You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 20 Cze 2025, 21:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #174220 Wysłany: 27 Wrz 2008, 13:42; 
 Temat postu: Coś dziwnego z hamulcem ręcznym.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
To taka dziwna historia, a mianowicie parkuje czasem na takim pochyłym parkingu, wiadomo zaciągam ręczny i ide do domu. Kiedyś przytrafiła sie dziwna chistoria że przybiegł do mnie sąsiad że szuka mnie straż miejska bo auto mi sie stoczyło z parkingu na ulice. Biegne szybko wuto stoi spowrttem na parkingu z kamieniami pod kołami. Ręczny był zaciągnięty tylko tak wydawało mi sie że za słabo. No nic, dziś o 6 rano budzi mnie straż miejska że moje auto blokuje ruch bo sie stoczyło z parkingu :shock: . Biegne szybko, widze że ręczny dobrze zaciągnięty (co mnie niedziwi bo wczoraj jak zaparkowałem na tym pochyłym parkingu to go pchnołem zobaczyć czy sie niestoczy i stał jak kamień), czyli ręczny jest a jego można pchać jak by niebył zaciągnięty. Zagadka dlamnie ogromna. A co do hamulców to jeżdże dużo nim w trasie i problemów z nimi niemam, jedyne co zauważyłem to jak nacisne kilka razy pedał hamulca to on twradnie ale jak go dociskam to powoli mięknie .. Niewiem czy to ma coś do tego.. ale POMOCY :D

[ Dodano: 27 Wrz 2008 13:42 ]
aha dodam że kilka miesięcy temu wymieniałem kolcki tarcze bębny i przewody hamulcowe.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #174228 Wysłany: 27 Wrz 2008, 14:07; 
 Temat postu:
Offline
Swój chłop
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 930
co do hamulca, to ja Ci nie doradzę, ale myślę że lepiej będzie, jak będziesz zostawiał auto i na ręcznym i na biegu - wtedy napewno Ci się nie stoczy :)

_________________
Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam
Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174231 Wysłany: 27 Wrz 2008, 14:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
Dela thx. już stoi na ręcznym i na biegu. . :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174307 Wysłany: 27 Wrz 2008, 18:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Nie może być tak, że pedał hamulca staje sie twardy po kilkukrotnym naciskaniu. Uważam , ze masz układ zapowietrzony.Poza tym sprawdż poziom płynu hamulcowego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174313 Wysłany: 27 Wrz 2008, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
I zostawiaj auto na biegu....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174340 Wysłany: 27 Wrz 2008, 19:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
czech22 napisał(a):
Nie może być tak, że pedał hamulca staje sie twardy po kilkukrotnym naciskaniu. Uważam , ze masz układ zapowietrzony.Poza tym sprawdż poziom płynu hamulcowego.

tyle ze to nie ma nic do recznego bo reczny jest na linke a nie na hydraulike :E

_________________
GP 1.4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174381 Wysłany: 27 Wrz 2008, 21:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
na wyłonczonym silniku robi sie twrady a potem mięknie, a płymu mam spoko nawet chyba po wymianie troche za dużo ale już jeżdże tak i nic mi nieprzeszkadza troche za duży poziom


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174418 Wysłany: 27 Wrz 2008, 23:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 386
Mówicie "na biegu". Zostawiłem raz kropka na parkingu przy sklepie z pochyłością 35 - 40 stopni na 1 biegu i żebym nie szukał czegoś w aucie pewnie pojechałby w dół, bo zdążył dwa razy zakręcić tłokami :E Ręcznego wtedy nie miałem w ogóle, bo linki pękły. Teraz jest, ale słaby i mam system: ręczny na full, 1 bieg i koła max skręcone w kierunku najbliższej przeszkody (przeważnie krawężnik) :E

_________________
Abarth 55 kucy :D
Image

Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174456 Wysłany: 28 Wrz 2008, 08:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 222
to pewnie stałeś przodem do zjazdu i miałeś na 1 biegu :hahaha: jak tak stoisz, to się daje na wsteczny!

_________________
/F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174469 Wysłany: 28 Wrz 2008, 09:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 386
danaga1 Cofał się do tyłu, a był na jedynce

_________________
Abarth 55 kucy :D
Image

Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE


Góra
 Profil  
 
 
 Post #174536 Wysłany: 28 Wrz 2008, 11:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 222
aaa... to w takim razie naprawdę dziwne.... :E

_________________
/F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175601 Wysłany: 30 Wrz 2008, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Jak cofa ci sie na biegu to pierwsza rzecz to sprawdz sprężanie na tłokach!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175728 Wysłany: 01 Paź 2008, 10:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Kwi 2008,
Posty: 25
Sprawdź samo regulatory jeżeli ręczny słabnie a hamulec zasadniczy ma tendencję do twardnienia może być spowodowane przez somo regulatory które nie trzymają .
Druga rzecz sprawdź serwo kilkakrotnie depnij pedał hamulca aby z twardniał na wyłączonym silniku.Po czym opierając nogę na pedale odpal silnik próbując wyczuć czy pedał hamulca po odpaleniu silnika zejdzie w dół jeżeli tak to serwo OK.
ODNOŚNIE PARKOWANIA NA SPADKU.
Ręczny wiadomo - bieg OK- ale zawsze najpewniej będzie gdy zatrzymując auto na spadku skręcisz kołami tak aby zawsze oparły się o krawężnik przy pełnym skręcie.
pozdrawiam kiwin


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175755 Wysłany: 01 Paź 2008, 12:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
kiwin wow dzięki, :E a co do somo regulatorów to cóż to jest i jak to sprawdzić


Ostatnio edytowany przez lakikwap, 01 Paź 2008, 20:04, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #175854 Wysłany: 01 Paź 2008, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
kiwin napisał(a):
Sprawdź samo regulatory jeżeli ręczny słabnie a hamulec zasadniczy ma tendencję do twardnienia może być spowodowane przez somo regulatory które nie trzymają .
Druga rzecz sprawdź serwo kilkakrotnie depnij pedał hamulca aby z twardniał na wyłączonym silniku.Po czym opierając nogę na pedale odpal silnik próbując wyczuć czy pedał hamulca po odpaleniu silnika zejdzie w dół jeżeli tak to serwo OK.
ODNOŚNIE PARKOWANIA NA SPADKU.
Ręczny wiadomo - bieg OK- ale zawsze najpewniej będzie gdy zatrzymując auto na spadku skręcisz kołami tak aby zawsze oparły się o krawężnik przy pełnym skręcie.
pozdrawiam kiwin
A jak wytłumaczysz ze autko sie stoczyło na biegu?? Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175857 Wysłany: 01 Paź 2008, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
kgorka
kgorka napisał(a):
A jak wytłumaczysz ze autko sie stoczyło na biegu??

napisz mi niby gdzie tak napisałem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175952 Wysłany: 02 Paź 2008, 00:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Kwi 2008,
Posty: 25
[ Dodano: 02 Paź 2008 00:57 ]
lakikwap napisał(a):
a co do somo regulatorów to cóż to jest i jak to sprawdzić


Samo regulatory regulują przerwę między powierzchnią szczęk a bębnem aby hamulce reagowały jak najszybciej.Jeżeli samo regulatory pracują nie właściwie bądź wcale wtedy przerwa miedzy szczęką a bębnem jest coraz większa/bo samo regulator nie podciąga szczęk/ powodując że musimy albo wciskać pedał hamulca w podłogę lub kilka krotnie deptać aby osiągnąć skuteczność hamowania
LAKIKWAP sprawdź fora na pewno ktoś opisał taki temat bardziej szczegółowo
pozdrawiam
kiwin

_________________
Punto 1,7TD/94r---------kropa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176762 Wysłany: 04 Paź 2008, 19:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
lakikwap napisał(a):
kgorka
kgorka napisał(a):
A jak wytłumaczysz ze autko sie stoczyło na biegu??

napisz mi niby gdzie tak napisałem


W tym problem ze nie napisales wiec sie pytalem, bo tlumaczyles co moze byc z hamulcami tylko ale koledze auto stoczylo sie również na biegu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #176810 Wysłany: 04 Paź 2008, 20:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
kgorka luz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #177065 Wysłany: 05 Paź 2008, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
czyli teraz rozumiesz o co mi chodzi?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178049 Wysłany: 09 Paź 2008, 09:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Kwi 2008,
Posty: 25
słyszałem już o takim przypadku ale trudno mi określić przyczynę - może być wiele przyczyn. Usnułem sobie taką teorię.
-w momencie wyłączenia silnika zawory się nie domknęły, zacisk sprzęgła jest mocniej wyeksploatowany ma tendencję do ślizgu do tego skrzynka też ma jakieś tam luziki i poszło autko perę centymetrów w dół :hahaha:
ale bzdura :hahaha:

_________________
Punto 1,7TD/94r---------kropa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178186 Wysłany: 09 Paź 2008, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
kiwin napisał(a):
słyszałem już o takim przypadku ale trudno mi określić przyczynę - może być wiele przyczyn. Usnułem sobie taką teorię.
-w momencie wyłączenia silnika zawory się nie domknęły, zacisk sprzęgła jest mocniej wyeksploatowany ma tendencję do ślizgu do tego skrzynka też ma jakieś tam luziki i poszło autko perę centymetrów w dół :hahaha:
ale bzdura :hahaha:
Pare centymetrów???? kolega napisal ze straz miejska go szukala bo autko blokowalo ulice to raczej pare metrow hehe ja to bym naprawde sprawdzil sprężanie silniczka bo nawet bez recznego autko powinno na dosc stromym wzniesieniu wytrzymac.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178200 Wysłany: 09 Paź 2008, 20:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
kiwin
wez swoje auto postaw na stromym podlozy tylko dosc stromym i daj jedynke i nie zaciagaj recznego i zobaczysc ze auto sie zsunie ;), a jak nie bedzie sie zsuwac to wyjdz i lekko pchnij i poleci ;) a wtedy wystarczy tylko troszke wieksza gorka i na biegu leci jak zloto ;)

_________________
GP 1.4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178223 Wysłany: 09 Paź 2008, 21:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
tak wogule to czytajcie posty dokładniej...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178576 Wysłany: 11 Paź 2008, 01:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Kwi 2008,
Posty: 25
Lakikwap temat stoczenia się auta na biegu poruszył Vulcan. Ja w swoim ostatnim poście napisałem półżartem na temat przyczyn staczania się auta na biegu, i nie analizuje tego jako czyjś przypadek tylko ogólnie jako temat.W twoim przypadku przekonany jestem że jeżeli samoregulatory nie pracują to na pewno ręczny będzie coraz słabszy.A tak samo ktoś opisywał jakieś blaszki trzymające linki, które się odkształcają też mogły być powodem
Co do samoregulatorów słyszałem że same wkłady czyli środki można zastąpić od Tico które są o wiele tańsze od fiatowskich. Ale to tylko słyszałem i nie wiem ile w tym prawdy.
pozdrawiam

[ Dodano: 11 Paź 2008 01:02 ]
Raxon
słyszałem o takich przypadkach tylko zastanawia mnie dlaczego i co jest tego powodem.Ktoś wspomniał kompresja słaba owszem zgadzam się jest to możliwe tylko teraz zastanawia mnie jak takie auto pokonywało wzniesienia
pozdrawiam

_________________
Punto 1,7TD/94r---------kropa


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO