You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #413372 Wysłany: 17 Lis 2010, 20:21; 
 Temat postu: Wyciek oleju - UPG?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Witam.
Zauważyłem ostatnio lekki ubytek oleju, który w sumie można by uznać za eksploatacyjny ale że lubię szukać dziury w całym :E to postanowiłem bliżej się temu przyglądnąć.
Silniczek na pewno nie spala oleju, jest ogólnie w idealnym stanie, chodzi jak zegarek 8) a i przebieg w sumie nieduży ( 67-69tys dokładnie nie wiem bo po zmianie licznika mi się pomieszało) i eksploatacyjnie zadbany.
Po wnikliwej analizie zewnętrznej zauważyłem lekki ślad oleju ( na pewno to olej a nie jakiś smar bo jest jeszcze koloru złotawego) na samym rogu na złączeniu między głowicą a blokiem po prawej stronie bliżej maski.
Poszedłem tym tropem i odkryłem wyciek oleju na całej długości kolektora wydechowego, no może patrząć od prawej strony to do 4/5 długości.
Wyciek raczej ma miejsce spod UPG bo wyżej nie ma skąd lecieć a i wyżej jest suchutko.

Pierwsze przyszło mi na myśl UPG, ale w sumie innych objawów brak ( w 106 olej wyraźnie lał się do płynu) - śladów oleju w płynie czy płynu w oleju, czy jakichś niepokojących objawów.
Choć w sumie, jesli to UPG to może dobrze że najpierw leci na zewnątz, ale camu na prawie całej długości :?:
No i dziwne , że tak szybko( biorą pod uwagę kondycję napędu) by UPG poszła :?

Jak sądzicie to na 100% UPG :?:
Jeśli tak to proszę o orientacyjne koszty części ( oprócz płynu chłodniczego i oleju), czyli uszczelki, kompletnego rozrządu ( chyba że przy tym przebiegu nie warto robić kompletnego).

No i czy trzeba planować głowice w specjalistycznym serwisie i jaki tego koszt.
Mam dostęp do warsztatu i mógłbym ją sam trochę podszlifować, tyle że doświadczenia z głowicami brak.

Aha no i wykonywać ew. operację ( oby się obeszło) będę sam z pomocą my dad 8)

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 

 
 Post #413381 Wysłany: 17 Lis 2010, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Wrzuć zdjęcie , bedzie to lepiej zrozumiałe :)

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413997 Wysłany: 19 Lis 2010, 23:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Wyciek jest na długości kolektora wydechowego, tak więc aby cokolwiek było widać musiałbym go odkręcić :)

Zaznaczę to na zdjęciu silnika :

Image

PS: Tak abstrahując nieco od tematu zastanawia mnie po co są kółeczka w bloku zaznaczone na żółto :?

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #413999 Wysłany: 19 Lis 2010, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Faktycznie wskazuje na UPG , ale czy napewno nie cieknie z uszczelniacza wałka rozrzadu i tak spływa do tego łaczenie blok-głowica?

Kółeczka to sa tzw "zabezpieczenia" od rozmrożenia silnika. Teoretycznie jak zararza płyn w bloku powinno je wypchnąć aby blok sie nie uszkodził :E

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414004 Wysłany: 19 Lis 2010, 23:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
dariuszs860 napisał(a):
Kółeczka to sa tzw "zabezpieczenia" od rozmrożenia silnika. Teoretycznie jak zararza płyn w bloku powinno je wypchnąć aby blok sie nie uszkodził

oooo ciekawe, nieźle


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414008 Wysłany: 19 Lis 2010, 23:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
lakikwap napisał(a):
dariuszs860 napisał(a):
Kółeczka to sa tzw "zabezpieczenia" od rozmrożenia silnika. Teoretycznie jak zararza płyn w bloku powinno je wypchnąć aby blok sie nie uszkodził

oooo ciekawe, nieźle


Tak, tak :P Nawet widziałem z wywalonymi kółkami i wtedy silnik/blok ocalał :E

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414144 Wysłany: 21 Lis 2010, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
dariuszs860 napisał(a):
Faktycznie wskazuje na UPG , ale czy napewno nie cieknie z uszczelniacza wałka rozrzadu i tak spływa do tego łaczenie blok-głowica?


Sprawdzę dokładnie jutro ale nie sądzę bo wyżej jest sucho :(
Hmm czy trzeba się do UPG szykować :cry:
Ale zadziwia mnie czemu tak szybko i czemu na tak dużym obszarze cieknie :?
Przecież przeważnie przerywa gdzieś koło kanalików, a tutaj leje na zewnątrz :?

Prosiłbym jeszcze o symulacje kosztów odnośnie mojego pierwszego posta.

[ Dodano: 21 Lis 2010 19:06 ]
PS: Olej cieknie dość intensywnie jednak, wytarłem na złączeniu olej i po przejechaniu jakiś 30km znów jest wyraźny ślad :cry:
Proszę o kosztorys naprawy :pirat:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414404 Wysłany: 21 Lis 2010, 20:14; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
lioton u mnie wyszło tak:

-wymiana UPG + planowanie głowicy
-uszczelka kolektora wydechowego
-uszczelka pokrywy zaworów
-wymiana uszczelniaczy zaworowych (regulacja zaworów)
-rozrząd + pompa wody
-wymiana oleju + filtr + płyn chłodzący
-wymieniony wąż od nagrzewnicy (ukręcony odpowietrznik)

RAZEM. 1160PLN

[ Dodano: 21 Lis 2010 19:14 ]
To co nie chcesz robić to mniej więcej możesz odjąć i poznać koszty :wink:

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414958 Wysłany: 23 Lis 2010, 11:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
marcin186 napisał(a):
RAZEM. 1160PLN

O w mordę :shock:
Myślę, że uszczelkę dolotu można sobie darować, pokrywy zaworów zmieniałem w sumie niedawno, pompę wody też.

A tak dokładniej to ile kosztuje samo UPG, rozrząd, planowanie i :?:
I jak już będzie głowca wyciągnięta to jaki będzie stopień trudności samodzielnej regulacji zaworów :?:
No i jak sobie to wszytsko poznaczyć, żeby potem czegoś nie pokęcić ( głowica) :?

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501738 Wysłany: 30 Sie 2011, 22:08; 
 Temat postu: podpowiedzi dla laika:)
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 15 Sie 2011,
Posty: 12
Witam wszystkich, postanowiłem podpiąc się do tematu. Niżej dołączam fotki i proszę o konkretne porady.
Coś olejem mi kropek pluje...Jednym z powodów (moim zdaniem) jest taki, że pluje bo mu olej nie pasuje:) Już tłumaczę. Mam 1.2 8V benzyniaka, a poprzedni właściciel użył oleju...UWAGA...Castrol MAgnatec DIESEL:/ Wcześniej była Selenia dedykowana. No i parę dni temu wymieniłem w końcu na Motul 6100. Oczywiście plamy wycieku były już przed wymianą. Nie wiem czy olej dla benzyniaka nie miał czasem więcej środków czyszczących i czy nie pomógł w w jakimś rozszczelnieniu. Mniejsza o to. I tak się boję, że się okaże się że do wymiany uszczelka pod głowicą i (będę musiał olej zmieniać ponownie?)... No i pytanie: co to jest UPG?:D Dla informacji podam, że autko z 2004 roku, przekulane 75 000km i nigdy nigdy nic nie było wymieniane oprócz płynów eksploatacyjnych ( a czasem i tak źle-patrz olej do diesla:/)
Image
Image
Image
Image

_________________
Punto II FL, 1,2 Active 2004 rok


Góra
 Profil  
 
 
 Post #501748 Wysłany: 30 Sie 2011, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 897
Pomógł: 15
Uszczelka pod pokrywą zaworów i symeryng cewek zapłonowych wymień i nie będzie ciekło :)

_________________
Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509735 Wysłany: 06 Paź 2011, 10:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Gru 2010,
Posty: 5
Cześć, to i ja się podepnę pod temat. Proszę o ocenę czy wyciek przedstawiony na załączonych zdjęciach może pochodzić spod UPG? Nie odnotowałem jakiegoś dużego zużycia oleju - zrobiłem 15 tys. km i przez ten czas bez dolewek na skali poziomu oleju z fula zeszło mi na 1/4 prawidłowego stanu. Moim podejrzanym jest wałek rozrządu (3 miesiące temu było uszczelniane to miejsce bo lekko ciekło, a że robiłem rozrząd to czemu nie). Dzisiaj postaram się ściągnąć osłonę rozrządu i myślę, że ostatecznie się okaże skąd ta mokra plama. Przy wymianie UPG konieczna jest wymiana oleju? Pytam bo dzisiaj chciałem go wymieniać i nie chciał bym tego robić bez potrzeby.
Dodatkowo na ostatnim zdjęciu przedstawiam miejsce w którym również jest mokro i moje pytanie - co to w ogóle jest? i z jakiego powodu może być tam mokro?

Ostatnie pytanko do ściągnięcia osłony rozrządu muszę zdjąć PP koło? Bo nie miałem pojęcia jak się za to zabrać.

Image
Image
Image


Dziękuję i pozdrawiam!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509736 Wysłany: 06 Paź 2011, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
sobotapl napisał(a):
Ostatnie pytanko do ściągnięcia osłony rozrządu muszę zdjąć PP koło? Bo nie miałem pojęcia jak się za to zabrać.

Osłona rozrządu jest na 3 czy 4 śrubach i zdejmowanie koła absolutnie nie jest potrzebne. Dobrze mieć kanał, bo dolne śruby ciężko sięgnąć z góry.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509757 Wysłany: 06 Paź 2011, 13:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
sobotapl napisał(a):
Dodatkowo na ostatnim zdjęciu przedstawiam miejsce w którym również jest mokro i moje pytanie - co to w ogóle jest? i z jakiego powodu może być tam mokro?

dopchnij wężyk od odmy do końca :D

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO