Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Grande Punto 1.4 8v LPG - problem z odpaleniem i nie tylko
http://fiatpunto.com.pl/topic58010.html
Strona 1 z 1

Autor:  Ksosik [ 09 Sty 2018, 23:12 ]
Temat postu:  Grande Punto 1.4 8v LPG - problem z odpaleniem i nie tylko

Witam, kupiłem miesiąc temu GP 1.4 8v z LPG...wszystko było ok, ale od jakiegoś 1,5 tygodnia zaczęły się dziać dziwne rzeczy z nim...po zakupie mechanik wymienił rozrząd, filtry, olej + filtry od LPG...przy okazji okazało się, że Kropek był serwisowany przez jakiegoś magika, bo np. filtr powietrza był włożony odwrotnie i rozrząd był przestawiony...to na razie tyle rewelacji, zobaczymy co wyjdzie dalej.

Ale do rzeczy.
Temperatura spadła i się zaczęły dziać dziwne rzeczy: rano przy zimnym silniku, lub po dłuższym postoju w momencie przekręcania kluczyka słychać czasami zgrzyt i auto dopiero odpala, albo co zdarza się częściej przekręcam kluczyk i ledwo ledwo kręci rozrusznik i albo odpali, albo kręcę drugi, trzeci raz i lipa nie odpala - wydawałoby się, że ten zgrzyt, z tego co wyczytałem, to rozrusznik, a reszta to wina akumulatora, ale czy na pewno? Bo jest jeszcze jeden objaw, który mnie niepokoi, otóż podczas jazdy, gdy np. dojeżdżam do świateł lub robiąc redukcję przed skrętem, czasami gaśnie silnik i to jest dość niebezpieczne. Dziś żona mi dzwoniła, że zgasł jej samochód na skrzyżowaniu i wskazówka paliwa spadła na dno, a beny w baku ponad połowa...czy to wszystko mogą być objawy niedomagającego akumulatora?

Dziś podczas jazdy ok. 115 - 120 km/h nagle poczułem spadek mocy i zapaliła się kontrolka check engine, pedał gazu wciskany na kolejnych biegach nie dawał oznak życia - pojawił się jakiś dziwny świst spod maski...

Wczoraj sprawdziłem, że aku włożony do auta to Hart 45ah...wyczytałem gdzieś na forum, że ten model auta powinien mieć przynajmniej aku 50 ah. Dodam jeszcze, że auto dziennie ok. 120 km jazdy autostradowej...i ponoć wszystko grało, tak mówił sprzedający...

Czy to wszystko może być spowodowane słabym akumulatorem? CZy jest tu więcej problemów? Proszę o jakieś sugestie i wskazówki, bo już mi ręce opadają i portfel robi się pusty...

ps. Mechanik wcześniej sprawdzał ładowanie na odpalonym silniku i było 14,3. Czyli w normie. Jak rozmawiałem z poprzednim właścicielem, to mówił, że instalacji LPG nie serwisował poza sprawdzaniem jej na corocznych przeglądach...ale czy brak serwisu LPG może takie dziewne rzeczy powodować?

Pozdrawiam i czekam na sugestie.

Autor:  karpik0811 [ 21 Lut 2018, 01:07 ]
Temat postu:  Re: Grande Punto 1.4 8v LPG - problem z odpaleniem i nie tyl

Mam taki sam motor z gazem jak Ty, po wymianie filtrów gazu też przy dojeżdżaniu do skrzyżowania , świateł i wszystkiego co wymagało wrzucenia na luz auto gasło. Gazownik powiedział, że problem może leżeć w uszkodzonym czujniku map sensor gazu, niestety u mnie objaw minął jak przeciągnąłem Punciaka po ekspresówce na 5 biegu i +5000 obrotów, kilkuminutowa jazda sprawiła, że jest lepiej choć czasem zdarzy mu się zgasnąć. Robisz długie czy krótkie dystanse autkiem ?
Może to wina przytkanej odmy?

Autor:  krowka [ 21 Lut 2018, 09:48 ]
Temat postu:  Re: Grande Punto 1.4 8v LPG - problem z odpaleniem i nie tyl

Do rzeczy - świst spod maski - mógł pęknąć korpus alternatora, nie jest tak, że ciągle świst słychać - trzeba go obejrzeć.
Napięcie ładowania mierzy się przy obciążeniu elektrycznym, bez obciążenia elektrycznego pomiar do kosza.
Zapewne podczas jazdy zgasło auto, dlatego zero reakcji - przerabiałem to - związek z pękniętym alternatorem. Po zatrzymaniu się odpalił i zrobił jeszcze 500km. Potem okazało się, że alternatorowi mało brakowało do odfrunięcia - po wymianie zniknęły wszystkie problemy, w tym sporadyczne błędy łączności w CAN.

Dodatkowo do sprawdzenia przewód masowy na odcinku belka-skrzynia. Oryginalny zrywa się zaraz pod uchem - trzeba mocniej nim poszarpać, jeśli zostanie w ręku wymienić na plecionkę.

Zgrzyt jest spowodowany tym, że z powodu zbyt małego napięcia podczas rozruchu ECU odłącza rozrusznik - niestety też w momencie zazębiania.

Podczas odpalania jest komunikat zbyt wysokiej temperatury płynu?

Ogólnie warto jeszcze podłączyć się kompem do auta i sprawdzić logi centralek.

Zapomniałem jeszcze o jednym. Zrobić testerem test akumulatora :!:

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/