Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Fiat Linea 1.4 T-Jet 120 KM (klima manual)- słabe ogrzewanie
http://fiatpunto.com.pl/topic13279.html
Strona 1 z 1

Autor:  zbych09 [ 22 Sty 2009, 23:19 ]
Temat postu:  Fiat Linea 1.4 T-Jet 120 KM (klima manual)- słabe ogrzewanie

Linke mam od maja 2008. Zakupiłem w salonie, jest to rocznik2007 z dokumentów wynika, że wyprodukowana w listopadzie 07.
Wcześniej jeżdziłem od nowości Sieną 1.2 ok 9 lat. Mam nieodparte wrażenie a raczej pewność, że ogrzewanie w Sience było dużo wydajniejsze. Lineą muszę przejechać zdecydowanie większy dystans aby w aucie było w miarę ciepło -pokrętło obrócone na maxa, w poprzednim aucie wystarczyło kilka minut, aby we wnętrzu była gorączka. Nie wiem, być może niepotrzebnie porównuję do Sieny ale wydaje mi się, mając na uwadze podobną objętość silniczków, że różnica jest kolosalna.
A jak wygląda "grzanie" w waszych Linkach, proszę o komentarz. :)

Autor:  mufc7 [ 29 Sty 2009, 19:53 ]
Temat postu: 

heh mam ten silnik w grande punto i trochę czasu potrzebuje żeby solidnie zacząć grzać... 8)

Autor:  zbych09 [ 03 Lut 2009, 13:17 ]
Temat postu: 

Domyślałem się, że "ten typ tak ma" ale dzięki za komentarz, teraz już nie dygam, ze trzeba śmigać do serwisu. :D

Autor:  Raff [ 08 Sty 2010, 16:18 ]
Temat postu: 

potwierdzam, moje GP T-jet też nagrzewa się strasznie wolno

Autor:  Gasiu [ 08 Sty 2010, 16:34 ]
Temat postu: 

a u mnie Bravo bardzo szybko się nagrzewa - oczywiście zimą wolniej,bo robi krótkie odcinki ;)

Autor:  kris2k [ 08 Mar 2010, 09:22 ]
Temat postu: 

Każdy silnik turbodoładowany będzie sie wolniej nagrzewał niż wolnossący z uwagi na skład mieszanki paliwowo-powietrznej dostarczanej do komory spalania. Turbina jest dodatkowo wyposażona w intercooler czyli chłodnicę powietrza doładowującego co powoduje jeszcze niższy bilans termiczny w komorze spalania zwłaszcza na zimnym silniku (więcej zimnego powietrza w komorze spalania powoduje wolniejsze nagrzewanie się tejze komory). Tak więc taki już urok tego silnika i nie ma się czym przejmować i nie ma co go porównywać do wolnossącego.
Dodam że niewskazane jest osiąganie wysokich obrotów silnika a co za tym idzie wyższego doładowania przed osiągnięciem wyższej temperatury silnika - nierozgrzany olej słabiej wtedy smaruje tirbinę co znaczniej obniża jej żywot. To samo tyczy się gaszenia silnika zaraz po zatrzymaniu po jeździe na wysokich obrotach - silnik wtedy przestaje wytwarzać ciśnienie oleju a więc i smarować turbinę która nadal pracuje ( turbina potrafi osiągnąc nawet do 200.0000 obr/min więc potrzeba troszkę czasu aby tę prędkość obrotową wytraciła).
Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/