Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Jak sprawdzić obecność ESP w Grande Punto? http://fiatpunto.com.pl/topic25214.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | procaliber [ 07 Lis 2010, 19:23 ] |
Temat postu: | Jak sprawdzić obecność ESP w Grande Punto? |
Witam Proszę o poradę, jak można sprawdzić obecność ESP w Grande Punto? |
Autor: | Gasiu [ 07 Lis 2010, 19:27 ] |
Temat postu: | |
po przycisku na desce rozdzielczej - ASR OFF |
Autor: | sadoo [ 07 Lis 2010, 19:27 ] |
Temat postu: | |
jest guzik na konsoli z Wł/Wy ASR te opcje były połączone |
Autor: | daras [ 07 Lis 2010, 22:14 ] |
Temat postu: | |
Bravo Lukis - przechodzisz to następnej rundy pytań A po czym jeszcze poznać ESP, jeśli sprytny Polak podmieni panel z przyciskami? |
Autor: | mario-sz [ 07 Lis 2010, 22:18 ] |
Temat postu: | |
daras napisał(a): Bravo Lukis - przechodzisz to następnej rundy pytań
A po czym jeszcze poznać ESP, jeśli sprytny Polak podmieni panel z przyciskami? po wejściu w ostry mokry zakręt z dużą prędkością i zaciągnięciu ręcznego |
Autor: | lakikwap [ 07 Lis 2010, 22:37 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: po wejściu w ostry mokry zakręt z dużą prędkością i zaciągnięciu ręcznego
działa esp jakoś na ręczny zaciągnięty?? bo wydaje mi sie że jak na śniegu sie bawiłem ręcznym z esp i wyłączonym w megance to nie było różnicy. |
Autor: | K3 [ 07 Lis 2010, 22:52 ] |
Temat postu: | |
Ja dziś sprawdzałem działanie ESP |
Autor: | greg505 [ 07 Lis 2010, 23:25 ] |
Temat postu: | |
K3 napisał(a): Ja dziś sprawdzałem działanie ESP
zbytnio nie pomoglo |
Autor: | K3 [ 07 Lis 2010, 23:32 ] |
Temat postu: | |
greg505 napisał(a): K3 napisał(a): Ja dziś sprawdzałem działanie ESP zbytnio nie pomoglo Nawet nie pamiętam, czy cokolwiek na desce rozdzielczej się paliło od ESP... Aczkolwiek wątpię, czy przy uderzeniu w tył z boku jakiekolwiek ESP by pomogło... |
Autor: | bbanditoss [ 07 Lis 2010, 23:34 ] |
Temat postu: | |
a ja mam wrażenie, że ESP działa w grande dosyć ospale, z lekkim opóźnieniem |
Autor: | mario-sz [ 08 Lis 2010, 13:32 ] |
Temat postu: | |
lakikwap napisał(a): Cytuj: po wejściu w ostry mokry zakręt z dużą prędkością i zaciągnięciu ręcznego działa esp jakoś na ręczny zaciągnięty?? bo wydaje mi sie że jak na śniegu sie bawiłem ręcznym z esp i wyłączonym w megance to nie było różnicy. Musi działać, jeżeli nie działa przy zaciagniętym ręczym to ESP ma awarie. Dla ESP nie ważne co spowodowało blokade kół: MA zadziałać i starać wyprowadzić auto z opresji. EPS nie wie co spowodowało blokadę kół: czy to ręczny hamulec czy to utrata przyczepności na lodzie itp. Przy włączonym ESP i zaciągnięciu ręcznego nie zrobisz bączków i obrotów o 180 stopni. Po wyłączeniu ESP mozesz obracać sie dowoli |
Autor: | bbanditoss [ 08 Lis 2010, 17:49 ] |
Temat postu: | |
mario-sz napisał(a): i obrotów o 180 stopni
o ile się zakładamy ? (ESP oczywiście działa) |
Autor: | K3 [ 08 Lis 2010, 18:14 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss napisał(a): mario-sz napisał(a): i obrotów o 180 stopni o ile się zakładamy ? (ESP oczywiście działa) Ja gdybym nie kontrował, to pewnie te 180o bym zaliczył... sam nie wiem, co byłoby lepsze... |
Autor: | mario-sz [ 08 Lis 2010, 19:58 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss napisał(a): mario-sz napisał(a): i obrotów o 180 stopni o ile się zakładamy ? (ESP oczywiście działa) Nie wiem jak działa to w GP ale PASATEM próbowałem i za cholere się NIE dało! Rozpędzałem się na dużym pustym placu hipermarketu i nie było najmniejszych szans się tak obrócić. SERIO |
Autor: | kox [ 08 Lis 2010, 20:30 ] |
Temat postu: | |
mario-sz jeśli przy prędkości powiedzmy powyżej 20km/h na lodzie zaciągniesz ręczny i narzucisz auto ręcznym żaden ESP ci nie pomoże,każdy samochód obróci 180* |
Autor: | Tomo [ 10 Lis 2010, 14:53 ] |
Temat postu: | |
kox napisał(a): mario-sz jeśli przy prędkości powiedzmy powyżej 20km/h na lodzie zaciągniesz ręczny i narzucisz auto ręcznym żaden ESP ci nie pomoże,każdy samochód obróci 180*
Nie każdy. Wystarczy, że auto ma elektroniczny hamulec ręczny (a podejrzewam, że Passat takowy posiada) i elektronika nie pozwoli na stałe zablokowanie tylnych kół - po prostu na tylnych kołach zadziała ABS. W GP jest mechaniczny więc bączki można kręcić (sprawdzone). A jak sprawdzić czy GP ma ESP? Najprościej na śniegu albo na mokrej kostce gdzieś na placu - jak wprowadzisz auto w poślizg to będzie słychać działanie systemu na poszczególnych kołach które będą dohamowywane. Takie pstrykanie jak przy włączaniu ABS. |
Autor: | xsulp [ 14 Paź 2017, 12:29 ] |
Temat postu: | Re: Jak sprawdzić obecność ESP w Grande Punto? |
cześć, od pewnego czasu usiłuję kupć fiata grande punto ale zależy mi na systemie esp, niestety w większości ogłoszeń pisze, że samochód ma kontrolę trakcji a wcale tego przycisku asr on/off nie ma. Przyznam szczerze, że zaczyna mnie to denerwować. Czy jest możliwe, że od któregoś rocznika montowano ESP bez tego włącznika? jest np w "standardzie" i nie da się wyłączyć? Każdy handlarz mówi że ma ma i poźniej się nie odzywa.... Chyba sami nie wiedzą co sprzedają.... Pomóżcie bo przekopałam internet i nigdzie takiej informacji nie znalazłam. |
Autor: | radex324 [ 15 Paź 2017, 13:27 ] |
Temat postu: | Re: Jak sprawdzić obecność ESP w Grande Punto? |
OPIS FUNKCJONALNY Centralka elektroniczna ABS M50 zasilana jest (na stykach 2 i 3) bezpośrednio z akumulatora w linii zabezpieczonej bezpiecznikami F5 i F4 w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnikowej. Zasilana jest "poprzez kluczyk" (INTprzesyłane jest do styku 18 w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F26 z Body Computer M1. Centralka jest podłączona do masy na stykach 1 i 4. Cztery czujniki K70, K71, K75, K76 przesyłają sygnały prędkości kół odpowiednio do styków 5-16, 10-9, 17-6, 19-8 w M50 odpowiednio Wyłącznik pedału hamulca I30 przesyła sygnał zgody do styku 20 centralki M50: w rzeczywistości wyłącza każdą interwencję ABS, jeżeli nie zostanie naciśnięty pedał hamulca (sygnał styku N.A.) ; wyłącznik I30 zasilany jest "poprzez kluczyk" (INT) przez bezpiecznik F22 Body Computer M1. Czujnik ześlizgu i przyspieszenia bocznego i wzdłużnego K74 jest zasilany przy wlączonym kluczyku (INT) z linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F26 z Body Computer M1; i łączy się poprzez linię CAN z centralką ABS M50, z Body Computer M1 i centralka sterowania silnika M10. Przycisk sterowania "ASR OFF", znajdujacy się na pulpicie H90, wysyła sygnał wyłączenia do styku 21 z M50, natomiast ze styku 22 zostaje odesłany sygnał, który zapala odpowiednią diodę - zawsze z pulpitu H90 do systemu wyłączonego; wyłącznik H90 jest zasilany "przy wlączonym kluczyku" (INT) z Body Computer M1. Ze styku 23 w M50 wychodzi sygnał prędkościomierza "dyskretny" przesłany do niektórych urządzeń, które wymagają tych informacji; ten sam sygnał zostaje także powtórzony poprzez sieć CAN. Poprzez linię CAN, centralka ABS M50 łączy się - poprzez styki 15 i 26 - z centralką kontroli silnika M10 i ze styków 14 i 25 do Body Computer M1 i z zestawem wskaźników E50, dla sterowania lampką sygnalizacyjną “awarii ABS” i jeżeli problemy dotyczą EBD, lampką sygnalizacyjną "niskiego poziomu płynu hamulcowego/zaciągniętego hamulca postojowego" jak również lampki "ESP/ASR". |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |