Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wykresy mocy i momentów silników Grande Punto http://fiatpunto.com.pl/topic347-50.html |
Strona 3 z 4 |
Autor: | zoon [ 09 Lip 2007, 20:21 ] |
Temat postu: | |
Fabia jest autem mniejszym i z tego wnioskuję też, że i lżejszym, co też ma wpływ na osiągi. [ Dodano: 09 Lip 2007 20:21 ] golab napisał(a): Powiedzenie "czuć moc" jest trochę potoczne, gdyż za "wciskanie w fotel" odpowiedzialny jest moment obrotowy silnika.
Jesteś pewien? A Hondy które z dwóch litrów osiągają 200 KM i więcej mają stosunkowo mały moment obrotowy a do przodu idą jak ogień. |
Autor: | STax [ 09 Lip 2007, 20:54 ] |
Temat postu: | |
zoon napisał(a): Jesteś pewien? A Hondy które z dwóch litrów osiągają 200 KM i więcej mają stosunkowo mały moment obrotowy a do przodu idą jak ogień.
Fakt, honda s2000 ma 240km i tylko 208nm ale przy masie 1200kg to wystarcza. Poza tym to nie jest tak, że moc jest bez znaczenia. Po prostu przyspieszenie bardziej wynika z momentu niż z mocy, poza tym moc max jest uzyskiwana później niż max moment. |
Autor: | zoon [ 09 Lip 2007, 21:27 ] |
Temat postu: | |
Wiec jak wyjaśnić coś takiego: BMW z silnikami 3.0 benzyna i 3.0 diesel o podobnej mocy mają podobne przyśpieszenie, natomiast diesel, który ma większy o 200 Nm moment obrotowy wygrywa wyraźnie w elastyczności. |
Autor: | STax [ 09 Lip 2007, 21:32 ] |
Temat postu: | |
No przecież elastyczność to właśnie przyspieszenie, tyle, że na konkretnym biegu, a więc tu właśnie pracuje moment. Oczywiście to duże uproszczenie ale myślę, że zgodne z prawdą. |
Autor: | Raven [ 25 Paź 2007, 08:59 ] |
Temat postu: | |
qrka, szukam w necie wykresu mocy dla 1.4 t-jet 120 km i nie mogę znaleźć, a baaaardzo mnie ten silnik interesuje. |
Autor: | Prosec [ 27 Gru 2008, 10:30 ] |
Temat postu: | |
Raven napisał(a): qrka, szukam w necie wykresu mocy dla 1.4 t-jet 120 km i nie mogę znaleźć, a baaaardzo mnie ten silnik interesuje.
Wiem, że odpowiadam na post sprzed ponad roku, ale jak dotąd nikt tego nie zrobił Danych silnika T-jet nigdzie nie znalazłem, ale ostatnio na czeskiej stronie Skody przy nowej oktavii pojawiły się informacje dot. podobnego silnika stajni VW - 1.4 tsi (90 KW/120 HP/5000 i 200 Nm/1500-4000) - zob. po prawej stronie na http://new.skoda-auto.com/cze/model/new ... facts.aspx Można więc przypuszczać, że wykres silnika 1.4 tsi i 1.4 T-jet będzie podobny, z uwzględnieniem tego, że max. moment obrotowy T-jeta zaczyna się trochę później (206 Nm/1750). |
Autor: | arturo_freestyler [ 21 Kwi 2009, 22:21 ] |
Temat postu: | |
to ja dodam moje 1.416v oczywiście wolnossak mam troszke swoich wykresów 1.2 8v oraz 1.416v jakby ktos był ciekawy co ile daje pytac |
Autor: | looksar [ 15 Cze 2010, 10:25 ] |
Temat postu: | 1,4 16V |
jakiś nierówny jest ten wykres (dla momentu), z czego to wynika? Bo faktycznie, w realu też mam takie odczucia. [ Dodano: 15 Cze 2010 10:25 ] looksar napisał(a): jakiś nierówny jest ten wykres (dla momentu), z czego to wynika? Bo faktycznie, w realu też mam takie odczucia.
chodzi o wykres dla silnika 1,4 16V |
Autor: | xsadol [ 15 Cze 2010, 16:13 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Po prostu przyspieszenie bardziej wynika z momentu niż z mocy, poza tym moc max jest uzyskiwana później niż max moment.
To wytłumacz mi to: Fiat Bravo, - 1.4 T-Jet 120KM i 206 Nm przy 1750 rpm - 1.6 MultiJet 120KM i 300 Nm przy 1500 rpm Benzyna ma 9,6s od 0 do 100km/h a diesel 10,5s. Powiecie, że to tylko dane fabryczne które rzadko odnoszą się do rzeczywistości, ale na pewno w jakimś stopniu będzie to zawsze proporcjonalne. 1s w tym przypadku to dużo. Można jeszcze porównać silniki 1.4 T-Jet 150KM z 1.9 MultiJet 150KM, ale tam jest w danych różnica ~0,5s (na plus dla benzyny z mniejszym oczywiście momentem...). Niby Twojej wypowiedzi zaprzeczyłem, ale parę dni temu miałem okazję 'karnąć' się Vectrą C (taka jak w Policji lubią...) z silnikiem 1.6 100KM ale 150 Nm. Wydawać by się mogło, że przy masie 1360 kg autko będzie 'mułkiem' - miłe zaskoczenie - duuuużo żwawsze autko od Grande 1.4 16v 95KM ! Czyżby 25 Nm tak działało? Bo porównując masy samochodów pomimo różnicy 5KM GP powinno być żwawsze (1s szybsze od 0 do 100 wg danych technicznych od Vectry), lecz było całkiem na odwrót... Dodam jeszcze nawiasem jedno pytanie: wie ktoś dlaczego jeśli np. porównujemy dwa samochody o tej samej mocy lecz jeden jest z 1994r a drugi z 2009r to w tym nowszym zawsze 'lepiej' czuć kopa? Jeździłem Bravo 1.4 90KM i starszym mondeo 1.8TD 90KM i nie było porównania... powiecie, że Mondeo jest stare, połowę kucy zdechło. Figa z makiem, na SCP rok temu wyhamowane 92KM |
Autor: | kruger [ 15 Cze 2010, 21:17 ] |
Temat postu: | |
Xylometazolin! napisał(a): Fiat Bravo, - 1.4 T-Jet 120KM i 206 Nm przy 1750 rpm - 1.6 MultiJet 120KM i 300 Nm przy 1500 rpm Benzyna ma 9,6s od 0 do 100km/h a diesel 10,5s. Powiecie, że to tylko dane fabryczne które rzadko odnoszą się do rzeczywistości, ale na pewno w jakimś stopniu będzie to zawsze proporcjonalne. 1s w tym przypadku to dużo. Ja tam expertem nie jestem, ale wydaje mi się że takie porównanie miałoby sens przy 2 dieslach lub 2 benzyniakach. Weź pod uwagę że benz i diesel mają inne skrzynie, inaczej zestrojone, no i (o ile się nie mylę) parametry podane przez Ciebie odnoszą się do silnika, nie do kół. Podam przykład, jakiś czas temu z kumplem spróbowaliśmy sił, ja - wiadomo, on peżotem 307, uturbinione 1.6hdi (100KM/240Nm). Test przeprowadziliśmy na Trasie Siekierkowskiej (po godzinach, ruchu brak, żeby nie było:wink:) i powiem Ci że nie był w stanie mnie wyprzedzić o więcej niż maskę, by przy V~140kph wyraźnie odpadać. Xylometazolin! napisał(a): Niby Twojej wypowiedzi zaprzeczyłem, ale parę dni temu miałem okazję 'karnąć' się Vectrą C (taka jak w Policji lubią...) z silnikiem 1.6 100KM ale 150 Nm. Wydawać by się mogło, że przy masie 1360 kg autko będzie 'mułkiem' - miłe zaskoczenie - duuuużo żwawsze autko od Grande 1.4 16v 95KM ! Czyżby 25 Nm tak działało? Bo porównując masy samochodów pomimo różnicy 5KM GP powinno być żwawsze (1s szybsze od 0 do 100 wg danych technicznych od Vectry), lecz było całkiem na odwrót...
Jeżeli ta vectra to benzyniak to by potwierdzało moje słowa |
Autor: | alba [ 11 Lip 2010, 22:26 ] |
Temat postu: | |
A mnie taka rzecz ciekawi: Ostatnio jechałem z podpiętym komputerem i przeglądałem różne parametry. I podpadła mi temperatura powietrza zasysanego. Na dworze było 25 stopni a ECU podawało prawie 45. Filtr powietrza jest nad kolektorem wydechowym i się chyba od niego nieźle grzeje co w odniesieniu do osiągów (na rozgrzanym silniku)nie jest najfajniejsze. Może cały dolot jakoś odizolować ? |
Autor: | emil [ 10 Wrz 2010, 14:03 ] |
Temat postu: | |
1,4 8v Natural Power (przy funkcjonowaniu benzyną): 1,4 8v Natural Power (przy funkcjonowaniu metanem): 1.4 16v T-Jet 120KM 1,6 multijet |
Autor: | robsoniqe [ 17 Maj 2011, 17:31 ] |
Temat postu: | |
Fakt...Gp 1.4 8V to taki mini dieselek..pasi mnie to |
Autor: | kmarcin76 [ 22 Maj 2011, 09:27 ] |
Temat postu: | |
Mam takie same odczucia tj. niezle jak na taka moc i pojemnnosc ciagnie z dolu. Jak jade bez obciazenia i nie ma pod gore w okolicach 50-60 km/h wrzucam 5 i przyspiesza bez oporu. |
Autor: | Thomeck [ 22 Maj 2011, 10:29 ] |
Temat postu: | |
kmarcin76 napisał(a): Mam takie same odczucia tj. niezle jak na taka moc i pojemnnosc ciagnie z dolu. Jak jade bez obciazenia i nie ma pod gore w okolicach 50-60 km/h wrzucam 5 i przyspiesza bez oporu.
