Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Konserwacja
http://fiatpunto.com.pl/topic2008-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  Discrete [ 22 Cze 2009, 21:59 ]
Temat postu: 

A to prawda ze wgniecenia, obicia i inne sa podatniejsze na rudą? jezeli tak to np czy cały lekko wgnieciony próg malować czy jest inna metoda zapobiegania?

Autor:  Thomas [ 22 Cze 2009, 22:16 ]
Temat postu: 

Discrete napisał(a):
jezeli tak to np czy cały lekko wgnieciony próg malować czy jest inna metoda zapobiegania?

jeżeli wgniecenie jest małe i z wierzchu nie widać,ażeby coś się stało to możesz wierzch odpuścić :) ale możesz użyć konserwacji do profili zamkniętych i psiknąć w owy próg :) z czasem konserwacja sama dostaje porów i pęknięć ;)

Autor:  Emer [ 31 Sie 2009, 09:09 ]
Temat postu: 

Sam zadałem pytanie i sam sobie odpowiem :wink: Właśnie odebrałem swojego kropka z konserwacji, kosztowało mnie to 300zł. Dużo? Mało? Sam nie wiem, ciesze się że już zrobione. Mechanika, który podjąłby się konserwacji nie jest łatwo znaleźć. W Gliwicach nie znalazłem takiego, choć może są dobrze zakonspirowani. Odważny znalazł się pod Gliwicami w Kamieńcu ok 10km od Gliwic. Jeśli ktoś będzie potrzebował namiar - służę.

Autor:  AndyPol [ 10 Sty 2010, 22:22 ]
Temat postu: 

Myślę , że te 300 zł to niewiele w porównaniu z kwotą którą trzeba wydać na rozebranie wnętrza i wycinanie pokrytych korozją progów i podłogi. Niestety ja przez oszczędność poprzedniego właściciela będę musiał zmieniać te elementy w swoim Kropku. Wczoraj czyszcząc szczotką drucianą wewnętrzną część progu zobaczyłem okazałą dziurę o długości ok. 15 cm. Przeraża oszczędność samego producenta. W progu nie ma żadnej konserwacji fabrycznej. Kilka delikatnych kropek jakiegoś wosku to zbyt mało by ochronić próg przed korozją. Załamałem się. Jeśli nie posiadacie nadkoli w tylnych błotnikach to warto je zamocować. Czyszcząc blachę w tym miejscu dostałem się do bagażnika i tylnego zderzaka. Nadkole kosztuje kilkadziesiąt zł, naprawa tego elementu znacznie więcej.

Autor:  marszapol [ 21 Cze 2012, 12:03 ]
Temat postu:  Re: Konserwacja

warto kupić takie środki do konserwacji :
-Terotex HV 400
-Terotex Super 3000 :?:

Autor:  MSMar [ 16 Lip 2012, 14:41 ]
Temat postu:  Re: Konserwacja

Plastikowe nadkola to dobra sprawa, polecam jeszcze połączenia między plastikowym nadkolem a nadwoziem uszczelnić sylikonem, a śruby mocujące zabezpieczyć bitexem.

Autor:  Angry_Us3r [ 16 Lip 2012, 14:45 ]
Temat postu:  Re: Konserwacja

Sylikon oczywiście NIE. Zawiera przecież ocet...
Są do tego specjalne masy uszczelniające.

A co do malowania podwozia to polecam:
jako podkład pod środek poniżej i w profile zamknięte (można kłaść na wyczyszczoną rdzę, hamuje postęp) - Valvoline Tectyl ML
jako nawierzchnia - Valvoline Bodysafe

Autor:  MSMar [ 17 Lip 2012, 07:30 ]
Temat postu:  Re: Konserwacja

Cytuj:
Sylikon oczywiście NIE. Zawiera przecież ocet...

Ocet zawiera chyba tylko sylikon bezbarwny, a są jeszcze biały ,czarny , brązowy. Przynajmniej tak mi sie wydaje, bezbarwny tylko smierdzi octem :D

Autor:  Angry_Us3r [ 17 Lip 2012, 10:16 ]
Temat postu:  Re: Konserwacja

Wszystkie mogą mieć ocet. Nawet akrylowy. :)
Są pasty do tego przeznaczone w cenie nie większej niż dobry sylikon, więc chyba nie warto ryzykować.

Autor:  Dremix_Kal [ 17 Lip 2012, 10:32 ]
Temat postu:  Re: Konserwacja

Angry_Us3r napisał(a):
Sylikon oczywiście NIE. Zawiera przecież ocet..

Sylikon uniwersalny owszem, ale jest również neutralny (bezbarwny), który jest neutralny w stosunku do gumy, blachy itp.

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/