Fiat Punto :: Forum
http://fiatpunto.com.pl/

1.6 Multijet już jest!
http://fiatpunto.com.pl/topic13429.html
Strona 1 z 2

Autor:  Barrtek96 [ 29 Sty 2009, 19:05 ]
Temat postu:  1.6 Multijet już jest!

Można już zamawiać Fiata Lineę z silnikiem 1.6 Mjet o mocy 105 koni mechanicznych. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 190 kilometrów na godzinę. Spalanie wynosi 6.4 litra w ruchu miejskim, 4.2 litra na trasie i 5.0 litrów w cyklu mieszanym. Emisja CO2 wynosi 131 g/km. Na razie jest dostępna tylko w wersji Emotion za 63 990 złotych.

Autor:  ka-8 [ 30 Sty 2009, 22:01 ]
Temat postu:  Re: 1.6 Multijet już jest!

Barrtek96 napisał(a):
Na razie jest dostępna tylko w wersji Emotion za 63 990 złotych.


:shock: Drogo jak diabli, za ta cene w obecnej promocji to chyba sie kupi Crome, i w takiej sytuacji wybor jest dla mnie jasny. :)

Autor:  Diav [ 30 Sty 2009, 23:07 ]
Temat postu: 

ka-8 napisał(a):
Shocked Drogo jak diabli, za ta cene w obecnej promocji to chyba sie kupi Crome, i w takiej sytuacji wybor jest dla mnie jasny. Smile


Zdecydowanie za drogo ...

Bravo 1.6 MutliJet Dynamic 63 900zł

Pro_Cee'd 2.0 CRDI Optimum 64 900zł

Autor:  mrider [ 31 Sty 2009, 00:35 ]
Temat postu: 

No i czym tu się cieszyć? Zamiast jakiegoś konkretnego silnika jest kolejny zaadoptowany od traktora i na dodatek kosztujący majątek...

Autor:  zoon [ 31 Sty 2009, 02:36 ]
Temat postu:  Re: 1.6 Multijet już jest!

Barrtek96 napisał(a):
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 190 kilometrów na godzinę. Spalanie wynosi 6.4 litra w ruchu miejskim, 4.2 litra na trasie i 5.0 litrów w cyklu mieszanym.


Jeśli znacznie lżejsze Grande z silnikiem 1.6 120 KM osiągnie naprawdę te fabryczne dane 9,6 s do 100 km/h, to Linea z 105 KM może da radę w 13 s. Na pewno nie w 11 s. Jak pokazują testy Fiat (oraz inni producenci) z reguły podaje życzeniowe dane dot. osiągów i zużycia paliwa.

Autor:  STax [ 31 Sty 2009, 11:32 ]
Temat postu: 

zoon napisał(a):
Fiat (oraz inni producenci) z reguły podaje życzeniowe dane dot. osiągów i zużycia paliwa

Hmm, wydaje mi się, że zużycie paliwa jest zaniżane, owszem, ale osiągi często są w rzeczywistości nawet lepsze niż w danych...
A linea jest chyba tylko 100kg cięższa od GP, więc z tą różnicą w osiągach też przesadziłeś.

Autor:  mufc7 [ 31 Sty 2009, 14:04 ]
Temat postu:  Re: 1.6 Multijet już jest!

zoon napisał(a):
Barrtek96 napisał(a):
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 190 kilometrów na godzinę. Spalanie wynosi 6.4 litra w ruchu miejskim, 4.2 litra na trasie i 5.0 litrów w cyklu mieszanym.


Jeśli znacznie lżejsze Grande z silnikiem 1.6 120 KM osiągnie naprawdę te fabryczne dane 9,6 s do 100 km/h, to Linea z 105 KM może da radę w 13 s. Na pewno nie w 11 s. Jak pokazują testy Fiat (oraz inni producenci) z reguły podaje życzeniowe dane dot. osiągów i zużycia paliwa.


13 sec... to miało stare fiat brava 1.2 80KM... :E

Autor:  Barrtek96 [ 31 Sty 2009, 14:15 ]
Temat postu: 

Na pewno da radę w 11, jak Linea T-jet wyrabia się w 9,2 . Porównujesz tak samo, jeśli GP 1.4 ma 13.2 sekundy do setki, a twoim zdaniem 16.
Czy ja wiem , czy drogo? To jest wersja Emotion, czyli full wypas. Na pewno wprowadzą tańszą, pewnie za około 55-58 tysięcy zł.

Autor:  sadoo [ 31 Sty 2009, 17:31 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
zoon napisał(a):
Fiat (oraz inni producenci) z reguły podaje życzeniowe dane dot. osiągów i zużycia paliwa

Hmm, wydaje mi się, że zużycie paliwa jest zaniżane, owszem, ale osiągi często są w rzeczywistości nawet lepsze niż w danych...
A linea jest chyba tylko 100kg cięższa od GP, więc z tą różnicą w osiągach też przesadziłeś.


rożnie z tym bywa ale racji w tym jest troche...
np do tego silnika co mam podaja ze ma teoretycznie 11,9 w testach jednych podawali ze ma 12,5 a w innych ze 11. więc róznie bywa jak widać...
ja osobiście oceniam go na 11,2-11,5 bo z kreski wciągam samochody co maja 10,8-11 ale tam biorę jakiś margines błędu kierowcy :P
a co do linei 105 wykręci te 11 sek spokojnie... GP MJ 90 konny po chipsie na 105 koni ma 10,2 do sety... wiec czemu linka nie ma mieć 11 :P

Autor:  zoon [ 31 Sty 2009, 19:45 ]
Temat postu: 

Niesty, ale Linea T-Jet 120 KM osiąga 100 km/h w 10,9 sekundy a nie 9,2. Wierzycie w fantazje marketingowców. Osiągi wszystkich wersji należy ciąć o ok 2 sekundy. Test Auto Motor i Sportu:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 418-4.html

Autor:  STax [ 31 Sty 2009, 20:10 ]
Temat postu: 

zoon: w podanym przez ciebie linku na bank jest błąd, bo silnik turbo w linei (120km 206nm) ważącej (zgodnie z tym co tam podają) ok 1200kg nie może mieć osiągów słabszych niż corolla 1,6 (124km 157nm) ważąca 1320kg...

http://www.autoflesz.pl/artykuly/1928,B ... 20_KM.html tu masz inny test i dane testowe (nawet podkreślono, że testowe) już bardziej się z fabryką pokrywają.

BTW: jak się chce w teście podać, że auto ma gorsze osiągi niż faktycznie to to nie jest problem, wystarczy trochę wolniej zmieniać biegi...

[ Dodano: 31 Sty 2009 19:10 ]
Chyba, że różnica między moim a twoim linkiem wynika z rozmiaru kół - tam gdzie ty podałes ma 205/45/17 (kto kupuje linee z takimi kołami :shock: ) a w moim linku 195/55/16...

Autor:  Barrtek96 [ 31 Sty 2009, 20:14 ]
Temat postu: 

Zależy też od tego, czy samochód jest dotarty, jeśli tak to jak, czyli spokojnie czy normalnie. To duża różnica, silnik docierany delikatnie jest dużo wolniejszy od tego, który od początku jest jeżdżony normalnie, bo komputer sterujący na początku jest zresetowwany i przyzwyczaja się do stylu jazdy kierowcy.

Autor:  sadoo [ 31 Sty 2009, 20:23 ]
Temat postu: 

zoon czyli twoje GP ma 13,5 do setki, według twojej teorii na to by wychodziło...

[ Dodano: 31 Sty 2009 19:23 ]
poza tym Auto Motor und Sport...
bardzo obiektywna i niezgermanizowana gazeta u nich wszystko co niemieckie jest szybsze lepsze, ekonomiczniejsze, trwalsze...
a wszystko co włoskie jest bleee i tandetne...
z krechy tą linka bym im ta Toyote na 3 długosci samochodu objechał :D :hahaha: :twisted:

Autor:  zoon [ 31 Sty 2009, 20:43 ]
Temat postu: 

Mnie nie chodzi o dojście do najprawdziwszej prawdy. Po prostu trzeba mnieć dystans do danych fabrycznych aut bo producenci je naciągają, a niektórzy się tym podniecają. Fakt, że AMiS jest pismem zgermanizowanym co widać po faworyzowaniu marek VW, ale nie sądzę by fałszowali dane testowe lub robili kardynalne błędy w tym zakresie.

Autor:  Barrtek96 [ 31 Sty 2009, 20:49 ]
Temat postu: 

AMiS to jeszce nic, Auto Świat dodaje punkty w tabeli autom niemieckim i japońskim, sprawdzałem sam, porównując do innych marek punktacje są zaniżane :shock: :shock: :shock:

Autor:  zoon [ 31 Sty 2009, 20:55 ]
Temat postu: 

Też widzałem jak w jakims teście w którejś z tych gazet Skoda (marka uznawana tam za wzór auta) miała wyraźnie gorsze wyniki w elastyczności a w tabeli dostała więcej punktów niż konkurenci.

Autor:  sadoo [ 31 Sty 2009, 21:30 ]
Temat postu: 

heheh i potem jak 70% polaków ma sądzic inaczej...
ze cały VAG ewentualnie Opel sa gorsze od Fiatów, pugów, cytryn :D
ale Auto Bild, Auto Motor und Sport najprawdopodobniej są sponsorowane przez nimieckie koncerny i napędzają im koniunkturę...
potem ludzie czytają te tłumaczenia niemieckich testów w gazetach na rynek polski i maja opinie jaka maja :D

Autor:  Diav [ 31 Sty 2009, 21:37 ]
Temat postu: 

sadoo napisał(a):
heheh i potem jak 70% polaków ma sądzic inaczej...
ze cały VAG ewentualnie Opel sa gorsze od Fiatów, pugów, cytryn :D
ale Auto Bild, Auto Motor und Sport najprawdopodobniej są sponsorowane przez nimieckie koncerny i napędzają im koniunkturę...
potem ludzie czytają te tłumaczenia niemieckich testów w gazetach na rynek polski i maja opinie jaka maja :D


Racja Racja ... Jeszcze w miarę obiektywny w swoich ocenach pozostaje polski Motor ;)

Autor:  mrider [ 01 Lut 2009, 01:43 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
zoon: w podanym przez ciebie linku na bank jest błąd, bo silnik turbo w linei (120km 206nm) ważącej (zgodnie z tym co tam podają) ok 1200kg nie może mieć osiągów słabszych niż corolla 1,6 (124km 157nm) ważąca 1320kg...

http://www.autoflesz.pl/artykuly/1928,B ... 20_KM.html tu masz inny test i dane testowe (nawet podkreślono, że testowe) już bardziej się z fabryką pokrywają.

BTW: jak się chce w teście podać, że auto ma gorsze osiągi niż faktycznie to to nie jest problem, wystarczy trochę wolniej zmieniać biegi...

[ Dodano: 31 Sty 2009 19:10 ]
Chyba, że różnica między moim a twoim linkiem wynika z rozmiaru kół - tam gdzie ty podałes ma 205/45/17 (kto kupuje linee z takimi kołami :shock: ) a w moim linku 195/55/16...


Może mieć lepsze osiągi i to bez problemu... Wziąłeś pod uwagę przełożenia i krzywą momentu obrotowego? Koła tutaj mają tyle do znaczenia co nic.

Autor:  STax [ 01 Lut 2009, 12:00 ]
Temat postu: 

mrider napisał(a):
Wziąłeś pod uwagę przełożenia i krzywą momentu obrotowego

Wziąłem... Turbo w t-jetach dość wcześnie zaczyna dmuchać, zresztą już nawet w porównaniu elastyczności to widać.

Autor:  Barrtek96 [ 01 Lut 2009, 12:05 ]
Temat postu: 

Turbo w silniku T-jet pompuje pełną parą już przy 2250 obr/min.

Autor:  mireks [ 18 Lut 2009, 21:17 ]
Temat postu: 

Teraz fiat niech sobie w buty wsadzi ten silnik.

Zamiast od razu wkładać rozsądne silniki benzynowe i diesla dawali, 3 silniki:
1) 1.4 benzyna 77 KM - osiołek
2) diesel 1.3 90 KM - od spodu słabo jedzie ale za to mało pali
3) 1.4 benzyna turbo 120 KM - i w pakiecie znacznie droższy układ hamulcowy, bo autko ma zacięcie sportowe.

I teraz gdy kryzys zagląda w każdy zakątek świata, fiat wyskoczył z jedynym rozsądnym silnikiem i przestrzeloną ceną, moim zdaniem znacznie wygórowaną względem Bravo.

Dlaczego tak długo czekali z tym silnikiem? Przecież w Bravo jest już od dawna!
Czy nie odnosicie wrażenia, że fiatowi nie zależy na sprzedaży Linei?

Autor:  daras [ 19 Lut 2009, 13:28 ]
Temat postu: 

Ta cena Linei to przegięcie. To wychodzi ponad 65 tys. zł. z dopłatą za lakier.
Tyle kosztuje Civic 1.8 albo wypaśna Jetta TDI z rocznika 2008.
Nie wierzę, że ktoś za te 65 tysi kupi Lineę.
Pytanie ile można stargować na "dzień dobry": 10-15%?

Autor:  2rotor [ 20 Lut 2009, 20:35 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
Ta cena Linei to przegięcie. To wychodzi ponad 65 tys. zł. z dopłatą za lakier.
Tyle kosztuje Civic 1.8 albo wypaśna Jetta TDI z rocznika 2008.
Nie wierzę, że ktoś za te 65 tysi kupi Lineę.
Pytanie ile można stargować na "dzień dobry": 10-15%?


Ja bym prędzej kupił niż Teddyego a tym bardziej Hondę :P

Autor:  patefoniq [ 14 Kwi 2009, 20:07 ]
Temat postu: 

zoon napisał(a):
Niesty, ale Linea T-Jet 120 KM osiąga 100 km/h w 10,9 sekundy a nie 9,2. Wierzycie w fantazje marketingowców. Osiągi wszystkich wersji należy ciąć o ok 2 sekundy. Test Auto Motor i Sportu:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... 418-4.html

To ja mam chyba jakis podrasowany egzemplarz, bo wyciagnalem nim ponizej 9 sek. Zjadlem BMW 1,8 - 115KM i 2,0 - 140KM.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/