Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Linea 1,4 T-Jet ściąganie w prawo... oraz lista usterek.
http://fiatpunto.com.pl/topic18358.html
Strona 1 z 1

Autor:  duskap [ 08 Paź 2009, 21:13 ]
Temat postu:  Linea 1,4 T-Jet ściąganie w prawo... oraz lista usterek.

Witam!
Jestem posiadaczem Fiata Linea 1,4 T-Jet 120KM wersja Dynamic, rocznik 2008, kupiony w czerwcu 2009 nowy z salonu, bez przebiegu.
Miał niestety parę usterek wieku dziecięcego w tym jedną, z którą do dziś walczę.

1. Od razu po wyjechaniu z salonu auto ściągało w prawą stronę.
Dwie ASO w Krakowie nie potrafiły sobie z tym poradzić (jedni->AutoKrak-zresztą sprzedawca-zrobili 22 km jazd testowych... i ustawili tak, że było jeszcze gorzej, poza tym oddali auto ubłocone). Po zgłoszeniu skargi w Fiat Auto Poland i pojechaniu do trzeciego ASO (Viamot) jak ręką odjął ale tylko podczas jazdy na luzie oraz hamowania. Gdy auto jest na biegu i przyspiesza (dowolnie... mocno jak i lekko przyspieszając) to ściąga w prawo i to obojętnie na jakiej drodze, pochyłości itd. Wg mnie tak nie powinno być! Moim zdaniem to nie jest normalne, że muszę zawsze trzymać kierownicę a jak na chwilkę ją puszczę to auto zmienia samo pas! Jeździłem Grande Punto T-Jet, Abarth 500 oraz Abarth Punto i nie ściągały! Byłem łącznie już w 4 serwisach i... twierdzą, że nic nie da się zrobić i że ten typ tak ma. Przedwczoraj zgłosiłem skargę do Fiat Auto Poland... powiedzieli, że zajmą się tym i odezwą. Jak narazie cisza. W sobotę jadę na jazdę próbną 2 identycznymi Lineami co moja. Zobaczę czy też ten problem w nich występuje. Dziwi mnie ten problem, gdż miałem wiele aut i żaden takiego problemu nie miał. Czy wiecie co to może być? Czy Wasze Linee T-Jet również ściągają w prawo?

Pozostałe usterki mojego egzemplarza to:
2. Auto wyjechało z salonu z nienapełnioną klimatyzacją. Po powrocie do dealera napełniono klimę. Działała całe 3 tygodnie. Viamot zdiagnozował dziurę w chłodnicy od klimatyzacji. Wymieniono na gwarancji gdyż to był fabryczny wżer (dziwne, że AutoKrak tego nie zauważył i takie auto sprzedali).
3. Trzeszczenie przy skręcaniu kołami (pojawiło się przy 1800km przebiegu). Wada fabryczna łożysk mocowań amortyzatorów. Wymieniono na poprawioną wersję łożysk. Jest ok.
4. Pękła kratka nawiewu na tunelu centralnym (ta nad radiem). Wymieniono na gwarancji.
5. Odstająca klapka wlewu paliwa. Wymiana na nową część.
6. Mechanizm składania oparć tylnych siedzeń... nie działał. Naprawiono w ASO.
7. Drganie i trzeszczenie szyby drzwi kierowcy gdy była otwartw w połowie. Jeden serwis ASO mówił, że tak musi być, drugi nasmarował prowadnicę (przy okazji coś spieprzyli bo głośnik przestał działać i latała jakaś śrubka w drzwiach), trzeci serwis od ręki naprawił głośnik i usunął drgania i trzeszczenie szyby.
8. Pojawiło mi się ocieranie jakiejś gumy z błotnika na wysokości zawiasu drzwi o rant drzwi. Muszę podjechać do ASO by to zrobili gdyż zdziera lakier z rantu drzwi.
9. Odkształciła się uszczelka drzwi kierowcy. Wymieniono na nową.

Oprócz tych ewidentnych chorób wieku dziecięcego auto sprawuje się wyśmienicie i gdybym miał kupować ponownie to bez wahania kupiłbymm nawet gdybym miał przechodzić przez te usterki jeszcze raz (rocznik 2009 podobno jest pozbawiony tych usterek! Tzw. faza 1).
Tylko to nieszczęsne ściąganie w prawo... Może uda Wam się coś mi doradzić co robić? Z góry dzięki za pomoc.

PS>Fiat Auto Poland bardzo poważnie podchodzi do zgłaszanych skarg! Miałem problem z gwarancją... Miały być 3 lata a w chwili wyjazdu z salonu (po dokonaniu płatności i wszystkiego) dowiedziałem się, że mam 2 lata bo coś tam coś tam (na 2009 byłyby 3 lata, brałem 2008 tylko bo dali duży rabat, gdybym wiedział wziąłbym 2009). Po zgłoszeniu do FAPu od razu przeproszono za dealera (który notabene przyznał im się do tego) i przysłano gwarancję 3 letnią (nawet danych do wysyłki nie musiałem podawać->ściągnęli sobie sami od dealera-sprzedawcy). To się ceni!! Mam nadzieję, że z tym ściąganiem też coś poradzą…

Autor:  quong [ 09 Paź 2009, 08:39 ]
Temat postu: 

duskap napisał(a):
PS>Fiat Auto Poland bardzo poważnie podchodzi do zgłaszanych skarg! Miałem problem z gwarancją... Miały być 3 lata a w chwili wyjazdu z salonu (po dokonaniu płatności i wszystkiego) dowiedziałem się, że mam 2 lata bo coś tam coś tam (na 2009 byłyby 3 lata, brałem 2008 tylko bo dali duży rabat, gdybym wiedział wziąłbym 2009). Po zgłoszeniu do FAPu od razu przeproszono za dealera (który notabene przyznał im się do tego) i przysłano gwarancję 3 letnią (nawet danych do wysyłki nie musiałem podawać->ściągnęli sobie sami od dealera-sprzedawcy). To się ceni!! Mam nadzieję, że z tym ściąganiem też coś poradzą…


U mnie z tą gwarancją było podobnie. Myślałem, że tak jest ale widać, że owy zabieg nie ma żadnej mocnej podwaliny a wiec nie jest zgodny z prawem. Chyba muszę napisać do FAP'u :/

Co do reszty to współczuję i gratuluję zarazem cierpliwości. Niemniej ściąganie na prawo nie jest normalnym objawem. Na dodatek te ocierające drzwi, odstająca klapka i inne przypadłości. Ja bym się zorientował, czy samochód tak przypadkiem nie był jakimś testowym modelem.

Autor:  Sebastianc78 [ 09 Paź 2009, 12:26 ]
Temat postu: 

Tak na pocieszenie ja 90% z opisanych przypadłości też przerabiałem + do tego dziwne dźwięki z chyba tylnego zawieszenia których serwis oczywiście nie słyszy. Do tego dodam trzeszczenie deski po stronie pasażera na drogach z kostki brukowej. Gdyby nie te wszystkie hałasy było by pięknie.

Autor:  duskap [ 12 Paź 2009, 16:52 ]
Temat postu: 

quong napisał(a):
duskap napisał(a):
PS>Fiat Auto Poland bardzo poważnie podchodzi do zgłaszanych skarg! Miałem problem z gwarancją... Miały być 3 lata a w chwili wyjazdu z salonu (po dokonaniu płatności i wszystkiego) dowiedziałem się, że mam 2 lata bo coś tam coś tam (na 2009 byłyby 3 lata, brałem 2008 tylko bo dali duży rabat, gdybym wiedział wziąłbym 2009). Po zgłoszeniu do FAPu od razu przeproszono za dealera (który notabene przyznał im się do tego) i przysłano gwarancję 3 letnią (nawet danych do wysyłki nie musiałem podawać->ściągnęli sobie sami od dealera-sprzedawcy). To się ceni!! Mam nadzieję, że z tym ściąganiem też coś poradzą…


