You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 14 Cze 2025, 21:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #274805 Wysłany: 26 Lip 2009, 11:40; 
 Temat postu: 1.2 16v po rozgrzaniu przerywa
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 4
Witam.

Mam Punto II z silnikiem 1.2 16v i zauwayłem pewną prawidłowość.
Gdy wskaźnik temperatury płynu chłodzącego przejdzie za połowe skali zaczyna się problem z silnikiem. Gdy jest chłodny dzień albo temp. płynu nie przekroczy połowy, silnik sprawuje się bez zarzutów.

Problem polega na tym, że auto słabnie i do około 2500rmp szarpie, dusi się i prawie wcale nie przyspiesza. Trzeba wtedy bardzo minimalnie dodawać gazu do momentu osiądnięcia 2500 obrotów. Powyżej 2500 obrotów łapie oddech jest już ok.
Dodam, że poziom płynu w chłodnicy jest ok i po wymianie są świece i przewody wysokiego napięcia. Podjechałem też do serwisu fiata, ale te memeje rozłożyły ręce, wymienili sondę lambda co nie rozwiązało problemu. Na koniec powiedzieli że może to coś z komputerem. Co o tym sądzicie???

Proszę o pomoc i dzięki z góry za wasze sugestie i porady.
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #274813 Wysłany: 26 Lip 2009, 12:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
może zapchany katalizator? jaki przebieg?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #274817 Wysłany: 27 Lip 2009, 20:18; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 4
Przebieg 178000 km. Jak samemu sprawdzić czy nie jest zapchany katalizator? Jest on rozbieralny?

[ Dodano: 27 Lip 2009 19:18 ]
Witam.
Dzisiaj chciałem się zabrać za ten katalizator. Po zdjęciu osłony kolektora i katalizatora zauważyłem, że przewód do sondy lambda (tej przed kat) jest lekko wypięty. Nie byłem pewien, czy tak był, czy przy zdejmowaniu osłony zahaczyłem o niego i wyskoczył. Pomyślałem co mi szkodzi... odpiąłem obie sondy (tą przed i za kat) i pojeździłem troche. Autko sie zagrzało i problem jak się okazało pozostał. Poczekałem aż temp. spadnie, podpialem sondy i ruszyłem znowu. I znów po zagrzaniu zaczął szarpać. Nie wiem, czy to istotne, ale silnik szarpie tylko w czasie jazdy. Jak stane i manipuluje gazem do 2500 obrotów chodzi normalnie. Zastanawia mnie jedynie troche to, że nie było żadnej różnicy w pracy silnika i jeździe na załączonych i odłączonych sondach... nie świeciła też żadna kontrolka!!! Czy to normalne? Jeśli tak to jutro zabiore się katalizator. Odkręce go, rozetne i zobacze co jest w środku ;) Z odkręceniem, rozcięciem i pospawaniem raczej nie będe miał problemu, ale w którym miejscu najlepiej go ciąć??? I czy ewentualne usunięcie zawartości zazwyczaj jakiś wpływ na sondę - tą za katalizatorem.
Pozdro


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275276 Wysłany: 27 Lip 2009, 23:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
onkos jak pisał już ja niewiem jak to z sądami jest, ale PAnowie zaraz coś pewnie odpowiedzą!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277738 Wysłany: 06 Sie 2009, 17:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
rozwiazales problem?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO