Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Testy przyspieszenia + diagnostyka
http://fiatpunto.com.pl/topic58942-50.html
Strona 3 z 5

Autor:  steyr [ 31 Sie 2018, 10:21 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Wystrojone lpg może być, sonda zbiera spaliny z 4 cylindrów. Na 2 cylindrach może być za bogato, na 2 za ubogo i sumarycznie sonda będzie prawidłowo pracować. Przypomnij się jaki masz sterownik lpg, reduktor i wtryskiwacze? Kolektor od głowicy odkręcisz bez kanału, tak żeby go odsunąć od głowicy to bez problemu. Uszczelka jeśli jest ok można zostawić. Śruby powinny pójść, odkręcaj na ciepłym silniku.

Autor:  radex324 [ 31 Sie 2018, 15:06 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

wtryskiwacze ac-w02 i komputer qbox i reduktor ac-typ 02. LPG raczej nie podejrzewam. Auto od samego początku chodzi dokładnie tak samo czyli dobrze ale lekki muł.

[ Dodano: 31 Sie 2018, 15:06 ]

Dzisiaj ponownie mierzona kompresja na ciepłym 9.5 wszędzie. Czas do 100= 15s

Autor:  cedec1 [ 31 Sie 2018, 15:44 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

słabiutko strasznie powinno być coś około 11sek

Autor:  radex324 [ 02 Wrz 2018, 09:51 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Autor:  steyr [ 03 Wrz 2018, 09:22 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Pomysły? Jeśli pomiar kompresji jest prawidłowy [sam czujnik] to masz kompresję w niskiej dolnej granicy. Sprawdziłbym jeszcze rozrząd z zmiennymi fazami rozrządu jeśli w tym silniku występują. Jak te elementy są ok, to trzeba ściągać głowice.

Autor:  radex324 [ 03 Wrz 2018, 12:53 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Gdzie dokładnie są te znaki? Ma ktoś zdjęcia?

[ Dodano: 03 Wrz 2018, 12:53 ]

Dobra znalazłem od ruskich film postaram się to sprawdzić.

Autor:  steyr [ 03 Wrz 2018, 14:50 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Znaki znakami jeśli są, najlepiej sprawdzić z użyciem blokad. 1.2 16v, 1.4 16v ma te same blokady.

Autor:  pmx007p1 [ 03 Wrz 2018, 18:13 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Jak wam wpadną w ręce blokady (każde, do 16V, do 8V), to proszę o "skopiowanie", zmierzenie i/lub dokładne fotografie (z których da się "zdjąć" wymiary i kąty).

Autor:  radex324 [ 03 Wrz 2018, 19:25 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

W wolnej chwili sprawdzę na znakach jak coś się nie będzie zgadzać to oddam do mechanika żeby to ustawił.

Autor:  steyr [ 03 Wrz 2018, 21:26 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Mam blokady do 1.2 16v, 1.4 16v pasują chyba też do 1.4tjet. Po co to kopiować jak kompletny zestaw kupiłem za 100zł, rzeźba drożej wyjdzie chyba że masz dostęp do sprzętu i materiału.

Autor:  radex324 [ 03 Wrz 2018, 22:18 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Dużo roboty z takim ustawieniem? Na cnc można by wyciąć takie blokady powinno taniej wyjść

[ Dodano: 03 Wrz 2018, 22:18 ]

Jakie masz blokady? Może warto kupić nic płacić mechanikowi parę stówek.

Autor:  pmx007p1 [ 03 Wrz 2018, 22:55 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Nic specjalnego w blokadach nie ma (mimo "zmyłki", typu wymyślne kształty zewnętrzne), średnio rozgarnięty (i trzeźwy) ślusarz dałby radę, nie trzeba żadnego CNC (ale jak ktoś ma, to OK, można dosłownie skopiować, a nie robić funkcjonalną kopię, odpowiednik).
"Tylko" jest kwestia sprawdzonego rysunku. Model Grande Punto istnieje tyle lat, a po internecie wciąż nie krążą jeszcze rysunki blokad, bardzo mnie to dziwi (nikomu się nie chciało, serio?).
Na tym głównie polega każde hobby, że człowiek sobie sam nie liczy roboczogodzin (bo wtedy żadna aktywność poza właściwą pracą zarobkową "nie ma sensu" i "się nie opłaca").

Autor:  cedec1 [ 03 Wrz 2018, 23:33 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

pmx007p1 racja ale i coraz mniej jest ludzi którzy sami cokolwiek naprawiają zepsuło się to wiozą do mechanika ja również wiele rzeczy robiłem i jako pierwszy opisywałem na tym forum a auto konstrukcyjnie ma już 13 lat i albo ludzie są leniwi i nie chce im się opisać niektórych napraw albo wiozą po prostu do mechanika

Autor:  pmx007p1 [ 04 Wrz 2018, 00:07 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

To po co wchodzą na jakiekolwiek fora lenie? Tematy o rozrządach, oleju, hamulcach, alternatorach, zawieszeniu i ewentualnie zaworach, czy wydechu, mają najwięcej wyświetleń (w podanej kolejności mniej-więcej i w uproszczeniu), czyli jakieś (jakiegoś rodzaju, może "chore", ciekawskie, wścibskie) "zainteresowanie" jest... Łysą pałę z YouTuba też sporo subskrybuje, ponad pół bańki (to jak na PL duży wynik).
Koniec dygresji.
Dawać blokady, zmierzyć, zważyć, opublikować "dla potomnych".

Autor:  cedec1 [ 04 Wrz 2018, 00:15 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

zainteresowanie jest ale nie ma chęci a poczytać można za darmo :E

[ Dodano: 03 Wrz 2018 23:15 ]

i przede wszystkim żeby pouczyć mechanika w warsztacie co i jak ma zrobić :E

Autor:  radex324 [ 04 Wrz 2018, 06:57 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

cedec1, Ty to mistrzem w tym jesteś :P, ja również poproszę o zdjęcia blokad lub rysunki, mógłbym sam sobie rozrząd ustawić z pomocą elearn i forum czegoś się ucząc przy okazji.

Autor:  steyr [ 04 Wrz 2018, 06:59 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Blokady do 1.2 16v 1.4 16v to nie jest tylko "kawałek szpeja" typu płaskownik z otworami. Ja mam ten zestaw;
https://www.google.pl/search?q=1.2+16v+ ... saQwYwzM_M:

Autor:  radex324 [ 04 Wrz 2018, 07:07 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Nawet tanie to jest w porównaniu do kosztu wymiany rozrządu, w elearn wyglądało to trochę inaczej.

Autor:  pmx007p1 [ 04 Wrz 2018, 07:56 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Przez takie gadanie jak wyżej większość jest obsrana, bo przerażają ich "dziwne" kształty blokad. Te do 16V mogą być nawet łatwiejsze do wykonania (czy zastąpienia czymś innym) niż do 8V. To tylko głupie pręty pokazujące równe ustawienie tłoków, plus "dzyndzle" blokujące wałki.
https://www.youtube.com/watch?v=jEY1OmxGK3A - chyba przesadzili, jest zdublowane ustawienie korby (albo używasz "szpilek", albo "lizaka", po co oba sposoby na raz?).
https://www.youtube.com/watch?v=N0CoEV4jEbc - tu uproszczony zestaw (bez lizaka jak w 8V).
Ale zrobił się "off-topic", więc może zakończmy.

Jeszcze jeden pomysł do tematu: na osiągi silnika mają wpływ zmienne fazy, a na ich działanie ma wpływ olej, jego ilość w czasie ("pompy tworzą przepływ, nie ciśnienie") = możesz mieć brudny filtr oleju. Dodatkowa wymiana samego filtra nie zaszkodzi (a wręcz przeciwnie).

Autor:  radex324 [ 04 Wrz 2018, 09:51 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Tu bym się przyczyny nie doszukiwał, olej jest czyściutki mimo 10kkm(zaraz będzie zmieniany), za jakiś czas sprawdzę ten rozrząd na znakach jak na razie. Jeśli ktoś ma inne pomysły proszę pisać.

Autor:  cedec1 [ 04 Wrz 2018, 22:26 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

chyba już wyczerpałeś naszą wyobraźnię teraz pora działać :E

Autor:  radex324 [ 23 Paź 2018, 09:48 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Na razie mogę dodać że silnik na zimnym ma więcej mocy niż rozgrzany (np. po 10minutach lub 2-4km) aż się czuje jak wciska w fotel. Na razie sprawdzone sondy lambda (przy hamowaniu silnikiem w okolicach 0V przy normalnej jeździe dobre napięcia) czujnik map sensor sprawdzony na 90% jest ok.(temp jak i ciśnienie wydaje się ok) Olej zmieniony Motul(x-cess 5W40) czyściutki z płukanką ON + ceramizer(sprawdzimy czy zadziała :twisted: :E ) Zmiana rozrządu + zawieszenie przód(wali)zaplanowana na około luty-marzec. Podobno tanie blokady rozrządu źle ustawiają silnik czy ma ktoś wiedzę na ten temat?

[ Dodano: 23 Paź 2018, 09:47 ]

Znalazłem wreszcie w elearn wartości kompresji silnika, wynika z tego że silnik stracił tylko 1.3Bar bo prawidłowe to 10.8(fabryczne)

Załączniki:


Autor:  cedec1 [ 23 Paź 2018, 10:35 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Stopień sprężania to nie to samo co kompresja

Autor:  radex324 [ 27 Paź 2018, 12:24 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Kurde to poszukiwania dalej trwają.

[ Dodano: 27 Paź 2018, 12:24 ]

Żeby obliczyć kompresje silnika należy stopień sprężania pomnożyć przez 1.3 i mamy wynik w barach, u mnie 10.8 X 1.3 = 14.04 czyli brakuje 4,54 do fabrycznej kompresji.

Autor:  pmx007p1 [ 03 Paź 2019, 12:24 ]
Temat postu:  Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka

Trzeba poszukać wartości kompresji z poprzednich silników FIRE, historycznie, wszystkie modele. Programy typu AutoData, książki. Wynik: one zawsze (i 8V i 16V) mają podobny przedział, powiedzmy umownie, że te 10-12 bar ma być w każdym używanym benzyniaku (wspólny przedział, bo niektóre odstają plus/minus).

PS
Jakieś postępy? W sumie mój 8V zachowuje się tak samo. W największe upały ma mniej mocy. Wystarczy ochłodzenie (z +30 do +20 stopni) i już jeździ normalnie. Dodatkowo ma lekko mniej mocy jak silnik jest gorący (ale wpływ temperatury otoczenia jest tu wyraźnie większy).
Podobno jest to wada tych silników, gdzieś czytałem opinie "tunerów", że pierwsza rzecz do przerobienia, to właśnie dolot (bo za mała przepustowość, szczególnie właśnie na ciepło).

Ale na to nakładać się może zużycie, szczególnie od LPG (bo też mam i zawory się na 90% kończą, jeszcze ze 2-3 lata max. i remont będzie). Może właśnie masz to samo. Auto wymęczone od LPG (i hydrauliczne popychacze w 16V nie pomogły).
Z lenistwa nawet nie sprawdzam kompresji, bo oleju nie bierze, czyli raczej pierścienie OK, czyli problemy z mocą muszą zależeć od zaworów (bo grubości płytek regulacyjnych już są w dolnym przedziale, minimum, niedługo nie będzie co regulować).

Wymiana rozrządu i regulacja zaworów ma wpływ na zachowanie, ale niewielki (chociaż zawsze pozytywny).
Z ciekawostek, porting przepustnicy jakby pomógł (bardziej żwawy silnik). Gdybyś się bardzo nudził, to można kiedyś spróbować.
W silniku 16V powinna być podobna (co do konstrukcji): http://fiatpunto.com.pl/topic60125.html

Strona 3 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/