U mnie z tą gwarancją było podobnie. Myślałem, że tak jest ale widać, że owy zabieg nie ma żadnej mocnej podwaliny a wiec nie jest zgodny z prawem. Chyba muszę napisać do FAP'u :/

Co do reszty to współczuję i gratuluję zarazem cierpliwości. Niemniej ściąganie na prawo nie jest normalnym objawem. Na dodatek te ocierające drzwi, odstająca klapka i inne przypadłości. Ja bym się zorientował, czy samochód tak przypadkiem nie był jakimś testowym modelem.


Samochód na 100% nie był modelem testowym. 0km przebiegu miał. I jeszcze na dokumenty do niego trzeba było czekać :) Sprawdzony został blacharsko i lakierniczo i wszędzie ma 1 lakier. Te drobne usterki to wszystkie auta z pierwszych roczników tak mają. Z tego co tu czytałem to już chyba wszystko u mnie wyeliminowali. Tylko to ściąganie jest zastanawiające.
Spróbujcie w swoich autach... Jedziecie na wprost, puszczacie kierownicę gdy jest na biegu, delikatnie przyspieszacie (mocno też można-efekt ten sam) a auto samo zmienia pas z lewego na prawy (mogłoby jeszcze samo kierunkowskaz chociaż dawać :lol: )

[ Dodano: 12 Paź 2009 16:52 ]
Złe wieści... :?
Jechałem dziś 2 innymi Lineami w tej samej wersji co moja (1 miała 800km przejechane) i niestety obie identycznie jeżdżą.
Ściąganie na włączonym biegu (obojętnie czy auto utrzymuje tylko prędkość na biegu czy przyspiesza lekko czy mocno) występuje w nich tak samo. Po prostu szok! Nie znam żadnego auta innej marki, które podobnie się zachowuje. Jeździłem Suzuki, Skodą, Mercedesem, VW, Renault i żaden tak nie miał. I Grande Punto T-Jet Sport, którym jeździłem też tak nie miał... może był krzywy i przez to jeździł prosto?

Autor:  Barrtek96 [ 12 Paź 2009, 17:15 ]
Temat postu: 

Może dlatego, że Linea składana jest przez wyznawców kebabu, a nie spaghetti i pizzy? Najlepiej jakby była produkowana w Polsce, wtedy nie byłoby kłopotu. Zauważyłem przy Albei i Punto z tamtego okresu... Punto ma jednak mniejszą awaryjność i o niebo lepsze spasowanie przyrządów na tablicy rozdzielczej. Tak samo Linea i GP, w Linei jest suwak od recyrkulacji i widoczna osłona od poduszki pasażera, a w GP jest równiutko.

Autor:  Gasiu [ 12 Paź 2009, 17:34 ]
Temat postu: 

Barrtek96 napisał(a):
Linei jest suwak od recyrkulacji i widoczna osłona od poduszki pasażera, a w GP jest równiutko.

tak, ale te elementy nie zależą od miejsca produkcji :>

Autor:  duskap [ 12 Paź 2009, 18:19 ]
Temat postu: 

Barrtek96 napisał(a):
Może dlatego, że Linea składana jest przez wyznawców kebabu, a nie spaghetti i pizzy? Najlepiej jakby była produkowana w Polsce, wtedy nie byłoby kłopotu. Zauważyłem przy Albei i Punto z tamtego okresu... Punto ma jednak mniejszą awaryjność i o niebo lepsze spasowanie przyrządów na tablicy rozdzielczej. Tak samo Linea i GP, w Linei jest suwak od recyrkulacji i widoczna osłona od poduszki pasażera, a w GP jest równiutko.


A i tu się mylisz! Bo fabryka w Turcji jest dużo nowocześniejsza od tej we Włoszech. Razem z fabryką w Tychach mają najlepszą jakość (ten sam wynik) produkcji (stan na rok 2008. Jak było wcześniej to nie wiem bo nie interesowałem się tym). Ściąganie jest winą konstrukcyjną układu napędowego (skrzynia biegów?) a nie miejsca montażu auta (bo to robią roboty, identyczne z tymi w Polsce). Abarth 500 i Abarth GP mają ten sam silnik, inną skrzynię i jeżdżą prawidłowo. Wydaje mi się, że skrzynia biegów jest temu winna. Pytałem się kilku posiadaczy Bravo 1,4 T-Jet 120KM i... u nich też to występuje. Porażka dosłownie.
Idzie się przyzwyczaić do tego ściągania ale... nie myślałem, że w nowym aucie coś takiego może mieć miejsce. Nic się nie da chyba z tym zrobić :shock:

Co do spasowania deski, to jest bez zarzutu. I znacznie bardziej mi się podoba poduszka powietrzna pasażera w Linei niż w GP! Po wystrzale wystarczy wcisnąć klapkę i tyle a nie wymieniać deski jak w GP. Gusta są różne. Mnie dużo bardziej się podoba wnętrze Linei od tego z GP. Jedynie ten suwak odcięcia dotępu powietrza z zewnątrz to masakra ale tak sobie konstruktor wymyślił i trzeba się pogodzić z tym :) I z tego co zauważyłem awaryjność GP jest wyższa niż w Linei ale to może dlatego, że jest ich więcej na drogach.

Autor:  Barrtek96 [ 12 Paź 2009, 18:53 ]
Temat postu: 

A może by tak wystosować liścik do FAP? :>

Autor:  Gasiu [ 12 Paź 2009, 19:09 ]
Temat postu: 

duskap napisał(a):
Pytałem się kilku posiadaczy Bravo 1,4 T-Jet 120KM i... u nich też to występuje.

u mnie nic takiego nie występuje :>

Autor:  duskap [ 12 Paź 2009, 19:16 ]
Temat postu: 

Napisałem przecież na początku, że FAP zostało powiadomione.

Lukis sprawdź dokładnie swój egzemplarz. Jedziesz na biegu, puszczasz kierownicę a auto skręca w prawo podczas przyspieszania (mocniej ściąga) jak i utrzymywania prędkości (słabiej ściąga)... Jak zrzucisz z biegu i auto leci na luzie to jedzie prosto jak skała.
3 osoby mające Bravo 1,4 T-Jet 120KM sprawdzały i miały to ściąganie. Jeśli Twoje Bravo tak nie ma... to się po prostu ciesz! :D
Tak czy inaczej póki co nie znalazłem żadnego rozwiązania co do tej wady w Linea T-Jet. FAP jak narazie nic nie zrobił i zapewne nic nie zrobią bo inne egzemplarze Linei T-Jet też tak mają.

Autor:  Gasiu [ 12 Paź 2009, 19:21 ]
Temat postu: 

duskap ok sprawdzę jeszcze raz dokładnie- dzięki za cynk :wink:

Autor:  Barrtek96 [ 12 Paź 2009, 20:55 ]
Temat postu: 

Pozostaje rzecznik praw konsumenta, niezgodność towaru z umową. Przecież to jest niebezpieczne, jak akurat kichniesz i puścisz kierownicę to jesteś w rowie bo samochód sam skręcił.

Autor:  duskap [ 12 Paź 2009, 22:56 ]
Temat postu: 

Barrtek96 napisał(a):
Pozostaje rzecznik praw konsumenta, niezgodność towaru z umową. Przecież to jest niebezpieczne, jak akurat kichniesz i puścisz kierownicę to jesteś w rowie bo samochód sam skręcił.


