Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Spalanie: 1.3 m-jet 16V 75/90 KM
http://fiatpunto.com.pl/topic662-175.html
Strona 8 z 12

Autor:  sadoo [ 03 Mar 2009, 01:33 ]
Temat postu: 

mi w tym okresie pali ok 6-6,5 benzyna paliła by mi ok 9-10.
1,3 MJ 90 jezdzi sie lepiej niz SJ 1,4 95, różnica jest tylko w rozpędzaniu do setki na trasie niestety SJ zostaje mocno w tyle, no chyba ze kierowca SJ będzie go trzymał cały czas powyżej 5tys obrotów a co odwdzięczy sie spalaniem ok 9-10
w lecie w mieście pali mi 5-5,2 benzyna paliła mi 7-8
na trasie bierze mi 4-4,5 w porywach do 6 benzyna paliła mi 7-8 w porywach do 10.
a mój rekord spalania na odcinku 30km to 3,5l/100

Autor:  adrian [ 03 Mar 2009, 08:37 ]
Temat postu: 

charlie napisał(a):
Ja nikogo nie chcę zniechęcać do diesla czy też zachęcac do benzyny, mowie tylko, ze kazdy musi podejść ekonomicznie i sobie odpowiedziec czy warto zapłacić wiecej 5000 zł (przy Estiva Blue&Me 5d: 1.4 77KM-1.3 75KM roznica to 6000 zł), za to zeby miec nizszy koszt przejechania 100km i przez jaki okres uzytkowania zwroci mu się ta dopłata do diesla.

Trzeba rowniez brac pod uwage cene czesci. U mnie sie cos juz zaczelo sypac i zaczynaja sie koszta - termostat 250 zl, pompa wody tez pewnie ok 200-300 wyjdzie, nie mowiac juz o usczelkach pod glowica i turbosprezarce jakby sie nie daj bog zaciela na amen, czy tez glowicy. 8)
Diesel kusi, zarowno dynamika jak i niskim spalaniem ale jak zaczyna "cos sie dziac", to naprawa benzyn wychodzi taniej (nie wiem jak TJet). :wink:

Autor:  daras [ 03 Mar 2009, 10:21 ]
Temat postu: 

Tak jak napisał sadoo - diesel 1.3 90 KM przy jeździe w trasie zostawia benzyniaka 1.4 95 KM, daleko z tyłu.
Żeby być obiektywnym, jeśli chodzi o parametry trakcyjne i komfort jazdy, to diesla 1.3 90 KM należy porównać z benzyniakiem 1.6 o mocy ponad 100 KM.
Przy identycznym stylu jazdy, diesel pali mi 5 l. a benzyniak 120 KM spalał 8,5 l. (wrażenia przyśpieszeń w trasie zbliżone, chyba nawet lepsze w dieslu).
I teraz cena zakupu: jak się dobrze porozmawia z dilerem to różnica w cenie zakupu diesla i benzyny (w przypadku Grande JTD 90 KM i SJ 95 KM) się wyrówna lub będzie wynosiła np. 2 tys. zł. na niekorzyść diesla.
Tyle, że diesel jest praktycznie bezobsługowy mechanicznie, tzn. wymaga tylko terminowych wymian oleju i filtrów i dbania o jakość lanego paliwka.

Więc tak jak napisałeś:
charlie napisał(a):
ze kazdy musi podejść ekonomicznie i sobie odpowiedzieć czy warto zapłacić wiecej


Ja bym dodał: niekoniecznie ekonomicznie. Diesel to nie tylko ekonomia. To jest też przyjemność jazdy.

Autor:  charlie [ 03 Mar 2009, 14:10 ]
Temat postu: 

Nikt nie kwestionuje elastycznosci diesla, nie o to chodzi, kazdy diesel z tej samej/bardzo zblizonej pojemnosci objedzie wolnossacą benzyne. Bmw diesel 530d/500Nm tez objedzie bmw benzyne 530i/300Nm itd.

