|
Obecny czas: 23 Mar 2025, 03:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mireks |
#200368 Wysłany:
18 Gru 2008, 22:44; Temat postu: [1.3Multijet] Linea - news o sprzęgle - chyba dobry? |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
Witam wszystkich
Dziś w ASO dowiedziałem się o pewnym istotnym szczególe eksploatacyjnym dotyczącym tych którzy odpychają się "dyszlem" 1.3 Multijet (szczególnie istotnym dla naszych kieszeni). Otóż Linea z takim silniczkiem nie posiada sprzęgła dwumasowego  Chyba nie muszę pisać co to oznacza?
A więc mamy dwie duże zalety naszych autek:
1) mamy łańcuch rozrządu
2) nie mamy koła dwumasowego
O innych zaletach nie będę pisać, bo jest ich zbyt dużo aby je wymienić 
_________________ Pozdrawiam ------------------------- Fiat Freemont Black Bear http://www.freemont.pl
Ostatnio edytowany przez mireks, 19 Gru 2008, 20:16, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
daras |
#200553 Wysłany:
19 Gru 2008, 15:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
To by był dobry news.
Tylko coś mi mówi, że jednak mamy to koło dwumasowe (koło - nie sprzęgło, bo czegoś takiego to chyba w ogóle nie ma).
|
|
Góra |
|
 |
mireks |
#200594 Wysłany:
19 Gru 2008, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 54
|
daras napisał(a): To by był dobry news. Tylko coś mi mówi, że jednak mamy to koło dwumasowe (koło - nie sprzęgło, bo czegoś takiego to chyba w ogóle nie ma).
No tak - chodziło mi o koło dwu masowe - chwilowe zaćmienie
Nie wiem jak jest w GP, ale okazuje się że Linea w stosunku do GP to skrajnie biegunowy samochód. Poza silnikiem, kompletnie nic z GP do niej nie pasuje - sam się o tym przekonałem kupując felgi pod zimówki. Okazuje się, że w Linei jest rozstaw śrub 4x98, a w GP 4x100 - nie wiele brakowało a naciąłbym się na felgi z GP. To tylko mały przykład...
Poszukałem trochę w w sieci, podpytałem w ASO (nie było łatwo) i oto jak się ma sprawa z naszymi silnikami i sprzęgłami.
W GP generalnie występują jak na razie diesle o dwóch pojemnościach skokowych: 1.3 i 1.9.
Nie wchodząc w szczegóły napiszę tak:
koszt zakupu koła zamachowego (bez sprzęgła) w przypadku GP 1.3 Multijet powinien oscylować w okolicach 900 zł
dla silnika 1.9 będzie to już około 1600 zł
W Linei 1.3 Multijet podobnie jak w GP koszt koła zamachowego wyniesie ok. 900 zł.
Dla porównania 1.4 Turbo benzyna posiada koło zamachowe w cenie około 800 zł.
Lancia Ypsilon 1.3Multijet - koszt zakupu koła zamachowego wynosi 900 zł
W Stilo nie ma szans zejść poniżej 2000 zł
W nowym Bravo nie ma szans na zejście poniżej 2200 zł dla silnika 1.6 lub 1.9
Alfa Romeo cena ok. 3500 zł
Te ceny są cenami brutto i są bardzo orientacyjne. Rzecz jednak w tym, iż oddają skalę porównawczą i wysnuwają taki oto wniosek: albo nasze dwumasówki są bardzo tanie, albo ich po prostu nie mamy 
_________________ Pozdrawiam ------------------------- Fiat Freemont Black Bear http://www.freemont.pl
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#200636 Wysłany:
19 Gru 2008, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
mireks napisał(a): W nowym Bravo nie ma szans na zejście poniżej 2200 zł dla silnika 1.6 lub 1.9 Alfa Romeo cena ok. 3500 zł
Ceny pokazują jak potrafi zdzierać koncern za to samo, ale zapakowane w pudełko z innym logo.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#201265 Wysłany:
25 Mar 2009, 08:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
mireks napisał(a): A więc mamy dwie duże zalety naszych autek: 1) mamy łańcuch rozrządu 2) nie mamy koła dwumasowego
Mamy też (wersji 90 KM):
popychacze hydrauliczne - nie wymagające regulacji
mocno wydajną i ponoć bardzo wytrzymałą turbinę Borg&Warner ze zmianą geometrii kierownic powietrza
aluminiowy blok i głowicę - bardzo kompaktowe wymiary (silnik z osprzętem waży tylko coś koło 130 kg)
2 wałki rozrządu (napędzane łańcuchem)
wtrysk CR Bosch 2giej generacji (z dużym zapasem Euro 4)
tytuł Engine of The Year 2005 (w klasie 1.0-1.5)
Ogólnie to myślę, że nadal nie ma podobnej jednostki u konkurencji.
