Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto 2 FL a Punto 2 - Co wniósł Face Lifting?
http://fiatpunto.com.pl/topic28440.html
Strona 1 z 3

Autor:  djrusso [ 29 Kwi 2011, 20:10 ]
Temat postu:  Punto 2 FL a Punto 2 - Co wniósł Face Lifting?

Witam,

Być może już taki temat się pojawił na forum, ale zaryzykowałem i założyłem ponownie analogiczny;]
Otóż, nurtuje mnie fakt jakich zmian dokonał Fiat (poza wizualnymi) decydując się na Face lifting kropki mk2?
Proszę o informacje jakie posiadacie ;]

Autor:  oko21 [ 29 Kwi 2011, 20:16 ]
Temat postu: 

Z wikipedii:
Kod:
W 2003 roku model przeszedł drobny facelifting (Punto II FL). Najbardziej widoczne zmiany objęły pas przedni. Wprowadzono także dwa nowe silniki, benzynową jednostkę 1.4 16V (95 KM) i diesla 1.3MJ (70 KM). Wersja ta była produkowana do 2008 roku.

Poza tym, nie było raczej zmian.

Autor:  liferelax88 [ 29 Kwi 2011, 20:33 ]
Temat postu: 

Były, doszedł Hill Holder ;]

Autor:  STax [ 29 Kwi 2011, 20:35 ]
Temat postu: 

Ogólnie były różnice w wyposażeniu i wersjach.

Autor:  oko21 [ 29 Kwi 2011, 20:54 ]
Temat postu: 

liferelax88 napisał(a):
Były, doszedł Hill Holder

Być może, ja się z nim nie spotkałem w IIFL
STax napisał(a):
Ogólnie były różnice w wyposażeniu i wersjach.

Wersje, a raczej nazwy wersji często się zmieniają razem z liftingiem, czy zmianą modelu. A jeśli chodzi o wyposażenie, to 90% pokrywa się w obu modelach. W IIFL są inne zegary na przykład.

Autor:  liferelax88 [ 29 Kwi 2011, 21:03 ]
Temat postu: 

oko21, uwierz, że jest, u mnie aktualnie się psuje ;)

Autor:  oko21 [ 29 Kwi 2011, 21:45 ]
Temat postu: 

liferelax88 napisał(a):
oko21, uwierz, że jest, u mnie aktualnie się psuje

Ja nie mówię, że nie wierzę. Po prostu ja o tym nie słyszałem w IIFL. :wink:

Autor:  Krzycho90 [ 29 Kwi 2011, 22:10 ]
Temat postu: 

oko21 napisał(a):
Wersje, a raczej nazwy wersji często się zmieniają razem z liftingiem, czy zmianą modelu. A jeśli chodzi o wyposażenie, to 90% pokrywa się w obu modelach. W IIFL są inne zegary na przykład.

inny układ sterowania nawiewem, inne materiały, brak np siatek w drzwiach przednich itd :)

Autor:  djrusso [ 29 Kwi 2011, 22:58 ]
Temat postu: 

Wiem, ze były dostępne podgrzewane fotele, ale czy w P2 też występowała tego nie jestem pewny;]

[ Dodano: 29 Kwi 2011 21:58 ]
bodajże... Climatronic był także w P2 czy tylko manual?

Autor:  pieta [ 29 Kwi 2011, 23:09 ]
Temat postu: 

djrusso

tylko manual byl w p2, klimatronik byl w drozszych wersjach p2 fl jak sport albo emotion. jak ktos ma wersje z wypasem to hill holder tez jest :E

Autor:  domin45670 [ 30 Kwi 2011, 00:06 ]
Temat postu: 

No i oczywiście oprócz powyższych zmian lekko tył został odświeżony (światła, klapa i zderzak) oraz deska rozdzielcza (zegary, brak regulacji otwarcia/zamknięcia środkowych nawiewów oraz brak regulacji środkowego górnego nawiewu), a także pojawiło się niebieskie logo Fiata na poduszce powietrznej kierowcy. Doszedł biały kolor deski rozdzielczej.
Przed FL słupek B w wersji 3D był oklejony a w 5D nie, w FL jest na odwrót.

Autor:  djrusso [ 30 Kwi 2011, 09:53 ]
Temat postu: 

Podobno poprawili centralkę wtrysku w FL, w P2 była awaryjna często..
Jakieś zmiany w zawieszeniu były?

[ Dodano: 30 Kwi 2011 08:53 ]
Zwiększono moc 1.9JTD z 80 do 85KM, takie info znalazłem.

Książka serwisowa podaje też , że był 1.9 Multijet 100KM.. , a jak do tej pory widziałem 100konne wersje tego silnika z obudową z napisem JTD, a nie jak MTJ. Nie rozumiem tego faktu...

Autor:  Tutak [ 30 Kwi 2011, 10:04 ]
Temat postu: 

W punto 2 FL od 2005r nie były montowane silniki 1,2 8v z pandy?

Autor:  djrusso [ 30 Kwi 2011, 13:13 ]
Temat postu: 

Raczej Panda miała "przeszczepioną" 1.2 8V do siebie od Punto, po jakimś czasie podnieśli jej moc do 69KM (Panda).

Autor:  STax [ 30 Kwi 2011, 15:54 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
Książka serwisowa podaje też , że był 1.9 Multijet 100KM.

Były. Bodajże w wersji JTD HGT.

Autor:  djrusso [ 30 Kwi 2011, 20:40 ]
Temat postu: 

Ciężko o taki egzemplarz... zwykłe 1.9 JTD 100KM "cywilne" są, ale ta jednostka 1.9 Multijet 100KM w wersji HGT to rzadkość w Polsce..

Autor:  liferelax88 [ 30 Kwi 2011, 20:54 ]
Temat postu: 

Ale jest jeden ładny biały na forum u nas.

Autor:  ka-8 [ 30 Kwi 2011, 21:34 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
Raczej Panda miała "przeszczepioną" 1.2 8V do siebie od Punto, po jakimś czasie podnieśli jej moc do 69KM (Panda).


Gdzies w necie znalazlem ogloszenia sprzedazy nowych Punto Classic gdzie byla podana moc bodajze 70KM, podczas gdy standardowo bylo 60KM. Literowka, czy tez silnik z powyzszego cytatu wyladowal ostatecznie rowniez w Punto Classic?

Autor:  STax [ 30 Kwi 2011, 21:42 ]
Temat postu: 

ka-8 napisał(a):
Literowka, czy tez silnik z powyzszego cytatu wyladowal ostatecznie rowniez w Punto Classic?

Chyba tak, tzn chyba w ostatnich classicach jest silnik z GP, a w GP też podnieśli moc z 65 na 69KM.

Autor:  _twardy_ [ 30 Kwi 2011, 21:54 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
Zwiększono moc 1.9JTD z 80 do 85KM, takie info znalazłem.

ta zmiana była już w 2001 roku, czyli na dwa lata przed wejściem 2FL

Autor:  djrusso [ 30 Kwi 2011, 21:56 ]
Temat postu: 

_twardy_ słuszna uwaga.

A tak btw 70 konne wersje w Classic do MTJ ;] 1.2 pozostał w wersji 60KM.

Autor:  STax [ 30 Kwi 2011, 21:58 ]
Temat postu: 

Tego czy silnik w nowym classicu jest z GP nie wiem na 100% ale prawie na 100% jestem pewien, że diesli w nim nie ma, bo oferują go tylko z 1.2 8v ;)

Autor:  _marcin00_ [ 30 Kwi 2011, 23:00 ]
Temat postu: 

W FL'u jest jeszcze parę udogodnień w stosunku PII.
* oświetlenie bagażnika wyłącza się jeżeli jest otwarty dłużej niż pięć minut
* większa funkcjonalność komputera pokładowego, m.in. chwilowe spalanie, zasięg na pozostałym paliwie nawet jak rezerwa się świeci
* ulepszone, ale nie bezawaryjne wspomaganie kierownicy :E
* poza oczywistą zmiana wyglądu, światła dużo lepiej oświetlają drogę
* świetne umiejscowienie przycisku sterującego komputerem na manetce sterowania wycieraczkami zamiast dotychczasowego przycisku na obudowie licznika

Autor:  STax [ 30 Kwi 2011, 23:02 ]
Temat postu: 

_marcin00_ napisał(a):
większa funkcjonalność komputera pokładowego, m.in. chwilowe spalanie

A propo, zmieniono też sposób podawania spalania z km/l na l/km ;)

Autor:  _marcin00_ [ 30 Kwi 2011, 23:12 ]
Temat postu: 

I zrobiono śmieszny myk z obrotomierzem. U kumpla ostatnio zaobserwowałem że obroty pokazuje od 1000 obr/min a poniżej nieważne jaką silnik ma prędkość obrotową obrotomierz i tak pokazuje 800 :P

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/