Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Max.moment-wrazenia subiektywne
http://fiatpunto.com.pl/topic24691.html
Strona 1 z 4

Autor:  kmarcin76 [ 09 Paź 2010, 12:38 ]
Temat postu:  Max.moment-wrazenia subiektywne

Mam takie wrazenie, ze maksymalny moment obr. w moim GP 1,4 77KM jest osiaganu znacznie wyzej niz przy 3 tys. obrotow. Czasem nawet wydaje mi sie, ze od 4 tys. wzwyz zaczyna najlepiej ciagnac silnik. A jak jest u was? Przy 3 tys. wciskajac gaz silnik nie rwie tak jak przy okolo 3,5-4 tys.

Autor:  koola [ 09 Paź 2010, 14:40 ]
Temat postu: 

Raczje tak gdzieś będzie że od 3 tys zaczyna coś tam się zrywać

Autor:  krowka [ 11 Paź 2010, 09:27 ]
Temat postu: 

Około 3 tysięcy.

Autor:  kmarcin76 [ 11 Paź 2010, 13:23 ]
Temat postu: 

Czyli ze czujecie przy ok. 3 tys. obr najwiekszy zapas mocy? Ja mam nieco inne wrazenia.

Autor:  greg505 [ 11 Paź 2010, 18:58 ]
Temat postu: 

znajdz wykres tego silnika, to bedzie ci latwiej ;)

Autor:  kmarcin76 [ 11 Paź 2010, 19:10 ]
Temat postu: 

Doskonale sie orientuje w suchych danych technicznych tego auta ale tu pisze o wrazeniach subiektywnych.

Autor:  MarMarK [ 11 Paź 2010, 20:48 ]
Temat postu: 

kmarcin76 napisał(a):
pisze o wrazeniach subiektywnych


Ten silnik nie rwie przy żadnych obrotach ;)
Za to powyżej 3 tys. hałasuje tak, że można miec subiektywne wrażenie lotu odrzutowcem ;)

Autor:  kox [ 11 Paź 2010, 20:50 ]
Temat postu: 

heh,szczera i prawdziwa odpowiedź :E

Autor:  kmarcin76 [ 12 Paź 2010, 10:28 ]
Temat postu: 

Rozumiem, ze tematem sie nie wstrzelilem i wiecej z tego macie zabawy. Wiem, ze silnik 1,4 to nie zadna rakieta ale kiedys porownano go do yarisa i ibizy z mocniejszymi motorami i okazalo sie, ze GP z 1,4 77km mial najlepsza elastycznosc a to na polskich drogach jest wasniejsze niz sprint do 100.

Autor:  MarMarK [ 12 Paź 2010, 23:08 ]
Temat postu: 

kmarcin76 napisał(a):
okazalo sie, ze GP z 1,4 77km mial najlepsza elastycznosc


No to jest akurat całkiem możliwe, tyle że jestem pewny, że chodziło o elastyczność w zakresie obrotów poniżej 3tys.

W końcu sam jeżdżę takim autem i jestem z niego zadowolony, ale poruszam się głównie po mieście i zwykle przy 3 tys. obrotów wrzucam kolejny bieg, bo dalsze pałowanie tego silnika nie ma sensu.

Autor:  quong [ 13 Paź 2010, 16:51 ]
Temat postu: 

MarMarK napisał(a):
kmarcin76 napisał(a):
okazalo sie, ze GP z 1,4 77km mial najlepsza elastycznosc


No to jest akurat całkiem możliwe, tyle że jestem pewny, że chodziło o elastyczność w zakresie obrotów poniżej 3tys.

W końcu sam jeżdżę takim autem i jestem z niego zadowolony, ale poruszam się głównie po mieście i zwykle przy 3 tys. obrotów wrzucam kolejny bieg, bo dalsze pałowanie tego silnika nie ma sensu.


A To niby dlaczego?

Autor:  kornat85 [ 13 Paź 2010, 17:39 ]
Temat postu: 

Cytuj:
A To niby dlaczego?


Dużym hałas i zwiększone spalanie. W mieście nie ma to sensu, chyba, że ktoś uprawia sprinty od świateł do świateł. Co innego po za miastem, gdzie trzeba wyprzedzać.
Według mnie użyteczny zakres obrotów jest od 2000 do 5000obr/min. W tym zakresie według mnie samochód ma najlepiej przyspieszenie i ma najniższe spalanie.

Autor:  quong [ 13 Paź 2010, 17:45 ]
Temat postu: 

kornat85 napisał(a):
Cytuj:
A To niby dlaczego?


Dużym hałas i zwiększone spalanie. W mieście nie ma to sensu, chyba, że ktoś uprawia sprinty od świateł do świateł. Co innego po za miastem, gdzie trzeba wyprzedzać.
Według mnie użyteczny zakres obrotów jest od 2000 do 5000obr/min. W tym zakresie według mnie samochód ma najlepiej przyspieszenie i ma najniższe spalanie.


No tak. Tylko, że kolega nad nami napisał, że nie "pałuje" powyzej 3t. obrotów. Dlatego zapytałem "dlaczego" bo wydaje mi się to nieco absurdalne. Zgadzam się, że od 2000 do 5000 samochód ma najlepsze przyspieszenie i sam w takich zakresach się poruszam. Ale 3000 obrotów to nie jest żadne pałowanie tylko normalna praca dla silnika.

Autor:  MarMarK [ 13 Paź 2010, 23:33 ]
Temat postu: 

quong napisał(a):
Ale 3000 obrotów to nie jest żadne pałowanie tylko normalna praca


Do dynamicznej jazdy po mieście wystarczy zmiana biegu przy 3 tys.
Kiedy jadę autostradą utrzymuję zwykle cos pomiędzy 3 - 4,5 tys. Tyle że wtedy jest głośno i nieekonomicznie.

A i tak dalej uważam, że ten silnik w żadnym zakresie obrotów nie ma kopa pozwalającego np. na komfortowe i bezpieczne wyprzedzanie.

Autor:  xsadol [ 14 Paź 2010, 10:58 ]
Temat postu: 

MarMarK napisał(a):
A i tak dalej uważam, że ten silnik w żadnym zakresie obrotów nie ma kopa pozwalającego np. na komfortowe i bezpieczne wyprzedzanie.


Widocznie nie przyjąłeś do wiadomości, że jego moc to niespełna 80KM.

Autor:  quong [ 14 Paź 2010, 14:00 ]
Temat postu: 

MarMarK napisał(a):
np. na komfortowe i bezpieczne wyprzedzanie.


Zdefiniuj pojęcie bezpieczne wyprzedzanie? Bo wydaje mi się, że w tym momencie wnioskuję, że oczekujesz samochodu, który zdąży wyprzedzić inny pojazd przed innym nadjeżdżającym z przeciwka niezależnie jak będzie on blisko. A nie wydaje mi się, żeby taka była definicja "bezpiecznego" wyprzedzania.

Autor:  MarMarK [ 14 Paź 2010, 17:27 ]
Temat postu: 

Xylometazolin! napisał(a):
Widocznie nie przyjąłeś do wiadomości, że jego moc to niespełna 80KM


A jak się włączy klimę to jeszcze mniej...
Ja nie jestem zawiedziony osiągami tego auta, miałem pełną świadomość co kupuję. Niestety najwyraźniej niektórzy forumowicze mają problem z przyjęiem do wiadomości, że GP 77KM to nie wyścigówka albo nie mają żadnego odniesienia do samochodów z mocniejszymi silnikami (bo w swojej klasie GP nie jest zły - akurat teraz jeżdżę okazyjnie 206 z silnikiem 1.4 75KM i to dopiero jest muł).

[ Dodano: 14 Paź 2010 16:27 ]
quong napisał(a):
Zdefiniuj pojęcie bezpieczne wyprzedzanie? Bo wydaje mi się, że w tym momencie wnioskuję, że oczekujesz samochodu, który zdąży wyprzedzić inny pojazd przed innym nadjeżdżającym z przeciwka niezależnie jak będzie on blisko.


Wykonanie tego manewru w jak najkrótszym czasie, nawet jeżeli z przeciwka wogóle nic nie jedzie - jadąc zbyt długo pod prąd nie czuję się komfortowo.
I najlepiej żeby cały manewr dało się wykonać na jednym biegu.

Autor:  kmarcin76 [ 30 Paź 2010, 11:32 ]
Temat postu: 

MarMarK napisał(a):
No to jest akurat całkiem możliwe, tyle że jestem pewny, że chodziło o elastyczność w zakresie obrotów poniżej 3tys.

Nie bylo informacji o jaki zakres obrotow chodzilo, zrobili pomiary elastycznosci na IV i V biegu: IV bieg 60-100 kmh: GP 11,4 Ibiza 12,8 yaris 11,9 V bieg 80-120 km/h: GP 16,6 Ibiza 21,8 Yaris 20,0 (dane w sekundach oczywiscie). Zaznacze, ze ibiza posiadala motor 1,4 16v 86 KM a yaris 1,3 16v 87 KM. Dodatkowo silnik GP okazal sie byc najcichszy w calym porownaniu.

[ Dodano: 30 Paź 2010 11:32 ]
MarMarK napisał(a):
W końcu sam jeżdżę takim autem i jestem z niego zadowolony, ale poruszam się głównie po mieście i zwykle przy 3 tys. obrotów wrzucam kolejny bieg, bo dalsze pałowanie tego silnika nie ma sensu.

Jesli jezdzisz w miescie spokojnie to tak ale jakbys chcial komus odskoczyc to niezle ciagnie do 5 tys. zwlaszcza czuc ze mozna tak na dwojce.

Autor:  Thoa82 [ 09 Lis 2010, 16:18 ]
Temat postu: 

z tego co kojarze max przychodzi w 1.4 77 hp przy 3300.

Autor:  greg505 [ 09 Lis 2010, 16:53 ]
Temat postu: 

Thoa82 napisał(a):
z tego co kojarze max przychodzi w 1.4 77 hp przy 3300.

dokladniej to przy 3k jest max, czyli 115NM

Autor:  theWaszka [ 05 Gru 2010, 20:54 ]
Temat postu: 

mierzyłem Punto Evo na hamowni i max moment 111 niutków był osiągany między 3k a 4,5k rpm (róznica 3niutków w calym tym zakresie obrotów). o ile ciężko mówić o przyspieszaniu w tym silniku, to jednak wyraźnie czuję 'power' w tym wlasnie zakresie. poniżej i powyżej zgooooon totalny..

Autor:  autofan [ 06 Gru 2010, 10:45 ]
Temat postu: 

a jaką miałeś moc? i przy jakich obrotach?

Autor:  theWaszka [ 06 Gru 2010, 18:07 ]
Temat postu: 

max moc to 75 KM przy 5700rpm.
max moment 111 Nm przy 3000 rpm.
max V 152km/h.
hamowany na pb 95.

Autor:  maly.glod [ 04 Mar 2011, 12:13 ]
Temat postu: 

kmarcin76 napisał(a):
MarMarK napisał(a):
No to jest akurat całkiem możliwe, tyle że jestem pewny, że chodziło o elastyczność w zakresie obrotów poniżej 3tys.

Nie bylo informacji o jaki zakres obrotow chodzilo, zrobili pomiary elastycznosci na IV i V biegu: IV bieg 60-100 kmh: GP 11,4 Ibiza 12,8 yaris 11,9 V bieg 80-120 km/h: GP 16,6 Ibiza 21,8 Yaris 20,0 (dane w sekundach oczywiscie). Zaznacze, ze ibiza posiadala motor 1,4 16v 86 KM a yaris 1,3 16v 87 KM. Dodatkowo silnik GP okazal sie byc najcichszy w calym porownaniu.

[ Dodano: 30 Paź 2010 11:32 ]
MarMarK napisał(a):
W końcu sam jeżdżę takim autem i jestem z niego zadowolony, ale poruszam się głównie po mieście i zwykle przy 3 tys. obrotów wrzucam kolejny bieg, bo dalsze pałowanie tego silnika nie ma sensu.

Jesli jezdzisz w miescie spokojnie to tak ale jakbys chcial komus odskoczyc to niezle ciagnie do 5 tys. zwlaszcza czuc ze mozna tak na dwojce.


I własnie kolega pokazał nam skąd się biorą korki... Pałowanie powyżej 3 tys... Głośno znaczy się pałowanie i że się niszczy... Najlepiej jak ktoś wpiernicza się z podporzadkowanej pod maskę i przy 30 km/h ma 30 bieg i dopiero jak Cie wyhamuje zaczyna przyspieszać... Doprowadza mnie to do szewskiej pasji...
Co do elastyczności 60-100 na 4-5 biegu to tak ale jak jedziemy po mieście...

Tam wyżej ktoś marzył o wyprzedzaniu na jednym biegu... Ja np yarisem przy 70 wyprzedzanie zaczynałem z 2, przy 80-90 z 3, przy 130 z 4 ... Mowa o yarisie 1.33 101km 6 biegówce... Zasada jest prosta... W autach z taką mocą nie pójdziesz bez redukcji... Fakt GP 1.4 to 8v a nie 16 i wysoko zaczyna mulić ale z 60 zacząć manewr wyprzedzania z 4-5 biegu to trzeba być zdrowo ... Już nie raz taki mi wjechał pod maskę przy wyprzedzaniu, powoli się toczył i sie schował a mnie zblokował i wszyscy musieli uciekać po poboczach. Wiecej sie nie pcham za takimi (proszę wybaczcie określenie) ciotami.

Sam teraz mam wolniejsze auto GP 1.3 mjt 75 km w serii teraz nie wiem coś koło 95 ale jeszcze nie hamowane... I fakt można wyprzedzać z 5 ale to z rozpędu tira jak jest w miarę pusto. Tak ze 100 dobrze idzie na 5 ale wyprzedzanie z rolki... Z pod dupy mimo ze to diesel zalecam tira brać z 3 i wrzucić przy ok 4.300 na. 4 i jest bezpiecznie...
Teoria najlepszego przyspieszenia przy maks momencie nijak się ma do praktyki... Yaris też miał moment przy 3500 chyba a zbierał sie dopiero powyżej 5 tys.

A do tematu ... Załóżmy moment max masz przy 3000 tys i utrzymuje sie taki do około 4000 tys a pozniej spada ale powoli i np przy 6000 tys masz jego 75-80% wartości... Max moc masz od 5000 tys ale przy 3000 jego wartość to np 50% a dopiero od 4300 np masz pod noga 80% mocy a przy 5500 maxa.
Taka charakterystyka ma to na celu, zeby w miarę dynamicznie i ekonomicznie turlac sie po mieście na niskich obrotach.... A przy wyższych konczy sie ekonomia i zaczyna... Tak wiem jeździłem GP 1.4 77 km i wiele się nie dzieje ale mimo to auto lepiej bierze od 4000-6000 niż 2000-4000 bo w wyższym zakresie mamy większy zasób mocy i momentu... A z dołu tylko mOment a mocy tyle co seicento... Co do jazdy po mieście starcza.

Autor:  STax [ 04 Mar 2011, 12:41 ]
Temat postu: 

maly.glod napisał(a):
Ja np yarisem przy 70 wyprzedzanie zaczynałem z 2, przy 80-90 z 3, przy 130 z 4 ... Mowa o yarisie 1.33 101km 6 biegówce... Zasada jest prosta... W autach z taką mocą nie pójdziesz bez redukcji... Fakt GP 1.4 to 8v a nie 16 i wysoko zaczyna mulić ale z 60 zacząć manewr wyprzedzania z 4-5 biegu to trzeba być zdrowo ...

Albo twój yaris ma nie 101 tylko 2 konie albo naoglądałeś się za dużo szybkich i wściekłych...

maly.glod napisał(a):
z 60 zacząć manewr wyprzedzania z 4-5 biegu to trzeba być zdrowo ...

Wg mnie trzeba "być zdrowo..." żeby zaczynać wyprzedzanie przy 70 z 2. biegu...
Temat dotyczy GP 77km, ja mam tylko biedne mk I 55km i nigdy nie miałem problemu z wyprzedzaniem od 60km/h z 4. biegu.
Elastyczność 60-100km/h na 4. mam ok 13 sekund, 80-120km/h na 5. ok 22s i jeszcze nigdy nie okazało się to zbyt długo.
Poszukałem i GP 1.4 77 ma odpowiednio 12,8s i 20,1s - znacznie lepiej niż inne auta z porównywalnymi silnikami
klik

Strona 1 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/