Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

punto 2 automat
http://fiatpunto.com.pl/topic12642.html
Strona 1 z 1

Autor:  tooomek [ 23 Gru 2008, 18:41 ]
Temat postu:  punto 2 automat

witam,tydzien temu kupilem punto 2000rok 1.2-80km16 zaworow z przebiegiem 112tys,powiedzcie mi czy bede mial problemy z tym autkiem,jak narazie wszystko jest oki poza tym jak sobie poprzekladalem wajcha to zaczela mi pulsowac kontrolk,przestraszylem sie ale kiedy ponowniw wlozylem l zgasla i wszystko jest odpukac oki,czy te skrzynie sa naprawde tak awaryjne ??

Autor:  Lupus [ 23 Gru 2008, 21:47 ]
Temat postu:  Re: punto 2 automat

tooomek napisał(a):
witam,tydzien temu kupilem punto 2000rok 1.2-80km16 zaworow z przebiegiem 112tys,powiedzcie mi czy bede mial problemy z tym autkiem,jak narazie wszystko jest oki poza tym jak sobie poprzekladalem wajcha to zaczela mi pulsowac kontrolk,przestraszylem sie ale kiedy ponowniw wlozylem l zgasla i wszystko jest odpukac oki,czy te skrzynie sa naprawde tak awaryjne ??



Zacznijmy od tego, że nie masz automatu a przekładnie bezstopniową typu CVT. Tutaj za bardzo się nie dowiesz czy się psuje bo aut z tą skrzynią jest jak na lekarstwo. Profilaktycznie wymień w niej olej.
http://tiny.pl/6n6b

Autor:  spock22 [ 09 Lip 2011, 13:11 ]
Temat postu: 

Witam. Chcę kupić dokładnie takie auto, ze skrzynią CVT, silnik 1,2 16V. Mam pytanie, czy po puszczeniu hamulca, na opcji Drive, auto powinno ruszyć bez gazu na prostej drodze, czy nie? Dodatkowo w oglądanym aucie widać było dużo pokrycia olejem wokół filtru oleju na skrzyni biegów. Czy to może być problem? Ostatnio ponoć był zmieniany olej, wygląda to nie na stały wyciek, a raczej na brud olejowy. Nie znam się zupełnie na automatach, a już na CVT zupełnie nie.

pozdrawiam

Autor:  wojtass18 [ 09 Lip 2011, 13:44 ]
Temat postu: 

auto będzie się lekko toczyło, więc stojąc na światłach naga na hamulcu

Autor:  spock22 [ 09 Lip 2011, 13:51 ]
Temat postu: 

ok, a jeszcze dowiedziałem się, że w tych skrzyniach (CVT) nie można zmieniać biegów jak auto jedzie, to prawda? z drugiej strony nie ma za bardzo po co, ale jednak. Oczywiście informacja nie dotyczy zmiany biegów ręcznie na półautomacie.

Tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=604 z kolei piszą, że w CVT nie powinien jechać bez pedału gazu. Może to dotyczy tylko skrzyń CVT VW? kurka w sumie czemu bez gazu nie powinien jechać, nie rozumiem.

Autor:  przemas107 [ 10 Lip 2011, 11:51 ]
Temat postu: 

CVT to skrzynia bezstopniowa. Jedziesz jak skuterem, nie ma jako takich biegów.

Autor:  spock22 [ 11 Lip 2011, 00:32 ]
Temat postu: 

kolego, nic nowego mi nie mówisz. tyle to wiem ,wiem dokładnie jak działa ta skrzynia, nie jest to to typowa przekładnia hydrauliczna,

chodzi mi o diagnostykę tej skrzyni,

moje pytanie odnosiło się dokładnie do informacji jaką dostałem od właściciela auta które chce kupić - że nie wolno w czasie jazdy zmieniać położenia wybieraka skrzyni - i tylko tyle - czy to prawda ? tak lub nie? czy może ta skrzynia jest tak bardzo rozsypana?

i czy jeździ po puszczeniu hamulca czy też nie? prosta informacja, niech wypowie się ktoś kto ma punto z tą przekładnią - SpeedGear (nie Selespeed)

acha, czy fiatecuscan może odczytać jakieś błędy z tej skrzyni biegów czy nie bardzo?

pozdrawiam

Autor:  xONx [ 11 Lip 2011, 00:39 ]
Temat postu: 

spock22 napisał(a):
niech wypowie się ktoś kto ma punto z tą przekładnią - SpeedGear (nie Selespeed)

wątpię aby ktoś miał tą skrzynię na forum,

większość, o ile nie wszystkie to ręczne skrzynie

spróbuj zagadać do Zoltara albo 2rotora

Autor:  spock22 [ 11 Lip 2011, 01:23 ]
Temat postu: 

spoko już wszystko wiem, poczytałem informacje na zagranicznych forach, skrzynia jest całkiem fajna i zdaje się że fiatecuscan powinien widzieć błędy z nią związane,

mam nadzieję że kupię autko i będę zadowolony

trochę martwi mnie rdza, ale cóż 11 letni punto to może chyba mieć trochę rdzy

Autor:  buladag [ 11 Lip 2011, 07:23 ]
Temat postu: 

W punto II jeśli jest bezwypadkowe to nie ma prawa nic gnić.

Autor:  pieta [ 11 Lip 2011, 09:06 ]
Temat postu: 

buladag

e tam, tlumik zawsze gnije, nawet bezwypadkowy :E

Autor:  buladag [ 11 Lip 2011, 09:09 ]
Temat postu: 

No raczej chodziło mi o karoserię, ale fakt, oryginalny wydech gnije momentalnie, co dziwne, tanie, aluminiowane zamienniki trzymają się elegancko.

Autor:  przemas107 [ 11 Lip 2011, 13:10 ]
Temat postu: 

spock22 napisał(a):
kolego, nic nowego mi nie mówisz. tyle to wiem ,wiem dokładnie jak działa ta skrzynia, nie jest to to typowa przekładnia hydrauliczna,

chodzi mi o diagnostykę tej skrzyni,

moje pytanie odnosiło się dokładnie do informacji jaką dostałem od właściciela auta które chce kupić - że nie wolno w czasie jazdy zmieniać położenia wybieraka skrzyni - i tylko tyle - czy to prawda ? tak lub nie? czy może ta skrzynia jest tak bardzo rozsypana?

i czy jeździ po puszczeniu hamulca czy też nie? prosta informacja, niech wypowie się ktoś kto ma punto z tą przekładnią - SpeedGear (nie Selespeed)

acha, czy fiatecuscan może odczytać jakieś błędy z tej skrzyni biegów czy nie bardzo?

pozdrawiam


Nieprecyzyjnie zadałeś pytanie to co się dziwisz. Wiadome jest że w automacie zmiana np z D na N czy P odbywa się na postoju z wciśniętym hamulcem.

Autor:  spock22 [ 13 Lip 2011, 12:31 ]
Temat postu: 

widzę że kolega też nie chce mi odpowiedzieć na moje pytanie, które zadałem już precyzyjniej, i powtórzyłem dwa razy

Autor:  Alton88 [ 31 Sie 2011, 22:32 ]
Temat postu: 

Mam Punto 1.2 16v 2001 rok z tą skrzynia CVT od paru dni , właściwie jeszcze nie zdążyłem się pochwalić na forum ale najpierw muszę pstryknąc fotki.

Samochód po puszczeniu hamulca delikatnie rusza bez gazu.
W moim bezwypadkowym(tylko na tym mi zależało) egzemplarzu nie ma korozji , w paru miejscach przy odpływach wody w podłodze lekko podrdzewiałe ale bez strachu.

Olej w skrzyni jest jasny , nie zużyty , facet twierdził że nigdy nie wymieniał oleju (w Polsce od 5 lat).

Sama skrzynia działa świetnie , auto w trybie Eco pali 6,8 litra w cyklu mieszanym.
Po wyłączeniu trybu Eco i przeleceniu na sekwencyjna ręczną zmianę (7 przełożeń ) auto ładnie przyspiesza , czuć że jest 80 KM .
Dodam że bardzo podoba mi sie to że jadąc np. 140km/h obroty spadają na 2200obr/min ., przy 160 utrzymuje 3000obr/min.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/