Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Ogrzewanie tylniej szyby http://fiatpunto.com.pl/topic16821.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | _wladimir_ [ 07 Lip 2009, 08:11 ] |
Temat postu: | |
Te paski na bank są gdzieś przerwane skoro reszta grzeje. Musiałeś za ostro pucować szybę od środka w kierunku zbliżonym do pionowego. U mnie nie działa jeden pasek po tym jak naklejkę od wewnątrz miałem a później za ostro ją zrywałem. Dosłownie malutki kawałeczek się ukruszył i kicha. Jakoś się będę musiał za to zabrać ale to w swoim czasie. |
Autor: | AF [ 07 Lip 2009, 08:22 ] |
Temat postu: | |
Przerwa w pasku może być praktycznie niewidoczna i już nie będzie grzało. Omomierzem da się zlokalizować. Do naprawy stosuje się lakiery przewodzące prąd, np : http://www.noxes.w.szu.pl/sklep_noxes/? ... -grzewczej |
Autor: | el_electron [ 07 Lip 2009, 10:29 ] |
Temat postu: | |
Ten dolny pasek to właściwie mógł być uszkodzony podczas odklejania naklejki takiej trójkątnej... nie podobała mi się trochę to ją odkleiłem. Skoro AF mówisz że da się omomierzem sprawdzić czy ścieżka przewodzi to pójdę to sprawdzić ten albo inny lakier przewodzący gdzieś kiedyś widziałem na wiadomo jakim portalu aukcyjnym PS. jak nie znajdę przerwy to pociągnę tym lakierem cały pasek A tu taka mała ciekawostka http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=18284 |
Autor: | buladag [ 07 Lip 2009, 11:39 ] |
Temat postu: | |
swoja droga nigdy nie rozumialem czemu oni tych pasków nie robią wewnatrz szyby. |
Autor: | AF [ 07 Lip 2009, 11:53 ] |
Temat postu: | |
buladag napisał(a): swoja droga nigdy nie rozumialem czemu oni tych pasków nie robią wewnatrz szyby.
Chyba koszty. Są samochody, w których przednia szyba ma elektryczne ogrzewanie. Niby wszystko fajnie. Druciki są w szkle, bardzo cieniutkie, ale i tak czasami przeszkadzają podczas jazdy |
Autor: | buladag [ 07 Lip 2009, 12:38 ] |
Temat postu: | |
mozliwe ze chodzi o koszty. ale ogólnie te druciki na powierzchni szyby to nizbyt dobry pomysł, bo rzeczywiście bardzo łatwo je uszkodzić. |
Autor: | AF [ 07 Lip 2009, 16:17 ] |
Temat postu: | |
Kupę niezbyt potrzebnej roboty odwaliłeś A zmierzyłeś i tak rezystancję pasków połączonych równolegle Te różnice w miliomach wynikają głównie z niedokładnego dociśnięcia końcówek. Tak zrób: - jedną końcówką omomierza dotykasz do środka niegrzejącego paska, - drugą końcówką do lewego albo prawego końca tego paska, - patrzysz, gdzie nie ma przejścia, - przesuwasz końcówkę ze środka coraz bliżej drugiej końcówki. W ten sposób zlokalizujesz przerwę. Przy pomiarach omomierzem grzanie szyby ma być wyłączone |
Autor: | el_electron [ 07 Lip 2009, 20:28 ] |
Temat postu: | |
AF napisał(a): Przy pomiarach omomierzem grzanie szyby ma być wyłączone Smile i tak robiłem... a przy moich pomiarach brałem końcówki od miernika i dociskałem je od jednego końca paska a drugą końcówką do drugiego końca paska. zaraz lece zrobić według twojego sposobu [ Dodano: 07 Lip 2009 17:04 ] bardziej mi chodziło o sprawdzenie czy cały pasek przewodzi bo jak by nie przewodził to chyba by było 0 Ohm co nie? [ Dodano: 07 Lip 2009 17:15 ] AF napisał(a): Kupę niezbyt potrzebnej roboty odwaliłeś Szczerbol
jak dla mnie była potrzebna... [ Dodano: 07 Lip 2009 18:22 ] Przerwy nie ma !!!!!!! i napięcia na tych paskach też nie ma ...przy włączonym ogrzewaniu [ Dodano: 07 Lip 2009 18:25 ] poszedłem zmierzyć inaczej... inny pomysł mi do głowy wpadł [ Dodano: 07 Lip 2009 20:28 ] no to tak... poodkręcałem wszelki plastiki jakie były na klapie i zacząłem mierzyć według takiego sposobu do minusa ogrzewania jedna końcówkę z miernika a druga końcówkę do początku ścieżki.... tak by zobaczyć czy nie ma przerwy od minusa ogrzewania do poczatku ścieżki.... to wszysto się dzialo po lewej stronie jak otworzymy klape... potem przerzuciłem sie na drugą stronę... jedna końcówka miernika na plus zasilania a drugą do początku ścieżki na ścieżkach tych na środku szyby które nie grzeją zauważyłem rezystancje równą okolo 10 Ohm na reszcie bylo po 1 ohm [ 1 Ohm na dobrych ścieżkach podczas pomiaru po lewej jak i po prawej stronie.] Także na moje oko wynika że ... nie wiem co... ale coś spowodowało że rezystancja ścieżki doprowadzącej prąd do ścieżek na środku szyby uległa zwiększeniu ;/ ...wieć chyba kupie klej przewodzący i poprowadze nową ścieżke do nie działających ścieżek ..[ale przewodzących] tak by omijały tą dużą rezystancję na której się odkłada napięcie PS. jak ktoś doszedł do tego momentu i wszystko zrozumiał go gratuluje wytrwałości |
Autor: | AF [ 07 Lip 2009, 20:41 ] |
Temat postu: | |
el_electron napisał(a): AF napisał(a): bardziej mi chodziło o sprawdzenie czy cały pasek przewodzi bo jak by nie przewodził to chyba by było 0 Ohm co nie? Nie 0 Ohm to jak doskonale przewodzi. Jak w ogóle nie przewodzi, to rezystancja = nieskończoność. Opór takich ścieżek w dużym stopniu zależy od ich przekroju. Jeśli na jednej ścieżce opór jest np. 10 razy większy, to praktycznie całe ciepło wydziela się na pozostałych ścieżkach. A przekrój ścieżki może zmniejszyć się poprzez uszkodzenie mechaniczne, albo reakcję srebra ze związkami siarki ( z powietrza ). Siarczki srebra ( czarny osad ) prawie nie przewodzą prądu |
Autor: | el_electron [ 07 Lip 2009, 21:12 ] |
Temat postu: | |
do rzeczy co się popsuło ? ;p [ Dodano: 07 Lip 2009 21:12 ] z tym 0 Ohm chciałem to tak ująć tak że gdyby pasek nie przewodził to nie było by wyniku na mierniku bo obwód nie był by zamknięty |
Autor: | ArmyDriver [ 07 Lip 2009, 23:00 ] |
Temat postu: | |
proste: pzrerwane "grzałki" nie grzeja tez tak mam niestety w wiekszej ilosci. ale jak bedzie to konieczne to wymiana na nowa oryginalna szybe nie jest tak strasznie drogie [kolo 100 wychodzi]wiec spoko ale sezo zimowy juz jeden na tym przezylem i nie jest wcale zle :] |
Autor: | el_electron [ 08 Lip 2009, 22:48 ] |
Temat postu: | |
a jest jakaś inna przyczyna nie działającego ogrzewania szyby zwarzając na to że paski są całe ... a omomierzem nie da się znaleźć przerwy ...[i przypuśćmy że jej nie ma .. ] to co wtedy? ;> coś innego mogło się popsuć? ...bo z tego co sam patrzałem tam nic takiego prawie nie ma więc już sam nie kumam A na tym żeby kropek był sprawny mi zależy ... baaaardzoooo [ Dodano: 08 Lip 2009 22:48 ] jak mi ktoś powie znowu że to przez przerwany pasek to normalnie jutro chyba z lupą się wbije na badanie szyby |
Autor: | buladag [ 08 Lip 2009, 23:11 ] |
Temat postu: | |
no szkło zegarmistrzowskie i do dzieła. a tak btw to moze w miejscu gdzie szyba "łączy" się z karoserią jest coś nie tak? tyle ze tego to raczej będzie ciezko sprawdzic. |
Autor: | SOMEONE007 [ 08 Lip 2009, 23:23 ] |
Temat postu: | |
ty lupa a z drugiej strony niech ci to ktos oświetla moze wypatrzysz świaqtlo w przerwie genrlanei jakbys zalepil szybe tasma i zostawil tylko spzary na linei ogrzewnai i jazda mzoę byś coś wypatrzył |
Autor: | el_electron [ 11 Lip 2009, 12:54 ] |
Temat postu: | |
buladag napisał(a): a tak btw to moze w miejscu gdzie szyba "łączy" się z karoserią jest coś nie tak? tyle ze tego to raczej będzie ciezko sprawdzic.