Aż tak mocno to nie jest aby od razu w rowie wylądować (bo podczas jechania na biegu z delikatnym przyspieszaniem lub tylko z utrzymywaniem prędkości ściąga wolno... dopiero mocniejsze dodanie gazu powoduje mocniejsze ściąganie, a zwłaszcza przy obciążonym aucie). Poza tym co mi da rzecznik i ta niezgodność towaru z umową? Zwrócą co najwyżej kasę za auto, kosztów kredytu, opłat, ubezpieczeń itd już nie. A poza tym Linea strasznie mi się podoba i jestem bardzo z niej zadowolony! Wolałbym aby mechanik wpadł na jakiś pomysł i zrobił coś żeby było ok.
Mam ją już prawie 4 miesiące i się już do tej wady przyzwyczaiłem ale nie zmienia to faktu, że ona jest :(

Autor:  mpsfc [ 13 Paź 2009, 11:45 ]
Temat postu: 

Wiekszosc tych przypadłości trapiła i moją linijkę ale jakoś udało mi sie zastraszyć serwis :lol: Jeśli chodzi o ściąganie to mam to samo (wersja 1,4; 77KM; 2007 rok) i żadne ustawianie geometrii nie pomaga. Facetowi w serwisie patrzyłem na ręce i ustawił z dokładnością do setki milimetra i co? I nic. Dalej po chwili zjeżdża na pobocze. W grudniu kończy sie gwarancja. Pozdrawiam wszystkich.

Autor:  voodzia [ 13 Paź 2009, 13:47 ]
Temat postu: 

U mnie GP na szczescie nie ściaga ale na top gear pokazywali astre opc chyba ktora mocno sciagala podczas przyspieszenia ze wzgledu na swoja moc i ułozenie silnika.

Autor:  duskap [ 10 Lis 2009, 19:33 ]
Temat postu: 

Tydzień temu oddałem Lineę do serwisu i dzisiaj ją odebrałem.
Wymieniono wahacze przednie, półosie napędowe (były ok ale wymienili na wszelki wypadek by była 100% pewność, że to nie one), tuleje w belce tylniej i... auto jeździ prosto :) Zawsze i wszędzie. Nareszcie.

Autor:  mwas [ 20 Lis 2009, 14:43 ]
Temat postu: 

duskap, gratuluję rozwiązania w końcu zagadki :) W mojej akurat nie miałem z tym do czynienia, ale dobrze widzieć na przyszłość :) Niestety u mnie z kolei okazało się, że skrzynia zaczęła puszczać olej, więc... uszczelnili ją na gwarancji oczywiście. Dodatkowo okazało się, że uszczelnić jeszcze trzeba było wybierak zmiany biegów oraz wymienić jakiś oring przy prawej półosi, gdyż w tych miejscach też ciekło. Sprawdźcie koledzy jak to u was wygląda, żeby się nagle nie okazała smutna prawda, że zatarliście skrzynię biegów bo olej wam wyciekł :/ Odnośnie usterek wieku dziecięcego to w zasadzie walczyłem z większością rzeczy, które opisałeś, znajdziesz je w tym wątku -> http://fiatpunto.com.pl/topic17085.html

Autor:  duskap [ 03 Gru 2009, 00:18 ]
Temat postu: 

Moja Linea po kilku dniach od wyjechania z serwisu znowu zaczęła ściągać. A i doszły ponownie stuki zawieszenia przód i tył (w ciągu 7 dni od wyjechania z serwisu i zrobieniu 700km to chyba trochę kpina). Zabrałem się poważnie za materię, sprawdziłem 8 fabrycznie nowych egzemplarzy u znajomego dealera i wszystkie Linee T-Jet ściągały w prawo przy mocnym przyspieszaniu.
Kieruję w poniedziałek pismo do Fiat Auto Poland aby skierowali auto na badania szczegółowe do jednostki OBR Bosmal w Bielsku-Białej, który to zajmuje się badaniami nad autami FIAT i to oni wyłapują wady fabryczne i opracowywują poprawione części dla akcji serwisowych. Przynajmniej z tego co mi wiadomo
Rozmawiałem z 2 rzeczoznawcami i obaj jednoznacznie stwierdzili, że żadne auto nie ma prawa zachowywać się tak jak moja (i nie tylko moja bo łącznie mam już 11 egzemplarzy przetestowanych i wszystkie ściągały).
Coś w tym zatem jest i warto z tym walczyć aby poprawili bubel bo nie jest to bezpieczne na śliskim (sam się o tym przekonałem gdy auto mi w poślizg wpadło przy wyprzedzaniu). Poza tym po coś mam tę gwarancję a na auto wydałem 46 tys zł nie po to aby ściągało przy przyspieszaniu (zwykłe 1,4 testowałem jak i 1,6 MJet w Linei i nie ściągały... po co mi więc ta moc w T-Jet skoro nie mogę jej bezpiecznie używać?)!

Autor:  Limet [ 04 Gru 2009, 01:16 ]
Temat postu: 

duskap wiesz z tego co sie orientuje to t jet charakteryzuje sie stosunkowo duza moca i strzałem turbo a fakt ze nie ma szpery powoduje własnie ze przy depnieciu samochód moze sciagac bo na jedno z kół przekazana została wieksza moc takie moje zdanie

Autor:  patefoniq [ 04 Gru 2009, 09:33 ]
Temat postu: 

Ale z tego co wiem, to szpera zmienia charakterystyke aut tylno napedowych, ale moze sie myle.

Autor:  lakikwap [ 04 Gru 2009, 14:41 ]
Temat postu: 

szpera też jest stosowana w przednionapędowych autkach z dużą mocą.

Autor:  duskap [ 05 Gru 2009, 18:48 ]
Temat postu: 

mwas napisał(a):
duskap, gratuluję rozwiązania w końcu zagadki :) W mojej akurat nie miałem z tym do czynienia, ale dobrze widzieć na przyszłość :) Niestety u mnie z kolei okazało się, że skrzynia zaczęła puszczać olej, więc... uszczelnili ją na gwarancji oczywiście. Dodatkowo okazało się, że uszczelnić jeszcze trzeba było wybierak zmiany biegów oraz wymienić jakiś oring przy prawej półosi, gdyż w tych miejscach też ciekło. Sprawdźcie koledzy jak to u was wygląda, żeby się nagle nie okazała smutna prawda, że zatarliście skrzynię biegów bo olej wam wyciekł :/ Odnośnie usterek wieku dziecięcego to w zasadzie walczyłem z większością rzeczy, które opisałeś, znajdziesz je w tym wątku -> http://fiatpunto.com.pl/topic17085.html


Dzisiaj sprawdziłem moją Lineę... Skrzynia biegów mokra od oleju... I znowu do ASO (obecny przebieg auta to 9600km). :roll:

Autor:  Barrtek96 [ 07 Gru 2009, 18:31 ]
Temat postu: 

Jak tak czytam dział o Linei, to niedługo prześcignie on dział o Grande Punto. Chyba w tej fabryce nie bardzo się do montażu przykładają...

Autor:  duskap [ 08 Gru 2009, 01:21 ]
Temat postu: 

Barrtek96 napisał(a):
Jak tak czytam dział o Linei, to niedługo prześcignie on dział o Grande Punto. Chyba w tej fabryce nie bardzo się do montażu przykładają...


Raczej się przykładają. Jakość produkcji porównywalna z jakością w Tychach (te same tytuły zdobyły obie fabryki). Znacznie lepsza (podobno) jakość i maszyny od fabryki we Włoszech.
Cóż... wszędzie bywają usterki to po pierwsze a po drugie to jest świerzy model, który cierpi na choroby wieku dziecięcego, które Fiat sukcesywnie usuwa!

PS>Wątek Fiata Bravo na forum Fiata ma ponad 50 stron o usterkach... tam to wszystko się dzieje :)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/