Dokładnie, od 55km/h spokojnie można lecieć na 5b i przyspieszać (jak na ten bieg i obroty) bez dławienia silnika. |
Autor: | robsoniqe [ 22 Maj 2011, 20:01 ] |
Temat postu: | |
tak na prawdę gsi(wskaznik zmiany biegów) pokazuje ze 5 biegiem mozna od 40 jechac... i ma wtedy 1100-1200 obrotów.. |
Autor: | Thomeck [ 22 Maj 2011, 20:21 ] |
Temat postu: | |
robsoniqe napisał(a): tak na prawdę gsi(wskaznik zmiany biegów) pokazuje ze 5 biegiem mozna od 40 jechac... i ma wtedy 1100-1200 obrotów..
Można ale co najwyżej utrzymywać prędkość po płaskiej drodze z jednym pasażerem. Każde dodanie gazu wiąże się z dławieniem silnika czyli charakterystyczne drżenie/buczenie. A to jest fatalne w skutkach na dłuższą metę, nie dość, że rozrząd obrywa to najbardziej cierpią panewki i czop wału korbowego. Dla tego silnika (1.4 8V), optymalnie jest od 1600-1700 obr/min. Tzn. jak ktoś chce to może na niższych obrotach jeździć ale wcześniejsza wymiana rozrządu (+prawdopodobnie wałek) nie powinna dziwić. Panewki na wale też się skończą dużo szybciej i remont murowany. |
Autor: | robsoniqe [ 22 Maj 2011, 21:39 ] |
Temat postu: | |
Thomeck napisał(a): robsoniqe napisał(a): tak na prawdę gsi(wskaznik zmiany biegów) pokazuje ze 5 biegiem mozna od 40 jechac... i ma wtedy 1100-1200 obrotów.. Można ale co najwyżej utrzymywać prędkość po płaskiej drodze z jednym pasażerem. Każde dodanie gazu wiąże się z dławieniem silnika czyli charakterystyczne drżenie/buczenie. A to jest fatalne w skutkach na dłuższą metę, nie dość, że rozrząd obrywa to najbardziej cierpią panewki i czop wału korbowego. Dla tego silnika (1.4 8V), optymalnie jest od 1600-1700 obr/min. Tzn. jak ktoś chce to może na niższych obrotach jeździć ale wcześniejsza wymiana rozrządu (+prawdopodobnie wałek) nie powinna dziwić. Panewki na wale też się skończą dużo szybciej i remont murowany. hm..no u mnie nic nie trzęsie.. zresztą staram się mieć koło tych 1,5 tys obr. |
Autor: | K3 [ 22 Maj 2011, 22:16 ] |
Temat postu: | |
robsoniqe napisał(a): tak na prawdę gsi(wskaznik zmiany biegów) pokazuje ze 5 biegiem mozna od 40 jechac... i ma wtedy 1100-1200 obrotów..
Tyle, że każda próba przyspieszenia z góry jest skazana na porażkę... I wtedy wskaźnik pokaże konieczność redukcji... |
Autor: | Thomeck [ 22 Maj 2011, 22:30 ] |
Temat postu: | |
robsoniqe napisał(a): hm..no u mnie nic nie trzęsie.. zresztą staram się mieć koło tych 1,5 tys obr.
Nie napisałem, że trzęsie. Trzęsłoby ale przy 1100-1200 obr/min i jakiekolwiek przyśpieszanie na biegach wyższych niż 3 z tej prędkości obrotowej to już ekstremalne dławienie. Przy 1400 jak jedziesz na 5tym biegu i wciśniesz pedał to gwarantuje, że silnik zaczyna buczeć - to oznaka dławienia - przeciążania elementów ruchomych silnika (układ korbowo-tłokowy, rozrząd). |
Autor: | doodack [ 13 Cze 2011, 20:25 ] |
Temat postu: | |
Macie może dostęp do takich wykresów dla Punto Evo? Konkretnie interesowałby mnie 1.4 multiair turbo. |
Autor: | Thomeck [ 13 Cze 2011, 20:49 ] |
Temat postu: | |
Nie sądzę by ktokolwiek miał takowe w Polsce. Evo 1.4 Turbo MultiAir jest w PL kilka sztuk i nawet jakbym chciał kupić to nigdzie nie mają (bazując na sieci Ganinex). Jeden czarny był kiedyś w salonie Fiata w piekarach. |
Autor: | doodack [ 13 Cze 2011, 21:06 ] |
Temat postu: | |
Ja takie mam |
Strona 3 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |