Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Obrobiony gwiny haku do holowania.
http://fiatpunto.com.pl/topic27321.html
Strona 1 z 1

Autor:  maciek3131 [ 07 Mar 2011, 23:52 ]
Temat postu:  Obrobiony gwiny haku do holowania.

Witam mój problem wygląda tak . Kumpel zadzwonił do mnie czy mogę go zachować, ja oczywiści sie zgodziłem na miejscu okazało sie ze hak nie da sie wkręcić. Po pierwsze obrobiony i zardzewiały jest pręt na którym jest gwint jak i hak w środku jest obrobiony. To samo jest z przodu... . I co teraz ? Z tego co mi wiadomo w hakach holowniczych jest inny gwint, inny skok gwintu. Mam w garażu gwintowniki zewnętrze i wewnętrzne ale wydaje mi sie ze one sa standardowe. Co teraz mam zrobić ? Sa jakieś firmy które zajmuje sie czyms takim ? Z góry dzięki za pomoc

Maciek

Autor:  b3liar [ 08 Mar 2011, 01:37 ]
Temat postu: 

co to znaczy ze jest obrobiony? rozumiem ze mocowanie do haka (z przodu i z tyłu auta) nie nadaje się już do użytku i tak samo same hak również się nie nadaje ?

na allegro ucho można kupić :)

a jak nie da rady to zobacz jak wygląda i zrób sobie sam podobne :)

Autor:  maciek3131 [ 08 Mar 2011, 17:05 ]
Temat postu: 

Obrobiony to znaczy ze gwint jest cały zardzewiały i nie da sie nakręcić haka. Co mi po nowym haku skoro nie mam go na co nakręcić :( Macie jakiś pomysł jak naprawić/zregenerować ten gwint ?

Autor:  wojtass18 [ 08 Mar 2011, 17:27 ]
Temat postu: 

przesmaruj olejem i kilka razy wkręcaj i wykręcaj aż zacznie lekko się kręcić
tak kumplowi zrobiłem i na koniec poszedł smar aby zabezpieczyć aby znów rdza się nie pojawiła

Autor:  Stefano [ 09 Mar 2011, 10:09 ]
Temat postu: 

zaraz zaraz, obrobiony czy zardzewiały???? bo to jednak różnica

Autor:  wojtass18 [ 09 Mar 2011, 10:16 ]
Temat postu: 

maciek3131 napisał(a):
Obrobiony to znaczy ze gwint jest cały zardzewiały

tak napisał maciek3131 więc raczej chodzi że jest zardzewiały.
Choć użycie słowa obrobiony nie jest właściwe :)

Autor:  Stefano [ 09 Mar 2011, 10:18 ]
Temat postu: 

no według mnie obrobiony znaczy co innego :D więc skoro zardzewiały to tak robic jak napisał wojtass18, olej i przedrze :D u mnie też pomogło

Autor:  kriss022 [ 09 Mar 2011, 10:57 ]
Temat postu: 

Też możesz zmierzyć jaki jest skok gwintu jeśli jest nie standardowy to hak możesz dać do przetoczenia( tokarz jest w stanie poprawić ten giwint) a śrubę wyczyścić olej i smar

Autor:  domin45670 [ 09 Mar 2011, 11:10 ]
Temat postu: 

kriss022 napisał(a):
Też możesz zmierzyć jaki jest skok gwintu jeśli jest nie standardowy to hak możesz dać do przetoczenia( tokarz jest w stanie poprawić ten giwint) a śrubę wyczyścić olej i smar

Masz na myśli ponowne nagwintowanie?

Autor:  AndyPol [ 09 Mar 2011, 19:59 ]
Temat postu: 

Niestety w wielu Kropkach pręt gwintowany, do którego wkręcamy zaczep holowniczy jest tak zardzewiały, że przy próbie jego wkręcenia mamy wrażenie, że pręt ma większą średnicę od średnicy wewnętrznej gwintu. Może, ktoś próbował „ na siłę „ wkręcić zaczep i zniszczył jego wewnętrzny gwint. Sam zaczep można spróbować naprawić lub kupić inny z używanego auta. Koszt nie powinien być wysoki. Pozostaje pręt gwintowany w nadwoziu samochodu. Czasem wystarczy go tylko oczyścić, jednak częściej trzeba ponownie nagwintować. W jednym Kropku widziałem, że ktoś skrócił pręt gwintowany, nałożył na niego kawałek rurki i do tego dołożył nowy pręt i całość dokładnie została zespawana. Gwinty z przodu i z tyłu były pokryte grubą warstwą smaru. Swoją drogą lepiej zapobiegać i profilaktycznie zabezpieczyć smarem pręty, unikniemy wtedy kłopotu z montażem uchwytu w razie holowania.

Autor:  kriss022 [ 10 Mar 2011, 19:19 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Masz na myśli ponowne nagwintowanie?

Raczej regeneracje. Tokarz przejedzie nożem po tym samym gwincie i dokładnie go wyczyści zbierając całą rdzę.

Autor:  AndyPol [ 12 Kwi 2011, 18:58 ]
Temat postu: 

Gdyby ktoś szukał informacji odnośnie zaczepu holowniczego, to w moim Punto 1 z 1998 roku wkręcany zaczep holowniczy ma gwint metryczny M 16 ( o skoku 2 mm).

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/