|
Obecny czas: 14 Cze 2025, 21:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
onkos |
#274805 Wysłany:
26 Lip 2009, 11:40; Temat postu: 1.2 16v po rozgrzaniu przerywa |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 4
|
Witam.
Mam Punto II z silnikiem 1.2 16v i zauwayłem pewną prawidłowość.
Gdy wskaźnik temperatury płynu chłodzącego przejdzie za połowe skali zaczyna się problem z silnikiem. Gdy jest chłodny dzień albo temp. płynu nie przekroczy połowy, silnik sprawuje się bez zarzutów.
Problem polega na tym, że auto słabnie i do około 2500rmp szarpie, dusi się i prawie wcale nie przyspiesza. Trzeba wtedy bardzo minimalnie dodawać gazu do momentu osiądnięcia 2500 obrotów. Powyżej 2500 obrotów łapie oddech jest już ok.
Dodam, że poziom płynu w chłodnicy jest ok i po wymianie są świece i przewody wysokiego napięcia. Podjechałem też do serwisu fiata, ale te memeje rozłożyły ręce, wymienili sondę lambda co nie rozwiązało problemu. Na koniec powiedzieli że może to coś z komputerem. Co o tym sądzicie???
Proszę o pomoc i dzięki z góry za wasze sugestie i porady.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lakikwap |
#274813 Wysłany:
26 Lip 2009, 12:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
może zapchany katalizator? jaki przebieg?
|
|
Góra |
|
 |
onkos |
#274817 Wysłany:
27 Lip 2009, 20:18; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 4
|
Przebieg 178000 km. Jak samemu sprawdzić czy nie jest zapchany katalizator? Jest on rozbieralny? [ Dodano: 27 Lip 2009 19:18 ]Witam.
Dzisiaj chciałem się zabrać za ten katalizator. Po zdjęciu osłony kolektora i katalizatora zauważyłem, że przewód do sondy lambda (tej przed kat) jest lekko wypięty. Nie byłem pewien, czy tak był, czy przy zdejmowaniu osłony zahaczyłem o niego i wyskoczył. Pomyślałem co mi szkodzi... odpiąłem obie sondy (tą przed i za kat) i pojeździłem troche. Autko sie zagrzało i problem jak się okazało pozostał. Poczekałem aż temp. spadnie, podpialem sondy i ruszyłem znowu. I znów po zagrzaniu zaczął szarpać. Nie wiem, czy to istotne, ale silnik szarpie tylko w czasie jazdy. Jak stane i manipuluje gazem do 2500 obrotów chodzi normalnie. Zastanawia mnie jedynie troche to, że nie było żadnej różnicy w pracy silnika i jeździe na załączonych i odłączonych sondach... nie świeciła też żadna kontrolka!!! Czy to normalne? Jeśli tak to jutro zabiore się katalizator. Odkręce go, rozetne i zobacze co jest w środku  Z odkręceniem, rozcięciem i pospawaniem raczej nie będe miał problemu, ale w którym miejscu najlepiej go ciąć??? I czy ewentualne usunięcie zawartości zazwyczaj jakiś wpływ na sondę - tą za katalizatorem.
Pozdro
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#275276 Wysłany:
27 Lip 2009, 23:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
onkos jak pisał już ja niewiem jak to z sądami jest, ale PAnowie zaraz coś pewnie odpowiedzą!
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#277738 Wysłany:
06 Sie 2009, 17:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
rozwiazales problem?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|