Traktowanie diesla 1.3 czy tez bezn 1.4 jak wyscigowki to nieporozumienie to raz. Po drugie podałeś zuzycie paliwa
daras napisał(a):
jeśli benzyniak 1.4 95 KM w takim okresie spali średnio 7-7,5 l. to diesel 1.3 90 KM w takich samych warunkach spali 5-5,5 l.

i dla takich konkretnych wartości zrobiłem obliczenia.
Po trzecie ceny 1.3 90KM- 47490zl, 1.4 95KM-42490 zł to ceny juz z rabatem ( cena katalogowa 1.3/90KM- 52 990, 1.4 95KM-47990 ceny z konfiguratora fiata, gdzie od razu wszystkie wersje GP sa podane), wiec jesli beda obniżki dilera to proporcjonalne, ale tez nie spodziewajmy sie kolejnych tysiecy zł obnizek.

Nie zgadzasz sie z tym co pisze o dieslu i masz oczywiscie do tego prawo skoro jestes fanem diesli, wolisz doplacic zeby miec przyjemnosc z jazdy dieslem i ok. Ale rozmawiajmy powaznie i nie ''naginaj'' danych dla siebie, w stylu, ze zuzycie ON juz jest 4.5, a roznica w cenie 2000 zł itd, bo to bedzie przemawiac na korzysc diesla.
Do obliczen trzeba uzyc konkretnych wartosci jakie to Ty pierwotnie podanełeś :wink: 5.5/7.5, a cena zakupu jest juz rabatem itd. Rozmawiamy ogolnie diesel-benzyna, a nie indywidualnie, bo ktos majac znajomosci moze kupic GP duzo taniej czy tez kupujac dostawcze fiaty do firmy wynegocjuje korzystniejsza cene GP. I fajnie, ciesze sie, ze ktos moze w ten sposob zaoszczedzic.

Dodatkowo trzeba zwrocic uwage na to co
adrian napisał(a):
Diesel kusi, zarowno dynamika jak i niskim spalaniem ale jak zaczyna "cos sie dziac", to naprawa benzyn wychodzi taniej
, liczy sie nie tylko zuzycie paliwa, ale także inne koszty (osprzet diesla m.in. turbo ,przeglądy) ,a pamietajmy, że na dzien dobry płacimy 5000 zł więcej. :wink:

Autor:  mario-sz [ 03 Mar 2009, 14:48 ]
Temat postu: 

OFF TOPIC

Ja też nie kwestionuje DIESLA gdyż na codzień jeżdżę REANULT Modusem służbowym 1.5dci 80km. Pali 4.4 l/100km

Ja kupiłem GP 1.4 8V. Mogłem kupić disla to nie problem.

PROBLEMEM jest to, że żona dojeżdża GP 2 km do pracy lub ja jadę 3,5 km. W 99% ten samochód jeździ po mieście, a na wypad nad morze raz w roku to ten silnik spokojnie da sobie radę :)

Czemu nie kupiłem diesla? BO TO BY BYŁO KATOWANIE TURBINY, silnik sie nie dogrzewa i te TURBO za 3,4 lata BYŁOBY DLA MNIE KOSMICZNYM WYDATKIEM

DIESEL tak, ale TYLKO na trasy :)

Autor:  sadoo [ 03 Mar 2009, 16:38 ]
Temat postu: 

to co kto lubi ja drugi raz już bym nie kupił TD ale TB wolnossące silniki są po prostu nudne. jak kupowałem niestety nie był dostępny TJet a szkoda bo teraz na pewno kupił bym bezapelacyjnie Abartha :)

Autor:  daras [ 04 Mar 2009, 09:24 ]
Temat postu: 

Charlie proszę nie pisz tekstów typu "jestes fanem diesli"
Bo jeśli idziesz z kumplem na piwo to znaczy, że jesteś gejem?
;)

Każdy powinien dokonywać zakupu przede wszystkim z głową i kalkulatorem w garści, chyba że koszty się nie liczą, wtedy ograniczeń nie ma :)

Gdybym dzisiaj rozważał zakup nowego autka to było by to Bravo T-Jet albo Multijet, może Golf 6ka TSI, i30 albo Cee'd.
Fajne są nowe Polo, Jazz, City, dobrą cenę miał Civic, Avensis, Mondeo.
Dzisiaj jest naprawdę sporo ciekawych propozycji na rynku.
Ale pewnie zdecydowałbym się na Bravo T-Jet :)

mario-sz koszt regeneracji łożyskowania ośki turbiny to okolice 800 zł.
Turbina to przecież część eksploatacyjna jak termostat, alternator, wycieraczki i może a nawet powinna się kiedyś skończyć. Tak samo w dieslu i benzynie.

Sorki za OFF ;)

Żeby nie był to taki całkowity OFF to dopiszę, że w moim 1.3 JTD udało mi się zejść z minimalnym spalaniem na trasie ok. 130 km. do 3,8-3,9 l. przy jeździe całkiem normalnej, wcale nie oszczędnej ale za to płynnej.
Do tej pory nie wiem jak to zrobiłem, bo nie potrafię tego powtórzyć ;)

Autor:  M4Niek [ 06 Mar 2009, 12:27 ]
Temat postu: 

mi spala srednio wg komputera 5,8 l ale mam troche ciezka noge
jadac do poznania a mam 120 km od siebie wywaliło mi spalanie 4,4 ale spieszyłem sie na mecz kosza...

Autor:  jack005 [ 19 Kwi 2009, 12:29 ]
Temat postu: 

witam ! Wczoraj moje grande[mj1.3 75 km] zadziwiło niskim spalaniem dystans 148km 70% trasa[pseudo trasa bo jazda nie byla plynna] dotankowane pod korek 6l ON moze byc bład ale tylko max 0.4 l.Na liczniku dopiero 1958km pozdrawiam![przy dystrybutorze do baku wchodzi przewaznie mniej niz pokazuje komputer!!??

Autor:  daras [ 20 Kwi 2009, 09:13 ]
Temat postu: 

Moje średnie spalanie od ostatniego tankowania wynosi wg kompa: 4,2-4,3 l.

Jazda łagodna, przepisowa i bezpieczna, max 100-110 km/h w trasie, przeważnie 90-100 km/h.

Co ciekawe - czasy przejazdu z danego miejsca na miejsce, mam niemal identyczne jak przy jeździe w stylu "pseudo rajdowiec".

Po zatankowaniu pod korek komp pokazał teoretyczne 1200 km. zasięgu.
Realnie powinno być około 1100 km. na zbiorniku.
Mam przejechane prawie 700 km. a komp pokazuje jeszcze 400 km. zasięgu.

Autor:  olos47 [ 20 Kwi 2009, 09:54 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
Moje średnie spalanie od ostatniego tankowania wynosi wg kompa: 4,2-4,3 l

...no i tego wam zazdroszcze. Niestety silniki FIRE to jakas totalna porazka - 1,4 8V pali jak conajmniej 2,0; tylko, ze ma 77 KM i dynamike fury z koniem.. :roll: O 1,2 to juz wogole nie mowie, ale podziwiam ludzi, ktorzy twierdza ze ten silnik im wystarcza...

Autor:  adrian [ 20 Kwi 2009, 18:48 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
Co ciekawe - czasy przejazdu z danego miejsca na miejsce, mam niemal identyczne jak przy jeździe w stylu "pseudo rajdowiec".


O dziwo tez to zauwazam, chociaz do 50 w kazdej wiosce nie zwalniam :wink: W zakresie predkosci 90-100 spala najmniej.

Autor:  kropekGP [ 26 Kwi 2009, 23:00 ]
Temat postu: 

Weekend 25-26.04.09 zapisuję do najbardziej zwariowanych, a mianowicie leciałem na trasie prawie non stop 150 - 160 km/h, zwalniałem przed fotoradarami do 70, we wioskach do 100 - powód spieszyłem się na ślub brachola. Zrobiłem 260 km i średnie wyszło 6,4 l/100 km. Jak dla mnie super jak na takie wariactwo.

Autor:  filip76 [ 24 Maj 2009, 17:59 ]
Temat postu: 

Mam na liczniku ponad 60 tys. km, auto ma prawie 2 lata. Codziennie robię ponad 100 km z czego ok. 10 po Wrocławiu w godzinach szczytu. Komputr pokazuje 5,7 l/100km.
Od ponad roku wklepuję każde tankowanie w spritmonitor. Oto wyniki:

Kod:
   Consumption:             5,34 l/100km    33.391 km and 1.783 l

     CO2 emission:     141 g/km    33.391 km and 4.706 kg

     Fuel costs:             21,71 PLN/100km        33.391 km and 7.251 PLN



Jak widać spłaciłem już różnicę pomiędzy ceną katalogową pomiędzy startjetem (50 490 PLN) a multijetem (56 490 PLN). Teraz każde tankowanie to czysty zysk...

Autor:  zoon [ 24 Maj 2009, 20:09 ]
Temat postu: 

filip76

Zakładam, ze robiłbym Starjetem ta samą trasę. Zakładam spalanie 7,5 l benzyny. Na trasie dzieki szóstemu biegowi potrafie jadąc ekonomicznie zejść w praktyce do 5,6 (a koledzy nawet niżej), ale średnio dynamicznie 6,5 l. Te 10 km w mieście niech mi da jednak średnią 7,5 l na całej trasie. Niech będzie.
Na 1000 km potrzebuję 75 l. Na 33,3 tys. potrzebuję 2497,5 l. Licząc cenę benzyny 95 4 zł (zakładam taką średnia w ciągu roku wstecz, ale była pewnie niższa bo schodziła nawet do blisko 3 zł chyba) mam 9990 zł koszt paliwa.
Mój koszt paliwa 9990 zł minus Twój koszt paliwa 7251 zł daje 2739 zł zysku zaoszczędzone na dystansie 33,3 tys. Multijetem. A różnica w cenie pomiędzy samochodami 6000 zł. Koszt skrzyni sześciobiegowej do Multijeta 90KM to jak pamiętam dodatkowe 2000 zł. A ja Punto bez sześciu biegów bym juz nie kupił.
Więc sobie jeszcze musisz sporo pojeździć by mieć "czysty zysk" :D

Chyba, że się w tych obliczeniach jakoś strasznie pomyliłem bo nie robię takich rzeczy na codzień :D

Autor:  Tomo [ 25 Maj 2009, 12:20 ]
Temat postu: 

zoon chyba nie pomyliłeś się bo ja też liczyłem kiedyś, że różnica zwróci się dopiero po około 50-60 tys.km. ale co do skrzyni biegów to ta 6-cio biegowa jest mniej ekonomiczna niż 5-cio. Tak mówi instrukcja. Ostatnio jeżdżę sporo po mieście (około 70% przebiegu) i śr. spalanie jakie pokazuje komp po opróżnieniu zbiornika to 5,8 do 6,2.

Autor:  daras [ 26 Maj 2009, 15:08 ]
Temat postu: 

Tak zoon - swojego Starjeta możesz porównać do Multijeta tylko pod względem mocy.

Ale jeśli już porównujesz to załóżmy:
średnie spalanie M-jeta to ~5 l.
średnie spalanie S-jeta to ~7,5 l.

To oznacza, że każde 100 km JA pokonam za 20 zł. a TY za 30 zł., czyli o 50% drożej.
To oznacza, że (wyłącznie w teorii) droższy o ~5 tys. zł diesel "odpracuje" nadwyżkę cenową już po 5 tys. km. albo szybciej, albo wręcz od początku zarabia - zależy za ile wytargałeś auto od dilera.

To by było na tyle porównań S-jeta i M-jeta, przy założeniu identycznej ceny ON i Pb a i tak jeśli chodzi o komfort jazdy jesteś daleko w tyle.

Zresztą i tak każdy kupi to co uważa za najlepsze dla siebie samego.
I wcale nie zależy mi na tym żeby przekonywać do zakupu diesla bo i tak już wystarczająco dużo klekotu słychać na ulicach - a to się także bezpośrednio przekłada na cenę ON.

Autor:  zoon [ 26 Maj 2009, 16:27 ]
Temat postu: 

Wynik 7,5 na komputerze to jestem w stanie uzyskać jeżdżąc 50% trasy po mieście, a nie w opisywanym powyżej przypadku. Celowo założyłem pesymistyczne dla siebie wskaźniki by mieć duży zapas. Na trasie powyżej 6,5 w praktyce nigdy nie mam (jeżdżąc dynamicznie). Proponuję nie drążyć tematu po raz n-ty i to akurat w tym wątku. Ja się odniosłem tylko do tych arcyciekawych wniosków kolegi powyżej. Najwyraźniej nie masz tam uwag. Widocznie jest ok. A komfort jazdy, rabaty, itd., itp., to nie wątpię bardzo ciekawe kwestie.

Autor:  daras [ 27 Maj 2009, 07:32 ]
Temat postu: 

Piracie sam zaczynasz porównania, których wszędzie pełno a potem się rakiem wycofujesz.
Ale zgadzam się - nie ma sensu drążyć spraw oczywistych.

Autor:  zoon [ 27 Maj 2009, 08:01 ]
Temat postu: 

Po prostu nasz Kolega napisał totalne bzdury i czułem się w obowiązku zwrócić uwagę. Ale lepiej będzie jak każdy się odniesie do tego sam a moderator wykasuje kilka ostatnich postów i temat będzie na temat.

Autor:  daras [ 27 Maj 2009, 08:21 ]
Temat postu: 

To nie są żadne bzdury ale jeśli już kasujemy ostatnie wpisy to trzeba zacząć od #257759

Autor:  bbanditoss [ 27 Maj 2009, 16:33 ]
Temat postu: 

póki co nic nie kasuję, a trzymajcie się tematu ;)

Autor:  Farfalek [ 06 Lip 2009, 07:33 ]
Temat postu: 

No to się pochwale koledzy moim spalaniem :) Mam przejechane 1000km swoim autkiem i spalanie wg komputera ustabilizowało się obecnie na poziomie 4.8-4.9 l. Mój rekord jak na razie to przejechanie 450 km z czego ponad 150km z klimatyzacją na 21l paliwa :D czyli średnia wyniosła 4.6 wg dystrybutora a komputer pokazywał 5.1l w 80% była to trasa reszta po mieście silnik kręcony do 2500 obr i zmiana biegu prędkość przelotowa 90-100km na obwodnicy Krakowa 160km/h :E Jak dla mnie rewelacja jestem w pełni zadowolony 8)

Autor:  DARUS1 [ 08 Lip 2009, 20:26 ]
Temat postu:  moje grande 1.3mtj 90km

witam ja ma moim krpkiem zroboione juz 40000 pali malo co przy spokojnej jezdzie 80-90 spal 3.6 udało mi sie osągnoąc ale jak juz przycisne to 170-180 to rosnie do 6.5 wedłuk komputra srednie spalanie jaest niezle w miescie roznie od 5 do 6 latró z


Imagealezy od stylu jazdy

Autor:  daras [ 09 Lip 2009, 12:10 ]
Temat postu: 

DARUS1 aż zerknąłem na tablicę rejestracyjną, żeby sprawdzić skąd piszesz.
Tyle literówek i błędów w jednej wypowiedzi to może chyba zrobić tylko polski emigrant po 50 latach pobytu w Stanach, ew. złośliwy Kaszub :shock:

Strona 8 z 12 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/