Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Tykanie pod kokpitem przy dodawaniu gazu [ster wtryskiwaczy]
http://fiatpunto.com.pl/topic19677-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  skyther87 [ 15 Sty 2010, 23:27 ]
Temat postu:  Pedał gazu?

oki jutro sprawdzę i dam znać.

Autor:  domin45670 [ 15 Sty 2010, 23:32 ]
Temat postu: 

Panowie... http://fiatpunto.com.pl/topic19677.html

Autor:  skyther87 [ 15 Sty 2010, 23:38 ]
Temat postu:  Pedał gazu?

Sorki nie zauważyłem tego tematu :P

Autor:  domin45670 [ 15 Sty 2010, 23:44 ]
Temat postu: 

Proszę sprawdzić, czy to "tyrka" element opisany w tamtym temacie (i jutro napisać), jeśli tak to... zobaczymy ;)

Autor:  greg505 [ 15 Sty 2010, 23:49 ]
Temat postu: 

Yacek napisał(a):
witam,
tyka sterownik( przekaźnik ) od wtryskiwaczy, który znajduje się w body compie. Tykanie słychać tylko przy ujemnych temperaturach. Im więcej dodajesz "gazu" tym szybciej tyka ( szybsze działanie wtryskiwaczy ) a co za tym idzie zwiększa się prędkość samochodu.
wygląda to miej więcej jak na tym zdjęciu:
http://www.opel-madry.pl/index.php?k=780&p=617

wymienialne we wlasnym zakresie?

Autor:  skyther87 [ 16 Sty 2010, 15:45 ]
Temat postu:  Pedał gazu?

Sprawdziłem dziś dokładnie to jest to jak opisane w tamtym temacie.

Autor:  puntolek [ 31 Sty 2010, 11:47 ]
Temat postu:  Re: Pedał gazu?

skyther87 napisał(a):
Witam, piszę ponieważ mam w swoim kropasie dziwny denerwujący mnie dźwięk, który wydobywa się gdy dodaje gazu. Gdy trzymam nogę na gazie słychać jakby to ująć tak jakby trykanie coś w stylu tryk,tryk,tryk. Gdy puszczam pedał gazu dźwięk ten zanika lecz gdy znów naciskam pedał gazu znów słychać trykanie. Czy mógłby ktoś poradzić czym to może bym spowodowane? Dodam że samochód brałem z salonu, więc jest to nowy samochód.


U mnie jest tak samo, słychać to ustrojstwo przy ujemnych temperaturach, jak jest powyżej zera jest cicho:) Dźwięk słyszalny tylko przy dodawaniu gazu. Byłam z tym u mechanika i powiedział, że to mechanizm różnicowy skrzyni biegów reaguje tak na niską temperaturę i mam to olać i się nie przejmować:)

Autor:  fajgi [ 31 Sty 2010, 12:45 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Byłam z tym u mechanika i powiedział, że to mechanizm różnicowy skrzyni biegów reaguje tak na niską temperaturę i mam to olać i się nie przejmować:)

fajny ten mechanik...i ładne kity wciska.....koleżanko poczytaj sobie temat dokładnie od początku to się dowiesz co sobie tyka przy ujemnych temperaturach :)

Autor:  puntolek [ 31 Sty 2010, 17:26 ]
Temat postu: 

Fajgi, czytałam ten temat od początku:) Czyli, zakładając, że mechanik się myli, może to być ten sterownik od wtryskiwaczy lub licznik, tak? Licznik chyba nie, bo dźwięk słychać bardziej z prawej strony, aczkolwiek tylko we wnętrzu-z zewnątrz go nie słychać-pukanie sterownika słychać na zewnątrz? Im zimniej, tym głośniej chodzi, zawsze przy dodawaniu gazu. Na luzie i jak nie gazuję jest cisza. Hmmm... Co to w takim razie może być? No i najważniejsze-mam się tym przejmować? :P

A dlaczego sądzisz, że to na pewno nie będzie ten mechanizm? Ja się na samochodach nie znam, ale akurat do mojego mechanika mam zaufanie, od kilku lat u niego wszystko robię i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł/oszukał:)

Autor:  greg505 [ 31 Sty 2010, 17:47 ]
Temat postu: 

na luzie dodaj gazu, jezeli ten dzwiek wystapi to mechanizm roznicowy odpada

Autor:  puntolek [ 31 Sty 2010, 18:03 ]
Temat postu: 

Jak dodam na luzie to czasami to słychać, tzn. czasami tak, czasami nie (jak byłam u mechanika to akurat był cicho na luzie-może stąd ta diagnoza? jak chciałam pokazać siostrze o co mi chodzi, to też nie stukał. Ale jak sprawdzałam kiedyś na światłach to akurat stukał). Czyli co to będzie w takim razie? :P Aha i nie stuka zawsze, zazwyczaj zaczyna po przejechaniu 1km, najgłośniej słychać na 1,2,3; przy wyższych biegach tego już nie słychać (bo ogólnie robi się głośno;)) a czasami w trakcie jazdy przestaje hałasować.
Hmm... jestem w kropce:D

Autor:  greg505 [ 31 Sty 2010, 18:40 ]
Temat postu: 

jak w dodatnich temperaturach przestaje to najprawdopodobniej ten elektrozawor

Autor:  puntolek [ 31 Sty 2010, 18:47 ]
Temat postu: 

Dzięki za odpowiedź:)
W dodatnich temperaturach przestaje. A to jeszcze ostatnie pytanie: czy coś z tym się robi? Wymienia np.? Czy TTTM i się nie przejmować stukaniem? :P

Autor:  greg505 [ 31 Sty 2010, 19:12 ]
Temat postu: 

chyba jeszcze nikt sobie z tym nie poradzil, ale nikt tez nie narzeka na jakies zle skutki ;)

Autor:  puntolek [ 31 Sty 2010, 19:17 ]
Temat postu: 

O i właśnie na taką odpowiedź liczyłam:D
Dzięki raz jeszcze za pomoc:)

Autor:  Spinacz [ 31 Sty 2010, 20:39 ]
Temat postu: 

Chyba właśnie TTTM. Mój kropek tyka w najlepsze, szczególnie na drugim i trzecim biegu, u mojego brata natomiast nigdy się to nie pojawiło.

Autor:  fajgi [ 01 Lut 2010, 02:11 ]
Temat postu: 

Spinaczu mnie w domu sa dwa kropki z 1.2 8v...oba tykają jak jest dyszka poniżej zera :) nie przejmuję sie tym, ojciec ma 79 tyś przebiegu, ja 170 tyś...i tyka tak samo hehe :)

Autor:  Roki26 [ 22 Lut 2011, 23:45 ]
Temat postu: 

Jutro będę oglądał Punciaka znajomego, 2003 r. 57kkm, jak sprawdzić tą hybrydę? Może lepiej podjechać na komputer?

Autor:  rolo [ 28 Sie 2012, 22:46 ]
Temat postu:  Re: Tykanie pod kokpitem przy dodawaniu gazu [ster wtryskiwa

A co zobaczysz?
Jezu większych głupot nie czytałem jaki przekaźnik od wtryskiwaczy, do szkoły nie chodziliście?
1 żaden przekaźnik nie ma tak krótkiego czasu odpowiedzi
2 jeżeli motor ma 4000rpm to przekażnik musi pracować w 4 suwie 1000 razy na sekundę (policz sobie ile to mili sekund)
3 najszybszy mechaniczny przekaźnik ma 80 milisekund czas przełączania
4 przekaźnik tyrystorowy ma 30ms a potrzeba 1ms przy 4000rpm
5 pokaż na schemacie bodykompa wspomniany przekaźnik, body (schemat 36) jest na stronie 106
6 jak 1 przekaźnik ma sterować 4 wtryskami cyklicznie z jednego wyjścia normal open i normal close jest to fizycznie nie możliwe. Może napiszę że przekaźnik w schematach ma oznaczenie Pxx lub PKxx lub Kxx z oznaczeniem styku zwartego lub rozwartego.
Jedyny komponent o takiej szybkości to tranzystor
Najgorzej jak dzieci rozwiązują problemy elektryczne a z elektrotechniki miały 1. Ubawiłem się naprawdę dobrze czytając tego topa
Jednocześnie odpowiedzieliście sobie dlaczego nikt sobie z tym nie poradził :) ponieważ nie ma takiego przekaźnika, a wstawiony link do sklepu z opisem przekaźniika wtryskiwaczy posiada tylko jeden styk przełączny i odnosi sie do pompy paliwa w autach typu opel rocznik 1997 z monowtryskiem

Autor:  639 [ 28 Sie 2012, 22:59 ]
Temat postu:  Re: Tykanie pod kokpitem przy dodawaniu gazu [ster wtryskiwa

rozwiązanie zagadki dotyczącej terkotania przy niższych temperaturach jest w dziale "zrób to sam"
topic25899.html

Autor:  mariuz [ 31 Sie 2012, 21:49 ]
Temat postu:  Re: Tykanie pod kokpitem przy dodawaniu gazu [ster wtryskiwa

rolo,
Powiadasz, że co 1ms jest zapłon na wtrysku? Mi tam wychodzi niecałe 70Hz,czyli wtrysk odpala co 15ms. Inna sprawa, że sterownik wtrysku jest pod maską na kolektorze dolotowym.

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/