Silnik jest po prostu znakomity.
Co do koła dwu masowego to trzeba by jeszcze to dokładnie sprawdzić. [ Dodano: Sro Mar 25, 2009 7:58 am ]Rodzaj koła zamachowego zależy od skrzyni, z którą silnik 1.3 JTD jest spięty.
Koło zwykłe - tzw. jednomasowe jest montowane ze skrzynią 5 biegową.
Koło dwumasowe jest przy skrzyni 6 biegowej.
|
|
Góra |
|
 |
rajtek |
#232447 Wysłany:
25 Mar 2009, 14:12; Temat postu: rozrząd |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 243
|
ciekawiło mnie co ile i ile kosztuje wymiana łańcucha i czego tam jeszcze trzeba w 1.3 jtd i serwis odp. mi ,że --cytat--"producent nie podaje ściśle po jakim przebiegu należy go wymienić ,
przeważnie wymienia sie przy remoncie silnika jeżeli podczas
eksploatacji nie miała miejsca kolizja zewnętrzna związana z silnikiem
,zapalanie na zaciąg lub jazda na zużytym albo i bez wymaganego poziomu
oleju w silniku
orientacyjny koszt wymiany ok 2000 zł ,w tym materiały i robocizna
wynoszą po połowie tej kwoty",a mój doktor  mówi podobnie-jak we wiekszosci łańcuchowych czekamy na hałasy od str. silnika i wtedy robimy,ale 250 tys to nominalny przebieg łańcucha,zależny od wielu czynników-olej,stan jego ,przeciążanie silnika itd,u jednych moze byc to 150 tys u innych własnie te 250 tys
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#232455 Wysłany:
25 Mar 2009, 14:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Cena zamienników Ruville w InterCars'ie to niecałe 400 zł. (łańcuch, napinacz, szyna napinająca, ślizg).
http://ekatalog.intercars.com.pl/
Za 500 złotych pewnie "da" się wymienić rozrząd, szczególnie po gwarancji.
W taki sposób całkowity koszt wymiany rozrządu zejdzie poniżej 1 tys. zł..
Ale nawet gdyby to kosztowało 1,5-2 tys. zł. to ten koszt, raz na 200 tys. km. przebiegu, jest do przełknięcia.
|
|
Góra |
|
 |
rajtek |
#232463 Wysłany:
25 Mar 2009, 15:47; Temat postu: aso to aso..... |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009, Posty: 243
|
wiadomo,aso to koszty kosmos (choć sa wyjątki),no ja tez nie robiłbym w aso-szkoda kasy a gwarancja???kolega miał lagunę-wszystko robione w aso,i......poszło łozyskowanie wałka rozrządu-efekt-podobnie jak zerwanie paska-aso nie poczuwa się do niczego,mimo ,że klient TYLKO u nich serwisował auto i zostawiał grubą kasę-wiadomo,za darmo nie zrobią,ale tzw gest handlowy pomógłby i cena remontu silnika mogłaby kosztować mniej niż 7000 zł,ale nie chcieli....i stracili klienta,teraz ma konkurencję z francji i sobie chwali
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|