tego się właśnie obawiam, że jak domowymi sposobami nie da się tego zrobić to będę musiał nową szybkę wstawiać no ale jutro jeszcze akcja z lupą a jak nie wypali to i tak będę kombinował dalej. [ Dodano: 09 Lip 2009 23:09 ] akcja z lupą ...można powiedzieć że się odbyła bez lupy ...jutro zdam relacje z wyników ;d [ Dodano: 10 Lip 2009 18:48 ] jest postęp 33,333333333% skończone pasek dolny już działa zostały jeszcze dwa na środku szyby "mój" PATENT na sprawdzenie paska i naprawę - ustawiasz auto na słońcu [nie koniecznie całe... promienie słoneczne muszą padać na tylnią szybę] - otwierasz bagażnik - bierzesz kartkę lub coś białego co odbija słońce - przykładasz do szyby i odchylasz tak by promienie słoneczne padały na pasek - oznaczasz markerem/pisakiem obok paska gdzie jest ubytek - oklejasz pasek z obu stron taśmą/izolacją... czymś przez co klej nie przesiąknie - nakładasz klej przewodzący klej innymi sposobami też próbowałem ale moim zdaniem tym sposobem idealnie widać wszystkie ryski a nawet czarne kropki na pasku [przegrzany kawałek paska???...może] Jak narazie zrobiłem jeden i pół paska [ ubytki nie malowałem całego paska ]... bo na tyle mi starczyło kleju ELEKTRO VOLT 1g. wniosek nr 1 pasek szybciej się nagrzewa tam gdzie jest klej tzn. woda/para szybciej odparowuje/wysycha w miejscach nałożeniu kleju wiadomo... że jak nowe to nie będzie ...ale działa [ Dodano: 10 Lip 2009 18:52 ] jak dorwę jutro więcej kleju to zakleję resztę i mam nadzieję że zadziała ...bo pasek teoretycznie będzie już sprawny. [ Dodano: 10 Lip 2009 19:44 ] jak się uda w 100% zrobić to może o mały manual się pokuszę hehe [ Dodano: 10 Lip 2009 19:48 ] a tak swoją drogą... PASEK ogółem nawet żyletką ciężko zedrzeć/ukruszyć. [Testowałem ] Trzeba się mocno przyłożyć , więc nie tak łatwo jest popsuć ogrzewanie szyby. [ Dodano: 11 Lip 2009 12:53 ] UPDATE 11.07.2009 Wszystkie przerwy na paskach zostały zaklejone, jednak to i tak nic nie poskutkowało. Dwa paski na środku szyby dalej się nie nagrzewają . Da się to jakoś obejść inaczej? np. pociągnąć ścieżkę pionowo od innego paska ?? hmmm? [ Dodano: 11 Lip 2009 12:54 ] HEEEEEELLLLLLP |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |