|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lioton |
#413372 Wysłany:
17 Lis 2010, 20:21; Temat postu: Wyciek oleju - UPG? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Witam.
Zauważyłem ostatnio lekki ubytek oleju, który w sumie można by uznać za eksploatacyjny ale że lubię szukać dziury w całym  to postanowiłem bliżej się temu przyglądnąć.
Silniczek na pewno nie spala oleju, jest ogólnie w idealnym stanie, chodzi jak zegarek  a i przebieg w sumie nieduży ( 67-69tys dokładnie nie wiem bo po zmianie licznika mi się pomieszało) i eksploatacyjnie zadbany.
Po wnikliwej analizie zewnętrznej zauważyłem lekki ślad oleju ( na pewno to olej a nie jakiś smar bo jest jeszcze koloru złotawego) na samym rogu na złączeniu między głowicą a blokiem po prawej stronie bliżej maski.
Poszedłem tym tropem i odkryłem wyciek oleju na całej długości kolektora wydechowego, no może patrząć od prawej strony to do 4/5 długości.
Wyciek raczej ma miejsce spod UPG bo wyżej nie ma skąd lecieć a i wyżej jest suchutko.
Pierwsze przyszło mi na myśl UPG, ale w sumie innych objawów brak ( w 106 olej wyraźnie lał się do płynu) - śladów oleju w płynie czy płynu w oleju, czy jakichś niepokojących objawów.
Choć w sumie, jesli to UPG to może dobrze że najpierw leci na zewnątz, ale camu na prawie całej długości
No i dziwne , że tak szybko( biorą pod uwagę kondycję napędu) by UPG poszła
Jak sądzicie to na 100% UPG
Jeśli tak to proszę o orientacyjne koszty części ( oprócz płynu chłodniczego i oleju), czyli uszczelki, kompletnego rozrządu ( chyba że przy tym przebiegu nie warto robić kompletnego).
No i czy trzeba planować głowice w specjalistycznym serwisie i jaki tego koszt.
Mam dostęp do warsztatu i mógłbym ją sam trochę podszlifować, tyle że doświadczenia z głowicami brak.
Aha no i wykonywać ew. operację ( oby się obeszło) będę sam z pomocą my dad 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dariuszs860 |
#413381 Wysłany:
17 Lis 2010, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Wrzuć zdjęcie , bedzie to lepiej zrozumiałe 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#413997 Wysłany:
19 Lis 2010, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Wyciek jest na długości kolektora wydechowego, tak więc aby cokolwiek było widać musiałbym go odkręcić
Zaznaczę to na zdjęciu silnika :
PS: Tak abstrahując nieco od tematu zastanawia mnie po co są kółeczka w bloku zaznaczone na żółto 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#413999 Wysłany:
19 Lis 2010, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Faktycznie wskazuje na UPG , ale czy napewno nie cieknie z uszczelniacza wałka rozrzadu i tak spływa do tego łaczenie blok-głowica?
Kółeczka to sa tzw "zabezpieczenia" od rozmrożenia silnika. Teoretycznie jak zararza płyn w bloku powinno je wypchnąć aby blok sie nie uszkodził 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#414004 Wysłany:
19 Lis 2010, 23:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
dariuszs860 napisał(a): Kółeczka to sa tzw "zabezpieczenia" od rozmrożenia silnika. Teoretycznie jak zararza płyn w bloku powinno je wypchnąć aby blok sie nie uszkodził
oooo ciekawe, nieźle
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#414008 Wysłany:
19 Lis 2010, 23:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
lakikwap napisał(a): dariuszs860 napisał(a): Kółeczka to sa tzw "zabezpieczenia" od rozmrożenia silnika. Teoretycznie jak zararza płyn w bloku powinno je wypchnąć aby blok sie nie uszkodził oooo ciekawe, nieźle
Tak, tak  Nawet widziałem z wywalonymi kółkami i wtedy silnik/blok ocalał 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#414144 Wysłany:
21 Lis 2010, 20:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
dariuszs860 napisał(a): Faktycznie wskazuje na UPG , ale czy napewno nie cieknie z uszczelniacza wałka rozrzadu i tak spływa do tego łaczenie blok-głowica?
Sprawdzę dokładnie jutro ale nie sądzę bo wyżej jest sucho
Hmm czy trzeba się do UPG szykować
Ale zadziwia mnie czemu tak szybko i czemu na tak dużym obszarze cieknie
Przecież przeważnie przerywa gdzieś koło kanalików, a tutaj leje na zewnątrz
Prosiłbym jeszcze o symulacje kosztów odnośnie mojego pierwszego posta. [ Dodano: 21 Lis 2010 19:06 ]PS: Olej cieknie dość intensywnie jednak, wytarłem na złączeniu olej i po przejechaniu jakiś 30km znów jest wyraźny ślad
Proszę o kosztorys naprawy 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#414404 Wysłany:
21 Lis 2010, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
lioton u mnie wyszło tak:
-wymiana UPG + planowanie głowicy
-uszczelka kolektora wydechowego
-uszczelka pokrywy zaworów
-wymiana uszczelniaczy zaworowych (regulacja zaworów)
-rozrząd + pompa wody
-wymiana oleju + filtr + płyn chłodzący
-wymieniony wąż od nagrzewnicy (ukręcony odpowietrznik)
RAZEM. 1160PLN
[ Dodano: 21 Lis 2010 19:14 ]
To co nie chcesz robić to mniej więcej możesz odjąć i poznać koszty 
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v
<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#414958 Wysłany:
23 Lis 2010, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
marcin186 napisał(a): RAZEM. 1160PLN
O w mordę
Myślę, że uszczelkę dolotu można sobie darować, pokrywy zaworów zmieniałem w sumie niedawno, pompę wody też.
A tak dokładniej to ile kosztuje samo UPG, rozrząd, planowanie i
I jak już będzie głowca wyciągnięta to jaki będzie stopień trudności samodzielnej regulacji zaworów
No i jak sobie to wszytsko poznaczyć, żeby potem czegoś nie pokęcić ( głowica) 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
moszynski |
#501738 Wysłany:
30 Sie 2011, 22:08; Temat postu: podpowiedzi dla laika:) |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Adam
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 15 Sie 2011, Posty: 12
|
_________________ Punto II FL, 1,2 Active 2004 rok
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#501748 Wysłany:
30 Sie 2011, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Uszczelka pod pokrywą zaworów i symeryng cewek zapłonowych wymień i nie będzie ciekło 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
sobotapl |
#509735 Wysłany:
06 Paź 2011, 10:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Gru 2010, Posty: 5
|
Cześć, to i ja się podepnę pod temat. Proszę o ocenę czy wyciek przedstawiony na załączonych zdjęciach może pochodzić spod UPG? Nie odnotowałem jakiegoś dużego zużycia oleju - zrobiłem 15 tys. km i przez ten czas bez dolewek na skali poziomu oleju z fula zeszło mi na 1/4 prawidłowego stanu. Moim podejrzanym jest wałek rozrządu (3 miesiące temu było uszczelniane to miejsce bo lekko ciekło, a że robiłem rozrząd to czemu nie). Dzisiaj postaram się ściągnąć osłonę rozrządu i myślę, że ostatecznie się okaże skąd ta mokra plama. Przy wymianie UPG konieczna jest wymiana oleju? Pytam bo dzisiaj chciałem go wymieniać i nie chciał bym tego robić bez potrzeby.
Dodatkowo na ostatnim zdjęciu przedstawiam miejsce w którym również jest mokro i moje pytanie - co to w ogóle jest? i z jakiego powodu może być tam mokro?
Ostatnie pytanko do ściągnięcia osłony rozrządu muszę zdjąć PP koło? Bo nie miałem pojęcia jak się za to zabrać.
Dziękuję i pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#509736 Wysłany:
06 Paź 2011, 10:50; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
sobotapl napisał(a): Ostatnie pytanko do ściągnięcia osłony rozrządu muszę zdjąć PP koło? Bo nie miałem pojęcia jak się za to zabrać.
Osłona rozrządu jest na 3 czy 4 śrubach i zdejmowanie koła absolutnie nie jest potrzebne. Dobrze mieć kanał, bo dolne śruby ciężko sięgnąć z góry.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Bytuś |
#509757 Wysłany:
06 Paź 2011, 13:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 15 Lut 2008, Posty: 1029 Pomógł: 11
|
sobotapl napisał(a): Dodatkowo na ostatnim zdjęciu przedstawiam miejsce w którym również jest mokro i moje pytanie - co to w ogóle jest? i z jakiego powodu może być tam mokro?
dopchnij wężyk od odmy do końca 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|