|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 18:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
toom |
#25826 Wysłany:
27 Maj 2007, 18:24; Temat postu: Olej - taki czy inny ? |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Słupsk Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 94
|
Nie znalazlem w opcji szukaj odpowiedzi na moje pytania wiec zadalem nowy temat. Otoz 2 tyg temu zakupilem punto II 8V z 2002 i czas wymienic olej z dokumentacji auta widze ze silnik zalany jest olejem selena 20K (czyli 10w40). Oto moje pytanie: nie chce przeplacac w serwisie fiata i zastanawiam sie nad shelem: http://moto.allegro.pl/item196948710_sh ... ezent.html lub nad Mobilem: http://moto.allegro.pl/item199164584_mo ... ferta.html. Do tej pory w seju zmienialem olej sam, lalem tam shela 15w40 i przez 150 000 tys km nie mialem problemow i nie musialem robic dolewek. Z goy dzieki za podpowiedzi.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Adas |
#25827 Wysłany:
27 Maj 2007, 18:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
No Name |
#25837 Wysłany:
27 Maj 2007, 20:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
Polecam MOBIL1 
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
 |
toom |
#25845 Wysłany:
27 Maj 2007, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Słupsk Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 94
|
jeszcze jedno pytanko ile wchodzi oleju do miski?
|
|
Góra |
|
 |
glowarg |
#25852 Wysłany:
27 Maj 2007, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 119
|
jeśli silnik ma spory przebieg to lepiej nie zmieniać oleju i jeździć dolej na takim jam był zalewany do tej pory. Każdy olej ma inne właściwości . Adas napisał że zalał go półsyntetykiem i to może być twój błąd 10W40 ma inne właściwości płukające od mineralnego a przez to usuwa więcej nagaru z silnika. może ale nie musi dojść do rozszczelnienia silnika. znam przypadki gdzie poszła uszczelka pod głowicą po wymianie oleju na inny.
Toom jeśli silnik był zalewany selana 20k to bezpieczniej będzie jeździć dalej na tym oleju. silnik przyzwyczaja sie do oleju i najlepiej będzie chodził na tym na czym już jeździł. każdy producent stosuje inne dodatki do oleju i zmiana na inny może nie korzystnie wpłynąć na silnik
_________________ Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active
|
|
Góra |
|
 |
luki7wwl |
#25886 Wysłany:
28 Maj 2007, 10:54; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 56
|
Toom jeśli silnik był zalewany selana 20k to bezpieczniej będzie jeździć dalej na tym oleju. silnik przyzwyczaja sie do oleju i najlepiej będzie chodził na tym na czym już jeździł. każdy producent stosuje inne dodatki do oleju i zmiana na inny może nie korzystnie wpłynąć na silnik[/quote]
Zgadzam sie z kolega ale jest naprade dużo osób które zmieniły olej na inny w zachowujac te same parametry 10w40 na 10w40 i nie narzekaja moi kumple tak robią. Kolega ostatnio zminiał jakis czas temu na LOTOS 10w40 z sellenii 20K i nie widzi róznicy, sam sie nad taką zminą zastanawiam ale nie wiem do konca czy sie zdecyduje :-/
Nie chce płacić za sellenię a LOTOS ma bardzo dobre opinie
_________________ Punto II 1.2 8v + LPG sekwencja
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#25898 Wysłany:
28 Maj 2007, 13:10; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Miałem castrola 5W30 i teraz wlałem selenie 20K 10W40  Zobaczymy co będzie 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
glowarg |
#25908 Wysłany:
28 Maj 2007, 14:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 119
|
LOTOS ma dobrą opinie bo jest tani ale mechanicy zajmujący sie remontami silników uważają LOTOSA za najgorszy olej. wycierają sie na nim wałki rozrządu. na oleju się nie oszczędza lepiej przez tydzień nie pić piwa a za to kupić lepszy olej!!!
_________________ Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active
|
|
Góra |
|
 |
EDi |
#25909 Wysłany:
28 Maj 2007, 14:36; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
 |
Hostile |
#26171 Wysłany:
30 Maj 2007, 12:38; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 14 Maj 2007, Posty: 53
|
Adas napisał(a): Heja!:)
Też mam Punto 2 MK2 1.2 8V, tydzień temu wymieniałem olej, zalałem Mobil S 10w40, rozważałem shella 10w40, ale nie żałuje decyzji, silniczek fajnie pomrukuje, wcześniej właściciel jeździł na mineralnym 15w40:(((
To niedopuszczalne zeby w puntoII jezdzić na mineralnym tak przynajmniej pisze fiat, czy nie odbiło się to na silniku?
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#26185 Wysłany:
30 Maj 2007, 14:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
glowarg napisał(a): jeśli silnik ma spory przebieg to lepiej nie zmieniać oleju i jeździć dolej na takim jam był zalewany do tej pory. Każdy olej ma inne właściwości .
Potwierdzam. Niedopuszczalne jest zalanie silnika o większym przebiegu olejem syntetycznym lub półsyntetycznym jeśli wcześniej pracował na mineralnym. Zaraz zacznie się branie oleju oraz wycieki. Co do gęstości i lepkości oleju to 10W40 jest chyba najbardziej optymalny w naszym klimacie. Im niższe pierwsze cyferki przed "W" tym łatwiejszy rozruch zimą (np. 0W40) im wyższe cyferki po "W" tym olej ma lepszą lepkość w wyższych temperaturach (np. 10W60). I tutaj można zmieniać olej dowolnie np. na zimę i na lato byle zachować tą samą klasę oleju lub lepszą - oznaczane jest to dwiema literami CF, CG, CH itd. im wyższa druga litera tym wyższa klasa oleju. Z tego co pamiętam to oleje do benzyniaków od olejów do diesla różnią się pierwszą literką. Jedne zaczynają się chyba od C a drugie od S (mogę się mylić ale ogólny schemat jest taki jak opisałem).
Inna sytuacja gdy silnik jeździ na syntetyku i zaczyna już brać olej. Można zmienić na półsyntetyk lub nawet na mineralny pamiętając oczywiście o klasie oleju! Nie może być niższa niż używanego do tej pory. To przeważnie pomaga na branie oleju.
Nic mi nie wiadomo również na temat zakazu stosowania olejów mineralnych w PuntoII.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
luki7wwl |
#26188 Wysłany:
30 Maj 2007, 14:34; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 56
|
witam
Byc moze czegos nie zrozumiałem, taka dzis pogoda, ale wydawało mi sie ze rozmawiamy o zmianie oleju o takiej samej specyfikacji 10w40 na 10w40 tylko innego producenta  np. z selleni 20K 10w40 na np. shella,mobila 10w40 czy jeszcze inny. A nie syntetyk na półsyntetyk czy mineralny  no chyba ze ja czegoś nie rozumiem
Jakie to ma znaczenie na silnik 
_________________ Punto II 1.2 8v + LPG sekwencja
|
|
Góra |
|
 |
glowarg |
#26199 Wysłany:
30 Maj 2007, 15:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 119
|
Tomo olej to nie tylko jego klasy lepkości. samego oleju jest o koło 80 % reszta do dodatki uszlachetniające. i o nie właśnie chodzi. każdy producent stosuje inne dodatki i to one mają wpływ na jakość oleju i to one są odpowiedzialne za utrzymanie silnika w czystości. olej ma za zadanie smarować silnik ale też olej ma za zadanie usuwać wszystkie zanieczyszczenia za ścian tłoków i cylindrów oraz odprowadzać ciepło z silnika.
później wypisze jakie to są dodatki i za co są odpowiedzialne
[ Dodano: 30 Maj 2007 22:49 ] dodatki uszlachetniające do olejów
1 Wiskozatory--- grypa dodatków odpowiedzialna za charakterystykę lepkości oleju. po ich dodaniu do oleju uzyskujemy wzrost lepkości kinetycznej oleju, wzrost wskaźnika lepkości, obniżenie temperatury płynięcia.
2 Depresatory--- olej ma temperaturę płynięcia -9 do -18. celem obniżenia tej tem. do oleju dodaje sie grupę dodatków zwanych depresatorami. obniżają tem. płynięcia oleju do poziomu -25 i niżej
3 Detergenty i dyspergatory--- jest to najważniejsza grupa dodatków uszlachetniających. funkcje spełniane w oleju to:
- zdolność do utrzymania silnika w czystości
-utrzymywanie wymytych osadów w stanie zdyspergowanym, aby uniemożliwić ich oddzielenie na filtrze olejowym
ich zadaniem jest ciągłe wymywanie z powierzchni silnika osadzających się szlamów, nagarów oraz laków i tym samym utrzymanie wewnętrznych powierzchni silnika w czystości
4 Dodatki przeciw pienne--- bardzo ważna grupa dodatków aczkolwiek obecna w minimalnych ilościach. gdyby w trakcie eksploatacji silnika powstawała piana. nastąpilo by przerwanie "filmu" olejowego i zanik przepływu oleju. prowadzi to do zwiększonego zużycia silnika a w skrajnych przypadkach nawet do zatarcia.
5 Dodatki antykorozyjne, antyrdzewne, antyutleniające--- maja zapobiegać przedwczesnemu starzeniu sie oleju, jak równie z przeciwdziałać korozyjnemu oddziaływaniu produktów zużycia oleju na metalowe części silnika.
Każdy producent oleju stosuje różne proporcje tych tych dodatków uszlachetniających. a one mają zasadniczy wpływ na żywotność naszych silników. dlatego nie należy mieszać olejów ani też zmieniać oleju na innego producenta w trakcie eksploatacji silnika.
więcej znajdziecie w książce Andrzeja Dudka pod tytułem "Oleje smarne". polecam
_________________ Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active
|
|
Góra |
|
 |
svvobi |
#358594 Wysłany:
22 Kwi 2010, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: lc Rejestracja: 16 Sie 2009, Posty: 21
|
Witam, mam pytanie. Poprzedni własciciel zalał punciaka Lotusem 15w40 mineralnym. Teraz przy wymianie nalać tez 15w40 Mineralny ? Czy zmienić na zalecany 10w40 półsyntetyk ?
Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź
btw. sryy pomyliłem działy. Chodzi o mk1 95r 1.2 75, wg licznika 183tys
_________________ Punto 1.2 75KM ELX 1995 | Siena 1.2 75KM EL 2001
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#358595 Wysłany:
22 Kwi 2010, 20:17; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
svvobi |
#358597 Wysłany:
22 Kwi 2010, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: lc Rejestracja: 16 Sie 2009, Posty: 21
|
Ciekawi mnie dlaczego zalany jest ten mineralny. Czyli zalewać mineralnym 15w40. Lepszy będzie chyba Castrol od tego Lotusa.. ;>
_________________ Punto 1.2 75KM ELX 1995 | Siena 1.2 75KM EL 2001
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#358599 Wysłany:
22 Kwi 2010, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|