Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu olej
http://fiatpunto.com.pl/topic32107.html
Strona 1 z 1

Autor:  wyrobekj [ 24 Lis 2011, 13:09 ]
Temat postu:  zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu olej

Bardzo proszę o pomoc, bo jestem świeżo upieczoną właścicielką 6-letniego Fiata Punto II FL, silni 1,2 litra.
Otóż muszę jeździć w zimie na delegacje, często przy temperaturze minus 30, a po uwzględnieniu efektu schładzania wiatrem daje to efektywną temperaturę do -60 - 70 C.
Przy takim zimnie muszę kabinę dogrzewać bo mi marzną nogi mimo ciepłych butów. To ciepłe powietrze oczywiście zabieram silnikowi.
Do niedawna jeździłam Fiatem Seicento który w takich warunkach bez osłonięcia tekturą wlotu powietrza wyrzucał olej z silnika przez otwór na bagnet (sprawdzanie poziomu oleju). Czyli wywalało bagnet a cały olej z silnika wylatywał pod maską przez ten otwór. Ja się orientowałam gdy zaczynała się palić kontrolka oleju. I potem, przy minus 30 musiałam dolewać olej i zasłaniać tekturą.
Dlatego pytam jak jest z Fiatem Punto. Gdzieś czytałam że tekturą warto zasłonić chociaż połowę wlotu powietrza we wszystkich Fiatach na zimę, ale przeszukując to forum znalazłam też opinię że mogę przegrzać silnik. Tak więc nie wiem co robić.
Bardzo nie chcę aby w moim w miarę nowym samochodzie wywaliło mi olej z silnika raz ze względów czyszczenia a dwa że nie chcę znowu na straszliwym zimnie dolewać olej, wlec się do stacji benzynowej, dokupywać olej bo zwykle wywala całą ilość jaka jest w silniku.
Dlatego pytam czy Punto też ma takie problemy w zimie co Seicento. I jaka jest szansa że mu przegrzeję silnik jeżeli zasłonię połowę chłodnicy.

Autor:  STax [ 24 Lis 2011, 13:11 ]
Temat postu:  Re: zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu

wyrobekj napisał(a):
Bardzo nie chcę aby w moim w miarę nowym samochodzie wywaliło mi olej z silnika raz ze względów czyszczenia a dwa że nie chcę znowu na straszliwym zimnie dolewać olej, wlec się do stacji benzynowej, dokupywać olej bo zwykle wywala całą ilość jaka jest w silniku.

Pierwszy raz o tym słyszę. Jeszcze chyba nikomu z forum się to nie zdarzyło. Raczej w SC miałeś po prostu jakiś spory niezdiagnozowany problem z silnikiem.

Autor:  Łodziak [ 24 Lis 2011, 14:12 ]
Temat postu:  Re: zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu

jesli dobrze kojarze to w GP byly podobne przypadki i powodem byla zapchana/zamarznieta odma

Autor:  STax [ 24 Lis 2011, 14:21 ]
Temat postu:  Re: zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu

Łodziak napisał(a):
w GP byly podobne przypadki i powodem byla zapchana/zamarznieta odma

Hmm, w sumie możliwe, chociaż skąd w odmie tyle wody żeby zamarzła?

Autor:  oko21 [ 24 Lis 2011, 14:25 ]
Temat postu:  Re: zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu

Po pierwsze, gdzie panują takie temperatury? Na Syberii mieszkasz? Zasłanianie wlotu powietrza kompletnie nie ma wpływu na wywalanie bagnetu. Nie tędy droga. Jeśli masz problemy z nagrzaniem wnętrza, to może po prostu coś nie tak z termostatem? Przy -15*C auto nagrzewało mi się ciut dłużej - fakt, ale po ok 2 km miałem już cieplutko. Silnik 1.2 to nie diesel, żeby się go nie dało zagrzać.

Autor:  buladag [ 24 Lis 2011, 15:10 ]
Temat postu:  Re: zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu

Nie ma to jak zasłaniać tekturą chłodnicę w samochodzie z termostatem...

Autor:  eRBe [ 30 Lis 2011, 22:26 ]
Temat postu:  Re: zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu

Koleżanko, grzej ile wlezie :)

1. Jeśli w Seicento wywalało ci olej przez otwór bagnetu, to przyczyną nie było niezasłonięcie wlotu powietrza tekturą, tylko jakaś awaria. Nigdy nie słyszałem, żeby w sprawnym aucie stało się coś takiego, nawet podczas -30 st C.

2. Ustawiając grzanie na maksa nie zabierasz ciepła silnikowi. Zauważ, że zaraz po włączeniu zimnego silnika z przewodów wentylacyjnych leci również zimne powietrze. Dopiero gdy silnik dostatecznie się nagrzeje, wtedy termostat umożliwia "zabranie" części ciepła na ogrzanie powietrza, które wpada do kabiny.

3. Zasłanianie wlotu powietrza tekturą może być niebezpieczne. Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale również zimą można przegrzać silnik, co jest najczęstsze przy jeździe w korku z nie w pełni sprawnym układzie chłodzenia (czyli z przysłoniętą chłodnicą).

Pozdrawiam,
eRBe

Autor:  _marcin00_ [ 30 Lis 2011, 23:29 ]
Temat postu:  Re: zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu

eRBe, termostat zamyka i otwiera duży obieg, czyli chłodnicę, a ogrzewanie jest na stałe połączone z małym obiegiem i ciepłe powietrze nie leci zaraz po odpaleniu bo silnik jest zimny. I jeszcze jedna sprawa, ogrzewaniem zabierasz ciepło silnikowi, w końcu nagrzewnica to rodzaj chłodnicy, tylko termostat utrmuje stałą temperaturę silnika.

Wracając do tematu, w seju musiała być zapchana odma i to powodowało wyrzucanie oleju. W punto jeszcze nie widziałem takiej sytuacji. Ale jeżeli samochód ma być eksploatowany w takich temperaturach to radziłbym sprawdzić czy termostat jest sprawny bo może być problem.

Autor:  _wladimir_ [ 01 Gru 2011, 09:27 ]
Temat postu:  Re: zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu

Wyżej już chyba wszystko napisano. A ten smaczek przypadł mi najbardziej do gustu:
wyrobekj napisał(a):
Gdzieś czytałam że tekturą warto zasłonić chociaż połowę wlotu powietrza we wszystkich Fiatach na zimę

Jakiś wybitny znawca marki musiał być. Wręcz jej fanatyk. Skoro przerobił wszystkie modele i ich silniki w swojej karierze. Bo rozumiem że bazował na własnym doświadczeniu a nie wróżeniu z fusów. 11 lat jeżdżę Fiatem i nigdy z tekturą nie zbliżałem się do silnika. Mało tego. Kiedyś w Auto Świecie nawet był test ogrzewania i Punto wypadło tam całkiem nieźle o ile mnie pamięć nie myli.

Autor:  wojtass18 [ 01 Gru 2011, 10:10 ]
Temat postu:  Re: zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu

nie dawno o tym dyskutowaliśmy i bez sensu jest roztrząsać ten temat ponownie,
topic31428.html

Autor:  buladag [ 01 Gru 2011, 11:42 ]
Temat postu:  Re: zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu

_wladimir_, bo polowa tego spoleczenstwa uwaza ze od 30lat fiat sprzedaje 125p w nowych budach i kupuja pazdzierz z logo vw dajac sie robic w bambuko bo przeciez to vw z jednego damochodu klepie po kilka pod roznymi nazwami.

Autor:  PawełG [ 04 Gru 2011, 19:36 ]
Temat postu:  Re: zasłanianie wlotu powietrza tekturą a wybijanie bagnetu

W odmie zapewne zrobiło się tzw. ''masełko'' taka żółta maź przez co jest zatkana. Często tak jest jeśli jest bardzo zimno na zewnątrz. Co do zasłaniania wlotu to są i plusy i minusy, temat rzeka tak jak: Czy lpg jest dobre, jakiej firmy olej wybrać itp. Jak komuś pomaga i przy okazji nie szkodzi to zasłania, jak komuś przeszkadza to nie zasłania. Ja czasami zasłaniam, ale to zależy od temperatury otoczenia.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/