Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

swap silnika 1.2 16v na HGT.. czy się opłaca
http://fiatpunto.com.pl/topic9296.html
Strona 1 z 2

Autor:  maxx_krk [ 18 Lip 2008, 13:51 ]
Temat postu:  swap silnika 1.2 16v na HGT.. czy się opłaca

Czesc,

od jakiegos czasu chodzi mi to po glowie,

na ebayu angielskim mozna znalezc chocby takie ogloszenia:

http://cgi.ebay.co.uk/2000-FIAT-PUNTO-H ... 0242586800

1500 wyjsciowo, 1200 by pewnie poszedl wiec 5040 pln + transport = jakies 6000.

Z auta przelozylbym sobie zderzaki, progi, wnetrze (siedzenia, konsole srodkowa), lusterka, silnik i cala reszte elementow , KLIME i nizsze zawieszenie.

Pozostale graty z mojego auta przelozylbym do tego anglika i sprzedal na czesci (najchetniej do handlarza, zeby sie z tym nie bujac nie wiadomo ile). Koledze jakis rok temu za skode felicje z 1998 z zepsutym silnikiem oferowali cos kolo 3000 zl. Za takiego anglika moznaby dostac ile? 5000?

Ktos robil cos takiego ? Jakie koszta? Na jakie trudnosci sie mozna napotkac?

Bo jak pisalem w temacie wyzej na obecnych kolach 1.2 pali mi ponad 8 l , wiec pewnie porownywalnie z hgt ;)

Dzieki za wszelkie opinie

Autor:  Thomas [ 18 Lip 2008, 14:25 ]
Temat postu: 

ja bym wolal odwrotnie :E przelozyc do tego uklad kierowniczy do tego HGT i mniej pracy by bylo :E a co do transportu to pojechac i osobiscie przyjechac :E

Autor:  STax [ 18 Lip 2008, 14:27 ]
Temat postu: 

8L/100km porównywalne z HGT? :E:E:E

Przekładka silnika droga sprawa, bo trzeba całą elektronikę przełożyć, wydech, pewnie pompę paliwa itd, ok 2000zł może mniej jak sam będziesz robić...

Autor:  Thomas [ 18 Lip 2008, 14:29 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Przekładka silnika droga sprawa, bo trzeba całą elektronikę przełożyć, wydech, pewnie pompę paliwa itd, ok 2000zł może mniej jak sam będziesz robić...

samemu to bez kosztow ..... ojciec sie bawil w takie rzeczy juz niejednokrotnie :E wiec ja nie mam problemow :E

Autor:  maxx_krk [ 18 Lip 2008, 14:42 ]
Temat postu: 

no jak cos to juz tylko we wlasnym zakresie, kumpel mechanik, garaz i dajemy w wolnych chwilach ;) ewentualnie pozniej sprawdzenie w warsztacie jakims czy wszystko ok.

Co do przekladania to jednak mimo wszystko wolalbym przekladac do swojego, niz ze swojego tam..

Autor:  Thomas [ 18 Lip 2008, 14:51 ]
Temat postu: 

maxx_krk jak cos to zawsze mozesz opchnac na czesci tamtego :P

Autor:  maxx_krk [ 18 Lip 2008, 15:28 ]
Temat postu: 

no wlasnie tak mysle i musze przeliczyc ile z tego mogloby byc kasy.. ile by mi sie zwrocilo :)

Autor:  Adik_88 [ 18 Lip 2008, 19:39 ]
Temat postu: 

Podobno silnik można wymieniać, ale tylko o tej samej pojemności. Więc jak zmienisz 1.2 na 1.8 nie będziesz miał problemów na z policją?

Autor:  Thomas [ 18 Lip 2008, 20:21 ]
Temat postu: 

Adik_88 a kto powiedzial ze musi powiedziec ze zmienil silnik :E bedzie placil za 1.2 a jezdzil 1.8 :E ja bym tak zrobil .... a skad policja wie :> nawet jak zajzy pod maske to nie wiem czy skojazy :E jak cos to po tuningu jest :E poza tym silnik jest czescia zamienna :E

Autor:  STax [ 18 Lip 2008, 20:43 ]
Temat postu: 

Adik_88: przecież taka zamiana to norma... Fakt, że powinno się to zgłosić i wpisać do dowodu, ale po co sobie stawkę oc podnosić :E

Autor:  Lastek [ 18 Lip 2008, 21:37 ]
Temat postu: 

Tak Panowie, ale jak pojedziesz na przeglad z nowym silnikiem 1.8 tam poznaja, sprawdzą też numery silnika, i nie przejdziesz przegladu...
Chociażby z tego powodu taka zmianę należy zgłosić.

Thomas dobrze napisał .. lepiej przełożyć układ kierowniczy do HGT..

Autor:  STax [ 18 Lip 2008, 21:55 ]
Temat postu: 

Lastek: numerów silnika nie sprawdzają już teraz, poza tym wątpię, by się czepiali takich szczegółów... Owszem gołym okiem 1.2 od 1.8 odróznisz, ale już taki 1.1 od 1.2 MPI nie..

Autor:  Lastek [ 18 Lip 2008, 22:16 ]
Temat postu: 

Mam ojca diagnostę , na każdym przeglądzie auta nadal obowiązkowo ( przynajmniej w wielkopolsce) sprawdza się numery ( Nadowzia i silnika ).

Czepiali się szczegółów?

Moim zdaniem to nie jest szczegól, zwłaszcza że przy swapie silnika trzeba pomyśleć o ukałdzie wydechowym i innych rzeczach.

Autor:  STax [ 18 Lip 2008, 22:28 ]
Temat postu: 

Lastek: no fakt, może to nie taki szczegół :E
A co do numerów to się dziwię, bo przecież tyle było ostatnio mówione, że silnik już teraz jako część zamienna/wymienna...

Autor:  Lastek [ 18 Lip 2008, 22:37 ]
Temat postu: 

ja sie tam na tym nie znam, wiem ze jak jestem w Turku, i podjade do ojca do roboty sprawdzic se auto to diagnosci sprawdzaja nadal numery silnika.

Autor:  Thomas [ 18 Lip 2008, 22:40 ]
Temat postu: 

Lastek napisał(a):
na każdym przeglądzie auta nadal obowiązkowo ( przynajmniej w wielkopolsce) sprawdza się numery ( Nadowzia i silnika ).

czesc zamienna :) i wg mnie nie ma prawa :>

Autor:  STax [ 18 Lip 2008, 22:43 ]
Temat postu: 

Thomas: inaczej - ma prawo sprawdzić, ale jak się nie zgadza numer to generalnie nie ma prawa nic z tym zrobić.

Autor:  kox [ 18 Lip 2008, 22:44 ]
Temat postu: 

Lastek napisał(a):
Thomas dobrze napisał .. lepiej przełożyć układ kierowniczy do HGT..

ale przeciez ukl kierowniczy to nie jedyna rzecz ktora trzeba przełożyc.Kierownica,deska,wiązka elektryczna,wykładzina,fotele,płyta czołowa dzielaca kabine od silnika,wszystko sie różni w "angliku".To nie taka prosta operacja.Chociaz jeśli mamy 2 szt to zadanie jest łatwiejsze

Autor:  Thomas [ 18 Lip 2008, 22:48 ]
Temat postu: 

STax no ok :) ale to nie jest organ majacy jakies prawo karac czy tez nie wydac zgody na przejscie przegladu ... jezeli numery sie nie zgadzaja.... ja bym wysmial kogos takiego...

[ Dodano: 18 Lip 2008 22:48 ]
kox napisał(a):
ale przeciez ukl kierowniczy to nie jedyna rzecz ktora trzeba przełożyc.Kierownica,deska,wiązka elektryczna,wykładzina,fotele,płyta czołowa dzielaca kabine od silnika,wszystko sie różni w "angliku".To nie taka prosta operacja.Chociaz jeśli mamy 2 szt to zadanie jest łatwiejsze

deska moze i tak,elektryka ma sie rozumiec,wykladzina z tym to bym spekulowal...., plyta czolowa zostawil bym ta co jest ....,

Autor:  STax [ 18 Lip 2008, 22:52 ]
Temat postu: 

Thomas: płyte chyba by trzeba wymienić, nie jestem pewien, ale wyjście układu kierowniczego pedały itd chyba będą potrzebować przejścia.

Autor:  Adik_88 [ 19 Lip 2008, 01:40 ]
Temat postu: 

Lastek napisał(a):
na każdym przeglądzie auta nadal obowiązkowo ( przynajmniej w wielkopolsce) sprawdza się numery ( Nadowzia i silnika ).


Silnik jest jako część zamienna i w dowodzie rejestracyjnym nie ma wpisanych nr silnika, więc nie rozumiem według czego oni sprawdzają te nr-y.

Autor:  kox [ 19 Lip 2008, 05:00 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Thomas: płyte chyba by trzeba wymienić, nie jestem pewien, ale wyjście układu kierowniczego pedały itd chyba będą potrzebować przejścia.

napewno trzeba,niektore samochody maja "uniwersalna"
Thomas napisał(a):
wykladzina z tym to bym spekulowal....
zauwaz jak wyglada wykladzina po stronie kierowcy i pasazera.wyciecia na pedały,kierowca ma "podkładke" pod nogami.Lusterka tez trzeba wymienic bo przypuszczam ze w P II sa juz sferyczne,reflektory przednie tez koniecznie.... itd itd
taka przekładka to nie tylko ukl kierowniczy i deska jak sie wielu wydaje

Autor:  Thomas [ 19 Lip 2008, 10:36 ]
Temat postu: 

Cytuj:
,reflektory przednie tez koniecznie.... itd itd
taka przekładka to nie tylko ukl kierowniczy i deska jak sie wielu wydaje

reflektory to sie ma rozumiec :) zreszta znajdzie sie tam kilka rzeczy :) tyle ze czasami mozna to zminimalizowac w zaleznosci od samochodu :)

Autor:  maxx_krk [ 24 Lip 2008, 16:36 ]
Temat postu: 

a takie 1.4 t-jet z grande punto? Bylaby szansa cos takiego wsadzic? Pytam teoretycznie czysto bo koszta pewnie niewspolmiernie wysokie bylyby w porownaniu do zyskow ;)

Autor:  STax [ 24 Lip 2008, 17:03 ]
Temat postu: 

maxx_krk: wsadzić można wszystko, skoro jeździ nawet coś takiego jak 126p z silnikiem corvetty... Tyle, że na pewno nie było by to proste, zmiana mocowań, cały osprzęt itd...

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/