|
Obecny czas: 20 Cze 2025, 21:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lakikwap |
#174220 Wysłany:
27 Wrz 2008, 13:42; Temat postu: Coś dziwnego z hamulcem ręcznym. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
To taka dziwna historia, a mianowicie parkuje czasem na takim pochyłym parkingu, wiadomo zaciągam ręczny i ide do domu. Kiedyś przytrafiła sie dziwna chistoria że przybiegł do mnie sąsiad że szuka mnie straż miejska bo auto mi sie stoczyło z parkingu na ulice. Biegne szybko wuto stoi spowrttem na parkingu z kamieniami pod kołami. Ręczny był zaciągnięty tylko tak wydawało mi sie że za słabo. No nic, dziś o 6 rano budzi mnie straż miejska że moje auto blokuje ruch bo sie stoczyło z parkingu  . Biegne szybko, widze że ręczny dobrze zaciągnięty (co mnie niedziwi bo wczoraj jak zaparkowałem na tym pochyłym parkingu to go pchnołem zobaczyć czy sie niestoczy i stał jak kamień), czyli ręczny jest a jego można pchać jak by niebył zaciągnięty. Zagadka dlamnie ogromna. A co do hamulców to jeżdże dużo nim w trasie i problemów z nimi niemam, jedyne co zauważyłem to jak nacisne kilka razy pedał hamulca to on twradnie ale jak go dociskam to powoli mięknie .. Niewiem czy to ma coś do tego.. ale POMOCY [ Dodano: 27 Wrz 2008 13:42 ]aha dodam że kilka miesięcy temu wymieniałem kolcki tarcze bębny i przewody hamulcowe.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Dela |
#174228 Wysłany:
27 Wrz 2008, 14:07; Temat postu: |
|
 |
Swój chłop |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 930
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#174231 Wysłany:
27 Wrz 2008, 14:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Dela thx. już stoi na ręcznym i na biegu. . 
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#174307 Wysłany:
27 Wrz 2008, 18:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Nie może być tak, że pedał hamulca staje sie twardy po kilkukrotnym naciskaniu. Uważam , ze masz układ zapowietrzony.Poza tym sprawdż poziom płynu hamulcowego.
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#174313 Wysłany:
27 Wrz 2008, 18:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
I zostawiaj auto na biegu....
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#174340 Wysłany:
27 Wrz 2008, 19:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
czech22 napisał(a): Nie może być tak, że pedał hamulca staje sie twardy po kilkukrotnym naciskaniu. Uważam , ze masz układ zapowietrzony.Poza tym sprawdż poziom płynu hamulcowego.
tyle ze to nie ma nic do recznego bo reczny jest na linke a nie na hydraulike 
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#174381 Wysłany:
27 Wrz 2008, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
na wyłonczonym silniku robi sie twrady a potem mięknie, a płymu mam spoko nawet chyba po wymianie troche za dużo ale już jeżdże tak i nic mi nieprzeszkadza troche za duży poziom
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#174418 Wysłany:
27 Wrz 2008, 23:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
|
Góra |
|
 |
danaga1 |
#174456 Wysłany:
28 Wrz 2008, 08:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 222
|
to pewnie stałeś przodem do zjazdu i miałeś na 1 biegu  jak tak stoisz, to się daje na wsteczny!
_________________ /F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#174469 Wysłany:
28 Wrz 2008, 09:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
danaga1 Cofał się do tyłu, a był na jedynce
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
danaga1 |
#174536 Wysłany:
28 Wrz 2008, 11:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 222
|
aaa... to w takim razie naprawdę dziwne.... 
_________________ /F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#175601 Wysłany:
30 Wrz 2008, 19:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
Jak cofa ci sie na biegu to pierwsza rzecz to sprawdz sprężanie na tłokach!!
|
|
Góra |
|
 |
kiwin |
#175728 Wysłany:
01 Paź 2008, 10:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 25
|
Sprawdź samo regulatory jeżeli ręczny słabnie a hamulec zasadniczy ma tendencję do twardnienia może być spowodowane przez somo regulatory które nie trzymają .
Druga rzecz sprawdź serwo kilkakrotnie depnij pedał hamulca aby z twardniał na wyłączonym silniku.Po czym opierając nogę na pedale odpal silnik próbując wyczuć czy pedał hamulca po odpaleniu silnika zejdzie w dół jeżeli tak to serwo OK.
ODNOŚNIE PARKOWANIA NA SPADKU.
Ręczny wiadomo - bieg OK- ale zawsze najpewniej będzie gdy zatrzymując auto na spadku skręcisz kołami tak aby zawsze oparły się o krawężnik przy pełnym skręcie.
pozdrawiam kiwin
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#175755 Wysłany:
01 Paź 2008, 12:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
kiwin wow dzięki,  a co do somo regulatorów to cóż to jest i jak to sprawdzić
Ostatnio edytowany przez lakikwap, 01 Paź 2008, 20:04, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#175854 Wysłany:
01 Paź 2008, 19:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
kiwin napisał(a): Sprawdź samo regulatory jeżeli ręczny słabnie a hamulec zasadniczy ma tendencję do twardnienia może być spowodowane przez somo regulatory które nie trzymają . Druga rzecz sprawdź serwo kilkakrotnie depnij pedał hamulca aby z twardniał na wyłączonym silniku.Po czym opierając nogę na pedale odpal silnik próbując wyczuć czy pedał hamulca po odpaleniu silnika zejdzie w dół jeżeli tak to serwo OK. ODNOŚNIE PARKOWANIA NA SPADKU. Ręczny wiadomo - bieg OK- ale zawsze najpewniej będzie gdy zatrzymując auto na spadku skręcisz kołami tak aby zawsze oparły się o krawężnik przy pełnym skręcie. pozdrawiam kiwin A jak wytłumaczysz ze autko sie stoczyło na biegu?? Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#175857 Wysłany:
01 Paź 2008, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
kgorka
kgorka napisał(a): A jak wytłumaczysz ze autko sie stoczyło na biegu??
napisz mi niby gdzie tak napisałem
|
|
Góra |
|
 |
kiwin |
#175952 Wysłany:
02 Paź 2008, 00:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 25
|
[ Dodano: 02 Paź 2008 00:57 ]
lakikwap napisał(a): a co do somo regulatorów to cóż to jest i jak to sprawdzić
Samo regulatory regulują przerwę między powierzchnią szczęk a bębnem aby hamulce reagowały jak najszybciej.Jeżeli samo regulatory pracują nie właściwie bądź wcale wtedy przerwa miedzy szczęką a bębnem jest coraz większa/bo samo regulator nie podciąga szczęk/ powodując że musimy albo wciskać pedał hamulca w podłogę lub kilka krotnie deptać aby osiągnąć skuteczność hamowania
LAKIKWAP sprawdź fora na pewno ktoś opisał taki temat bardziej szczegółowo
pozdrawiam
kiwin
_________________ Punto 1,7TD/94r---------kropa
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#176762 Wysłany:
04 Paź 2008, 19:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
lakikwap napisał(a): kgorka kgorka napisał(a): A jak wytłumaczysz ze autko sie stoczyło na biegu?? napisz mi niby gdzie tak napisałem
W tym problem ze nie napisales wiec sie pytalem, bo tlumaczyles co moze byc z hamulcami tylko ale koledze auto stoczylo sie również na biegu.
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#176810 Wysłany:
04 Paź 2008, 20:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#177065 Wysłany:
05 Paź 2008, 19:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
czyli teraz rozumiesz o co mi chodzi?
|
|
Góra |
|
 |
kiwin |
#178049 Wysłany:
09 Paź 2008, 09:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 25
|
słyszałem już o takim przypadku ale trudno mi określić przyczynę - może być wiele przyczyn. Usnułem sobie taką teorię.
-w momencie wyłączenia silnika zawory się nie domknęły, zacisk sprzęgła jest mocniej wyeksploatowany ma tendencję do ślizgu do tego skrzynka też ma jakieś tam luziki i poszło autko perę centymetrów w dół
ale bzdura 
_________________ Punto 1,7TD/94r---------kropa
|
|
Góra |
|
 |
kgorka |
#178186 Wysłany:
09 Paź 2008, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 24 Lut 2007, Posty: 297
|
kiwin napisał(a): słyszałem już o takim przypadku ale trudno mi określić przyczynę - może być wiele przyczyn. Usnułem sobie taką teorię. -w momencie wyłączenia silnika zawory się nie domknęły, zacisk sprzęgła jest mocniej wyeksploatowany ma tendencję do ślizgu do tego skrzynka też ma jakieś tam luziki i poszło autko perę centymetrów w dół ale bzdura  Pare centymetrów???? kolega napisal ze straz miejska go szukala bo autko blokowalo ulice to raczej pare metrow hehe ja to bym naprawde sprawdzil sprężanie silniczka bo nawet bez recznego autko powinno na dosc stromym wzniesieniu wytrzymac.
|
|
Góra |
|
 |
raxon |
#178200 Wysłany:
09 Paź 2008, 20:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
kiwin
wez swoje auto postaw na stromym podlozy tylko dosc stromym i daj jedynke i nie zaciagaj recznego i zobaczysc ze auto sie zsunie  , a jak nie bedzie sie zsuwac to wyjdz i lekko pchnij i poleci  a wtedy wystarczy tylko troszke wieksza gorka i na biegu leci jak zloto 
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#178223 Wysłany:
09 Paź 2008, 21:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
tak wogule to czytajcie posty dokładniej...
|
|
Góra |
|
 |
kiwin |
#178576 Wysłany:
11 Paź 2008, 01:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 15 Kwi 2008, Posty: 25
|
Lakikwap temat stoczenia się auta na biegu poruszył Vulcan. Ja w swoim ostatnim poście napisałem półżartem na temat przyczyn staczania się auta na biegu, i nie analizuje tego jako czyjś przypadek tylko ogólnie jako temat.W twoim przypadku przekonany jestem że jeżeli samoregulatory nie pracują to na pewno ręczny będzie coraz słabszy.A tak samo ktoś opisywał jakieś blaszki trzymające linki, które się odkształcają też mogły być powodem
Co do samoregulatorów słyszałem że same wkłady czyli środki można zastąpić od Tico które są o wiele tańsze od fiatowskich. Ale to tylko słyszałem i nie wiem ile w tym prawdy.
pozdrawiam
[ Dodano: 11 Paź 2008 01:02 ] Raxon
słyszałem o takich przypadkach tylko zastanawia mnie dlaczego i co jest tego powodem.Ktoś wspomniał kompresja słaba owszem zgadzam się jest to możliwe tylko teraz zastanawia mnie jak takie auto pokonywało wzniesienia
pozdrawiam
_________________ Punto 1,7TD/94r---------kropa
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|