Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Grande punto 1.4 8v 77km Szarpanie na rozgrzanym silniku LOG
http://fiatpunto.com.pl/topic59090.html
Strona 1 z 1

Autor:  Jordandc [ 12 Paź 2018, 09:52 ]
Temat postu:  Grande punto 1.4 8v 77km Szarpanie na rozgrzanym silniku LOG

Witam
Kropek szarpie po przejechaniu jakichś 5 kilometrów. Tylko ruszając na 1 i 2. Na zimnym zazwyczaj jest ok. Chociaż np dzisiaj rano była temp zewnetrzna 10 stopni na plusie i od początku szarpał a później przestał po rozgrzaniu.
Silnik 1,4 8v 77km

Co zrobilem:
Odpowietrzyłem sprzęgło
uszczelniłem wybierak
wymieniłem olej skrzyni.
Wyczyscilem przepustnice.
wymieniłem świece
wymieniłem przewody wn.

Po logu niepokoi mnie sonda lambda (bo nieraz jest system rich a nieraz zbyt uboga mieszanka) [poza tym kiedys na przeglądzie gość stwierdził że mam przekroczone spaliny minimalnie). ALe może ktoś widzi coś więcej.
Cewki chyba ok??


2x Log na rozgrzanym silniku na biegu jałowym

ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 13,9 V
Licznik przebiegu: 77521,0 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 25
Licznik czasu obrotów max: 40,00 s
Max prędkość obr. silnika: 6680 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0,0 km/h
Obroty silnika: 697 obr/min
Prędkość koła (lewy przód): 0,00 km/h
Prędkość koła (prawy przód): 0,00 km/h
Prędkość koła (lewy tył): 0,00 km/h
Prędkość koła (prawy tył): 0,00 km/h
Temperatura wody: 85 °C
Temperatura powietrza: 21 °C
Temp. oleju w silniku: 84 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 8,2 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 7,7 °
Korekta kąta wyprzedzenia: 0,0 %
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 2,946 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,000 ms
Czas ładowania cewki 1: 2,020 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,050 ms
Czas ładowania cewki 3: 2,030 ms
Czas ładowania cewki 4: 2,088 ms
Czujnik spalania stukowego: 2,3082 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,6246 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,5856 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,6490 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,6393 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 20,9 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 21,8 Nm
Obciążenie silnika: 6,13 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 312 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 355 mBar
Korekta powietrza biegu jałowego: 3,5 %
Kąt przepustnicy: 2,5 °
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 2,5 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 2,5 °
Steroanie zaworu przepustnicy: 45,3 %
Adaptacja przepustnicy: Not requested
Faza adaptacji przepustnicy: Learnt
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Active
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,651 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,760 V
Integrator sondy lambda 1: 1,01598
Integrator sondy lambda 2: 1,00000
Stan lambda przed kat.: Closed loop
Stan lambda 1 za kat.: Open loop
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): System rich
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): System rich
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 700 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: -0,44 °
Oczekiwana pozycja wałka: -0,13 °
VVT (wariator fazy): 0,0 %
Sterowanie wariatora fazy: Excessive advance
Pozycja wariatora fazy: Learnt
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 106,06 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 230,69 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 285,00 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 411,56 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 465,31 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 640,13 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Napełnienie kanistra: 3,6 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 0,9906 V
Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 0,9955 V
Styk pedału sprzęgła: Pressed
Pozycja pedału hamulca: Pressed
Przycisk tempomatu - wł./wył.: OFF
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+): OFF
Przycisk tempomatu - zwolnij (-): OFF
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Prędkość oczekiwana tempomatu: 0 km/h
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: OFF
Spreżarka klimatyzatora: OFF
Prędkość wentylatora: 0
Ciśnienie atmosferyczne: 1014 mBar
Zużycie paliwa: 0,5786 l/h
Kod uniwersalny: Received
Rozruch silnika: Allowed
Pozycja kluczyka: MAR
Stan silnika: MAR
Automatyczna skrzynia biegów: Manual
Włączony bieg: None/Neutral
Kontrolka awarii:
================================================== ==============================
ODCZYT PARAMETRÓW:
Napięcie akumulatora: 13,8 V
Licznik przebiegu: 77521,0 km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 25
Licznik czasu obrotów max: 40,00 s
Max prędkość obr. silnika: 6680 obr/min
Ilość ponownych zapisów: 0
Prędkość pojazdu (z CAN): 0,0 km/h
Obroty silnika: 696 obr/min
Prędkość koła (lewy przód): 0,00 km/h
Prędkość koła (prawy przód): 0,00 km/h
Prędkość koła (lewy tył): 0,00 km/h
Prędkość koła (prawy tył): 0,00 km/h
Temperatura wody: 85 °C
Temperatura powietrza: 21 °C
Temp. oleju w silniku: 84 °C
Wyprzedzenie zapłonu: 6,6 °
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 6,5 °
Korekta kąta wyprzedzenia: 0,0 %
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Czas wtrysku: 3,096 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,000 ms
Czas ładowania cewki 1: 2,016 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,044 ms
Czas ładowania cewki 3: 2,024 ms
Czas ładowania cewki 4: 2,082 ms
Czujnik spalania stukowego: 2,1228 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,6198 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,5710 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,5612 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,5417 V
Moment obr. silnika (zmierzony): 0,0 Nm
Moment obr. silnika (oczekiwany): 28,4 Nm
Obciążenie silnika: 12,75 Kg/h
Ciśnienie w dolocie: 272 mBar
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 253 mBar
Korekta powietrza biegu jałowego: 2,7 %
Kąt przepustnicy: 3,1 °
Kąt przepustnicy: 0,0 %
Pozycja przepustnicy (ścieżka 1): 3,0 °
Pozycja przepustnicy (ścieżka 2): 3,1 °
Steroanie zaworu przepustnicy: 48,4 %
Adaptacja przepustnicy: Not requested
Faza adaptacji przepustnicy: Learnt
Przepustnica elektroniczna (tryb awaryjny): Active
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,029 V
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,741 V
Integrator sondy lambda 1: 0,99095
Integrator sondy lambda 2: 1,00000
Stan lambda przed kat.: Closed loop
Stan lambda 1 za kat.: Open loop
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt uboga
Diagnostyka sondy Lambda 1 (za kat.): System rich
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1660 obr/min
Rzeczywista pozycja wałka: 0,00 °
Oczekiwana pozycja wałka: -4,38 °
VVT (wariator fazy): 48,5 %
Sterowanie wariatora fazy: Excessive advance
Pozycja wariatora fazy: Learnt
Zaadaptowana pozycja VVT (1): 106,06 °
Zaadaptowana pozycja VVT (2): 230,69 °
Zaadaptowana pozycja VVT (3): 285,00 °
Zaadaptowana pozycja VVT (4): 411,56 °
Zaadaptowana pozycja VVT (5): 465,31 °
Zaadaptowana pozycja VVT (6): 640,13 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Napełnienie kanistra: 3,6 %
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia: 0,9906 V
Ścieżka 2 pot. pedału przyspieszenia: 0,9955 V
Styk pedału sprzęgła: Pressed
Pozycja pedału hamulca: Released
Przycisk tempomatu - wł./wył.: OFF
Przycisk tempomatu - przyspiesz (+): OFF
Przycisk tempomatu - zwolnij (-): OFF
Przycisk tempomatu - wznów (RCL):
Prędkość oczekiwana tempomatu: 0 km/h
Żądanie uruchomienia klimatyzacji: OFF
Spreżarka klimatyzatora: OFF
Prędkość wentylatora: 0
Ciśnienie atmosferyczne: 1014 mBar
Zużycie paliwa: 0,7612 l/h
Kod uniwersalny: Received
Rozruch silnika: Allowed
Pozycja kluczyka: MAR
Stan silnika: MAR
Automatyczna skrzynia biegów: Manual
Włączony bieg: None/Neutral
Kontrolka awarii: Flashing

[ Dodano: 12 Paź 2018 08:52 ]

Dziwne dla mnie jest też Styk pedału sprzęgła: Pressed A był nie wciśnięty


No i ta sonda lambda
Diagnostyka sondy Lambda 1 (przed kat.): Mieszanka zbyt uboga

Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,029 V

ciekawe jak wygląda log kogoś kto nie ma problemu szarpania.

po 75 tysiącach raczej sprzegło by nie podziekowało. Chociaż wszystko możliwe. To jednak bym zostawił na koniec bo ani nie dochodzą żadne hałasy z niego ani nie ciągnie a biegi także wchodzą gładziutko bez najdrobniejszego zacięcia czy zgrzytu

Autor:  cedec1 [ 12 Paź 2018, 17:36 ]
Temat postu:  Re: Grande punto 1.4 8v 77km Szarpanie na rozgrzanym silniku

sprawdź w mesie poprawność działania czujnika pedału sprzęgła

Autor:  Jordandc [ 13 Paź 2018, 10:39 ]
Temat postu:  Re: Grande punto 1.4 8v 77km Szarpanie na rozgrzanym silniku

sprawdzone działa

[ Dodano: 13 Paź 2018 09:39 ]

sprawdzone działa

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/