Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
swap silnika 1.2 16v na HGT.. czy się opłaca http://fiatpunto.com.pl/topic9296.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | maxx_krk [ 18 Lip 2008, 13:51 ] |
Temat postu: | swap silnika 1.2 16v na HGT.. czy się opłaca |
Czesc, od jakiegos czasu chodzi mi to po glowie, na ebayu angielskim mozna znalezc chocby takie ogloszenia: http://cgi.ebay.co.uk/2000-FIAT-PUNTO-H ... 0242586800 1500 wyjsciowo, 1200 by pewnie poszedl wiec 5040 pln + transport = jakies 6000. Z auta przelozylbym sobie zderzaki, progi, wnetrze (siedzenia, konsole srodkowa), lusterka, silnik i cala reszte elementow , KLIME i nizsze zawieszenie. Pozostale graty z mojego auta przelozylbym do tego anglika i sprzedal na czesci (najchetniej do handlarza, zeby sie z tym nie bujac nie wiadomo ile). Koledze jakis rok temu za skode felicje z 1998 z zepsutym silnikiem oferowali cos kolo 3000 zl. Za takiego anglika moznaby dostac ile? 5000? Ktos robil cos takiego ? Jakie koszta? Na jakie trudnosci sie mozna napotkac? Bo jak pisalem w temacie wyzej na obecnych kolach 1.2 pali mi ponad 8 l , wiec pewnie porownywalnie z hgt Dzieki za wszelkie opinie |
Autor: | Thomas [ 18 Lip 2008, 14:25 ] |
Temat postu: | |
ja bym wolal odwrotnie przelozyc do tego uklad kierowniczy do tego HGT i mniej pracy by bylo a co do transportu to pojechac i osobiscie przyjechac |
Autor: | STax [ 18 Lip 2008, 14:27 ] |
Temat postu: | |
8L/100km porównywalne z HGT? :E:E Przekładka silnika droga sprawa, bo trzeba całą elektronikę przełożyć, wydech, pewnie pompę paliwa itd, ok 2000zł może mniej jak sam będziesz robić... |
Autor: | Thomas [ 18 Lip 2008, 14:29 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Przekładka silnika droga sprawa, bo trzeba całą elektronikę przełożyć, wydech, pewnie pompę paliwa itd, ok 2000zł może mniej jak sam będziesz robić...
samemu to bez kosztow ..... ojciec sie bawil w takie rzeczy juz niejednokrotnie wiec ja nie mam problemow |
Autor: | maxx_krk [ 18 Lip 2008, 14:42 ] |
Temat postu: | |
no jak cos to juz tylko we wlasnym zakresie, kumpel mechanik, garaz i dajemy w wolnych chwilach ewentualnie pozniej sprawdzenie w warsztacie jakims czy wszystko ok. Co do przekladania to jednak mimo wszystko wolalbym przekladac do swojego, niz ze swojego tam.. |
Autor: | Thomas [ 18 Lip 2008, 14:51 ] |
Temat postu: | |
maxx_krk jak cos to zawsze mozesz opchnac na czesci tamtego |
Autor: | maxx_krk [ 18 Lip 2008, 15:28 ] |
Temat postu: | |
no wlasnie tak mysle i musze przeliczyc ile z tego mogloby byc kasy.. ile by mi sie zwrocilo |
Autor: | Adik_88 [ 18 Lip 2008, 19:39 ] |
Temat postu: | |
Podobno silnik można wymieniać, ale tylko o tej samej pojemności. Więc jak zmienisz 1.2 na 1.8 nie będziesz miał problemów na z policją? |
Autor: | Thomas [ 18 Lip 2008, 20:21 ] |
Temat postu: | |
Adik_88 a kto powiedzial ze musi powiedziec ze zmienil silnik bedzie placil za 1.2 a jezdzil 1.8 ja bym tak zrobil .... a skad policja wie nawet jak zajzy pod maske to nie wiem czy skojazy jak cos to po tuningu jest poza tym silnik jest czescia zamienna |
Autor: | STax [ 18 Lip 2008, 20:43 ] |
Temat postu: | |
Adik_88: przecież taka zamiana to norma... Fakt, że powinno się to zgłosić i wpisać do dowodu, ale po co sobie stawkę oc podnosić |
Autor: | Lastek [ 18 Lip 2008, 21:37 ] |
Temat postu: | |
Tak Panowie, ale jak pojedziesz na przeglad z nowym silnikiem 1.8 tam poznaja, sprawdzą też numery silnika, i nie przejdziesz przegladu... Chociażby z tego powodu taka zmianę należy zgłosić. Thomas dobrze napisał .. lepiej przełożyć układ kierowniczy do HGT.. |
Autor: | STax [ 18 Lip 2008, 21:55 ] |
Temat postu: | |
Lastek: numerów silnika nie sprawdzają już teraz, poza tym wątpię, by się czepiali takich szczegółów... Owszem gołym okiem 1.2 od 1.8 odróznisz, ale już taki 1.1 od 1.2 MPI nie.. |
Autor: | Lastek [ 18 Lip 2008, 22:16 ] |
Temat postu: | |
Mam ojca diagnostę , na każdym przeglądzie auta nadal obowiązkowo ( przynajmniej w wielkopolsce) sprawdza się numery ( Nadowzia i silnika ). Czepiali się szczegółów? Moim zdaniem to nie jest szczegól, zwłaszcza że przy swapie silnika trzeba pomyśleć o ukałdzie wydechowym i innych rzeczach. |
Autor: | STax [ 18 Lip 2008, 22:28 ] |
Temat postu: | |
Lastek: no fakt, może to nie taki szczegół A co do numerów to się dziwię, bo przecież tyle było ostatnio mówione, że silnik już teraz jako część zamienna/wymienna... |
Autor: | Lastek [ 18 Lip 2008, 22:37 ] |
Temat postu: | |
ja sie tam na tym nie znam, wiem ze jak jestem w Turku, i podjade do ojca do roboty sprawdzic se auto to diagnosci sprawdzaja nadal numery silnika. |
Autor: | Thomas [ 18 Lip 2008, 22:40 ] |
Temat postu: | |
Lastek napisał(a): na każdym przeglądzie auta nadal obowiązkowo ( przynajmniej w wielkopolsce) sprawdza się numery ( Nadowzia i silnika ).
czesc zamienna i wg mnie nie ma prawa |
Autor: | STax [ 18 Lip 2008, 22:43 ] |
Temat postu: | |
Thomas: inaczej - ma prawo sprawdzić, ale jak się nie zgadza numer to generalnie nie ma prawa nic z tym zrobić. |
Autor: | kox [ 18 Lip 2008, 22:44 ] |
Temat postu: | |
Lastek napisał(a): Thomas dobrze napisał .. lepiej przełożyć układ kierowniczy do HGT..
ale przeciez ukl kierowniczy to nie jedyna rzecz ktora trzeba przełożyc.Kierownica,deska,wiązka elektryczna,wykładzina,fotele,płyta czołowa dzielaca kabine od silnika,wszystko sie różni w "angliku".To nie taka prosta operacja.Chociaz jeśli mamy 2 szt to zadanie jest łatwiejsze |
Autor: | Thomas [ 18 Lip 2008, 22:48 ] |
Temat postu: | |
STax no ok ale to nie jest organ majacy jakies prawo karac czy tez nie wydac zgody na przejscie przegladu ... jezeli numery sie nie zgadzaja.... ja bym wysmial kogos takiego... [ Dodano: 18 Lip 2008 22:48 ] kox napisał(a): ale przeciez ukl kierowniczy to nie jedyna rzecz ktora trzeba przełożyc.Kierownica,deska,wiązka elektryczna,wykładzina,fotele,płyta czołowa dzielaca kabine od silnika,wszystko sie różni w "angliku".To nie taka prosta operacja.Chociaz jeśli mamy 2 szt to zadanie jest łatwiejsze
deska moze i tak,elektryka ma sie rozumiec,wykladzina z tym to bym spekulowal...., plyta czolowa zostawil bym ta co jest ...., |
Autor: | STax [ 18 Lip 2008, 22:52 ] |
Temat postu: | |
Thomas: płyte chyba by trzeba wymienić, nie jestem pewien, ale wyjście układu kierowniczego pedały itd chyba będą potrzebować przejścia. |
Autor: | Adik_88 [ 19 Lip 2008, 01:40 ] |
Temat postu: | |
Lastek napisał(a): na każdym przeglądzie auta nadal obowiązkowo ( przynajmniej w wielkopolsce) sprawdza się numery ( Nadowzia i silnika ).
Silnik jest jako część zamienna i w dowodzie rejestracyjnym nie ma wpisanych nr silnika, więc nie rozumiem według czego oni sprawdzają te nr-y. |
Autor: | kox [ 19 Lip 2008, 05:00 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): Thomas: płyte chyba by trzeba wymienić, nie jestem pewien, ale wyjście układu kierowniczego pedały itd chyba będą potrzebować przejścia. napewno trzeba,niektore samochody maja "uniwersalna" Thomas napisał(a): wykladzina z tym to bym spekulowal.... zauwaz jak wyglada wykladzina po stronie kierowcy i pasazera.wyciecia na pedały,kierowca ma "podkładke" pod nogami.Lusterka tez trzeba wymienic bo przypuszczam ze w P II sa juz sferyczne,reflektory przednie tez koniecznie.... itd itd
taka przekładka to nie tylko ukl kierowniczy i deska jak sie wielu wydaje |
Autor: | Thomas [ 19 Lip 2008, 10:36 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: ,reflektory przednie tez koniecznie.... itd itd
taka przekładka to nie tylko ukl kierowniczy i deska jak sie wielu wydaje reflektory to sie ma rozumiec zreszta znajdzie sie tam kilka rzeczy tyle ze czasami mozna to zminimalizowac w zaleznosci od samochodu |
Autor: | maxx_krk [ 24 Lip 2008, 16:36 ] |
Temat postu: | |
a takie 1.4 t-jet z grande punto? Bylaby szansa cos takiego wsadzic? Pytam teoretycznie czysto bo koszta pewnie niewspolmiernie wysokie bylyby w porownaniu do zyskow |
Autor: | STax [ 24 Lip 2008, 17:03 ] |
Temat postu: | |
maxx_krk: wsadzić można wszystko, skoro jeździ nawet coś takiego jak 126p z silnikiem corvetty... Tyle, że na pewno nie było by to proste, zmiana mocowań, cały osprzęt itd... |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |