Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto 2 FL a Punto 2 - Co wniósł Face Lifting?
http://fiatpunto.com.pl/topic28440-25.html
Strona 2 z 3

Autor:  domin45670 [ 30 Kwi 2011, 23:25 ]
Temat postu: 

_marcin00_ napisał(a):
* poza oczywistą zmiana wyglądu, światła dużo lepiej oświetlają drogę

A właśnie, apropos reflektorów: pękające klosze. Wystarczy włączyć reflektor i przyjrzeć się z bliska to od groma mikropęknięć można zauważyć. Podobnie można je dostrzec jak samochód stoi w słońcu. Spartolili maksymalnie sprawę. Albo materiał inny, albo proces odlewu przeprowadzony nieprawidłowo (pozostałe naprężenia).

Autor:  STax [ 30 Kwi 2011, 23:26 ]
Temat postu: 

domin45670: masz na myśli że pękały w II czy w FL?

Autor:  domin45670 [ 30 Kwi 2011, 23:31 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
domin45670: masz na myśli że pękały w II czy w FL?

W FL rzecz jasna. W kazdej FL'ce, w której przyglądałem się reflektorom była ta wada.

Autor:  liferelax88 [ 30 Kwi 2011, 23:35 ]
Temat postu: 

Pękanie i matowienie w FL jest straszne.

Autor:  Qbass [ 01 Maj 2011, 08:25 ]
Temat postu: 

Co do matowienia reflektorów to racja, ale ja miałem szczelne światła dopóki moja Żonka nie wiechała w tył astry :D no i potym problem matu też znikną

Autor:  639 [ 01 Maj 2011, 09:38 ]
Temat postu: 

co do licznika to zamieniono miejscami wskazania obrotow z wskazaniem predkosci

w fl jest tez inny kluczyk

Autor:  djrusso [ 01 Maj 2011, 10:44 ]
Temat postu: 

Znalazłem w którymś egzemplarzu "Auto Świat" notkę, że Punto Classic jest od 2008r oferowane równolegle z 1.2 8V i 1.3 16V MTJ ;] i powiem szczerze na allegro znalazłem z 2008r w MTJ Punto już z czerwonymi emblematami Fiat m.in ;] a od tego roku oferowali go pod nazwą "Classic".

[ Dodano: 01 Maj 2011 09:44 ]
Na jakich oponach stał fabrycznie nowy P2 pod koniec produkcji tj 2003? Bo FL w 2003 stał na Firestone F-590 Fuel Saver.

Autor:  domin45670 [ 01 Maj 2011, 10:49 ]
Temat postu: 

Nie wiem na jakich w 2003 ale w 2002 na Continentalach ContiEcoContact (i dalej stoi ;D).

Autor:  djrusso [ 01 Maj 2011, 10:54 ]
Temat postu: 

Moja FL`ka stoi nadal na fabrycznych letnich Firestone, ale przebieg mam dopiero 40 tys km ;]

Autor:  ka-8 [ 02 Maj 2011, 00:40 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
Na jakich oponach stał fabrycznie nowy P2 pod koniec produkcji tj 2003? Bo FL w 2003 stał na Firestone F-590 Fuel Saver.


Mysle ze to moglo zalezec od wersji, bo widywalem roznie - z Pirelli, z Firestone. Moj P2 '01 (8v, SX) wyjechal na Firestone F-590, i dokladnie na takich samych wyjechalem z salonu P2FL Active Multijet wyprodukowanym w 2006 roku.

domin45670 napisał(a):
A właśnie, apropos reflektorów: pękające klosze. Wystarczy włączyć reflektor i przyjrzeć się z bliska to od groma mikropęknięć można zauważyć. Podobnie można je dostrzec jak samochód stoi w słońcu. Spartolili maksymalnie sprawę. Albo materiał inny, albo proces odlewu przeprowadzony nieprawidłowo (pozostałe naprężenia).


Znaczy sie rozumiem mowa o P2 - faktycznie zauwazylem go w swoim 1.2/8v i za bardzo nie wiem co zrobic z tym matowieniem 'szkiel' reflektorow, bo szlif nie jest dobrym wyborem - zmieni sie to w jaki sposob swiatlo zalamuje sie przechodzac przez nie. Pozostaje chyba wymiana.

P2FL na szczescie jest wolny od tego problemu (przynajmniej jak na razie go nie zaobserwowalem).

Z roznic miedzy w/w modelami to odnosze wrazenie ze inne jest przelozenie przekladni kierowniczej w P2 i P2FL (w P2 w mojej subiektywnej ocenie jest wieksze).

Autor:  STax [ 02 Maj 2011, 09:05 ]
Temat postu: 

ka-8 napisał(a):
Znaczy sie rozumiem mowa o P2 (...) P2FL na szczescie jest wolny od tego problemu


STax napisał(a):
masz na myśli że pękały w II czy w FL?


domin45670 napisał(a):
W FL rzecz jasna. W kazdej FL'ce, w której przyglądałem się reflektorom była ta wada

;)

Autor:  ka-8 [ 02 Maj 2011, 10:36 ]
Temat postu: 

No ja poki co nie widzialem ani jednej FL-ki z tym problemem, za to calkiem sporo "dwojek" ze zmatowialymi lampami.

Autor:  djrusso [ 02 Maj 2011, 11:01 ]
Temat postu: 

W moim P2FL prawy reflektor jest do wymiany bo klosz dość znacznie przy-matowiał ... Część lampy odpowiadająca za światła mijania opuściła się (dystans się urwał) i jest bliżej klosza niż powinna co spowodowało jego zmatowienie niestety. Na stacji kontroli pojazdów udało się wyregulować tak , żeby źródło światła nie oślepiało kierowców, ale i tak lampa nie prezentuje się najlepiej ...
Przyłączam się do stwierdzenia, że P2FL ma gorszej jakości odbłyśniki w stosunku do P2, ale za to FL ma "wydajniejsze" oświetlenie dzięki m.in wielkości samych lamp.

[ Dodano: 02 Maj 2011 10:01 ]
STax napisał(a):

Cytuj:
Chyba tak, tzn chyba w ostatnich classicach jest silnik z GP, a w GP też podnieśli moc z 65 na 69KM.


Umieszczam fotki silnika Punto 2FL (Classic) 1.2 z 2009r i Grande Punto 1.2 z 2009r. Hmm nie wydaje mi się, żeby były to te same 65 ew 69 konne jednostki, chyba że mylący jest kształt filtra powietrza ;] Classic ma raczej ciągle 60KM a Grande 65/69KM w zależności od roku prod., bodajże od 2010r GP ma 1.2 69KM, tak jak Panda z analogicznego rocznika.
Image
Image

Autor:  STax [ 02 Maj 2011, 11:41 ]
Temat postu: 

djrusso: sam silnik jest ten sam, tylko rozmieszczenie osprzętu inne. Co do mocy to możliwe, że classic dalej ma tylko 60, bo to łatwo chociażby elektroniką ograniczyć.

Autor:  639 [ 02 Maj 2011, 14:56 ]
Temat postu: 

STax potwierdzam ze klasik ma 60 kucykow. pytalem w aso czy to te same motorki co w gp, pandzie i 500 i koles potwierdzil. na moje pytanie ile by kosztowalo wgranie softu z ktoregos z tych modeli odpowiedzial ze nie realne... a szkoda

Autor:  domin45670 [ 02 Maj 2011, 14:59 ]
Temat postu: 

Pytanie czy faktycznie nierealne, czy też jest to kolejne widzi mi się ASO. Podobnie twierdzą, że nie da się wymienić czujnika skrętu kierownicy i wymieniają tylko całą kolumnę. A jednak wymienić czujnik skrętu się da ;)

Autor:  djrusso [ 02 Maj 2011, 15:08 ]
Temat postu: 

ASO działa bardzo prosto - "wymienić cały układ" , a nie element układu , który faktycznie się zepsuł ;]

Tak jak mówiłem Classic ma swój silnik co potwierdził 639
500, Panda i GP maja 1.2 69KM wspólne dla siebie od zeszłego roku, wcześniej w wersji 65KM 8)

[ Dodano: 02 Maj 2011 14:08 ]
Wróćmy do tematu.. Jak się ma sprawa AirBAG-ów w P2 , a P2FL?
Wiem, że w P2 były czołowe i boczne..ale czy kurtynowe występowały?
Natomiast w FL czołowe i kurtynowe widziałem, ale bocznych umieszczanych w przednich fotelach nie.
Proszę , wyjaśnijcie tą kwestię.

Autor:  Gasiu [ 02 Maj 2011, 17:56 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
ale czy kurtynowe występowały?

w PII już były nawet ;)
djrusso napisał(a):
Natomiast w FL czołowe i kurtynowe widziałem, ale bocznych umieszczanych w przednich fotelach

jezeli masz kurtyny to i boczne poduchy muszą być

Autor:  djrusso [ 03 Maj 2011, 12:11 ]
Temat postu: 

Sęk w tym , że przeglądałem Allegro i jak są kurtynowe w przednich słupkach to w bocznych częściach siedzeń kierowcy i pasażera brak Airbagów (bocznych) w FL. Dziwi mnie ten fakt. W P2 są wyraźnie widoczne boczne poduszki i łatwo znaleźć egzemplarz w nie wyposażony.

[ Dodano: 03 Maj 2011 11:11 ]
Czyli 6 Airbagów to max w obu modelach?

Autor:  Gasiu [ 03 Maj 2011, 12:15 ]
Temat postu: 

tak ;)

[ Dodano: 03 Maj 2011 11:15 ]
znajdźcie instrukcje do FL-ki i poczytajcie, co tam miał ;)
ja już przeglądałem :) :E

Autor:  djrusso [ 03 Maj 2011, 15:10 ]
Temat postu: 

Czy jakieś zmiany w zawieszeniu były?

Autor:  ka-8 [ 03 Maj 2011, 17:07 ]
Temat postu: 

Mogly byc, FL mam wrazenie jest znacznie bardziej sprezysty, P2 bardziej na miekko jezdzi.

Autor:  djrusso [ 03 Maj 2011, 18:15 ]
Temat postu: 

gdzieś znalazłem info, że z tyłu na belce skrętnej zamontowano kolumny McPhersona takie jak są założone z przodu (FL).

Autor:  buladag [ 03 Maj 2011, 20:53 ]
Temat postu: 

domin45670 napisał(a):
Nie wiem na jakich w 2003 ale w 2002 na Continentalach ContiEcoContact (i dalej stoi Mr. Yellow).

W 2001r tez na tych oponach, miałem 13'.

Autor:  Thomas [ 03 Maj 2011, 20:57 ]
Temat postu: 

djrusso napisał(a):
gdzieś znalazłem info, że z tyłu na belce skrętnej zamontowano kolumny McPhersona takie jak są założone z przodu (FL).

nie ma czegoś takiego, jest takie same jak w mk II

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/