Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Grande Punto - problematyczne odpalanie
http://fiatpunto.com.pl/topic56382.html
Strona 1 z 1

Autor:  Mlukie [ 11 Mar 2017, 14:26 ]
Temat postu:  Grande Punto - problematyczne odpalanie

Witam wszystkich bardzo serdecznie, to mój pierwszy post tutaj :D

Do rzeczy, kupiłem Fiata Grande Punto rok 2009, 1.2 8V - 65KM

Już na dzień dobry był problem z odpalaniem, sprawa pogłębiła się do tego stopnia, że pewnego dnia przestał w ogóle kręcić. Problemem okazał się przewód masy, który ledwo się trzymał. Zostało to naprawione i samochód odpalał jak szalony.

Jednak od czasu do czasu potrafi kręcić nawet kilka sekund, bardzo lekko. Kręci bardzo energicznie, ale wygląda to trochę jakby silnik nie chciał zaskoczyć. Problem jest szczególnie widoczny przy rozgrzanym silniku, jednak nie jest to regularne zjawisko. Boję się, że gdy będę potrzebował samochodu to ten mnie zawiedzie.

Samochód był podpinany do komputera, żadnych błędów. Miał robioną diagnostykę silnika, żadnych problemów. Przewody zapłonowe były sprawdzane, są w porządku. Świece zapłonowe wymieniłem pod koniec lutego obecnego roku. Olej, filtr oleju, filtr powierza również wymieniony w lutym, a problem wciąż od czasu do czasu się pojawia. Przy zegarach nie pojawiają się żadne niepokojące znaki.

Problem był na tyle sporadyczny, że myślałem, że ten typ może tak po prostu ma, ale dzisiaj odpalił dopiero za 4 razem (kilku sekundowe kręcenie) kiedy silnik jeszcze do końca nie ostygł.

Prosiłbym o poradę, naprowadzenie co to może być, jakie rzeczy można jeszcze wymienić/sprawdzić i czy jest się czym przejmować.

Z góry dziękuję ;]

Autor:  tzok [ 24 Cze 2017, 22:44 ]
Temat postu:  Re: Grande Punto - problematyczne odpalanie

Kręci lekko ale jesteś pewien, że kręci silnik, a nie sam rozrusznik? Bo generalnie takie lekkie kręcenie to bardzo niepokojący objaw, gdyż wskazuje na brak kompresji (taki efekt może też dawać bardzo opóźniony zapłon, ale w przypadku Twojego silnika to praktycznie nie możliwe). W silnikach OHC, w miarę nagrzewania się silnika kasują się luzy zaworowe. Jeśli nominalnie są zbyt małe, to może dojść do sytuacji, że na ciepłym silniku zawory się nie domykają. Jest to bardzo niebezpieczne i w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia głowicy. Koniecznie skontroluj luz zaworowy. Niestety to nie koniec złych wiadomości. W normalnej eksploatacji, w skutek zużycia elementów silnika, luzy się powiększają, a nie kasują. Skasowanie luzu zaworowego (o ile nie jest to wynik nieprawidłowej ich regulacji) może świadczyć o obecności nagaru w gniazdach zaworowych, co z kolei wskazuje na spalanie oleju.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/