekłamanie jest na poziomie +7%, więc 220=>205 km/h
Zobaczymy po wirusie.

Autor:  kox [ 03 Sie 2010, 20:54 ]
Temat postu: 

po wirusie będzie jeszcze fajniej ;) kto ci to będzie robił? CINEK?

Autor:  pciosek [ 05 Sie 2010, 00:09 ]
Temat postu: 

kox,

Zwróć uwagę, że większość przebiegu mam jednak poza miastem. Jak wjadę do Bielska, to też średnia strzela w górę. U nas na dodatek góry i doły, więc po mieście, to tak jak piszesz 7,5-8 pali. Ja chyba nigdy jeszcze nie zrobiłem więcej niż 30km pod rząd tylko po mieście i dlatego nie podałem średniej z miasta w mojej liście spalania.

Nie wiedziałem, że CINEK robi softy. Napiszę do niego na priva w tej sprawie.

Autor:  kox [ 05 Sie 2010, 19:40 ]
Temat postu: 

pciosek napisał(a):
mieście, to tak jak piszesz 7,5-8 pali.

myślałem że tylko ja mam taką ciężką noge ;)
Cinek robi i robi to dobrze i z głową.Atakuj go i nie napalaj sie na jakiś druciarzy ktorzy zrobią to 100zł taniej

Autor:  pciosek [ 06 Sie 2010, 10:35 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
Cinek robi i robi to dobrze i z głową.Atakuj go i nie napalaj sie na jakiś druciarzy ktorzy zrobią to 100zł taniej

Czyli CINEK_ musi robić za 600zł... skoro już upolowałem "druciarza", który robi za 500zł. Ale na takiego faktycznie się nie napalam :lol:

Atakuję go przez priva i przez gg, ale póki co cisza. Mam nadzieję, że się uaktywni jakoś wkrótce, bo mnie jak decyzja już zapadła, to pali w pięty.
Jeśli on robi to "zawodowo", to może ktoś ma do niego "służbowy" numer telefonu, na który można byłoby zadzwonić?

[ Dodano: 06 Sie 2010 10:35 ]
Numer znalazł bóg google na spółkę z zumi. Kto szuka, ten znajdzie.
Już umówiona sprawa - mam nadzieję, że za tydzień będę miał banana na twarzy...

Autor:  kox [ 06 Sie 2010, 18:39 ]
Temat postu: 

no za 600 to raczej tego nie zrobi,no chyba że zastosuje dla Ciebie specjalny rabat ;)

Autor:  pciosek [ 06 Sie 2010, 18:47 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
no za 600 to raczej tego nie zrobi,no chyba że zastosuje dla Ciebie specjalny rabat ;)

Jak wyżej. Sprawa dograna :-)
No ale niestety nie dostałem specjalnego rabatu :-(

Autor:  kox [ 06 Sie 2010, 22:35 ]
Temat postu: 

ja nie żałuje wydanego grosza więc myśle że warto dołożyć i mieć pewność

Autor:  slon11 [ 04 Wrz 2010, 19:04 ]
Temat postu: 

pciosek,kox no to powiedzcie coś więcej po wizycie u Cinka ?? ja co prawda mam jeszcze gwarancje ,ale chciałbym wiedzieć czego się spodziewać ,mam taki silnik jak kox tyle że w Bravo ,jak ustawialiście ,żeby szybciej się zbierał z dołu ,jaki przyrost mocy ?? Przy moim silniku specyfikacja jest 120 HP 255 Nm ,co sie dzieje i jak to wygląda po zabiegach Cinka ??
Ile pali po zabiegach ??

A propos spalania to autostrada (średnio 140 km/h) 5,99
Po za miastem 6,4
Miasto 8,1
z tym że ja jestem troszkę cięższy chyba :D

Autor:  pciosek [ 04 Wrz 2010, 20:24 ]
Temat postu: 

slon11 napisał(a):
pciosek,kox no to powiedzcie coś więcej po wizycie u Cinka ?? ja co prawda mam jeszcze gwarancje ,ale chciałbym wiedzieć czego się spodziewać ,mam taki silnik jak kox tyle że w Bravo ,jak ustawialiście ,żeby szybciej się zbierał z dołu ,jaki przyrost mocy ?? Przy moim silniku specyfikacja jest 120 HP 255 Nm ,co sie dzieje i jak to wygląda po zabiegach Cinka ??

W moim temacie masz coś na ten temat: http://fiatpunto.com.pl/topic18506-135.html

Spalania jeszcze nie umiem konkretnie oszacować względem seryjnego, bo go jednak trochę bardziej cisnę niż wcześniej :-) Nad może jadąc (w nocy) samemu z 60 kg bagażu spalił mi 6,2 l/100km, a wracając w 3 osoby i w korkach trochę - 6,7 l/100km.

Ja też mam auto na gwarancji, ale Cinek_ twierdzi, że zrobił tak, że nie mogą się zorientować w serwisie. A przynajmniej sprawdzić tego, bo zorientować to się mogą, jak gaz wcisną przy przejażdżce. :D
Nie chciało mi się czekać jeszcze rok do końca gwarancji i olałem temat. Na razie nic złego się nie dzieje po 2 tys. km. Może tylko wydaje mi się głośniejszy, ale to równie dobrze tylko złudzenie może być - generalnie nigdy nie był cichy.

Autor:  slon11 [ 04 Wrz 2010, 20:46 ]
Temat postu: 

ok dzięki ,a miałeś turbo dziurę do około 1500 obrotów przed ?? a teraz się zmniejszyła ?? to mnie najbardziej interesuje ,bardziej chciałbym podciągnąć doły niż zwiększać jakoś bardzo dużo moc ,np poprawić doły i dodać 30 koni i wsio ,ewentualnie jak możesz napisz na PW jaki koszt tej zabawy.

Autor:  kox [ 04 Wrz 2010, 21:56 ]
Temat postu: 

spalanie identyczne jak przed zabiegiem. styl jazdy praktycznie bez zmian, no chyba że czasem ktoś sprowokuje. U mnie jest to tak wysterowane że max moment jest przy ok 3 tyś obr/min. Samochód ładnie sie zbiera i z pełną odpowiedzialnościa polecam zabieg. Co do głośności to chodzi głośniej ale turbo. EGR zaślepiony czyli jeden problem z głowy

Autor:  pciosek [ 05 Wrz 2010, 16:17 ]
Temat postu: 

slon11 napisał(a):
ok dzięki ,a miałeś turbo dziurę do około 1500 obrotów przed ?? a teraz się zmniejszyła ??

http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbodziura - nie zależy ona, jak wynika, od obrotów. Nie spodziewaj się powalającej dynamiki w przedziale poniżej 2000, czy tym bardziej 1500 obr/min - to nie zakres do przyspieszania, tylko do jazdy już ze stałą prędkością. Z tego co mówią tunerzy, Fiat ma tak zaprogramowaną reakcję silnika na pedał gazu, że występuje celowe opóźnienie, co jeszcze bardziej uwydatnia turbodziurę. Tak to przynajmniej zrozumiałem. Przy modyfikacji softu usuwają tą zwłokę i efekt turbodziury ma być przez to subiektywnie mniejszy. Nie jestem w stanie ci tego potwierdzić z praktyki, bo musiałbym wrócić do serii, żeby porównać. Fakt jest taki, że przyspieszenia po modzie są dużo lepsze (trochę nowych info w moim temacie) i silnik ciągnie mocno aż do czerwonego pola (u mnie 4500 obr/min). Wcześniej nie było sensu kręcić powyżej 3500 obr/min, bo tracił siłę i trzeba było wrzucać bieg na wyższy np. w trakcie dynamicznego wyprzedzania.


slon11 napisał(a):
bardziej chciałbym podciągnąć doły niż zwiększać jakoś bardzo dużo moc ,np poprawić doły i dodać 30 koni i wsio ,ewentualnie jak możesz napisz na PW jaki koszt tej zabawy

Myślę że najlepiej, jak sam się skontaktujesz z Cinkiem w tej sprawie. Co ja się będę wymądrzał, skoro się mało znam, a on wydaje się, że dobrze wie o co w tym wszystkim chodzi. Cena usługi nie jest chyba tajemnicą, ale też lepiej się sam zapytaj: www.cinsoft.pl
Powiem tyle, że jest konkurencyjnie do tego, co proponują w Bielsku Compsport i Ecusoft.

Autor:  emil [ 08 Paź 2010, 09:55 ]
Temat postu: 

o ile Wam wzrasta śr. spalanie w zimie vs lato? Mi w lecie, w mieście, spalał ok7,5-8,5L(z klimą). Po ostatnim tankowaniu (2 dni temu) po przejechaniu 30km pokazał średnie 10L. Nie zmieniłem stylu jazdy a to dopiero pierwsze przymrozki.

Autor:  kazaa [ 08 Paź 2010, 10:09 ]
Temat postu: 

spalanie ( mam ciężką nogę ) gp po wirusie ( nie wiele różni się spalanie od serii )

miasto - 8l / 100
miasto zima - 9-9.5l/100
trasa średnie prędkości ( do 150-160km/h momentami ) 6,5l /100
trasa wysokie prędkości ( 180km/h lub momentami ponad 210) 7,5-8/100

Autor:  emil [ 08 Paź 2010, 10:37 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
spalanie ( mam ciężką nogę ) gp po wirusie ( nie wiele różni się spalanie od serii )

miasto - 8l / 100
miasto zima - 9-9.5l/100

to mi tyle pali przy spokojnej jeździe. A generalnie po mieście jeżdżę spokojnie. Ten mój wynik ( z ostatnich 2 dni) był przy krótkich podjazdach do pracy czy sklepu ok 2km & stop.

Autor:  kox [ 08 Paź 2010, 12:30 ]
Temat postu: 

miasto 7,6-7,8 na dzień dzisiejszy
latem 7,6 trzyma cały czas w zimie więcej niż 8 nie pokazał.
pozostałe wartości jak u kazaa

Strona 3 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/